زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بررسی دقیق و کاربردی مفهوم NFT

بررسی دقیق و کاربردی مفهوم NFT

بررسی دقیق و کاربردی مفهوم NFT

در دنیای بلاک‌چین، برای تبدیل برخی آثار هنری، موسیقی‌های برتر و کاراکترهای جذاب بازی‌ها، به یک دارایی ارزشمند بلاک‌چینی، آنها را به‌عنوان یک توکن مبتنی بر بلاک‌چین ثبت می‌کنند. این توکن‌ها که مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم هستند، به‌هیچ‌عنوان قابل تعویض نیستند. به همین دلیل منحصربه‌فرد خوانده شده و غیر قابل‌تعویض‌اند.

بنابراین، نقش NFT، ارائه ارزش معادل اتریوم یا بیت‌کوین به آثار هنری و تصاویر است. NFT ‌ها مثل یک ارز دیجیتال هستند و می‌توان آنها را معامله کرد. از طرفی بسیار جذاب‌ و وسوسه‌کنند‌ه‌اند و به همین دلیل محبوبیت زیادی بین کاربران ارز دیجیتال پیدا کرده‌اند. جالب است بدانید که NFT ‌ها از سال ۲۰۱۴ در بازار ارز دیجیتال وجود دارند؛ اما اخیراً محبوبیت بسیار پیدا کرده‌اند.

ویژگی اصلی NFT ‌ها، منحصربه‌فرد بودن است که ارزش آنها را دوچندان می‌کند. این خاصیت NFT، به منحصربه‌فرد بودن آثار هنری بر می‌گردد. از آنجا که NFT ‌ها غیر قابل‌تعویض‌اند؛ نمی‌توان آنها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد؛ این در حالی است که برای مثلاً بیت کوین می‌توان مقداری از آن را خرید و فروش کرد. به‌طورکلی خرید و فروش NFT، برای هرکدام از توکن‌های غیرقابل‌تعویض به‌صورت کامل و یکجا انجام می‌شود.

گران‌ترین NFT ‌ها کدام‌اند؟

در این بخش قصد داریم به گران‌ترین NFT ‌های موجود در بازار اشاره کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از این NFT ‌ها به قیمت چندین میلیون دلار معامله می‌شوند. برای مثال Save Thousands Of Lives، یک NFT تصویری به ارزش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

This Changed EveryThing نیز یک NFT ارزشمند به قیمت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار است. این NFT یک کد منبع بسیار گران‌قیمت است. NFT گران بعدی، Beeple, Crossroad است که قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار را داراست.

منظور از عرضه اولیه NFT یا همان INO چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده به این سؤال پاسخ دهیم که INO چیست؟ باید اشاره کنیم که عرضه اولیه NFT یا همان Initial NFT Offering در واقع یکی از روش‌های تأمین مالی برای توکن‌های غیرقابل‌تعویض است. در فرایند عرضه اولیه NFT، توکن‌های غیرقابل‌تعویض در همان ابتدای پروژه به مدت محدود در معرض فروش قرار می‌گیرند. با استفاده از این فرایند می‌توان به روش‌های بسیار پایداری برای ایجاد تحول و پیشرفت در اکوسیستم NFT دست‌یافت.

NFT چیست؟

INO با چه هدفی انجام می‌شود؟

INO یا عرضه اولیه NFT، یکی از راه‌حل‌های خلاقانه برای رفع مشکلات کاربران در بازار توکن‌های غیرقابل‌تعویض است. با این کار، نقدینگی NFT آسان شده است و فهرست‌بندی به‌صورت بهتری انجام می‌گیرد. افرادی که از طریق INO یک NFT را خریداری کرده‌اند امکان آن را دارند تا یکی از گره‌های شبکه همتا به همتا را به اجرا درآورند. با این کار، آنها در توسعه سیستم سهیم خواهند شد. به‌طورکلی، عرضه اولیه NFT، به تثبیت کل سیستم و رسیدن به یک نتیجه ایده‌آل غیرمتمرکز کمک می‌کند. به لطف عرضه اولیه NFT، اپراتورهایی که گره‌ها را پردازش می‌کنند می‌توانند هزینه‌های اجرای گره در فرایند همتا به همتا (P2P) را جبران کنند.

مزایا و معایب INO

هرچه زمان می‌گذرد، به تعداد هنرمندان و سلبریتی‌هایی که علاقه دارند آثار خود را به توکن غیرقابل‌تعویض تبدیل کنند، اضافه می‌شود. بسیاری از کاربران ارز‌های دیجیتال تمایل دارند از طریق جمع‌آوری آثار دیجیتالی هنری، کسب درآمد کنند؛ عرضه اولیه NFT این امکان را به آنها می‌دهد. در این بخش قصد داریم به بررسی مزایا و معایب عرضه اولیه NFT بپردازیم.

مزایای عرضه اولیه NFT

عرضه اولیه NFT مزایای بسیاری برای کاربران دارد؛ از جمله اینکه فرایند سودآوری پروژه‌های کوچک را تسهیل کرده و جامعه مخاطب گسترده‌ای را در اختیار آنها قرار می‌دهد. درعین‌حال، سرمایه قابل‌توجهی را برای کسانی که علاقه دارند پروژه خود را توسعه دهند، فراهم می‌کند.

علاوه بر این، بسیاری از کاربران به ایجاد یک کلکسیون NFT علاقه دارند. عرضه اولیه NFT به این افراد کمک می‌کند تا به مجموعه‌ای از منحصربه‌فردترین NFTها دست پیدا کنند. افرادی که دارای NFT ‌های محدود هستند، امتیازاتی را از صاحبان NFT دریافت کرده و ارزش دارایی آنها بیشتر خواهد بود.

به‌طورکلی عرضه اولیه NFT برای کسانی که علاقه دارند یک پروژه NFT را شروع کنند؛ اما سرمایه کافی ندارند، بسیار مناسب است. خالقان NFT از عرضه اولیه آن لذت می‌برند؛ زیرا با کمک آن می‌توانند هزینه کارمزد تراکنش‌های دریافتی را به حداقل برسانند.

معایب عرضه اولیه NFT

بسیاری از کاربرانی که به ایجاد و یا خرید و فروش NFT می‌پردازند، این توکن‌ها را به چشم یک دارایی ارزشمند نگاه می‌کنند. جذابیت روز افزون NFT ‌ها باعث شده است تا تعداد بیشتری از آثار هنری در لیست توکن‌های غیر مثلی ثبت شوند. بااین‌وجود، تمام آثار هنری به یک اندازه ارزش ندارند و این هجوم گسترده برای ایجاد و خرید NFT ‌ها به باور برخی تحلیلگران به یک «حباب» شباهت دارد. آنها پیش‌بینی می‌کنند که روزی این حباب شکسته شود.

منبع:

https://wallex.ir/blog/what-is-ino/

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود