زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

استخدام پرستار نیمه وقت کودک

استخدام پرستار نیمه وقت کودک

استخدام پرستار نیمه وقت کودک

یکی از دغدغه های اصلی در خانواده هایی که والدین هردو شاغل هستند، رسیدگی به امور نگهداری و تربیت فرزند است که میتواند با چالش های زیادی همراه باشد. این موضوع میتواند نگرانی هایی را برای والدین کودک ایجاد کند از جمله رسیدگی به وضعیت نگهداری، تامین نیازهای کودک در روز و... این موضوع به خصوص در مورد کودکانی که از سلامت کامل جسمی نیز برخوردار نیستند میتواند با دغدغه های بیشتری همراه باشد.

یکی از راهکارهایی که میتواند به والدین در این زمینه کمک کند، استخدام پرستار نیمه وقت کودک است که علاوه بر نگهداری و مراقبت از کودکان میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای تعلیم مسائل ابتدایی و بازی کردن با کودک دلبندتان محسوب میشود. در ادامه به معرفی پرستار کودک، خصوصیات اخلاقی و رفتاری و وظایفی که بر عهده دارد، پرداخته خواهد شد.

پرستار نیمه وقت کودک

همانطور که اشاره شد استخدام پرستار کودک میتواند این فرصت را در اختیار والدین شاغل کودکان قرار دهد تا علاوه بر نقش پدر و مادر و گذراندن وقت با فرزند عزیزشان، به زندگی کاری و حرفه ای خود ادامه دهند. این کار به والدین کمک میکند تا احساس رضایت بیشتری از زندگی شخصی خود داشته باشند و داشتن فرزند مانع از مسیر شغلی و رشد جنبه های کاری والدین نشود.

پرستار کودک علاوه بر نگهداری و مراقبت، میتواند نقش یک مربی را برای کودک داشته باشد و به آموزش مسائل ابتدایی به کودک بپردازد. در این مسیر آشنایی کودک با مسائل ساده و بازی کردن به خصوص در مراقبت از کودکان خردسال میتواند نقش قابل توجهی در رشد شخصیت او داشته باشد. به همین دلیل توصیه میشود پرستار کودک با شخصیت و تعامل کودکان آشنا باشند و در این مسیر آموزش های متناسب دریافت کرده باشند. چرا که رفتار و برخورد پرستار بچه تا سنین بزرگسالی کودک میتواند در خلق و خوی او تاثیرگذار باشد.

خصوصیات پرستار نیمه وقت کودک

ویژگی های پرستار کودک

پرستار کودک یکی از مشاغل نسبتا سخت است که علاوه بر کارهای روزمره، باید توانایی برقراری ارتباط با کودکان را داشته باشد. بنابراین توصیه میشود در این مسیر سخت از کسانی که تجربه کار با کودکان و همچنین مطالعات روانشناسی در حوزه کودکان انجام داده اند، کمک گرفته شود. در ادامه به خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرستار کودک اشاره خواهد شد تا در این مسیر بتوانید فرد مورد نظر خود را به درستی استخدام کنید.

  • تعهد و مسئولیت پذیری

حتما میدانید که یکی از مهمترین مشخصه های یک پرستار خوب، تعهد به کار، مسئولیت پذیری نسبت به وظایف محول شده است. تعهد به کار باعث میشود تا شخص در اولین موقعیت و در مواجه با کوچکترین تنش، از وظایف خود سر باز نزند و به انجام وظایف خود متعهد بماند.

  • اشتیاق به کار و ارتباط با کودکان

همانطور که پیش بینی میشود، پرستاری و مراقبت از کودک نیازمند صبر و تلاش و بردباری است و اگر علاقه به برقراری ارتباط کودکان نباشد، ممکن است سختی های کاری بیشتر از حد معمول دیده شود و آزار دهنده باشد.

  • صبور و مهربان

بدون شک، علاوه بر اینکه فرد متقاضی باید نسبت به برقراری ارتباط دوستانه و سازنده با کودکان علاقمند باشد، باید توانایی پذیرفتن اشتباهات کودکان را نیز داشته باشد. از این رو صبور بودن و داشتن عطوفت نسبت به کودکان ویژگی مهمی در انتخاب و استخدام پرستار نیمه وقت کودک به شمار میرود.

  • داشتن ظاهری آراسته و مرتب

ممکن است در وهله اول در انتخاب پرستار، از این نکته غافل شوید اما ظاهری آراسته و مرتب میتواند حس اعتماد بیشتری در والدین کودک ایجاد کند. چرا که نمایانگر نحوه تعامل و ارتباط با کودک را نیز مشخص میکند.

  • توانایی حل مسئله در رویارویی با شرایط سخت

در شرایط دشوار، مدیریت زمان و توانایی حل مسئله یکی از فاکتورهای مهم و سازنده به شمار میرود. به طور مثال ممکن است در برخی شرایط مانند بروز یک حادثه ناگوار مانند آتش سوزی یا آسیب رسیدن به کودک، پرستار اولین شخصی باشد که باید در چنین شرایطی تصمیم گیری کند که چه واکنشی داشته باشد. شاید این موضوع مهم ترین فاکتور در انتخاب و استخدام پرستار به شمار برود.

  • عدم سو سابقه و سابقه کیفری

برخی از موسسات و والدین، برای اطمینان حاصل کردن از سلامت رفتار، ممکن است ترجیح دهند برای ادامه همکاری از افرادی که سابقه کیفری ندارند، برای مراقبت از کودکان کمک بگیرند. همچنین اطمینان حاصل کردن از نداشتن رفتارهای پرخطر مانند اعتیاد به مواد مخدر، معیار مهمی به شمار میرود.

  • آشنایی با کمک های اولیه

کمک های اولیه مجموعه ای از رفتارها و حرکت های ساده به منظور کمک رسانی به فرد مصدوم یا آسیب دیده در دقایق ابتدایی بروز حادثه است که از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که وظایف و حیطه کاری پرستار کودک گسترده تر از مراقبت است، دانش ابتدایی در این زمینه ضروری به شمار میرود.

وظایف پرستار نیمه وقت کودک

وظایف پرستار کودک

همانطور که اشاره شد، حیطه کاری پرستار کودک گسترده تر از مراقب کودک بوده و در این زمینه ممکن است نیاز به برخی اقدامات فراتر تهیه غذا برای کودک و یا استحمام و نظافت، باشد. برخی از مهمترین وظایف پرستار عبارتند از:

  • مراقبت و نگهداری از کودک
  • تعویض پوشک
  • استحمام و رسیدگی به نظافت شخصی کودک
  • تهیه غذا بر اساس رژیم غذایی کودک
  • ارتقای توانمندی های کودک از طریق بازی کردن و آموزش
  • انجام امور پزشکی و مراقبتی کودک و پایش وضعیت سلامت او
  • همکاری با پزشک معالج کودک و یادداشت برداری از شرایط کودک
  • پانسمان کودک در صورت نیاز و بررسی وضعیت بیماری کودک
  • انجام کارهای منزل و رسیدگی به نظافت منزل (بر اساس توافق)

حقوق پرستار نیمه وقت کودک

دستمزد یا حقوق پرستار کودک میتواند به عوامل متعددی وابسته باشد، یکی از مهمترین آنها ساعت کاری پرستار است که میتواند بیش از هرچیز در حقوق دریافتی موثر باشد. همانطور که مشخص است پرستار نیمه وقت ساعت کاری کمتری دارد، در این میان باید به وظایف پرستار، هزینه ایاب و ذهاب تا منزل کودک، مراقبت های ویژه پزشکی و مورد نیاز کودک، توجه کرد. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، هزینه مالیات در صورت استخدام و پرداخت حقوق پرستار است که میتواند با چالش هایی نیز همراه باشد.

طلوع طب یکی از شناخته شده ترین و بهترین مراکز کمک درمانی در منزل است که شما میتوانید برای دریافت خدمات پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی از این مجموعه کمک بگیرید. شما میتوانید به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان، از وبسایت موسسه طلوع طب بازدید نمایید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود