زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

10 خواص روغن نارگیل برای مو

کلینیک زیبایی

10 خواص روغن نارگیل برای مو

10 خواص روغن نارگیل برای مو

آیا روغن نارگیل برای مو مفید است؟ آیا روغن نارگیل به تقویت مو کمک می‌کند؟ روغن نارگیل فواید زیادی برای حفظ سلامت موها دارد که در این مطلب از سایت زوم لایف درباره آنها توضیح دادیم. از روغن نارگیل بیشتر برای کمک به رشد مو، رشد مژه و از بین بردن موخوره استفاده می‌شود اما روغن نارگیل خواص بیشتری برای موها دارد که شاید از آنها بی‌اطلاع باشید. برای آشنایی با تمام خواص روغن نارگیل برای مو، در ادامه با ما همراه باشید.

آیا روغن نارگیل برای مو خوب است؟

روغن نارگیل بهترین روغنی است که می‌توانید برای موهای خود استفاده کنید. روغن نارگیل به دلیل داشتن ویژگی حفظ رطوبت در موهای شما باقی می‌ماند و تبخیر نمی‌شود. به همین دلیل، استفاده از روغن نارگیل یکی از مؤثرترین روش‌های درمان مو است.

خواص روغن نارگیل برای مو

خواص روغن نارگیل برای مو

محافظت از مو در مقابل حرارت، ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده، جلوگیری از ریزش و کمک به رشد مو از خواص این روغن است. در ادامه درباره خواص روغن نارگیل برای مو بیشتر توضیح داده‌ایم.

1. روغن نارگیل برای درمان ریزش مو

افراد زیادی که دچار ریزش مو هستند برای درمان طبیعی ریزش مو می‌توانند از روغن نارگیل استفاده کنند. برای این منظور می‌توانید برگ‌های گیاه مریم گلی را در روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط به دست آمده را برای بهبود وضع پوست سر خود استفاده کنید. همچنین، می‌توانید این روغن را با آب آهک یا انگور فرنگی (خارتوت) مخلوط کنید تا به بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

همچنین، ماساژ مرتب پوست سر با آب ولرم و روغن نارگیل جریان خون را در پوست سر تحریک می‌کند. این امر برای کنترل و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

2. روغن نارگیل اثر خنک کنندگی دارد

اگر روغن نارگیل را به پوست سر خود بمالید، به طور شگفت‌انگیزی آن را خنک می‌کند. افرادی که از تعریق زیاد کف سر رنج می‌برند، می‌توانند از این روغن استفاده کنند. روغن نارگیل میزان سلامت پوست کف سر را افزایش می‌دهد.

3. روغن نارگیل برای درمان شوره سر

درمان شوره شر یکی از خواص روغن نارگیل است. اسیدهای چرب مختلفی که در روغن نارگیل وجود دارند، ضد شوره‌ی سرند، در نتیجه، مصرف مرتب روغن نارگیل، شوره‌ی سر را از بین می‌برد. می‌توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل با آب ولرم و روغن کرچک شوره‌ی سر را درمان کنید.

4. روغن نارگیل برای جلوگیری از شپش

استفاده از روغن نارگیل کمک می‌کند تا رشک (تخم) شپش به موهایتان نچسبد. این کار از تکثیر شپش سر جلوگیری می‌کند. بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه آریزونا انجام شد، روغن نارگیل درمان مناسبی برای کشتن شپش‌های نابالغ است که می‌توانید آن را به جای شامپوهای ضد شپش (که ممکن است اثرات جانبی داشته باشند) استفاده کنید.

برای از بین بردن شپش با روغن نارگیل به سادگی می‌توانید موهای خیس خود را با روغن نارگیل بپوشانید و با یک شانه‌ی خوب شپش‌ها را از روی موهای خود بردارید.

5. روغن نارگیل و حفظ رطوبت موها

حفظ رطوبت یکی از بهترین خواص روغن نارگیل برای سلامت موهای شماست. این روغن یکی از بهترین نگهدارنده‌های رطوبت است و ظرفیت بالایی برای نگهداری رطوبت دارد. روغن نارگیل، در برابر شکسته شدن و تبخیر پایدار است. بنابراین، رطوبت را در موهای شما نگه می‌دارد، موهایتان را نرم و مرطوب می‌کند.

برای حفظ رطوبت موها با استفاده از روغن نارگیل می‌توانید از ماسک روغن نارگیل برای مو استفاده کنید. شما می‌توانید با روغن نارگیل (بهتر است از روغن نارگیل اصل استفاده کنید)، برای موهای خود ماسکی بسازید که رطوبت آن را حفظ و موهایتان را خوشبو می‌کند.

6. روغن نارگیل برای درمان برآمدگی‌های کف سر

جوش‌ها و دانه‌های پوست سر تحریک پذیرند. ممکن است این مشکل را در زمستان یا حتی تابستان (به دلیل تابش زیاد آفتاب) تجربه کنید. تمیز نگه داشتن پوست کف سر و مو برای پیشگیری از بروز جوش ها بسیار مؤثر است.

ماساژ مو با مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون از بروز جوش جلوگیری و آن را درمان می‌کند. به هر حال در صورت طولانی شدن این عارضه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

طبق تحقیقات انجام شده، روغن نارگیل ضد میکروب است و درمان کمکی خوبی برای جوش‌ها و دانه‌های پوست سر است.

7. روغن نارگیل از آسیب دیدن ساقه مو جلوگیری می‌کند

روغن نارگیل نقش زیادی در حفظ پروتئین موهای آسیب دیده و سالم دارد. این روغن سرشار از اسیدلوریک است که به راحتی در ساقه‌ی مو نفوذ می‌کند. به همین دلیل، روغن نارگیل مو را از آسیب دیدن حفظ می‌کند.

البته آسیب دیدگی مو ممکن است به دلیل از دست دادن برخی پروتئین‌های طبیعی مو باشد. روغن نارگیل پروتئین‌های مو را به فراوانی در اختیار دارد و آنها را با فولیکول‌های مو به اشتراک می‌گذارد. بنابراین، مو را به خوبی تغذیه می‌کند.

می‌توانید روغن نارگیل را کمی گرم کنید و آن را از بالا به پایین روی کف سر و موهای خود بمالید. یک ساعت بعد بدون اینکه خیلی روغن را روی سرتان پخش کنید، آن را با شامپو بشویید. همچنین، می‌توانید از محصولات مراقبت از مو مانند ماسک مو که حاوی روغن نارگیل هستند، استفاده کنید.

روغن نارگیل برای مو

8. روغن نارگیل برای درمان موخوره موثر است

برای درمان موخوره باید موهای خود را کوتاه کنید اما اگر حجم و تعداد موخوره‌ها زیاد نیست، از روغن نارگیل کمک بگیرید. برای این منظور موهایتان را تا چند دقیقه با مخلوط روغن نارگیل و بادام ماساژ دهید، این کار کمک می‌کند موخوره‌ها کم شوند.

رطوبت رسانی خاصیت روغن نارگیل است، برای همین کاملا از خشکی و ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. مصرف این روغن بهترین راه برای کمک به ترمیم خشکی موهای دندانه‌دار است.

9. روغن نارگیل موجب نرمی و لطافت موها می‌شود

تغذیه مو با روغن نارگیل و نفوذ آن در ساقه‌ی مو، موجب نرم شدن عمیق مو می‌شود. این روغن سرشار از ویتامین E و K است، که نرم کننده‌هایی بسیار عالی محسوب می‌شوند. این ماده برای رشد مجدد مو و بازسازی موی آسیب دیده بسیار مفید است.

استفاده از روغن نارگیل گرم و مالیدن آن به موها هنگام شب و آبکشی و شستن آن در صبح روز بعد، برای سلامت، درخشش، نرمی و استحکام موهای خشک و آسیب دیده بسیار مفید است. خوب است این کار هر چند روز یک بار انجام دهید تا از خواص روغن نارگیل بهره ببرید.

10. روغن نارگیل برای حالت دادن به موها

روغن نارگیل در حرارت ذوب و پس از سرد شدن دوباره متراکم و غلیظ می‌شود، به این دلیل است که از آن به عنوان حالت دهنده‌ی مو استفاده می‌کنند. هنگامی که شما روغن نارگیل را روی پوست سرتان می‌مالید، حرارت بدنتان آن را گرم می‌کند. بنابراین، در سطح وسیعی پخش می‌شود. این روغن وقتی به موهای شما می‌رسد، متراکم می‌شود و مانند ژل حالت دهنده‌ی مو عمل می‌کند.

روغن نارگیل به خوبی موهایتان را حالت می‌دهد و گره موهایتان را باز می‌کند. مقدار کمی از روغن نارگیل را روی نواحی گره‌دار مو و موخوره‌ها بمالید تا موهایتان صاف و بدون گره شود.

حرف پایانی

همانطور که خواندید روغن نارگیل برای مو بسیار مفید است اما قبل استفاده مقداری از روغن نارگیل را بر روی موهای خود بمالید تا مشخص شود که حساسیت ندارید. اگر در کنار مصرف روغن نارگیل و سایر روغن‌های گیاهی، علل ریزش مو ریشه‌یابی و درمان شود مصرف این روغن‌ها مفید و موثر می‌باشد، اما مصرف آن‌ها به تنهایی معمولا بی‌اثر و یا کم‌اثر است.

کانال تلگرام زوم لایف
توجه: مطالب موجود در مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود