زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

15 تا از توریستی ترین شهرهای اروپا

15 تا از توریستی ترین شهرهای اروپا

15 تا از توریستی ترین شهرهای اروپا

مسافران زیادی در قالب تورهای گردشگری به شهرهای اروپایی سفر می‌کنند. کافیست عبارت تور اروپا را در گوگل جستجو کنید تا شاهد نتایج مختلفی باشید. در این مطلب به معرفی شهرهای توریستی اروپا برای سفر در سال 2017 خواهیم پرداخت. در ادامه با زوم لایف همراه باشید.

هر ساله نظرسنجی‌های مختلفی بین مسافران انجام می‌شود تا بهترین شهرهایی که به آن سفر کرده‌اند را انتخاب کنند و به سایر مسافران نیز پیشنهاد بدهند. در این نظرسنجی شهرهایی از ایتالیا و اسپانیا انتخاب شده است که از لحاظ تاریخی نمره قابل قبولی دارند و همانند سال گذشته در لیست بهترین شهرهای توریستی اروپا قرار دارند. اما دو شهر از کشور پرتغال جدیداً نظر مسافران را به خودش جلب کرده است. شهر لیسبون و پورتو در سال 2016 میزبان مسافران بسیاری بوده که نشان از افزایش علاقه مسافران برای سفر به پرتغال است.

اگر برنامه سفر به اروپا دارید و می‌خواهید مقصد سفرتان از نظر مکان‌های فرهنگی، تاریخی، هنر و معماری و حتی تنوع غذایی عالی باشد، در این مطلب پیشنهادات خوبی برای شما خواهیم داشت. در ادامه با معرفی 15 شهر برتر توریستی قاره اروپا با ما همراه باشید.

شهر مادرید، اسپانیا

15. شهر مادرید، اسپانیا - Madrid, Spain

امتیاز : 87.30

چرا سفر به مادرید؟

مادرید، شهر تاریخ،  موسیقی، شور و هیجان و فوتبال است. مادرید را می‌توان نمونه کوچک کشور اسپانیا دانست. از تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی که در این کشور وجود دارند، چیزی هم در مادرید پیدا می‌شود.مادرید را در دنیا با میراث فرهنگی و هنری یگانه و زیبایش و با شب‌های پر زرق و برق و زنده‌اش می‌شناسند. موزه‌های بی‌پایانش، رستوران‌ها و کافه‌های همیشه بیدارش و هوای معتدل و مردم زنده و خوشحالش، شهر مادرید را جزء بهترین شهرهای توریستی اروپا تبدیل کرده است.

شهر استانبول، ترکیه

14. شهر استانبول، ترکیه - Istanbul, Turkey

امتیاز : 87.40

چرا سفر به استانبول؟

با وجود تمام مشکلات امنیتی که برای استانبول به وجود آمده بود، همچنان مسافران شهر استانبول را یکی از بهترین شهر‌های توریستی اروپا برای سفر می‌دانند. در داخل کشور نیز تور ترکیه طرفداران بسیاری دارند و هستند مسافرانی که برای چندمین بار سفر به اروپا را با ترکیه تجربه می‌کنند. اگر برنامه سفر به ترکیه دارید، شهر استانبول را از یاد نبرید.

حتماً بخوانید: سفر استانبول؛ قبل از شروع سفر با استانبول آشنا شوید!

شهر ادینبورگ، اسکاتلند

13. شهر ادینبورگ، اسکاتلند - Edinburgh, Scotland

امتیاز : 87.43

چرا سفر به ادینبورگ؟

شهر ادینبورگ، جزء اولین شهرهای اروپایی است که انسان‌ها برای سکونت انتخاب کرده‌اند. در شهر ادینبورگ شاهد معماری مدرن در کنار معماری قرون وسطایی خواهید بود. شما می‌توانید از فراز دشت‌های اطراف، شهر را زیر پای خود مشاهده کنید و به عظمت این شهر تاریخی در قلب طبیعت اسکاتلند پی ببرید. شهر ادینبورگ شامل دو منطقه اصلی شهر جدید و شهر قدیمی است که هر دو منطقه به طور کامل در لیست میراث فرهنگی جهانی قرار دارد.

شهر ونیز، ایتالیا

12. شهر ونیز، ایتالیا - Venice, Italy

امتیاز : 87.66

چرا سفر به ونیز؟

ونیز تقریبا همیشه در لیست شهرهایی قرار می‌گیرد که باید ببینید. هر آنچه برای سرگرمی لازم است در اینجا وجود دارد. اما با شهری بسیار گران روبرو هستیم که شاید خیلی‌ها را از سفر منصرف کند. اما اگر کمی حساب‌شده و با دقت عمل کنید، راه‌های بسیاری وجود دارد تا هزینه‌ها را به مقدار قابل توجهی کاهش داد. اگر برنامه سفر به ایتالیا و شهر ونیز دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه‌های سفر، از تورهایی اروپایی که آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌کنند استفاده کنید.

شهر پراگ، جمهوری چک

11. شهر پراگ، جمهوری چک - Prague, Czech Republic

امتیاز : 87.89

چرا سفر به پراگ؟

شهر پراگ برای توریست‌های تشنه‌ی فرهنگ و دیدنی‌های تاریخی مقصدی رویایی است.خیابان‌های سنگفرش و ساختمان‌های قرون وسطایی، کلیساهای کهن و سالن‌های تئاتر قرن هجدهمی و رودخانه‌ی ولتارا با پل‌های زیبایش آدم را عاشق پیاده‌روی در این شهر می‌کنند. شهر پراگ را باید چندین بار دید!

شهر لیسبون، پرتغال

10. شهر لیسبون، پرتغال - Lisbon, Portugal

امتیاز : 88.02

چرا سفر به لیسبون؟

کلیساهای باشکوه و قلعه‌های زیبای شهر لیسبون نشان از فرهنگ و تاریخ غنی دارد. همانطور که در افسانه‌ها آمده شهر لیسبون بر روی هفت تپه بنا شده است. خیابان‌های باریک و سنگ فرش شده‌ی لیسبون که پر از کافه‌های شیک می‌باشد. اگر قصد سفر به اروپا دارید سفر به شهر لیسبون برای تفریح و گشت و گذار گردشگران از بهترین تجربیات خواهد بود.

شهر پورتو، پرتغال

9. شهر پورتو، پرتغال - Porto, Portugal

امتیاز : 88.51

چرا سفر به پورتو؟

شهر پورتو با داشتن تاریخی قابل توجه، میراث‌ فراوانی از آثار تاریخی گذشته را در خود دارد. میراثی که احساسی از بودن در دنیایی قدیمی را به شما منتقل می‌کند.

شهر کراکوف، لهستان

8. شهر کراکوف، لهستان - Kraków, Poland

امتیاز : 88.61

چرا سفر به کراکوف؟

شهر کراکوف از بزرگ‌ترین شهرها و پایتخت سابق کشور لهستان است. شهر کراکوف لقب فلورانس لهستان را نیز یدک می‌کشد؛ شهری که حتی از ویرانی‌های جنگ جهانی هم در امان ماند تا میراث تاریخی‌اش در بهترین حالت ممکن تا به امروز حفظ شود. شهر کراکوف یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای توریستی اروپایی محسوب می‌شود که جذابیت‌های بسیاری در خود دارد.

شهر سویل، اسپانیا

7. شهر سویل، اسپانیا - Seville, Spain

امتیاز : 88.91

چرا سفر به سویل؟

شهر سویل یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در جهان به شمار می‌رود. شهر سویل باستانی و قدیمی است. به همین دلیل منبع تماشایی خوبی در زمینه هنر و معماری به شمار می‌رود. در سرتاسر شهر، موزه‌های قدیمی متعددی را می‌توان پیدا کرد. از نظر تعداد پارک و باغ این شهر همانندی در کشور اسپانیا ندارد. بناها و مکان‌های مختلفی از این شهر تحت حمایت میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

شهر سیه‌نا، ایتالیا

6. شهر سیه‌نا، ایتالیا - Siena, Italy

امتیاز : 88.97

چرا سفر به سه‌نا؟

تمام گردشگران بعداز اینکه از شهر سیه‌نا بازدید می‌کنند تنها یک واکنش دارند و آن‌هم اعلام علاقه شدیدشان به این شهر است. این یکی از بهترین شهر‌های حفظ‌شده از قرون‌ وسطا در ایتالیا است. سیه‌نا پر شده است از ساختمان‌های قرون وسطایی و رنسانسی و یکی از بهترین کلیساهای جامع توسکانی را در خود جای داده است. در جنوب سیه‌نا و در موزه باستان‌شناسی کومونه Asciano، می‌توانید آثار باقی‌مانده از تمدن اتروسک را ببینید.

شهر بوداپست، مجارستان

5. شهر بوداپست، مجارستان - Budapest, Hungary

امتیاز : 89.19

چرا سفر به بوداپست؟

در نظرسنجی انجام شده، بهترین شهر توریستی اروپا برای سفر، بعد از کشور ایتالیا و اسپانیا از کشور مجارستان انتخاب شده است. در سال گذشته شهر بوداپست مورد استقبال مسافران زیادی قرار گرفت و همین باعث شد تا بوداپست در رتبه 5 قرار بگیرد. بسیاری از مسافران سفر به کشور مجارستان و شهر بوداپست را به سایر علاقمندان به سفر پیشنهاد کرده‌اند.

شهر سن سباستین، اسپانیا

4. شهر سن سباستین، اسپانیا - San Sebastián, Spain

امتیاز : 89.52

چرا سفر به سن سباستین؟

از دیدن شهر زیبای سن سباستین لذت ببرید. شهر سن سباستین، اسپانیا شهری ساحلی زیبا متعلق به منطقه باسک و در نزدیکی خلیج بیسکی است. شهر سن سباستین معمولاً در میان بهترین شهرهای توریستی اروپا قرار دارد و مسافران زیادی هر ساله به این شهر سفر می‌کنند. گردشگران می‌توانند از انواع ورزش‌های آبی از جمله قایقرانی، گشت و گذار و اسکی روی آب لذت ببرند.

شهر بارسلونا، اسپانیا

3. شهر بارسلونا، اسپانیا  - Barcelona, Spain

امتیاز : 89.52

چرا سفر به بارسلونا؟

شهر بارسلونا با توجه به جاذبه‌ها و خصوصیات منحصربه فردش یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌رود. شهر بارسلونا، تاریخی غنی را در دل خود جای داده است. در سفر به اسپانیا و شهر بارسلونا باید مانند اهالی آن تا 10 صبح بخوابید و نیمه‌شب، شام بخورید. در بارسلونا می‌توانید از یکی از بهترین موزه‌های تاریخ اروپا دیدن کنید. بدون شک، سفر به بارسلون یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرها خواهد بود البته به یاد داشته باشید که بارسلونا کشور ارزانی برای سفر نیست.

شهر رم، ایتالیا

2. شهر رم، ایتالیا - Rome, Italy

امتیاز : 89.73

چرا سفر به رم؟

شهر رم برای چندین قرن مرکز توجهات جهان بوده و اکنون نیز آرزوی هر گردشگری است که به این منطقه سفر کند. در رم بنا‌های تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که همگی می‌توانند دروازه‌ای برای گردشگران باشند تا اطلاعات خود را در خصوص تاریخ اروپا تکمیل کنند. این شهر جاذبه‌های بسیار زیادی برای بازدیدکنندگان دارد و نیاز به چندین سفر خواهید داشت تا بتوانید با تمام جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید. 

شهر فلورانس، ایتالیا

1. شهر فلورانس، ایتالیا - Florence, Italy

امتیاز : 90.75

چرا سفر به فلورانس؟

شهر فلورانس بار دیگر افتخار خود را به دست آورد، همانطور که در 11 سال گذشته جزء بهترین شهرهای اروپا برای سفر بوده، امسال نیز در لیست بهترین شهرهای اروپا قرار گرفته است. در حقیقت فلورانس نیازی به توضیح برای اینکه چرا باید گردشگران از آن بازدید کنند، ندارد. تمام توصیفاتی که مردم از این شهر می‌کنند، درست هستند.

امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، اگر تجربه‌ای از سفر به شهرهای معرفی شده دارید لطفاً از قسمت ارسال دیدگاه، با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود