زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

طراحی سایت به روش زبان ساده

طراحی سایت به روش زبان ساده

طراحی سایت به روش زبان ساده

طراحی سایت چیست؟

  • وب سایت ها منابعی برای به اشتراک گذاری محتوا، ویدیو، عکس ها و غیره می باشند.
  • وب سایت ها از قسمت های مختلف فرانت اند، بک اند و پایگاه داده تشکیل می شوند.

این منابع را برنامه نویسان طراحی می کنند. طراحی سایت در تبریز توسط شرکت های مختلفی انجام می گیرد که ویراسئو از جمله ی آنهاست.

مراحل طراحی سایت:

طراحی سایت شامل چهار مرحله ی کلی و اصولی است:

  • مرحله اول: در این مرحله باید شمای کلی سایت طراحی شود.
  • مرحله دوم: در مرحله ی دوم باید سایت از نظر گرافیکی طراحی شود.
  • مرحله سوم: در این مرحله سایت باید برنامه نویسی شود.
  • مرحله چهارم: در مرحله ی آخر، باید سایت بر روی بستر وب راه اندازی شود.

وظیفه های طراح سایت:

هر کدام از بخش ها توسط افراد مختلفی انجام می گیرد.

فرانت اند وب سایت

حداقل ابزاری که برای این قسمت نیاز است، HTML ،CSS و javascript است. قسمت فرانت اند بخشی است که ما در مقابل چشمان خود می بینیم. پس برای رنگ بندی سایت و تصاویر و انیمیشن ها از این ابزار استفاده می شود.

بک اند وب سایت

این قسمت توسط زبان ها PHP، Python، ASP، GO و غیره طراحی می شود. تیم توسعه ی بک اند مسئول این قسمت از وب سایت است.

انواع سایت ها:

هم چنین سایت ها انواع مختلفی دارند که به صورت کلی استاتیک یا داینامیک هستند:

  • استاتیک: اگر وب سایت شما استاتیک باشد، مدیر وب سایت قادر به تغییر محتوای آن ها نیست. بنابراین طراح سایت باید آن ها را تغییر دهد.
  • داینامیک: این سایت ها توسط برنامه نویس بک اند پویا سازی می شوند. محتوا های این سایت ها می توانند توسط مدیر وب سایت تغییر یابند.

طراحی سایت

مشاغل حوزه ی طراحی وب سایت

در این حوزه مشاغلی وجود دارند که ویراسئو نیز به آن ها توجه بسیاری دارد. این مشاغل ما را در ارائه ی خدمات به شما یاری می کند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

گرافیست

برای طراحی اقلامی هم چون لوگو، باتون ها یا همان دکه ها، بنر های وب سایت و دیگر اقلام گرافیکی سایت شما باید گرافیستی را مد نظر داشته باشید تا آن ها را طراحی کند.

متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ

برای داشتن فروش های به روز و پر بار شما باید از یک متخصص حوزه دیجیتال مارکتینگ مشورت بگیرید تا در رقابت با رقبای خود کم نیاورید و بتوانید پر قدرت بتازید.

متخصص حوزه تولید محتوا

شما برای بالا رفتن در رنک گوگل به محتوا هایی نیاز دارید که یونیک و یکتا باشند، یعنی کپی نباشند و مخاطب آن ها را اولین بار در سایت شما ببیند.

برای این منظور شما مستلزم به استخدام متخصص تولید محتوا در این حوزه هستید تا کار شما را به نحو احسن انجام دهد.

متخصص حوزه ی سئو

هم چنین باید فردی را داشته باشید تا بر روی سئو سایت شما کار کند تا در جست و جو های گوگل قرار بگیرید و در آن بالا بیایید تا نخ ترافیک و کلیک سایت تان بالا بیشتر شود.

طراح UI/UX

یک طراح رابط کاربری حرفه ای می تواند بر گیرایی و جذابیت سایت شما بیافزاید و آن را در نگاه کاربر مورد اعتماد تر و جذاب تر نشان دهد.

پس از استخدام این نوع متخصص در حوزه کاری خود دریغ نکنید.

سئو سایت چیست؟

سئو

پس از طراحی سایت مقوله ی بسیار مهم دیگری به نام سئو وجود دارد. این عملیات برای جذب کردن بازدید کنندگان به عنوان مخاطب بر سایت و هم چنین برای قرار گیری در رنک های بالای گوگل صورت می گیرد.

درست است که سئو دلیلی برای موتور های جست و جو است اما اصلی ترین هدف از آن، موتور های جست و جو می باشد. همان طور که گوگل نیز در طی الگوریتم های خود به نظرات کاربران توجه بسیاری دارد.

کمانکه گوگل موتوری هوشمند است و می تواند تا حدی نیاز های کاربران را حدس بزند، اما برای فهم دقیق تر می خواهد که تعداد کلیک های سایت شما و بازدید آن را بداند. در این صورت است که اگر کلیک و بازدید سایت شما زیاد باشد، گوگل طبق الگوریتم هایش به محبوبیت سایت شما پی می برد.

بنا به گفته هایی که ذکر شد، همگی دلیلی بر این است که سئو سایت شما بالا باشد و برای این امر باید روی آن کار کنید. به این منظور شما نیاز به متخصص سئو و هم چنین متخصص تولید محتوا دارید تا سئو آن را بهبود دهد.

اگر در تبریز هستید برای آموزش سئو در تبریز میتوانید از کلاس های حضوری ویرا سئو بهره ببرید و یا اگر در هر کجای ایران باشید از کلاس ها و سمینار های آنلاین بهره ببرید.

سئو انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • سئو داخلی وب سایت؛
  • سئو خارجی وب سایت؛
  • سئو کلاه سفید؛
  • سئو کلاه سیاه.

سئو داخلی

سئو داخلی عبارت است از عملیات و فعالیت هایی که بر روی محتوا ی متنی یا بصری سایت انجام می دهیم تا نشان دهنده ی فعالیت ما روی وب سایت باشد.

سئو خارجی

سئو خارجی وب سایت در اصل همان لینک بیلدینگ است. به این منظور که با درست کردن لینک هایی به دیگر سایت ها، باعث افزایش تعامل وب سایت باشد.

سئو کلاه سفید

این نوع سئو بر رضایت مشتریان و کاربران و هم چنین رعایت قوانین و اصول تاکید دارد.

سئو کلاه سیاه

هم چنین این نوع سئونیز بر ضعف های موتور های جست و جو گر و روش فریب آن ها در کنار عدم اهمیت رضایت مشتریان تاکید دارد.

برای داشتن وب سایت موفق شما باید هم بر طراحی سایت و هم سئو آن توجه ویژه داشته باشید. مثلا در نمونه کلید واژه های که میشود سئو آن را در زمینه صنعت در نظر گرفت کلمه خرید پروفیل زد میباشد.

از جمله وب سایت هایی که هم در حوزه پروفیل زد طراحی سایت و هم سئو موفق داشته اند، می توان به صدرا فولاد اشاره کرد که توسط ویراسئو در تبریز طراحی شده است. ویا در زمینه املاک تبریز به tabrizhome میتوان اشاره کرد.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود