زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بهترین فیلم‌های خارجی براساس داستان واقعی جدید + قدیمی

بهترین فیلم‌های خارجی براساس داستان واقعی جدید + قدیمی

بهترین فیلم‌های خارجی براساس داستان واقعی جدید + قدیمی

فیلم براساس داستان واقعی چی ببینیم؟ در ادامه این مطلب از زوم لایف، به معرفی و بررسی بهترین فیلم‌های داستان واقعی پرداختیم. فیلم‌هایی که هر کدام به شیوه‌ای منحصر به فرد، داستان‌های واقعی را با زبان هنر سینما روایت می‌کنند. از درام‌های تکان‌دهنده گرفته تا ماجراجویی‌های حیرت‌انگیز، هر فیلم در این لیست، نه تنها داستانی واقعی را روایت می‌کند، بلکه به ما این فرصت را می‌دهد که در عمق احساسات و تجربیات شخصیت‌های واقعی غوطه‌ور شویم.

در آخرین آپدیت 2 فیلم The Iron Claw و Nyad به لیست فیلم‌های داستان واقعی اضافه شده است.

چرا دیدن فیلم‌ براساس داستان واقعی؟

در دنیایی که سینما پنجره‌ای است به دنیایی دیگر، فیلم‌های خارجی براساس داستان واقعی بر این توانایی دوچندان می‌افزایند. این فیلم‌ها نه تنها به عنوان یک سرگرمی محسوب می‌شوند بلکه در آن‌ها بازتابی از واقعیت‌هایی است که گاهی اوقات بسیار جذاب‌تر و تأثیرگذارتر از داستان‌های خیالی هستند. تصویری که آن‌ها از زندگی واقعی افراد، رویدادهای تاریخی یا داستان‌های شخصی به نمایش می‌گذارند، نه تنها به تحریک فکر مخاطب کمک می‌کند بلکه بیننده را در مسیری از احساسات و درک عمیق‌تری از جهان و اطرافیانش قرار می‌دهد.

ما از شما دعوت می‌کنیم که با ما در این سفر هنری همراه شوید و خودتان را در داستان‌های واقعی که زندگی‌ها را تغییر داده‌اند، غرق کنید. هر فیلم در این لیست نه تنها یک تجربه سینمایی است بلکه درس‌هایی از زندگی و انسانیت را به ما ارائه می‌دهد.

لیست فیلم‌های خارجی براساس داستان واقعی

1. پنجه آهنین (The Iron Claw) - سال 2023

فیلم The Iron Claw

داستان واقعی برادران جدا نشدنی وون اریک که در دنیای رقابتی کشتی حرفه‌ای در اوایل دهه 1980 تاریخ ساز شدند. 

نمایش تریلر

2. نیاد (Nyad) - سال 2023

فیلم Nyad

این درام ورزشی بر اساس خاطرات «دایانا نیاد»، اسطوره شنای 64 ساله، است. این داستان رویای همیشگی دایانا برای انجام شنا در یک مسافت 110 مایلی در اقیانوس آزاد از «کوبا» تا «فلوریدا» را دنبال می‌کند.

3. شاه ریچارد (King Richard) - سال 2021

فیلم King Richard

ریچارد ویلیامز به‌عنوان مربی تنیس مصمم است دو دختر خود، ونوس و سرنا را تاریخ ساز کند. آن‌ها در زمین تنیس کمپتون در کالیفرنیا تمرین می‌کنند و ریچارد، دخترانش را سرسخت و با انگیزه پرورش می‌دهد.

نمایش تریلر

4. اسپنسر (Spencer) - سال 2021

فیلم Spencer

درباره شاهزاده دیانا در زمانیست که در کنار خاندان سلطنتی انگلیس، تعطیلات کریسمس خود را در عمارت سندرینگهام در نورفوک انگلیس، می‌گذراند. در طول این تعطیلات، او تصمیم می‌گیرد از همسرش شاهزاده چارلز، جدا شود.

نمایش تریلر

5. فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پست (Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile) - سال 2019

فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile

این فیلم به داستان واقعی زندگی تد باندی یک آدم‌کش زنجیره‌ای مخوف می‌پردازد که در دههٔ هفتاد میلادی باعث رعب و وحشت فراوان شد.

نمایش تریلر

6. فقط رحمت (Just Mercy) - سال 2019

فیلم Just Mercy

داستان این فیلم در اواخر دهه ۸۰ اتفاق می‌افتد، برایان استیونسون (با بازی مایکل بی. جوردن) یک وکیل آفریقایی آمریکایی در کت و شلوار خاکستری و مدرکی از هاروارد است که به آلاباما آمده تا وکالت زندانی‌هایی که به اشتباه به مرگ محکوم شده‌اند را برعهده بگیرد.

نمایش تریلر

7. تمام پول‌های جهان (All the Money in the World) - سال 2017

فیلم All the Money in the World

در سال ۱۹۷۳ میلادی، نوه شانزده ساله جان پل گتی تاجر ثروتمند آمریکایی، توسط اعضای گروه مافیایی اندرانگتا در شهر رم ربوده می‌شود. ربایندگان مبلغ هنگفتی را برای آزادی نوه جان پل گتی تعیین می‌کنند.

نمایش تریلر

8. بازی مالی (Molly's Game) - سال 2017

فیلم Molly's Game

در فیلم بازی مالی داستان واقعی زندگی یک اسکی‌باز حرفه‌ای که از راهیابی به المپیک بازماند و پا به دنیای پوکر گذاشت.

نمایش تریلر

9. برو بیرون (Get Out) - سال 2017

فیلم Get Out

کریس پسری سیاه پوست و دوستش رز که دختری سفید پوست است، در تعطیلات به دیدن خانواده رز می‌روند. در ابتدا، خانواده رز در مقابله با کریس به خاطر رنگ پوستش واکنش‌های عجیبی نشان می‌دهند که توجه او را جلب می‌کند، اما هرچه زمان می‌گذرد، این روند بدتر شده و کریس حقایق ناخوشایندی که حتی به ذهنش خطور نمی‌کرد را در مورد این خانواده کشف می‌کند.

نمایش تریلر

10. دانکرک (Dunkirk) - سال 2017

فیلم Dunkirk

داستان فیلم، در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و دربارهٔ تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه (که به عملیات دینامو شهرت دارد) می‌باشد.

نمایش تریلر

11. من تونیا هستم (I, Tonya) - سال 2017

فیلم I, Tonya

دختر اسکیت بازی است که مادرش از کودکیش مربی او بوده ولی با تمسخر کردن و آزار و اذیت او مجبورش کرده‌است به این رشتهٔ ورزشی علاقه پیدا کند. زمانی که او با پسری که در حال تماشای بازیش بوده‌است آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند تازه می‌فهمد چه کار مزخرفی انجام داده‌است.

نمایش تریلر

12. ستیغ هک‌سا (Hacksaw Ridge) - سال 2016

فیلم Hacksaw Ridge

این فیلم بر اساس داستان واقعی یک مخالف جنگ در ارتش آمریکا به نام دزموند داس است که حاضر نمی‌شود سلاحی حمل کند.

نمایش تریلر

13. شیر (Lion) - سال 2016

فیلم Lion

یک پسر پنج ساله هندی هزاران کیلومتر دور از خانه‌اش، در خیابان‌های کلکته گم می‌شود. او مخاطرات زیادی را پشت سر می‌گذارد و سرانجام زوجی در استرالیا او را به فرزند خواندگی قبول می‌کنند. 25سال بعد او عزم خود را جزم می‌کند تا خانواده‌ی گمشده‌اش را پیدا کند.

نمایش تریلر

14. افشاگر (Spotlight) - سال 2015

فیلم Spotlight

این فیلم به روایت داستان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه‌نگاری بوستون گلوب به نام گروه روزنامه‌نگاران اسپات‌لایت از روزنامه بوستون گلوب می‌پردازد. آن‌ها از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ماساچوست آمریکا روایت برداشتند و در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه پولیتزر خدمت به عموم شدند.

نمایش تریلر

15. وحشی (Wild) - سال 2014

فیلم Wild

داستان فیلم برگرفته از زندگی واقعی زنی به نام شریل استراید است که پس از وقوع بحران‌های عمیقی در زندگی شخصی‌اش، تصمیم به طی کردن مسافتی طولانی از ایالت کالیفرنیا تا واشنگتن را می‌گیرد که در این سفر حوادث مختلفی را تجربه می‌کند.

نمایش تریلر

16. نظریه همه چیز (The Theory of Everything) - سال 2014

فیلم The Theory of Everything

یکی از بهترین و فیلم‌های انگیزشی جدید است که شایسته قرار گرفتن در لیست بهترین فیلم‌های انگیزشی و موفقیت را دارد. این فیلم در مورد زندگی‌نامه و فراز و فرودهای زندگی استیون هاوکینگ صحبت می‌کند. وی یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان در تاریخ فیزیک است که همچون ستاره‌ای در آسمان این علم می‌درخشد. او نظریه بیگ بنگ یا مه‌بانگ را مطرح کرد که پیدایش هستی مربوط می‌شود.

نمایش تریلر

17. تک‌تیرانداز آمریکایی (American Sniper) - سال 2014

فیلم American Sniper

کریس کایل، تک‌تیرانداز یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، جان بسیاری از همرزمان خود را در میدانهای نبرد نجات می‌دهد و نام او به عنوان یک اسطوره، در تاریخ این کشور ثبت می‌شود.

نمایش تریلر

18. گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) - سال 2013

فیلم The Wolf of Wall Street

داستان یک دلال سهام نیویورکی است که از همکاری در رسیدگی به پرونده کلان عدم شفاف سازی مالی اجتناب می‌کرد که فساد در وال استریت، سیستم بانکداری یکپارچه و نفوذ جنایتکاران هم جزء آن بود.

نمایش تریلر

19. ۱۲ سال بردگی (12 Years a Slave) - سال 2013

فیلم 12 Years a Slave

یک فیلم درام تاریخی بر اساس خودزندگی‌نامه ۱۲ سال بردگی اثر سالومون نورثاپ است که یک سیاه آزاد بود، ولی ربوده شد و به‌عنوان برده فروخته شد.

نمایش تریلر

20. حقه‌بازی آمریکایی (American Hustle) - سال 2013

فیلم American Hustle

فیلم داستان دو شیاد ایروینگ روزنفیلد و دوست دختر دلفریبش سیدنی پروسر را نشان می‌دهد که در تلهٔ مأمور اف‌بی‌آی، ریچی دی مازو، گیر افتاده‌اند و در ازای آزادی خود در دستگیری سیاست‌مداران رشوه‌خوار با او همکاری می‌کنند.

نمایش تریلر

21. (42) - سال 2013

فیلم 42

در سال ۱۹۴۶ میلادی، یک جوان سیاهپوست آمریکایی به نام جکی رابینسون، توسط مدیر یکی از تیم‌های لیگ بیسبال به نام برنچ ریکی، استخدام می‌شود تا قانون نانوشته ممنوعیت حضور سیاهپوستان در لیگ بیسبال به دست فراموشی سپرده شود

نمایش تریلر

22. سی دقیقه پس از نیمه‌شب (Zero Dark Thirty) - سال 2012

فیلم Zero Dark Thirty

داستانی از یک دهه شکار اسامه بن لادن، رهبر تروریستی القاعده پس از حملات سپتامبر 2001، و مرگ او به دست تیم نیروی دریایی s.e.a.l.s در 6 می 2011.

نمایش تریلر

23. آرگو (Argo) - سال 2012

فیلم Argo

در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ و در گیرودارِ انقلاب ایران گروهی موسوم به دانشجویان پیرو خط امام به سفارت آمریکا در تهران حمله کردند و آن را به تصرف خود درآوردند و کارمندان آمریکایی سفارت را هم به گروگان گرفتند. از میان کارکنان به گروگان گرفته شده، تعداد ۶ نفر موفق می‌شوند از در پشت سفارت به خانه کن تیلور سفیر کانادا در ایران بگریزند.

نمایش تریلر

24. غیرممکن (The Impossible) - سال 2012

فیلم The Impossible

داستانِ غیرممکن بر پایهٔ تجربهٔ ماریا بلون، پزشک اسپانیایی، و خانواده‌اش در سونامی ۲۰۰۴ اقیانوس هند نوشته شده‌است. این خانواده برای گذراندنِ تعطیلات کریسمس به یکی از سواحل تایلند رفته بودند که با سونامی مرگباری مواجه می‌شوند.

نمایش تریلر

25. 127 ساعت (127 Hours) - سال 2010

فیلم 127 Hours

این فیلم انگیزشی بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. یک کوهنورد در حالی که به تنهایی مشغول کوهنوردی است، زیر یک تخته سنگ گیر می‌افند و ناامیدانه سعی در زنده ماندن دارد.

نمایش تریلر

26. سخنرانی پادشاه (The King's Speech) - سال 2010

فیلم The King's Speech

این فیلم انگیزشی به قدری آموزنده و تحسین‌برانگیز است که بعد از اکران برنده چهار جایزه اسکار شد. این فیلم، ماجرای لکنت زبان جرج ششم، پادشاه انگلستان در زمان جنگ جهانی دوم و لزوم سخنرانی او در آن دوران بحرانی و سرنوشت‌ساز می‌پردازد.

نمایش تریلر

27. نقطه کور (The Blind Side) - سال 2009

فیلم The Blind Side

مایکل پسر کم‌رو و خجالتی سیاهپوست از خانواده‌ای تنگدست و فقیر پایین شهر است. روزی او تصادفاً با شان، پسر یک خانوادهٔ ثروتمند، آشنا می‌شود. خانواده‌شان او را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند و کم‌کم رابطهٔ عاطفی بین مایکل و خانواده‌شان شکل می‌گیرد.

نمایش تریلر

28. زودیاک (Zodiac) - سال 2007

فیلم Zodiac

در اوایل دهه ۱۹۷۰، یک نامه مشکوک از طرف قاتلی به نام زودیاک پیدا می‌شود. رابرت که یک کاریکاتوریست حرفه‌ای است، به رمزگشایی و پیدا کردن قاتل می‌پردازد.

نمایش تریلر

29. در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness) - سال 2006

فیلم The Pursuit of Happyness

این فیلم مبارزه‌ای را به تصویر می‌کشد که مرد قبل از تبدیل شدن به آنچه هست با آن روبرو شد. این شخصیت همیشه در آستانه از دست دادن همه چیز است، اما او موفق می‌شود زنده بماند و منتظر نتیجه کار سخت خود است.

نمایش تریلر

30. سربه‌راه باش (Walk the Line) - سال 2005

فیلم Walk the Line

سربه‌راه باش زندگیِ جانی کش، ستارهٔ موسیقی کانتری، و عشق میان او و جون کارتر را روایت می‌کند.

31. هتل رواندا (Hotel Rwanda) - سال 2004

فیلم Hotel Rwanda

 این فیلم که در آن دان چیدل در نفش یک هتل‌دار بازی می‌کند، دربارهٔ نسل‌کشی ۱۹۹۴ رواندا و تلاش این هتل‌دار برای نجات جان اطرافیان خود است.

نمایش تریلر

32. پیانیست (The Pianist) - سال 2002

فیلم The Pianist

داستان فیلم از ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹ و درست چند هفته پس از تهاجم نظامی آلمان نازی به لهستان‏ و با بمباران شهر ورشو توسط آلمانی‌ها آغاز می‌شود. در طول روزهایی که شهر ورشو پایتخت لهستان به اشغال نیروهای آلمان نازی درآمده و محله‌های یهودی‌نشین یکی پس از دیگری تخریب می‌شوند، یک موسیقی‌دان یهودی برای حفظ جان خود دست به هرکاری می‌زند.

نمایش تریلر

33. ذهن زیبا (A Beautiful Mind) - سال 2001

فیلم A Beautiful Mind

ریاضی‌دان معروف جان نش که دارای خلق و خویی خاص و نه چندان اجتماعی است، می‌پذیرد که کار روی یک پروژه مخفیانه در زمینه رمزنگاری را آغاز کند، تصمیمی که زندگی او را دگرگون می‌کند.

نمایش تریلر

34. تایتان‌ها را به خاطر داشته باش (Remember the Titans) - سال 2000

فیلم Remember the Titans

این فیلم داستان واقعی یک مرد سیاه پوست است که مربی جدید یک تیم دبیرستانی می‌شود. این تیم برای اولین بار است که می‌خواهد با ترکیب بازیکنان سیاه پوست و سفیدپوست به میدان برود.

نمایش تریلر

35. آپولو ۱۳ (Apollo 13) - سال 1995

فیلم Apollo 13

داستان فیلم در مورد پروژه آپولو ۱۳ است. در این پروژه برای بار سوم قرار بود که انسان روی ماه فرود آید، ولی با منفجر شدن کپسول‌های انرژی آن از انجام عملیات منع شدند تا بتوانند با باقی سوخت مسیر رو به سمت زمین را طی کنند.

نمایش تریلر

36. خارج از آفریقا (Out of Africa) - سال 1985

فیلم Out of Africa

این فیلم درام عاشقانه بر اساس کتاب زندگینامه خارج از آفریقا تألیف ایساک دینسن ساخته شده است که در سال 1937 منتشر شد. داستان درباره کارن دختر ثروتمند دانمارکی است که پس از یک شکست عشقی خودش به شخصی به اسم برور پیشنهاد ازدواج می‌هد.

37. فرار از آلکاتراز (Escape from Alcatraz) - سال 1979

فیلم Escape from Alcatraz

داستان فیلم از آنجا شروع می‌شود که فرانک موریس (ایستوود) پس از چندین بار اقدام به فرار از زندان آتلانتا به زندان فوق‌امنیتی آلکاتراز وارد می‌شود. واردن، رئیس زندان آلکاتراز، که به زندانش می‌نازد، به او می‌گوید که هرگز کسی از آنجا فرار نکرده و فرار هم نخواهد کرد.

نمایش تریلر
 

حرف پایانی

در پایان این ماجراجویی سینمایی, شما را به اشتراک‌گذاری فیلم‌های داستان واقعی مورد علاقه‌تان دعوت می‌کنیم. هر فیلمی که شما را به فکر فرو برده، هر داستان واقعی که بر قلبتان تأثیر گذاشته را با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود
تعداد نظرات (1)
  1. مهمان M_amin_y7 در 28 بهمن 1402 اسپویل
    سلام دوستان میخام چندتا از فیلم های این لیست رو بهتون پیشنهاد بدم ، ولی قبلش بگم بهتر بود که امتیاز های هر فیلم رو هم درج میکردین
    خب
    ۱۲۷ ساعت
    سه تیغ اره ای
    برو بیرون
    ۱۲ سال بردگی‌
    گرگ وال استریت
    زودیاک
    این چند فیلم دیدم و پیشنهاد میکنم ارزش یک بار دیدن رو داره و هر کدوم سبک متفاوتی دارند
    پاسخ