زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

انواع اقامتگاه در سفر کدامند؟

انواع اقامتگاه در سفر کدامند؟

انواع اقامتگاه در سفر کدامند؟

تا سال‌ها سفر فقط با رزرو هتل، مهمانسرا و مهمانپذیر ممکن بود. خانواده‌هایی که سطح رفاهی بالاتری داشتند از خدمات هتل که آن هم بسیار محدود بود استفاده می‌کردند و سایر افراد جامعه اقامت در مهمانسرا را ترجیح می‌دادند.

در دهه 60 اگر برای سفر راهی شهرهای زیارتی مانند مشهد می‌شدید می‌دیدید که بسیاری از خانواده‌ها حتی در صحن‌های امام رضا شب را به صبح می‌رسانند. حال‌و‌هوای سفر در آن دهه‌ها کاملا با آنچه که امروز شاهد آن هستیم متفاوت بود. خوشبختانه امروزه سبک سفر تغییر کرده و می‌توان گفت اکثریت قشر متوسط جامعه می‌توانند حداقل سالی یک‌بار لذت سفر را تجربه کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اجاره انواع اقامتگاه صحبت کنیم.

اجاره انواع اقامتگاه

امروزه شما امکان رزرو ویلا، هتل، آپارتمان، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی، هاستل و حتی اجاره کلبه جنگلی آن هم وسط یک جنگل بکر را دارید. همین تنوع اقامتگاه باعث شده حق انتخاب بسیاری داشته باشید. عواملی مانند نوع اقامتگاه، هزینه به ازای هر شب، تعداد اتاق‌ها، امکانات و موقعیت جغرافیایی و فاکتورهای بسیار دیگری روی انتخاب شما تاثیرگذار هستند.

اجاره آپاتمان

آپارتمان‌ها جزو پرطرفدارترین واحدهای اقامتی در نقاط مختلف هستند. چون آپارتمان‌ها در کنار داشتن امکانات مناسب، قیمت مناسبی هم دارند. نکته مثبت دیگر در مورد اجاره آپارتمان این است که بیشتر در مناطق شهری هستند و دسترسی به امکانات مختلفی چون سوپر مارکت، نانوایی و ... بسیار راحت‌تر است. علاوه بر این تعداد زیاد آپارتمان‌های قابل اجاره در شهرها مختلف باعث می شود بدون نگرانی واحد مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را اجاره کنید.

اجاره سوئیت و هاستل

اجاره سوئیت و هاستل

سوئیت و هاستل جزو ارزان‌ترین واحدهای اقامتی در سراسر ایران هستند. سوئیت به واحدی گفته می‌شود که معمولا فاقد اتاق مجزا است و آشپزخانه و فضای خواب بخشی از اتاق نشیمن هستند. برای خانواده‌های کم جمعیت، این مدل اقامتگاه می‌تواند بسیار به صرفه و مناسب باشد. کم‌شدن هزینه اقامتگاه به خانواده‌ها کمک می‌کند تا در طول سال دفعات بیشتری راهی سفر شوند و یا  مدت طولانی‌تری را در مقصد سپری کنند.

 هاستل چیزی شبیه به خوابگاه‌های دانشجویی است که شما فقط هزینه یک تخت را پرداخت می‌کنید تا کل اتاق را. در عوض فضای شخصی شما محدود به همان تخت شما خواهد بود. این مدل اقامتگاه‌ها بیشتر مورد استقبال کسانی که به صورت هیچهایک سفر می‌کنند. یعنی کسانی که تنها با یک کوله پشتی راهی سفری طولانی می‌شوند و قصد دارند تمام بخش‌های یک استان یا یک کشور را بگردند.

رزرو ویلا

رزرو ویلا بیشتر در نواحی شمالی کشور خصوصا سواحل دریای خزر، ییلاق‌ها و مناطق کوهستانی انجام می‌شود. بسیاری از مردم به دلیل نزدیکی این ویلاها با دریا و تماشای مناظر زیبای آن حاضر هستند مبالغ نبستا بالایی برای اجاره این ویلاها پرداخت کنند. امکاناتی مانند استخر آبگرم، سونا، جکوزی، میز بیلیارد، فوتبال دستی، آلاچیق و ... از جمله مواردی هستند که در بیشتر ویلاهای شمال کشور می‌توان انتظار آن را داشت.

ویلاهایی که در مناطق کوهستانی مانند فشم، فیروزکوه، دماوند، لواسان و غیره هستند هم معمولا دست کمی از ویلاهای ساحلی ندارند با این تفاوت که منظره پیش روی شما کوه‌هایی بلند و سر به فلک کشیده هستند و هوای پاک و خنکی که تجربه فوق‌العاده‌ای را برای‌تان رقم می‌زنند. البته ویلا باغ‌های شهریار و کردان و طالقان و مناطقی از این دست هم طرفداران خاص خود را دارند.

هرچند در مناطق ییلاقی و در میان جنگل‌های زیبای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان مانند فیلبند و ماسال هم می‌توانید ویلاهای بسیار خوبی پیدا کنید ولی زمانی که قدم در دل طبیعت می‌گذارید، این لذت حضور در کلبه‌های چوبی ساده و بی‌آلایش است که حرف اول را می‌زند.

اجاره کلبه جنگلی

کلبه‌های جنگلی را معمولا می‌توانید در ییلاق‌های سرسبز و زیبای شمال مانند  اجاره کلبه در ماسال ، در دل جنگل، و همچنین در میان مزارع و شالیزارها پیدا کنید. هزینه اجاره کلبه جنگلی به نسبت رزرو ویلا بسیار کمتر است، اما باید بدانید در یک کلبه ساده چوبی خبری از امکانات مختلف نیست. با این وجود لذت بیدار شدن هنگام صبح در یک کلبه چوبی وسط ییلاق ماسال و رو‌به‌رو شدن با اقیانوسی از مه و نم نم باران، هر کسی را به وجد می‌آورد.

اجاره اقامتگاه بوم‌گردی

اجاره اقامتگاه بوم‌گردی

اولین جایی که به ذهن افراد برای اقامت می رسد اجاره ویلا شمال یا مناطق مختلف می باشد در صورتی که انواع اقامتگاه هایی که می توان در آن جا ساکن شد متنوع هستند. اقامتگاه‌های بوم‌گردی همانطور که از نام آن پیداست شکل و شمایلی شبیه به بافت بومی همان منطقه دارند. برای مثال در مناطق مرکزی ایران مانند یزد، اصفهان، کاشان و شیراز، خانه‌های تاریخی بزرگ با حیاط‌های متعدد تبدیل به اقامتگاه شده‌اند.

خانه‌هایی با حیاط مرکزی و سردابه‌هایی خنک و سقف‌های گنبدی شکل و گاه دارای بادگیر. اما در مناطق شمالی واحدهای بوم گردی به خانه‌های روستایی چوبی گیلان و مازندارن و گلستان گفته می‌شود که سقف‌های شیروانی دارند و تراس‌های بزرگی برای استفاده در بهار و تابستان. اقامتگاه‌های بوم گردی در جنوب ایران به شکل خانه‌هایی ساخته شده از کاهگل با راهروهای بسیار دیده می‌شوند.

خانه‌هایی که بخش‌‌هایی از آن دارای سقف‌هایی از جنس نی و پارچه هستند تا گردش هوا به بهترین شکل صورت گیرد. قطعا اجاره اقامتگاه بوم گردی در مناطق مختلف ایران تجربه تازه‌ای را برای خانواده‌ها رقم خواهد زد.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود