زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

نکات مهم برای شروعِ آسان سرمایه‌گذاری آنلاین در بزرگترین بازار مالی دنیا

نکات مهم برای شروعِ آسان سرمایه‌گذاری آنلاین در بزرگترین بازار مالی دنیا

نکات مهم برای شروعِ آسان سرمایه‌گذاری آنلاین در بزرگترین بازار مالی دنیا

سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی خارجی شاید در نگاه اول مسئله‌ای پیچیده برسد اما واقعیت این است که فرآیند آن بسیار ساده است و تمام افراد می‌توانند به صورت آنلاین در آن کار کنند. فقط کافی است که آموزشهای لازم را ببینید و در خانه یک لپ تاپ و اینترنت داشته باشید.

بزرگترین بازار مالی جهان

فارکس (Forex) بزرگترین بازار مالی در جهان است. در این بازار، کمپانی‌های بزرگ، بانکها و معامله‌گران یا همان سرمایه‌گذاران شخصی به خرید و فروش جفت ارزهای خارجی می‌پردازند. البته شما لازم نیست هیچ ارزی را به صورت فیزیکی تحویل بگیرید. در واقع شما باید پیش‌بینی کنید که قیمت یک جفت ارز در آینده بیشتر می‌شود یا کمتر. در صورت پیش‌بینی درست، شما با سود از معامله خارج می شوید.

پیش‌بینی درست قیمت در فارکس و کسب ثروت

در فارکس جفت ارزهای خارجی در برابر یکدیگر معامله می‌شوند. برای مثال جفت ارز USD/CAD قیمت یک دلار آمریکا را به واحد دلار کانادا نشان می‌دهد.

  • اگر پیش‌بینی شما از قیمت این جفت ارز افزایشی باشد با خرید آن می‌توانید سود کنید.
  • اگر از اهرم معاملاتی استفاده کنید، می‌توانید سود خود را چندین برابر نیز کنید.
  • حتی با یک دلار سرمایه هم می‌توان به فارکس وارد شد و با استفاده از آموزشهای اصولی به سود رسید.

اما چطور می توان با قطعیت زیادی قیمت را پیش‌بینی کرد؟

جهت یادگیری نحوه پیش‌بینی قیمت باید با مسائل اقتصادی و سیاسی تاثیرگذار بر ارزهای خارجی آشنا باشید. اقتصاد کلان (Macroeconomics) و تحلیل فاندامنتال (Fundamental analysis)‌ در فارکس به شما کمک می‌کند تا با تحلیل اخبار و آمار اقتصادی و سیاسی به شکلی کاملا کاربردی قدرت ارزها در برابر یکدیگر را بسنجید و پیش‌بینی درستی از آینده قیمت داشته باشید. با مراجعه به آدرس اینترنتی https://amoozesh-boors.com/fa/fundamental-macro می‌توانید به زبان ساده، مسائل مهم برای پیش‌بینی قیمت در بازار فارکس و کسب ثروت را یاد بگیرید.

از فواید آموزش اقتصاد کلان به صورت کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیش‌بینی قیمت در بازارهای طلا، دلار، مسکن، فارکس و بورس
  • یافتن بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری در شرایط مختلف
  • یادگیری به کارگیری سرمایه اندک و گرفتن سود از آن
  • جلوگیری از کاهش ارزش پول در برابر تورم
  • رشد بیشتر سرمایه نسبت به رشد تورم

 نکات مهم برای شروع سرمایه‌گذاری آنلاین در فارکس

سرمایه‌گذاری در فارکس بسیار ساده است. تنها کافی است مراحل زیر را پشت سر بگذارید تا به جمع افرادی که با معامله کردن در این بازار ثروتمند شده‌اند، بپیوندید.

۱. ابتدا باید از تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنید.

  • کامپیوتر، لپ تاپ یا موبایل.
  • اینترنت پرسرعت

۲. یک بروکر معتبر فارکس پیدا کنید.

بروکر معتبر فارکس را با جستجو در اینترنت می‌توان پیدا کنید. فقط دقت کنید که بروکر انتخابی‌تان رگوله شده (Regulated) باشد. رگوله، مجوزی است که سازمان‌های ناظر به بروکرها اعطا می‌کنند و بدین معنی است که نحوه انجام معاملات در بروکرها توسط این نهادهای ناظر بررسی می‌شود.

۳. اقتصاد کلان و تحلیل فاندامنتال فارکس را یاد بگیرید.

دانش اقتصاد کلان و تحلیل فاندامنتال به شما کمک می‌کند در بلندمدت معاملات موفقی در فارکس داشته باشید. در اقتصاد کلان مواری مثل تورم، بیکاری، رابطه طلا با نفت و دلار، سیاست‌های پولی و ... بررسی می‌شوند. در تحلیل فاندامنتال یا بنیادی نیز با نحوه استفاده از آمار و شاخص‌های اقتصادی و نحوه تاثیرگذاری آنها بر قیمت جفت ارزها آشنا می‌شوید.

۴. تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید.

علاوه بر تحلیل فاندامنتال و اقتصاد کلان بایستی تحلیل تکنیکال را نیز یاد بگیرید. تحلیل تکنیکال دانشی است که با بررسی نمودارهای قیمت، بهترین نقاط ورود به معامله و خروج از آن را نشان می‌دهد.

۵. مدیریت ریسک را یاد بگیرید.

مدیریت ریسک (Risk management) دانشی است که به شما کمک می‌کند در صورت ضرر کردن مقدار آن را کوچک نگه دارید. برای مثال یکی از قوانین مدیریت ریسک این است که هیچ وقت روی بیشتر از ۱٪ سرمایه خود ریسک نکنید. یکی دیگر از قوانین مدیریت ریسک، تنظیم بهینه نسبت ریسک به ریوارد (ًRisk-reward ratio) است. برای مثال فرض کنید شما در قیمت ۲۰۰ دلار (به امید کسب ۲۰ دلار سود) وارد معامله می‌شوید. در این حالت باید احتمال ضرر کردن را بدهید و برای آن مقداری (مثلا ۲ دلار) تعیین کنید. در این صورت نسبت ریسک به ریوارد یا پاداش شما ۱ به ۱۰ خواهد بود.

  • با این روش سودهای شما همواره بیشتر از ضررهای شما خواهد بود.

۶. به روان‌شناسی معامله‌گر مسلط شوید.

فرد معامله‌گر به هنگام انجام معاملات دچار احساسات مختلفی می‌شود که ممکن است منجر به ضرر کردن او در معاملات شود. به همین دلیل است که تسلط به روان‌شناسی فارکس برای موفقیت در این بازار الزامی است. احساساتی مانند ترس و طمع ممکن است به فروش زودهنگام و خرید دیرهنگام توسط افراد منجر شوند.

۷. یک استراتژی معاملاتی موفق و سودده یاد بگیرید.

یادگیری تمام موارد بالا باید در قالب یک استراتژی معاملاتی موفق صورت بگیرید. استراتژی معاملاتی CTS که برگرفته از عبارت Comprehensive Trading Strategy است از تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، اقتصاد کلان، مدیریت ریسک و روان‌شناسی معاملات استفاده کرده و بهترین نواحی ورود به معامله و خروج از آن را به شما نشان می‌دهد. نکته مثبت استراتژی معاملاتی CTS‌ این است که می‌توان درصد سودآوری افرادی که قبلا از آن استفاده کرده‌اند را مشاهده و بررسی کرد.

۸. با حساب دمو (آزمایشی) معامله کردن در فارکس را تمرین کنید.

به هنگام یافتن بروکر فارکس می‌توانید ابتدا در یک حساب دمو ثبت نام کنید. در این حساب، مبلغی به شکل مجازی در حساب شما شارژ شده و شما با استفاده از آن می‌توانید به انجام معاملاتی که شبیه معاملات واقعی در فارکس است بپردازید.

با این کار می‌توانید میزان یادگیری خود را در عمل بسنجید و استراتژی معاملاتی خود را تست کنید. علاوه بر این می‌توانید اشکالات خود در معاملات را بدون هراسِ از دست دادن پولِ واقعی پیدا کرده و در کلاس‌های آنلاین رفع اشکال، آنها را برطرف کنید.

از مهمترین مزیت‌های بازار فارکس، دسترسی به خرید و فروش سهام خارجی مانند اپل و گوگل است. در واقع بروکرهای فارکس به جز جفت ارزهای خارجی امکان معامله در سهام، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و ... را نیز برای شما فراهم می‌کنند.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود