زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

20 کشور خطرناک جهان برای مسافرت در سال 2017

20 کشور خطرناک جهان برای مسافرت در سال 2017

20 کشور خطرناک جهان برای مسافرت در سال 2017

اخیرا انجمن اقتصاد جهانی (مسافرت و گردشگری خود را منتشر کرده است که در آن مناطق گردشگری را در 136 کشور تجزیه و تحلیل می کند. این گزارش شامل 20 کشور خطرناک جهان برای مسافرت در سال 2017 است که پیشنهاد می کنیم در ادامه با زوم لایف همراه باشید.

این کشور ها بر اساس میزان خشونت و تروریسم رتبه بندی شده اند و جنایت های کوچک در این رتبه بندی ها لحاظ نشده است. در این میان پنج کشور خطران جهان نیجریه، پاکستان، السالوادور، یمن و کلمبیا هستند.

به عنوان بخشی از این گزارش، انجمن اقتصاد جهانی میزان امنیت در هر یک از این کشورها را در نظر می گیرد. برای دستیابی به این رتبه بندی، انجمن، میزان در معرض خطر بودن کشورها، بر اساس میزان تورم و مشکلات کسب و کار و خطرات امنیتی که عمدتا مربوط به آسیب جدی مردم از طریق خشونت و تروریسم است را مورد بررسی قرار می دهد. و در این رتبه بندی جرم و جنایت های کوچک به حساب نمی آیند.

بر اساس ایمنی و امنیت، 20 کشور خطرناک را از این گزارش جمع آوری کردیم. در ادامه بخوانید تا ببینید که کدام کشورها ممکن است شما را از سفرتان بازدارند.

جمهوری دموکراتیک کنگو
مردم به پایتخت کنگو، کینشاسا سفر می کنند.

20. جمهوری دموکراتیک کنگو - Democratic Republic of the Congo

نیروهای مسلح کنگو، و نیز راهزنان، در بسیاری از نقاط کشور فعال و بسیار خشن هستند. از آنجا که ارتش کنگو در سراسر کشور عمل می کند، مسافران احتمالا به سربازان، وسایل نقلیه زرهی و حمله هلکوپترها مواجه می شوند.

تایلند

19. تایلند - Thailand

استان های یالا، پاتانی، نارتیاتات و سونخلا -که همه آنها در جنوب تایلند قرار دارند خطرناک ترین شهرها هستند. در 13 سال گذشته بیش از 6500 مرگ و میر ناشی از خشونت در این مناطق رخ داده است. همچنین قوانین منطقه جنگی در آنها وجود دارد.

جامائیکا

18. جامائیکا - Jamaica

در حالی که در حال حاضر مشاوره سفر برای جامائیکا وجود ندارد، جنایت خشونت آمیز و تیراندازی در برخی از نقاط کشور، مانند Kingston و Montego Bay، هنوز شایع است. حتی مهمانان ساکن در استراحتگاه ها می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

آفریقای جنوبی

17. آفریقای جنوبی - South Africa

نرخ بالای جرائم در آفریقای جنوبی، بسیاری از مردم محلی را به استخدام نگهبانان خصوصی برای محافظت از خانواده هایشان مجبور کرده است. تجاوز و قتل عمد به ویژه در شهرک های دور افتاده به کرات رخ می دهد.

گواتمالا
زنان برای "روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان" در گواتمالا راهپیمایی می کنند.

16. گواتمالا - Guatemala

مرز گواتمالا با مکزیک یکی از خطرناک ترین بخش های کشور به علت قاچاق مواد مخدر است. این کشور در سال گذشته در آمریکای لاتین و کارائیب نیز دارای پنجمین میزان مرگ و میر بود. سایر جرایم رایج عبارتند از سرقت خودرو، سرقت مسلحانه و دزدی.

چاد
کودکان پناهنده در چاد

15. چاد - Chad

داعش، القاعده و بوکوحرام همه در کشور چاد فعالیت می کنند. در گذشته، حملات این گروه های افراطی نه تنها غیرنظامیان و نیروهای امنیتی بلکه خارجی ها را نیز هدف قرار داده بود. عبور از مرزها می تواند خطرناک باشد، به دلیل میدان های مین در این مناطق - بویژه مرزهای چاد با لیبی و سودان.

بنگلادش
پلیس در نزدیکی مادر بی خانمان و فرزندش در دادگاه بین المللی جنایی در داکا ایستاده است.

14. بنگلادش - Bangladesh

علاوه بر تهدیدات حملات تروریستی، آب و هوای شدید نیز بر بنگلادش تأثیر می گذارد و کشور را در معرض تعدادی از بلایای طبیعی قرار می دهد. ملت آسیایی سیکل های گرمسیری، سیل، و بعضی اوقات زمین لرزه ها را تجربه می کند.

مالی
یکی از اعضای ارتش پیش از نقاشی در نزدیکی ساختمان مجلس در باماکو، مالا، پیاده روی می کند

13. مالی - Mali

خطر حملات تروریستی در پایتخت مالی، باموکو و دیگر نقاط مرکزی مالی و مرکزی در مالاگا بالا است. هتل ها و رستوران ها اغلب اهداف این حملات هستند؛ در ماه نوامبر سال 2015 تعدادی از مردم در  هتل رادیسون در باماکو گروگان گرفته شدند.

لبنان
یک زن در نزدیکی شیشه های شکسته و نوشته کلمه "انقلاب" بر روی یک بیلبورد تبلیغاتی شکسته در مرکز بیروت دیده می شود.

12. لبنان - Lebanon

از آنجاییکه گروه های افراط گرا در لبنان فعال هستند، حملات تروریستی مانند بمب گذاری ها اغلب اتفاق می افتد. نیز تظاهرات در آن معمول است و اختلافات کوچکتر میان همسایگان و خانواده ها به شدت افزایش یافته و خشونت آمیز می شوند و می تواند موجب آسیب رساندن به افراد بیگناه شود.

فیلیپین
یک پسر در میان گورها در گورستان عمومی بارانکا در مانیل فیلیپین می پرد.

11. فیلیپین - Philippines

علاوه بر تیراندازی و آتش سوزی اخیر در کازینو مانیل، آدم ربایی در سراسر مجمع الجزیره سولو و جنوب سواحل دریای سولو معمول است. خارجی ها اغلب اهداف این آدم ربایی ها هستند.

اوکراین
پلیس محافظ ایستاده است و یک فعال اجتماعی با اسپری کلمه "روسیه" را روی حصار اطراف ساختمان کانال تلویزیونی اوکراین "اینتر"، می نویسد، که معترضان می گویند موضع ضد اوکراین دارد، (کیف، اوکراین، 5 سپتامبر 2016)

10. اوکراین - Ukraine

مبارزه بین نیروهای مسلح اوکراین و جدایی طلبان حمایت شده از روسیه در مناطق شرقی و جنوب شرقی اوکراین، به ویژه مناطق دونتسک،  منطقه لوحانسک و کریمه رایج است. افراد غیر نظامی همچنان درگیر جنگ هستند.

هندوراس
ساکنان روی سقف یک خانه در اتوسیگالپا، هندوراس نشسته اند

9. هندوراس - Honduras

هندوراس خانه قتل و درواقع بالاترین میزان قتل در جهان را دارد. منطقه گراسیا آدیوس به طور خاص با جرم و جنایت و قاچاق مواد مخدر روبروست و همچنین نیروی پلیس یا نظامی ندارد. تگوسیگالپا، سن پدروسولا و لاسیبا از دیگر مناطق خطرناک هستند؛ 70 درصد شهروندان آمریكا در هفت سال گذشته در این مناطق به قتل رسیده اند.

کنیا
مردی بر روی یک تپه ایستاده که مشرف به کورو ژوچو در نایروبی، کنیا است.

8. کنیا - Kenya

در حالی که بسیاری از حملات تروریستی در بیرون از نایروبی رخ می دهد، تهدید تروریسم هنوز هم در شهر زیاد است. نارنجک ها، تیراندازی ها و ضرب و شتم، انواع شایع حملات هستند.

مصر
یک پسر در جلوی ساختمان مجلس در قاهره مصر دوچرخه سواری می کند.

7. مصر - Egypt

داعش و سایر گروه های افراطی تهدید جدی برای مکان های عمومی در سراسر مصر، از جمله مناطق گردشگری می باشند. این گروه ها همچنین انواع حمل و نقل را هدف قرار می دهند.

ونزوئلا
یک زن با یک کودک در خارج از یک داروخانه ایستاده و سعی می کند مواد غذایی اولیه را در کاراکاس خریداری کند.

6. ونزوئلا - Venezuela

کمبود کالاهای اساسی مانند آب، غذا، دارو و برق منجر به نا آرامی و جرایم اجتماعی زیادی در ونزوئلا شده است. کشور ونزوئلا از جمله کشورهایی است که بالاترین میزان جرم و جنایت را در جهان دارد. سرقت مسلحانه، قتل، آدم ربایی و سرقت ماشین، همه از انواع خشونت در اکثر نقاط این کشور هستند. وزارت امور خارجه ایالات متحده در برابر سفر به ونزوئلا به شهروندانش هشدار می دهد.

نیجریه
زنان نیجریه در روز شنبه، 28 مارس 2015، منتظر رأی دادن در یک ایستگاه رای گیری در شهر دورا، شهر اصلی مخالف ژنرال محمدعلی بوغری هستند.

5. نیجریه - Nigeria

دو گروه افراطی، بوکوحرام و دولت اسلامی غرب آفریقا، مسئولیت بسیاری از خشونت هایی را که در نیجریه و اغلب در مناطق پرجمعیت مانند کلیساها، مدارس، رستوران ها، هتل ها و مکان های تفریحی اتفاق می افتد بر عهده می گیرند.
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا به مسافرانی که قصد سفر به نیجریه دارند می گوید که "باید در اجتماعات عمومی و مکان های مهاجرت به خارج از کشور، هوشیار باشید" و با توجه به تهدید و خشونت بی رحمانه در سراسر کشور به شدت احتیاط کنید.

پاکستان
یک پلیس و ساکنان در خیابانی دیده می شوند که یک مغازه آگهی تصاویری از مردان کشته شده در انفجار انتحاری را نمایش می دهد

4. پاکستان - Pakistan

درگیری های مذهبی سال هاست که پاکستان را برانگیخته است و خشونت علیه برخی گروه های مذهبی هنوز در سراسر کشور رایج است. دولت پاکستان نیز تا حد زیادی آزادی بیان را محدود می کند و دسترسی خارجیان به مکان های مختلف در سراسر کشور را ممنوع می کند.

السالوادور
یک افسر پلیس نوار امنیتی زرد در صحنه جرم را در سویاپانگو، در حومه سن سالوادور جمع می کند. 26 سپتامبر 2015

3. السالوادور - El Salvador

کشور السالوادور علاوه بر داشتن یکی از بالاترین سطوح قتل در جهان، برای باندهای بسیاری به عنوان مدرسه شناخته می شود. خشونت باندها شامل همه چیز از اخاذی به اسلحه تا قاچاق مواد مخدر است.

یمن
پسر در خانه ای که مورد حمله هوایی تحت رهبری سعودی در صنعا پایتخت یمن قرار گرفته بازی می کند.

2. یمن - Yemen

گروه های شورشی مستقر در صنعا پایتخت یمن ، همچنان به بازداشت شهروندان خود ادامه می دهند. گروه های افراطی مانند القاعده نیز در کشور یمن فعال هستند و به دلیل مین های زمینی و اعتصابات هوایی، بسیاری از مردم یمن فاقد نیازمندی های اساسی مانند غذا، آب و کمک های پزشکی هستند.

کلمبیا

1. کلمبیا - Colombia

کلمبیا یکی از خطرناک ترین کشورهای جهان است اما شهر مدالین به عنوان بهترین مقصد سفر جنوب امریکا در سال گذشته نامگذاری شده است! بازدید از این کشور هنوز برای مسافران خارجی خطرناک است.
باندهای جنایی، گروه های مسلح، مسئول آدم ربایی، قاچاق مواد مخدر و سرقت هایی هستند که در سراسر کشور رخ می دهند، و اعمال تروریستی مانند انفجارها در بسیاری از شهرهای بزرگ مانند بوگوتا رایج هستند.

    کانال تلگرام زوم لایف

    علاقمند به تولید محتوا در حوزه پوست، مو و زیبایی هستم و تلاش می‌کنم معتبرترین و بروزترین تحقیقات علمی را در حوزه مراقبت از سلامت و زیبایی پوست و مو در مجله زوم لایف منتشر کنم تا راهنمای شما باشد برای انتخاب یک سبک زندگی سالم‌تر.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود