زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

معرفی تکنیک های بازاریابی و فروش

معرفی تکنیک های بازاریابی و فروش

معرفی تکنیک های بازاریابی و فروش

در این مقاله قرار است تکنیک‌ها بازاریابی و فروش را بررسی کنیم. اما از آنجایی که مفهوم بازاریابی، تبلیغات و فروش یکسان نیست و تفاوت‌هایی با هم دارند. ابتدا به بررسی مفاهیم فروش و بازاریابی می‌پردازیم سپس تکنیک‌های مرتبط به هرکدام را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

بازاریابی چیست و چه تفاوتی با فروش و تبلیغات دارد؟

مفهوم بازاریابی متفاوت از تبلیغات و فروش است. البته تبلیغات را می‌توان زیر مجموعه‌ای از بازاریابی دانست با این حال تفاوت هایی با هم دارند. اما بازاریابی چیزی بیشتر از فروش است. در واقع شما باید از ابتدای تولید محصول بازاریابی را انجام دهید. به این صورت که بازار هدف خود را مشخص کرده و مخاطبانتان را شناسایی کنید.محصول را توسعه دهید. سپس برای جذب مشتری و فروش شروع به تبلیغات کنید.

تبلیغات بخشی از روند بازاریابی است که به کمک آن برند و محصولات خود را به مشتریان معرفی می‌کنید. تبلیغات می‌تواند شامل پخش تراکت یا تبلیغات در کانال‌های مختلف باشد.

بازاریابی شامل همه کارهایی است که شما برای معرفی برند خود به مخاطبان انجام می‌دهید. شامل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، داشتن شخصیت برند، قیمت گذاری و ... اگر بخواهیم به طور خلاصه بازاریابی را تعریف کنیم شامل بخش‌های زیر خواهد شد:

  • شناخت پرسونا
  • توسعه محصول
  • قیمت گذاری
  • تبلیغات
  • توزیع

معرفی انواع بازاریابی

بازاریابی انواع مختلفی دارد و هرکدام از آنها نیز می‌توانند به بخش‌های کوچکتری تقسیم شوند. اگر بخواهیم بازاریابی را به صورت کلی تقسیم بندی کنیم، می‌توان آن را به دو دسته بازاریابی برونگرا و درونگرا تقسیم کرد.

بازاریابی برونگرا در واقع همان بازاریابی سنتی است که شامل بازاریابی تلفنی، بازاریابی محیطی مانند بنرها و بیلبوردها در سطح شهر است. این نوع بازاریابی هزینه بالایی دارد ولی جذب مشتریان از این طریق به سرعت اتفاق می‌افتد.

بازاریابی درونگرا نوعی از بازاریابی است که در آن هدف فقط فروش نیست. در این نوع بازاریابی مخاطب ارزش بسیاری دارد و کسب و کار سعی می‌کند نیازها و مشکلات مخاطب را شناسایی کرده و به او کمک کند. پس خدمات پس از فروش در دسته بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد. این نوع بازاریابی هزینه کمتری نسبت به بازاریابی برونگرا دارد ولی بازدهی آن در طولانی مدت مشخص خواهد شد. با این حال مشتریانی که از این طریق جذب می‌شوند عمدتا تبدیل به مشتریان وفادار می‌شوند.

از سایر انواع بازاریابی بازاریابی چابک، افیلیت مارکتینگ، بازاریابی ائتلافی، بازاریابی وابستگی، بازاریابی رفتاری، بازاریابی بیگ دیتا، بازاریابی ترکیبی، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی موتوهای جستجو، بازاریابی مستقیم، بازاریابی غیرمستقیم، بازاریابی مدرن، بازاریابی خدمات، بازاریابی بین‌المللی و ... را میتوان نام برد.

معرفی بهترین تکنیک های بازاریابی

تکنیک های بازاریابی

حال که با تفات بازاریابی و فروش آشنا شدید، بعضی از مهمترین تکنیک‌های بازاریابی را مرور میکنیم.

داستان سرایی

اگر می‌خواهید اطلاعات موردنظر خود را در ذهن مخاطب هک کنید و همچنین احساسات آنها را برانگیزید بهترین روش داستان سرایی است. افراد برای سوالات خود به دنبال بهترین جواب هستند و داستان‌ها جواب ها را به خوبی و سادگی منتقل می‌کنند. از داستان سرایی در بسیاری از انواع محتوا می‌توان استفاده کرد ولی بخش "درباره ما" سایت بهترین قسمت برای بیان داستان کسب و کارتان است.

ویدئو مارکتینگ

بازاریابی ویدئویی یک تعریف گسترده است که انواع مختلفی از ویدئوها را برای تبلیغ محصولات یا خدمات مورد استفاده قرار می دهد. در اینجا چند مثال میزنیم:

  • تبلیغات بنری ویدیویی به عنوان تبلیغات در لندینگ یا وب سایت
  • تبلیغات ویدیویی قبل، اواسط یا پس از پخش، یک ویدیوی آنلاین یا یک ویدیوی پست شده در رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات ویدئویی تلویزیونی به عنوان تبلیغات سنتی
  • ویدیوی زنده شامل پخش در زمان واقعی یک رویداد، گفتگو یا راه اندازی محصول است.
  • و ...

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت، هدایت مشتری برای کسب سود تمرکز دارد. در این روش به جای ارائه محصولات یا خدمات خود، محتوای واقعاً مرتبط و مفیدی را برای مشتریان احتمالی و مشتریان خود ارائه می دهید تا به آنها در حل مشکلاتشان کمک کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی بخشی از بازاریابی دیجیتال است که از قدرت شبکه های رسانه های اجتماعی محبوب برای دستیابی به اهداف بازاریابی و برندسازی شما استفاده می کند. اما این نوع بازاریابی فقط ایجاد حساب های تجاری و ارسال پست در زمانی که دوست دارید نیست. بازاریابی رسانه های اجتماعی نیازمند یک استراتژی در حال تحول با اهداف قابل اندازه گیری است و شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی پروفایل
  • پست کردن انواع حتوای متنی، تصویری، ویدئویی، لایو و ... برای معرفی برند و ارتباط با مخاطب
  • تعامل با مخاطبین از طریق کامنت ها و مانیتور کردن نظرات مخاطبان در فضای مجازی
  • و ...

بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که هدف آن افزایش بازدید آنلاین وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است. این نوع بازاریابی به دو دسته تقسیم میشود:

SEM که معمولاً به شکل تبلیغات جستجویی است که در بالای نتایج مشاهده می کنید و باید برای آن پول پرداخت کنید.

SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که مجموعه‌ای از عملیات هاست تا سایت شما هم برای مخاطب مفید بوده و هم از نظر موتورجستجو مناسب باشد تا بتوانید در نتایج رتبه های بهتری کسب کنید.

معرفی بهترین تکنیک های فروش

در ادامه مهترین تکنیک های فروش ا نیز بررسی می‌

تکنیک های فروش

کنیم.

 

تکنیک فروش سندلر

سیستم فروش سندلر، که در سال 1967 توسط دیوید سندلر توسعه یافت، بر این موضوع تمرکز دارد که نمایندگان فروش به جای یک فروشنده زورگو، به عنوان مشاور عمل کنند. این استراتژی بر روی پرسیدن سؤالات درست در طول فرآیند خرید و فروش متمرکز است به جای اینکه کسی را برای خرید محصولی که به آن نیاز ندارد تحت فشار قرار دهید، باید ایجاد اعتماد بین فروشنده ومشتری را اولویت قرار دهید.. در طول این فرآیند، نماینده فروش به عنوان یک مشاور عمل می کند.

تکنیک فروش چالشگر

مدل فروش چلنجر بر اساس این ایده است که نمایندگان فروش شما می توانند چیزهای جدیدی را در مورد شرکت خود به مشتریان خود بیاموزند. فروشندگان در گفتگوهای دو طرفه با مشتریان شرکت می کنند و خریداران را تحریک می کنند تا از رویکرد وضع موجود خود دور شوند و راه حل شما را انتخاب کنند.

به مشتریان چیزهای جدید و ارزشمندی در مورد نحوه رقابت در بازارشان آموزش دهید.

سطح فروش خود را طوری تنظیم کنید که با مسائل خاص تصمیم گیرندگان همخوانی داشته باشد.

با تمرکز بر ارزش و اعمال فشار برای متقاعد کردن خریداران، کنترل بحث های قیمت گذاری را در دست بگیرید.

تکنیک فروش اسنپ

خالق SNAP Selling، Jill Konrath، می‌گوید که در اولین سال فروش خود، از شکست خوردن می‌ترسید و از اینکه هنوز رویکرد فروش مناسبی پیدا نکرده بود، ناامید بود. او شروع به آزمایش کرد و درباره خریدارانش یاد گرفت و سعی کرد بفهمد چرا فروش به آنها اینقدر سخت است. روش فروش اسنپ مبتنی بر این ایده است که نمایندگان فروش با مشتریانی که حواسشان پرت شده است و «سندرم مشتری متزلزل» دارند سروکار دارند. مشتریان متعجب نگران این هستند که آیا ارزش وقت گذاشتن برای ارزیابی راه حل شما را دارد یا خیر.

آنها در مقابل هر چیزی که پیچیده، خطرناک به نظر می رسد یا صرفا وقت زیادی از آنها می گیرد، مقاومت می کنند. بنابراین بهتر است راه حل خود را به خوبی بشناسید و بتوانید در حالی که خریدار در تلاش است مکالمه را تمام کند، به بسیاری از سوالات پاسخ دهید. فروش اسنپ به نمایندگان فروش کمک می کند تا با خریدارانی که غرق شده اند، ارتباط با آنها دشوار است، حواسشان پرت است درست برخورد کنند.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود