زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

سرم هیالورونیک اسید برای چی خوبه؟

مکمل منیزیم مگنی ول

سرم هیالورونیک اسید برای چی خوبه؟

سرم هیالورونیک اسید برای چی خوبه؟

این روزها که استفاده از کرم‌های پوستی و محصولات مراقبتی به یکی از بهترین راهکارها برای جوانسازی پوست تبدیل شده است، حتما اسم سرم هیالورونیک اسید، یا محصولاتی که در ترکیبات خود از هیالورونیک اسید استفاده میکنند را شنیده اید. توجه به این نکته پیش از مصرف مهم است که این ماده به تازگی کشف نشده و ساختار آزمایشگاهی جدیدی ندارد، بلکه جزو مواد معدنی مغذی در سطح پوست است که به کمک کلاژن میتواند به بازسازی نواحی آسیب دیده پوست کمک کند. در ادامه به معرفی هیالورونیک اسید و خرید سرم هیالورونیک اسید پرداخته خواهد شد.

سرم هیالورونیک اسید چیست؟

استفاده از هیالورونیک اسید به دلیل ویژگی‌های خاصی که مولکول‌های سازنده آن دارند، میتواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در محصولات مراقبت پوستی به شمار برود. کارکرد هیالورونیک اسید به این صورت است که با ذخیره 1000 برابر حجم مولکول آّب در خود میتواند یکی از بهترین مواد آبرسان برای تامین رطوبت مورد نیاز پوست به شمار برود. این سرم‌ها با ذخیره سازی میزان زیادی از مولکول‌های آب و ایجاد یک سد محافظ بر روی سطح پوست، از دست دادن رطوبت پوست را غیر ممکن کرده و برای مدت طولانی میتواند پوست را هیدراته نگه دارد.

استفاده از هیالورونیک اسید به دلیل موجود بودن ترکیبات در سطح پوست، میتواند گزینه ای کم خطر برای درمان مشکلات پوستی، جوانسازی پوست و همچنین کاهش چین و چروک‌های پوستی به شمار برود. از این سرم همچنین برای درمان پوست‌های آسیب دیده و تحریک شده نیز استفاده میشود.

کاربرد هیالورونیک اسید

یکی از مهمترین مواردی که در زمان استفاده از هیالورونیک اسید به روش‌های گوناگون باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به مکمل‌ها و داروهایی است که مصرف میکنید. این موضوع میتواند به انتخاب صحیح محصولات بهداشتی مصرفی، کمک کند.

هیالورونیک اسید به اشکال مختلفی این روزها مورد استفاده قرار میگیرد و عموما به دلیل کاربرد کم خطری که دارد، میتواند بدون نیاز با مشورت پزشک مورد استفاده قرار بگیرد. این روزها استفاده از هیالورونیک اسید به روش‌های مختلفی از جمله خوراکی، موضعی و تزریقی مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از پرکاربرد ترین روش‌های استفاده از هیالورونیک اسید، مصرف به صورت خوراکی و به صورت مکمل‌های غذایی و قرص‌های تقویتی است که علاوه بر سلامت پوست و زیبایی، خواص درمانی مانند بهبود بیماری‌هایی همچون آرتریت را با خود به همراه دارد.

همانطور که اشاره شد هیالورونیک اسید به دلیل ویژگی‌های مفیدی که با خود به همراه دارد میتواند یکی از ترکیبات اصلی در کرم‌ها، پمادها، ژل‌های دست و صورت به شمار برود. استفاده از هیالورونیک اسید به این شیوه در طولانی مدت میتواند تا حد زیادی از پیری و ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری نماید.

یکی دیگر از کاربردهای هیالورونیک اسید، استفاده از آن به صورت فیلر برای تزریق زیر پوست و پر کردن نواحی مختلف صورت است. از آنجایی که ترکیبات کلاژن و هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد، استفاده از این مواد به عنوان فیلر هیچ آسیب جدی به بدن وارد نمیکند و میتواند به عنوان یک حجم دهنده طبیعی برای درمان اسکار آکنه، زخم و همچنین پر کردن لب‌ها به شمار برود.

مزایای استفاده از هیالورونیک اسید

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

همانطور که اشاره شد، هیالورونیک اسید یکی از مواد طبیعی در بدن است که استفاده از آن اگر کنترل شده باشد، هیچ عوارض جانبی جدی با خود به همراه ندارد. از مزایای اصلی هیالورونیک اسید میتوان به بالا بردن سلامت پوست، جلوگیری از ایجاد چین و چروک، جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست، از بین بردن جای زخم و فرورفتگی ناشی از ایجاد جوش و درمان بیماری‌های پوستی مانند اسکلرودرمی اشاره کرد.

هیالورونیک اسید علاوه بر درمان بیماری‌های پوستی، میتواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان خشکی چشم، درمان بیماری‌های مفصلی مانند آرتروز، درمان درد مثانه، بیماری‌های تنفسی مانند آسم، به شمار برود.

با در نظر گرفتن تمامی مزیت‌های استفاده از سرم‌های هیالورونیک اسید و یا استفاده از سایر ترکیباتی که در ساختار خود از هیالورونیک اسید استفاده میکنند، توجه به این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از هیالورونیک اسید به خصوص به صورت تزریق این ماده در عمق پوست، میتواند مشکلاتی همچون تورم، التهاب و سوزش را با خود به همراه داشته باشد. در چنین حالتی توصیه میشود مصرف این ترکیبات را متوقف کنید تا به طور کامل نسبت به درمان پوست اقدام شود.

نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید

یکی از اولین نکاتی که باید قبل از استفاده از سرم‌های هیالورونیک اسید بدانید این است که این مدل از سرم‌های پوستی مانند بسیاری از مکمل‌ها و ویتامین‌ها مانند ویتامین سی، بی خطر هستند و میتوانند در کنار این محصولات مورد استفاده قرار بگیرند.

توصیه میشود از سرم هیالورونیک اسید بر روی پوست پاکیزه و مرطوب استفاده شود. بنابراین اولین مرحله در استفاده از این محصول شستشوی صورت و پاک کردن آن از هرگونه آلودگی محیطی است. همچنین میتوانید از تونر نیز برای پاکسازی عمقی پوست استفاده کنید.

در مرحله بعد بر اساس نیاز مقداری از سرم را بر روی سطح پوست ریخته و به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید. یکی از مهمترین نکاتی که در این مرحله باید مورد توجه قرار دهید این است که به هیچ عنوان در ماساژ، پوست را به سمت پایین نکشید چرا که در طولانی مدت باعث افتادگی پوست میشود.

توصیه میشود در طول مدت درمان و استفاده از این سرم، از کرم‌های مراقبت پوستی و کرم‌های ضد آفتاب به منظور بالا بردن اثربخشی کرم، استفاده نمایید.

برای بالا بردن سطح اثر بخشی سرم هیالورونیک اسید، پیشنهاد میشود روزانه دو بار در صبح و شب از این روتین پوستی استفاده شود.

مزیت‌های استفاده از سرم هیالورونیک اسید

مزایای استفاده از سرم هیالورونیک اسید

استفاده از هیالورونیک اسید، به صورت سرم میتواند به طرز موثری در درمان مشکلات پوستی موثر باشد. همچنین استفاده از سرم‌های هیالورونیک اسید میتواند یکی از ترکیبات اصلی در محصولات مراقبت پوستی و روتین‌های پوستی به شمار برود. برخی از مهمترین مزیت‌های استفاده از سرم‌های هیالورونیک اسید عبارتند از:

  • کاربرد گسترده هیالورونیک اسید برای تمامی انواع پوست

  • آبرسانی و مرطوب کردن پوست

  • از بین بردن چین و چروک صورت و جلوگیری از پیری زودرس پوست

  • اصلاح و بهبود رنگ پوست

  • جلوگیری از آسیب دیدن پوست در صورتی که در معرض خورشید قرار دارند

  • اصلاح مشکلات پوستی مانند از بین بردن جای زخم و استرچ مارک

بهترین برندهای تولید کننده سرم هیالورونیک اسید

این روزها که استفاده از این محصولات بیش از پیش به محبوبیت رسیده است، برندهای شناخته شده در حوزه تولید محصولات مراقبت پوستی به طور تخصصی به استفاده و بهره برداری از هیالورونیک اسید در محصولات خود پرداخته اند. برخی از شناخته شده ترین برندها در این زمینه عبارتند از اوردینری، بالانس، گارنیه، سفورا.

سرم هیالورونیک اسید از کجا بخریم؟

خرید محصولات مراقبت پوستی مانند سرم‌های هیالورونیک اسید یکی از مواردیست که باید با احتیاط زیاد انجام شود، چرا که در صورت عدم اصالت محصول و یا محدود بودن تاریخ انقضای محصول ممکن است در صورت مصرف، مشکلاتی در سطح پوست مشاهده شود. فروشگاه مهرشاپ یکی از معتبر ترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی بهداشتی است که شما میتوانید با اطمینان کامل محصول مورد نظر خود را از آن تهیه کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا مشاوره رایگان از وبسایت مهرشاپ بیوتی بازدید کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود