زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

10 شغل جدید و پردرآمد در جهان با گسترس تکنولوژی و اینترنت

10 شغل جدید و پردرآمد در جهان با گسترس تکنولوژی و اینترنت

10 شغل جدید و پردرآمد در جهان با گسترس تکنولوژی و اینترنت

امروزه آزادکاری (Freelancer) به دلیل ساعت کاری منعطف و همچنین درآمد  بالا از آن به عنوان شغل پردرآمدی یاد می شود و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از ساعات کاری منعطف گرفته تا انجام کار از سراسر جهان، عجیب نیست که مردم به انجام این نوع کار روی می آورند.

در حال حاضر، بیش از 57 میلیون آزادکار در آمریکا وجود داشته و سالانه نزدیک به 1.4 تریلیون دلار به اقتصاد آن کمک می کنند. نیروی کار سالانه در آمریکا با میانگین 2.6 درصد در حال افزایش بوده و نرخ آزادکاری نیز سالانه با میانگین 8.1 درصد افزایش می یابد.

اگر میخواهید در حوزه ی آزادکاری یا شغل موقت موفق باشید، باید ریسک های آن را نیز بپذیرید. بسیاری از مهارت های مورد نیاز، پیرامون تکنولوژی هستند. این 10 شغل پردرآمد بر اساس داده هایی معتبر در وبسایت های آزاد کاری مانند Upwork، Freelancer، Guru، Hubstaff و People Per Hour جمع آوری شده است.

1.یادگیری عمیق، 115.06 دلار در ساعت

یادگیری عمیق

با پیدایش هوش مصنوعی، هیچ جای تعجبی وجود ندارد که جایگاه اول در این لیست برای شغل هایی با یادگیری عمیق است. یادگیری عمیق، دسته ای از یادگیری ماشین است که مستلزم پیشرفت شبکه های عصبی بوده که مشابه شبکه های عصبی انسان است و توسط آن ها، بدون نیاز به داده ای ساختار یافته یا طبقه بندی شده، ایجاد می شود.

فریلنسرها در این حوزه، معمولاً در الگوریتم ها و زبان های برنامه نویسی همانند تنسورفلو، پایتون، جاوا، متلب، پرل و  ++C مهارت دارند. به طور میانگین، فریلنسرها در این حوزه، ساعتی 115.06 دلار درآمد کسب می کنند.

2. بلاک چین، درآمد 87.05 دلار در ساعت

بلاک چین

با گسترش عظیم ارز مجازی در سال گذشته، هیچ جای شگفتی نیست که مشاغل مرتبط با بلاک چین (Blockchain) زنجیره ی بلوک، با میانگین 87.05 دلار در ساعت، در جایگاه دوم این لیست جای گرفته اند. بلاک چین تکنولوژی مورد استفاده برای ایجاد ارز مجازی بوده و فرصتی مناسب برای افرادی که از تکنولوژی سر در می آورند، فراهم می کند.

علاوه بر ارزهای دیجیتال مشهوری مانند بیت کوین، اتریم و مونرو ، هر روز ارزهای جدیدی وارد بازار می شوند. برای پیوستن به انقلاب ارزهای دیجیتال، فریلنسرهای بلاک چین باید به عنوان توسعه دهنده یا معماران دیجیتال، سابقه ی کاری و مهارت داشته باشند.

وظیفه ی ابتدایی آن ها معمولا شامل طراحی و توسعه ی فناوری بلاک چین برای ارزهای دیجیتال جدید، کمک به ایجاد تبادلات و کمک به کسب و کارها برای ایجاد معاملات ارز دیجیتال برای خریدهای مشتریان است. فریلنسرهای بلاک چین باید در ++C، پایتون و سولیدیتی تخصص داشته باشند.

3. حوزه ی رباتیک، درآمد 77.46 دلار در ساعت

حوزه ی رباتیک

افراد اغلب می ترسند که یک ربات جایگزین آن ها در سازمان شود و متاسفانه، این ترس بی جا هم نیست. شرکت های تکنولوژیک و رباتیک، ربات ها و تکنولوژی های خودکار زیادی را برای کمک به تسهیل وظایف و کارآمدتر ساختن فعالیت ها تولید می کنند.

هرچند، با اینکه ممکن است ربات ها برخی مشاغل را بر عهده بگیرند، هنوز به انسان ها برای تکمیل وظایف ربات ها نیاز است. به همین دلیل، این حوزه با میانگین 77.46 دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است.

فریلنسرهای این حوزه، معمولا مسئول ساخت و طراحی عناصر مکانیکی و ماشینی بوده و در نرم افزار مهندسی مکانیک مانند سولید وورکس پروفشنال، فوتو ویو 360، سیمپلی فای تری دی و ای-دراوینگ مهارت دارند.

4. تست نفوذ پذیری، درآمد 66.44 دلار در ساعت

تست نفوذ پذیری

آزمایش کنندگان نفوذ پذیری که به هکرهای اخلاقی نیز مشهور هستند، در بررسی آسیب پذیری های بالقوه ی امنیتی سیستم های شرکت ها و محافظت از آن ها در مقابل هکرهای غیر قانونی نقش بسزایی ایفا می کنند.

این فریلنسرها معمولاً پیش زمینه ی خوبی در کد نویسی و برنامه نویسی داشته، متخصصان مجاز امنیت سیستم ها بوده و با روش های حمله به سیستم ها و کاهش آن ها و آسیب پذیری های برنامه های تحت وب آشنایی دارند. میانگین درآمد آن ها 66.44 دلار در ساعت است.

5. بیت کوین، درآمد 65.37 دلار در ساعت

بیت کوین

بیت کوین در ابتدا در سال 2009 معرفی شد و به عنوان نخستین ارز دیجیتال شناخته شده و برای اولین بار مردم از تکنولوژی بلاک چین استفاده کردند. بیت کویت در سال گذشته بسیار محبوب بوده و در ابتدای سال 2017 از قیمت 900 دلار به ازای یک عدد بیت کوین به بیست هزار دلار در انتهای این سال رسید، اما اکنون ارزش بیت کوین نصف این مقدار است.

این حوزه، بازاری بسیار فرار بوده و افرادی پیش بینی می کنند که سقوط خواهد کرد و برخی بر آینده ی درخشان آن شرط می بندند. آینده ی بیت کوین هر چه که باشد، مهارت های مرتبط با آن بسیار مطلوب بوده و در ساخت ابزارهای اتوماتیک به منظور تجارت و تبادل، تولید جداول بازار، خودکار سازی ارسال و دریافت تمامی آلت کوین ها و ایجاد پرداخت های بیت کوین در اپلیکیشن ها و وبسایت ها الزامی هستند.

فریلنسرهای بیت کوین عموما ساعتی 65.37 دلار دریافت کرده و در پایتون، جاواسکریپت، روبی، پی اچ پی و دیگر زبان های برنامه نویسی تخصص دارند.

6. وب سرویس لاندای آمازون، درآمد 51 دلار در ساعت

وب سرویس لاندای آمازون

برخلاف سرورهای سنتی که تمام مدت فعال بوده و هزینه ی ایجاد شده بابت فضایی که برنامه حتی اگر از آن استفاده نشود اشغال می کند، وب سرویس لاندای آمازون فقط هنگامی کدها را ایجاد می کند که یک رویداد اتفاق افتاده باشد و هزینه ی ایجاد شده فقط به دلیل زمانی است که کد اجرا می شود.

این حوزه برای فریلنسرها بسیار جذاب است، زیرا اخیراً کسب و کارها از میان سرورهای سنتی، وب سرویس لاندای آمازون را به دلیل هزینه های پایین آن انتخاب می کنند. فریلنسرهایی که در وب سرویس لاندای آمازون مهارت دارند، می دانند چگونه باید برای لاندا کد نوشته و اجرا کنند. آن ها در نود جی.اس، پایتون، جاوا و #C تخصص دارند. میانگین درآمد در این حوزه ساعتی 51 دلار است.

7. واقعیت مجازی، درآمد 50.18 دلار در ساعت

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی به عنوان هفتمین جایگاه در این لیست با میانگین ساعتی 50.18 دلار است. فریلنسرهای واقعیت مجازی عموماً مسئول ایجاد الگوریتم ها بوده و در مدل سازی سه بعدی و اسکن کردن مهارت دارند. برای موفقیت در این وظایف، این افراد باید در C#, C و  ++C مهارت داشته باشند.

8. ری اکت React.js، درآمد 40.75 دلار در ساعت

ری اکت (React.js)

ری اکت (React.js) یک کتابخانه ی جاوا اسکریپت برای ایجاد رابط کاربری است و عمدتا توسط توسعه دهندگان نرم افزار نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ری اکت به توسعه دهندگان، قالب ها و منابعی را ارائه می کند که کدهای از پیش نوشته شده دارند و حاوی عملیات، فعالیت ها، دسته ها و ساختارهای داده است و توسعه دهندگان مجبور نیستند برای ایجاد رابط کاربری، از طراحی شروع کنند.

تعداد زیادی از کسب و کارها، مانند Airbnb، American Express و Yahoo به ری اکت متکی هستند؛ پس این حوزه برای ورود بسیار گسترده است. برای کسب موفقیت به عنوان فریلنسر React، باید درحوزه ی توسعه ی نرم افزار، جاوا اسکریپت، HTML5 و CSS تخصص داشته باشید.

9. برنامه ی ویرایش فیلم Final Cut Pro X ، درآمد 37.12 دلار در ساعت

برنامه ی ویرایش فیلم Final Cut Pro X

سرگرمی، تولید، بازاریابی، تبلیغات و دیگر صنایع بزرگ به برنامه ی ویرایش فیلم Final Cut Pro X شرکت اپل متکی هستند. این نرم افزار در ایجاد و ویرایش فیلم ها و تبلیغات بسیار سودمند است. فریلنسرهایی که به دنبال یافتن شغل در این حوزه هستند، باید قادر باشند قطعه ای از فیلم را جدا کرده، از چرخش ها، موسیقی پس زمینه و روش های حرکتی برای جذب بیننده استفاده کرده و صحنه ها را از زوایای گوناگون ویرایش کنند.

در کشورمان شاید این شغل و همچنین استفاده از این برنامه، تعریف خاصی نداشته باشد اما امروزه تولید ویدئوهای مختلف درآمد بسیار خوبی دارد که در کشورمان نیز از طریق ساخت ویدئوهای آموزشی کوتاه، موشن گرافی می توان درآمدی خوبی بدست آورد.

10. بازاریابی اینستاگرام، درآمد 31.23 دلار در ساعت

بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام امروزه از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بشمار می رود؛ پس هیچ جای تعجبی نیست که چرا بازاریابی اینستاگرام جزو یکی از پردرآمدترین مشاغل موقت در سال 2018 است.

تقاضا برای مشاغل بازاریابی در اینستاگرام بسیار زیاد است؛ زیرا این شبکه، 800 میلیون کاربر فعال داشته و 70 درصد از کسب و کارها از آن برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند.

برای کار در حوزه بازاریابی اینستاگرام، باید با این برنامه و الگوریتم های آن آشنایی داشته و بتوانید محتوای جذاب تولید کرده، صدای برند را ایجاد کنید، معیارهای رشد و عملکرد را تحلیل کرده و کمپین های درآمدزا راه اندازی کنید.

کلام آخر:

در این مطلب مشاغلی را معرفی کرده ایم که در تمام دنیا، جزء پردرآمدترین شغل ها است. در کشور ما نیز مشاغلی مثل رباتیک، بیت کوین، بازاریابی اینستاگرام و React.js جایگاه خوبی دارند.

کانال تلگرام زوم لایف

فعالیتم در اینترنت از سال 86 با وبلاگ شروع شد و دو سال بعد اولین سایت مجله‌ایم رو راه‌اندازی کردم. به‌دلیل علاقه زیاد به تولید محتوای کاربردی و سئو، روی سایت‌های زیادی فعالیت داشتم. در حوزه کاری به دیجیتال مارکتینگ، کدنویسی، مشاور و توسعه کسب وکار علاقمندم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود
تعداد نظرات (5)
  1. Ali در 27 اردیبهشت 1398

    پرمحتوا بود

    پاسخ
  2. اشکان عزتی در 17 آذر 1397

    سلام، شغل هایی که معرفی کردید در ایران وجود ندارد.

    پاسخ
    1. مجید حسین زاده
      مجید حسین زاده در 17 آذر 1397

      سلام، اشکان عزیز خیلی از شغل ها در ایران وجود نداشت!
      با توجه به پیشرفت تکنولوژی، شغل ها نیز تغییر می کند که به مرور در ایران هم شاهدش خواهیم بود.
      لطفاً مطلب " شغل های پردرآمد در ایران " را مطالعه کنید.

      پاسخ
    2. فریبا در 23 آذر 1397
      تو ایران شغل سر دفتری اسناد رسمی درآمد عالی و پر سودی داره و کمترین تحصیلات رو میخواد . دوم شغل بسیار سخت و پر استرس پزشک تخصصی هست سوم هم وکلای هستن و درآخر هم بساز بفروش ها
      پاسخ
  3. مینا در 5 مهر 1397
    با كد معرف 40132577 در اپليكيشن تاكسي آنلاين دينگ،ثبت نام كن و ٧٠٠٠ تومن اعتبار رايگان واسه سفر اولت بگير https://dinnng.ir/#down-sec
    پاسخ