زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

برشی از کتاب فوتبال علیه دشمن با ترجمه عادل فردوسی پور

برشی از کتاب فوتبال علیه دشمن با ترجمه عادل فردوسی پور

برشی از کتاب فوتبال علیه دشمن با ترجمه عادل فردوسی پور

با خواندن نام این کتاب، قطعا به دنبال معنایی ورزشی و فوتبالی در کتاب هستید! اما این تنها موضوعی نیست که در این کتاب ذکر می شود. کتاب فوتبال علیه دشمن، روایتی است از فرهنگ و تاریخ. فرهنگ و تاریخی که از دریچه فوتبال به آن نگاه می شود و دید تازه ای را برای مخاطب به ارمغان می آورد. در واقع این کتاب، دنیای جدیدی را به روی نویسنده باز می کند و از ابعاد مختلف و با دید جوامع گوناگون به موضوع فوتبال می پردازد. ورزشی که این روزها چیزی بیشتر از یک ورزش بوده و به عنوان یکی از صنایع پردرآمد و پررنگ دنیا در حال رقابت با دیگر صنایع است!

در این مقاله و در ادامه قصد داریم تا به طور مختصری درباره این کتاب توضیحاتی را ارائه کنیم و ترجمه این کتاب را که اثری از عادل فردوسی پور است، معرفی کنیم. در صورتی که به دنبال خرید کتاب فوتبال علیه دشمن هستید، در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا بتوانید اطلاعات مفید و دقیقی را درباره این کتاب و آنچه که در آن به نگارش درآمده است، کسب کنید.

در هم تنیدگی مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در فوتبال

همان طور که پیش از این خواندید، این روزها دیگر فوتبال تنها یک ورزش نیست. فوتبال تبدیل به صنعتی شده است که مسائل بسیاری در آن تاثیر دارد و از مسائل بسیاری نیز تاثیر می گیرد. فوتبال این روزها، با مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ارتباط تنگاتنگی دارد. ارتباطی که کمتر کسی ممکن است به راحتی متوجه آن شود و برای فهم آن لازم است تا دقت و ریزبینی دقیقی را به خرج دهید!

اگر علاقه دارید که از صنعت فوتبال و تاثیرات آن بر روی دنیای بیرونی، اطلاعاتی را کسب کنید، خرید کتاب فوتبال علیه دشمن انتخاب مناسبی برای شما است. انتخابی که با استفاده از آن، می توانید اطلاعات دقیق و کاملی را از این پیوند کسب کنید. پیوندی عمیق و ریشه ای که درهم آمیختگی بسیاری را بین این موضوعات فوتبال پدید آورده است. از همین رو، سایمون کوپر، در این کتاب آن ها را از یکدیگر تفکیک نکرده است و تمامی این موضوعات را با همراهی یکدیگر به تصویر کشیده است.

فوتبال علیه دشمن، کتابی در باب درهم تنیدگی فوتبال و سیاست

کتاب ورزشی برتر موسسه ویلیام هیل!

فوتبال علیه دشمن، در سال 1994 به چاپ رسید و در مدت زمان کمی توانست فروش خوبی را به دست آورد. این کتاب که در آن زمان به موضوعی جدید و کاملا منحصر به فرد اشاره کرده بود، توانست در همان سال انتشار خود، جایزه کتاب برتر از موسسه ورزشی ویلیام هیل را از آن خود کند. این کتاب آنقدر قوی ظاهر شد که در سال های بعدی نیز مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت. فوتبال علین دشمن، حتی این روزها نیز با گذشت چیزی در حدود 27 سال از انتشار آن، باز هم مخاطب بسیاری دارد و افراد زیادی برای خرید کتاب فوتبال علیه دشمن اقدام می کنند.

فوتبال علیه دشمن، سفری به دور دنیا

سایمون کوپر برای آن که بتواند روایت فوتبال و درهم تنیدگی تاریخی و فرهنگی آن را با دیگر مسائل روز دنیا بررسی کند، کشورهای بسیاری را سفر کرد. او در این کتاب به فرهنگ های مختلفی اشاره می کند و فوتبال را داستانی گره خورده به فرهنگ ملل مختلف می داند. در سفر به 22 کشور مختلف دنیا، فوتبال علیه دشمن نوشته شد و اولین سفرنامه فوتبالی دنیا را ایجاد کرد. سفرنامه ای که به عنوان کتابی جهانی، نگاه افراد بسیاری را به دنیای فوتبال عوض کرد.

در این کتاب از فرهنگ های مختلف و ارتباط آن با فوتبال یاد شده است و روایت های جالبی نقل قول می شود. روایاتی که ممکن است برای فرهنگ ما و مسائل مهم در کشور ما کمی عجیب به نظر برسد. البته متاسفانه در این کتاب، نامی از ایران و فرهنگ فوتبال آن برده نشده است و به پیوند عمیق و عجیب فرهنگ و فوتبال در ایران هیچ اشاره ای نشده است.

نمایی از هشتمین چاپ کتاب فوتبال علیه دشمن

عادل فردوسی پور، مترجم فوتبالی!

بهترین مترجمی که می توانست این کتاب داشته باشد، قطع به یقین عادل فردوسی پور است. مترجمی که کمتر کسی پیدا می شود که این روزها نام او را نشنیده باشد و به او علاقه نداشته باشد. او که پیش از شروع کار خود در دنیای ورزش، به عنوان یک مترجم مشغول به فعالیت بود، این روزها مترجمی را در دنیای ورزش ادامه می دهد. دنیایی که در ان تخصص فراوانی داشته و در یاد تمام دوستداران فوتبال ماندگار شده است. این مرد محبوب دنیای فوتبال، در سال 1388 دوباره به میدان ترجمه کتاب بازگشت و این بار با ترجمه کتاب فوتبال علیه دشمن، این کتاب را برای دوستداران فرهنگ فوتبال روایت کرد. این کتاب توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است و تا به امروز تجدید چاپ های فراوانی را داشته است.

در بخشی از کتاب و در صفحه 83 آن می خوانیم:

"نکته ای که بیش از همه تعجب مرا برانگیخت، خنده های تمسخرآمیز هواداران در قبال اشتباهات فراوان بازیکنان بود؛ انگار آمده بودند نمایش دلقک ها را ببینند. ولادیمیر گسکین، سردبیر روزنامه اسپورت اکسپرس گفت: «مردم اینجا بسیار شکاک هستند. این خصیصه جزئی از روحیه  روس هاست. هیچ ربطی هم به محرومیت های سیاسی یا حکومت دیکتاتوری و هر چیز دیگری ندارد. ما فقط دوست داریم بخندیم. تماشای فوتبال اینجا بیشتر شبیه تماشای تئاتر است. شما نمی توانید ما را با ایتالیایی ها یا اسپانیایی ها مقایسه کنید. ما مردمان شمال هستیم.»

اما در پس این قهقهه ها، ماجرای غم انگیزتری هم وجود داشت. از مرد جوانی که می گفت رئیس هواداران تورپیدو بود پرسیدم: «چرا به بازیکنان می خندید؟»

جواب داد: «این خنده دو طرفه است. آن ها هم دارند به ما می خندند؛ چون آن ها دلارها و ماشین های خودشان را دارند و ما نداریم.»

بازیکنان تورپیدو به ازای هر پیروزی پانصد دلار پاداش می گرفتند و درآمد هواداران در حد چند روبل بود. بدتر اینکه در تورپیدو عملا هواداران حقوق بازیکنان را پرداخت می کردند، چون اکثر هواداران در شرکت «زیل» که حامی مالی باشگاه بود کار می کردند."

فوتبال علیه دشمن، کتابی با ترجمه عادل فردوسی پور

سخن پایانی مقاله

در این مقاله به دنبال آن بودیم تا کتاب فوتبال علیه دشمن را به شما معرفی کنیم. کتابی که توسط سایمون کوپر نوشته شده است و در ایران با ترجمه عادل فردوسی پور در دسترس است. این کتاب که روایتی است از تاریخ فوتبال در دنیای فرهنگ و اجتماع، موضوع این مقاله بود. موضوعی که به طور کامل به آن پرداختیم و درباره آن نکات بسیاری را بیان کردیم. امید است اکنون بتوانید برای خرید کتاب فوتبال علیه دشمن تصمیم خوبی را بگیرید و به راحتی برای آن به فروشگاه آنلاین کتاب مراجعه کرده و نیاز خود را برطرف نمایید. این کتاب در کنار کتاب های معروف دیگری چون کتاب کمدی الهی دانته در این فروشگاه ها موجود و آماده خریداری هستند.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود