زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

10 فیلم عاشقانه دبیرستانی که نباید از دست دهید

10 فیلم عاشقانه دبیرستانی که نباید از دست دهید

10 فیلم عاشقانه دبیرستانی که نباید از دست دهید

زمانی که بخواهید وقت آزادتان را با تماشای یک فیلم سپری کنید، فیلم‌های عاشقانه جزو گزینه‌هایی هستند که حتما به‌شان فکر می‌کنید. این دسته از فیلم‌ها برای هر شرایط و زمانی مناسب هستند؛ حالا می‌خواهد برای روز ولنتاین باشد، تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات نوروز.

بیشتر داستان‌های عاشقانه احساساتتان را به اوج می‌رسانند و در این میان، فیلم تینیجری جایگاه ویژه‌ای دارند. حوادث و اتفاقاتی که در این فیلم‌ها رخ می‌دهند، شما را به یاد اولین عشق زندگی‌تان می‌اندازند و خاطرات تلخ و شیرین آن دوران را یادآور می‌شوند. فیلم‌های دبیرستانی و عاشقانه همیشه پر از لحظات کمدی هستنند و گاهی هم می‌توانند اشکتان را درآورند. در این مطلب 10 فیلم عاشقانه دبیرستانی را به شما معرفی می‌کنیم.

فیلم‌های این لیست بدون هیچ ترتیب خاصی ذکر شده‌اند. نکته دیگری که باید درباره این لیست بدانید این است که داستان همه این فیلم‌ها در فضای دبیرستان اتفاق نمی‌افتد؛ اما شخصیت‌های اصلی و محوری آن‌ها جوانان و نوجوانان هستند.

بعضی از عاشقانه‌های این لیست شما و همراهانتان را تا لحظه آخر می‌خندانند؛ در حالی که فیلم‌های دیگر شما را به گریه می‌اندازند. سعی کردیم فیلم‌هایی را انتخاب کنیم که بر خلاف جریان معمول فیلم‌های عاشقانه باشند تا تجربه‌ای متفاوت را برایتان بسازند.

فیلم The Perks of Being A Wallflower

1. مزایای منزوی‌بودن؛ ما جاودانه‌ایم! (فیلمی که باید با قلبتان احساسش کنید)

  • نام انگلیسی: The Perks of Being A Wallflower
  • امتیاز (IMDB): 7.9

این فیلم براساس رمانی به همین نام، نوشته «استفان چبوسکی» ساخته شده است. «مزایای منزوی‌بودن» حول محور دوستی، عشق در نوجوانی، اضطراب‌های زندگی و مشکلات برقراری ارتبط با دیگران می‌چرخد. این فیلم شما را با غم‌هایتان روبه‌رو می‌کند؛ اما با گذر زمان جوری حالتان را خوب می‌کند که تماشایش را به یکی از بهترین تجربه‌های زندگی‌تان تبدیل می‌کند.

داستان «مزایای منزوی‌بودن» درباره چارلی، دانش‌آموز بسیار درونگرای سال اول دبیرستان است. او در سال اول دبیرستان هیچ دوستی پیدا نمی‌کند و تنها کسی که کمی با چارلی صمیمی می‌شود، معلم کلاس انگلیسی‌ست که با او درباره کتاب‌های مورد علاقه‌اش صحبت می‌کند. چارلی پس‌ از مدتی با یک خواهر و برادر سال آخری آشنا می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهند.

انیمه Your Name

2. اسم تو؛ هیچوقت فراموشش نمی‌کنید (زیباتر از این انیمه پیدا نمی‌کنید)

  • نام انگلیسی: Your Name
  • امتیاز (IMDB): 8.4

نمی‌دانیم چه دیدگاهی به انیمه دارید؛ اما اگر علاقه‌ای به آن ندارید، از شما می‌خواهیم تا یک بار به ما اطمینان کنید و این شاهکار سینمای ژاپن را ببینید. از «اسم تو» هرچه بگوییم کم است. این فیلم داستانی جادویی و عاشقانه دارد که هم شما را می‌خنداند و هم به گریه می‌اندازد. جدا از داستان بی‌نظیرش، تصاویر خیره‌کننده و گرافیک بالای آن چشمانتان را نوازش می‌کند.

به‌تان قول می‌دهیم اگر یک بار «اسم تو» را تماشا کنید، تبدیل به یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌تان می‌شود. داستان «اسم تو» درباره یک دختر روستایی به نام «میتسوها» و پسری در توکیو به نام «تاکی» است که در نتیجه پدیده‌ای غیر قابل توضیح، بدن‌هایشان با هم عوض می‌شود!

انیمه Weathering with You

3. فرزند آب‌وهوا؛ زنده و جاری مثل باران (باران را از من نگیر)

  • نام انگلیسی: Weathering with You
  • امتیاز (IMDB): 7.5

دیدن یک انیمه دیگر در این لیست ممکن است متعجبتان کند؛ اما وقتی فرزند آب‌وهوا را تماشا کنید، به ما حق می‌دهید. این انیمه هم ساخته کارگردان «اسم تو» یعنی «ماکوتو شینکای» است. در نتیجه، می‌توانید توقع دیدن تصاویر خارق‌العاده‌ای داشته باشید. «فرزند آب‌وهوا» جدا از زیبایی بصری و داستان جذاب و پرکشش، پیامی بسیار مهم برای جهانیان دارد و در همه‌جای دنیا مورد استقبال مردم و منتقدان قرار گرفته است.

داستان این انیمه از آن‌جا شروع می‌شود که پسری به نام «هوداکا» به امید شروع یک زندگی جدید در شهر توکیو، از خانه‌اش فرار می‌کند. او با افراد مختلفی در توکیو آشنا می‌شود. یکی از این افراد، دختری به نام «هینا» است که توانایی کنترل آب‌وهوا را دارد و می‌تواند یک روز بارانی را به روزی آفتابی تبدیل کند.

فیلم The Fault In Our Stars

4. نحسی ستارگان بخت ما؛ غم‌انگیز اما بی‌نهایت زیبا (یک دل سیر گریه می‌کنید)

  • نام انگلیسی: The Fault In Our Stars
  • امتیاز (IMDB): 7.7

این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته «جان گرین» است. این فیلم جوری قلب شما را می‌فشارد و اشکتان را درمی‌آورد که هیچ‌وقت فراموشش نمی‌کنید. «نحسی ستارگان بخت ما» به معنی واقعی کلمه یک فیلم عاشقانه است. بازیگران اصلی فیلم آن‌قدر زیبا و دل‌نشین نقششان را بازی کرده‌اند که در طول فیلم لحظات بسیار زیبایی را برایتان می‌سازند؛ اما در نهایت طوری اشکتان را جاری می‌کنند که تا چند ساعت پس‌ از پایان فیلم، غم آن همراهتان می‌ماند.

داستان «نحسی ستارگان بخت ما» بخشی از زندگی «هیزل»، دختری 16 ساله را نشان می‌دهد که به‌طور غیر منتظره‌ای عشق زندگی‌اش، پسری به نام «گاس» را در یک گروه حمایتی سرطان تیروئید پیدا می‌کند. گاس که به‌خاطر سرطان استخوان پایش را از دست داده است، دوران بهبودی را طی می‌کند.

فیلم To All the Boys I've Loved Before

5. به تمام پسرانی که قبلا دوستشان داشتم؛ یک فیلم دبیرستانی واقعی (انفجار دل‌گرم‌کننده عشق)

  • نام انگلیسی: To All the Boys I've Loved Before
  • امتیاز (IMDB): 7

حال و هوای فیلم به‌گونه‌ای‌ست که بعد از تماشایش دلتان می‌خواهد عاشق شوید! شاید این فیلم آن‌قدرها بین عاشقانه‌های بزرگ سینما مطرح نباشد و بشود از فیلمنامه‌اش ایرادات زیادی گرفت؛ اما قطعا فیلمی‌ست که می‌تواند حالتان را خوب کند.

داستان این فیلم زندگی دختری دبیرستانی به نام «لارا» را نشان می‌دهد که پنج نامه مخفیانه به پسرانی که قبلا عاشقشان بوده می‌نویسد. لارا هیچوقت قصد ارسال نامه‌ها را ندارد؛ اما روزی متوجه می‌شود که شخص دیگری این نامه‌ها را پست کرده است.

فیلم Five Feet Apart

6. پنج قدم فاصله؛ بیخیال من نشو (نحسی ستارگان بخت ما، قسمت دوم)

  • نام انگلیسی: Five Feet Apart
  • امتیاز (IMDB): 7.2

فیلمی که سراسر عشق و احساس است. از نظر روند داستانی شباهت زیادی با «نحسی ستارگان بخت ما» دارد و مثل آن فیلم می‌تواند قلبتان را به‌درد آورد. پنج قدم فاصله با بازی دلنشین دو بازیگر اصلی‌اش جای خود را ذره‌ذره در دل مخاطب باز می‌کند. اگر اهل فیلم‌های عاشقانه هستید، حتما زمانی را برای تماشای این فیلم بگذارید.

«پنج قدم فاصله» شما را با دختری شاد و امیدوار به زندگی به نام «استلا» آشنا می‌کند. استلا بیماری فیبروز کیستیک دارد و در پیروی از رژیم غذایی و خوردن داروهایش دقیق است. زندگی استلا در بیمارستان با ملاقات پسری بدبین و ناامید به نام «ویل» که بیماری مشابهی دارد، تغییر می‌کند.

فیلم 10 Things I Hate about You

7. ده چیز تو که ازشان متنفرم؛ یکی از بهترین فیلم‌های دبیرستانی تاریخ (شکسپیر در دوران مدرن)

  • نام انگلیسی: 10 Things I Hate about You
  • امتیاز (IMDB): 7.3

این فیلم، بازسازی اثر کمدی کلاسیک شکسپیر به نام «رام‌کردن زن سرکش» است. خط داستانی جذاب این فیلم در کنار تیم بازیگری قوی و شوخی‌هایی که هنوز بعد از سال‌ها خنده‌دار هستند، باعث شده است تا این فیلم یکی از ماندگارترین کمدی-عاشقانه‌های تاریخ باشد.

داستان «ده چیز تو که ازشان متنفرم» درباره پسری به نام «گوردون» است که پس ‌از ورود به مدرسه جدیدش، جذب دختری به نام «بیانکا» می‌شود. پدر بیانکا یک مرد سنتی‌ست و تا زمانی که خواهر بزرگتر بیانکا وارد رابطه نشود، به بیانکا اجازه قرارگذاشتن با هیچ کسی را نمی‌دهد؛ به همین دلیل، گوردون می‌خواهد با کشیدن نقشه‌ای دقیق، فردی مناسب را برای خواهر بیانکا پیدا کند.

فیلم A Walk To Remember

8. پیاده‌روی به‌یادماندنی؛ معنی واقعی فیلم غم‌انگیز (فیلمی که با احساستان بازی می‌کند)

  • نام انگلیسی: A Walk To Remember
  • امتیاز (IMDB): 7.3

این فیلم عاشقانه، اما تراژیک به‌حدی در زمان انتشارش معروف و محبوب شد که ستارگان اصلی آن یک‌شبه راه صدساله شهرت را طی کردند. شاید در ابتدا به‌نظر بیاید که موضوع فیلم کلیشه‌ای‌ست؛ اما رفته‌رفته این قضیه تغییر می‌کند. با این‌که بعضی سکانس‌ها و دیالوگ‌های فیلم بار کمدی دارد، اما «پیاده‌روی به‌یاد‌ماندنی» یکی از غم‌انگیزترین فیلم‌های عاشقانه است.

داستان این فیلم درباره پسری به نام «لاندون» است که پس‌ از یک شوخی خطرناک تا مرز اخراج از مدرسه می‌رود. او برای این‌که اخراج نشود، باید عضو تیم نمایش مدرسه شود؛ جایی که با دختری آرام و معصوم به نام «جیمی» آشنا می‌شود.

فیلم The Edge of Seventeen

9. آستانه هفده‌سالگی؛ سرحال، دوست‌داشتنی و خنده‌دار (یک فیلم واقعا دبیرستانی)

  • نام انگلیسی: The Edge of Seventeen
  • امتیاز (IMDB): 7.3

این فیلم به دلیل صداقتش در روایت و نشان‌دادن واقعیت‌ها، در سطح بسیار بالاتری نسبت به خیلی از فیلم‌های دبیرستانی قرار دارد. در کنار فیلمنامه قوی، بازی درخشان و کم‌نظیر «هایلی استنفیلد» باعث شد تا این فیلم هم در لیست ما قرار گیرد.

تماشای «آستانه هفده‌سالگی» می‌تواند یک تجربه خاص برای همه، به‌ویژه برای افراد تنها باشد. داستان «آستانه هفده‌سالگی» درباره دختری به نام «نادین» است. تحمل زندگی به عنوان یک دبیرستانی برای «نادین» زمانی سخت‌تر می‌شود که دوست صمیمی‌اش با برادرش وارد رابطه می‌شود.

فیلم Warm Bodies

10. بدن‌های گرم؛ نگاهی متفاوت به آخرالزمان (عشق، طنز، زامبی!)

  • نام انگلیسی: Warm Bodies
  • امتیاز (IMDB): 6.8

این فیلم ربطی به فضای دبیرستان ندارد؛ اما از آن جایی که سایر المان‌های این دسته از فیلم‌ها را دارد، در لیست ما قرار گرفت. داستان «بدن‌های گرم» بسیار متفاوت از رویکرد معمول فیلم‌های عاشقانه است. در این فیلم، از دل موضوعی که همیشه در ژانر وحشت کاربرد داشته است، داستانی کمدی و عاشقانه بیرون آمده که حداقل ارزش یک بار دیدن را دارد.

داستان «بدن‌های گرم» درباره یک زامبی به نام «آر» است که عاشق یک دختر می‌شود! نزدیک‌شدن این دو به هم، دردسرهایی را برایشان ایجاد می‌کند که اگر از پس آن‌ها برآیند، می‌توانند نسل بشر را نجات دهند.

وقت دم‌کردن چای و تماشای فیلم‌ها رسیده است

حالا که با تعدادی از عاشقانه‌های دبیرستانی خوب آشنا شدید، وقت آن است که خوراکی‌هایتان را آماده کنید، روی مبل دراز بکشید و فیلمی را که بیشتر از همه توجهتان را جلب کرد، پخش کنید. در این لیست سعی کردیم فیلم‌های متنوعی را انتخاب کنیم تا هرکس و با هر سلیقه‌ای بتواند فیلمی مناسب روحیاتش پیدا کند.

تا به حال چند مورد از فیلم‌های لیست ما را دیده‌اید؟ کدام فیلم بیشتر از بقیه توجهتان را جلب کرد؟ فراموش نکنید که تماشای فیلم با خوراکی خیلی می‌چسبد! از همین رو اگر می‌خواهید تنقلات فیلمتان را فوری تهیه کنید، از اسنپ اکسپرس کمک بگیرید تا کم‌تر از 30 دقیقه تحویلتان دهد.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود