زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

عطر یونیسکس چیست و چه تفاوتی با عطر معمولی دارد؟

عطر یونیسکس چیست و چه تفاوتی با عطر معمولی دارد؟

عطر یونیسکس چیست و چه تفاوتی با عطر معمولی دارد؟

حتما برای شما هم پیش آمده که نتوانید عطر مورد علاقه خودتان را پیدا کنید. در عطر فروشی بر سر دوراهی مانده اید زیرا حس می کنید یک عطر بوی خیلی زنانه یا خیلی مردانه دارد. حتی ممکن است عطری انتخاب کنید و بوی آن برای خودتان دلنشین باشد، اما دیگران آن را نامناسب می دانند چون یک عطر مخالف جنسیت شما است.

اگر عطر زنانه یا مردانه نمی خواهید، بهتر است به سراغ عطرهای یونیسکس بروید. در این حالت دیگر نگران جنسیت زدگی و جداسازی مردانه و زنانه بودن نخواهید بود. در این مقاله به شما آگاهی داده می شود تا بدانید عطر یونیسکس چیست و چه تفاوتی با عطر معمولی دارد.

با مطالعه این مقاله بدون بو کردن یک عطر از نزدیک و تنها با دانستن نت های تشکیل دهنده آن می توانید تشخیص دهید آن رایحه یونسکس است و به آن علاقه دارید یا نه.

عطر یونیسکس چیست؟

در گذشته و در قرون وسطی عطر ها با روند های پیچیده ای تولید می شدند. به دلیل کمبود امکانات، محصول نهایی بسیار گران قیمت و مختص یک گروه خاص از زنان یا مردان ساخته می شد. عطر هایی که بویی کاملا مردانه یا کاملا زنانه داشتند.

 به طور مثال عطری کاملا شیرین و گلی بود که اگر مردی آن را می پوشید مورد تمسخر قرار میگرفت. برعکس اگر زنی از عطری استفاده می کرد که بوی پیپ و چوب می داد از همه طرف طرد می شد.

امروزه، با تغییرات جهان فشن و مد دنیا به سمت جنسیت زدایی می رود. اغلب افراد طرفدار اسپرت و به دور از جداسازی زن و مرد از هم هستند. این موضوع در مورد عطرها نیز صادق است.

با کشانده شدن برابری حقوق زنان و مردان در هر زمینه ای عطاران و برندهای بزرگ دنیا به سمت تولید عطرهایی رفتند که فارغ از جنسیت به مشام همه خوش باشد. این عطر ها با کنار زدن کلیشه مردانه  زنانه، تابوها را شکسته و در دنیا یک انقلاب جدید به پا کرده اند.

از کجا بفهمیم یک عطر یونیسکس است؟

عطر ها با ترفند بازاریابی برای فروش بیشتر به عنوان یک عطر زنانه یا مردانه معرفی می شوند. به این ترتیب در دنیای رایحه ها عطرهای گلی و شیرین تر را زنانه و بوهای چوبی، دودی و ادویه ای را رایحه مردانه نامیدند.

برای فهمیدن یونیسکس بودن یک عطر یا ادکلن کافی است نت های تشکیل دهنده آن را تشخیص دهید. راه راحت تر خرید ادکلن از سایت عطر مینیمال پرفیوم است. در این سایت نوع ادکلن و دسته بندی جنسیتی آن مشخص می شود.

تفاوت عطر یونیسکس با عطرهای معمولی

در جهان امروز و در قرن بیست و یک عملا تفاوتی بین عطرهای یونیسکس و دیگر عطرها وجود ندارد. عطرهای مردانه را زن ها و عطرهای زنانه را مردها نیز می توانند بپوشند. با این حال عطرهای یونیسکس دقیقا به نیت استفاده هر دو جنسیت ساخته می شوند.

به گفته النور دوایر متخصص فشن در Euromonitor International می گوید:« مردم می خواهند خودشان انتخاب کنند چه چیزی بپوشند و دیگر برچسب زنانه و مردانه بودن یک محصول چه عطر و دیگر چیزها آن ها را اغوا نمی کند آن ها می خواهند شخصیت فردی خود را از طریق رایحه خود نشان دهند. پس خودشان تصمیم میگیرند چه بوی آن ها را معرفی می کند.»

مزایای عطرهای یونیسکس

مزایای عطرهای یونیسکس

برای کسانی که وسواس گونه به حرف مردم اهمیت می دهند و نمی خواهند بشنوند که تو بوی مردانه یا زنانه ای می دهی، عطرهای یونیسکس یک موهبت محسوب میشوند. رایحه ای که هر کس بپرسد چه بویی دارد، جواب اسپرت است.

اغلب عطرهای یونیسکس و اسپرت را می توان در تمام لحظات زندگی استفاده کرد. این عطر ها بدون دغدغه به بازار آمده اند تا صورتی برای دختران و آبی برای پسران را کنار بزنند. فروشندگان عطر با این سیاست به آمار بالایی از فرو عطر های خود دست پیدا کرده اند.

انتخاب عطرهای اسپرت به افراد با مشغله های زیاد کمک می کند تا هر عطری را که خریده اند استفاده کنند. اگر به موضوع کمی عمیقتر نگاه کنیم می بینیم که پوشیدن عطرهای اسپرت نه فقط به معنای بوی خوب دادن است، بلکه بویی نزدیکتر به خود واقعی شخص را منعکس می کند.

در کنار تمام مزایای گفته شده عطرهای یونیسکس این خاصیت را دارند تا کمی هزینه ها را کاهش دهند. اگر عطر لوکسی می خواهید که هر دو نفر بتوانید استفاده کنید و دو عطر متفاوت با قیمت بالا روی میز نداشته باشید، عطر های یونیسکس به کمک شما می آیند.

معایب عطرهای یونیسکس

تنها عیبی که می توان به عطرهای یونیسکس وارد دانست، زود تمام شدن آن هاست. به دلیل این که نه فقط خودتان بلکه تمام اعضای خانواده تان می توانند از آن استفاده کنند. این عطر می تواند امضای خانوادگی شما شود به طوری که با ورود هر یک از اعضای خانواده به جایی افراد می دانند این بو مختص شما است.

برخی افراد دوست دارند بویی منحصر به فرد و خاص بدهند. ممکن است این هدف در عطر های یونیسکس محقق نشود. هرچند عطر های یونیسکس پیچیدگی بیشتری نسبت به عطر های معمولی دارند، اما به دلیل نداشتن جنسیتی خاص ممکن است مورد پسند عده ای واقع نشود. پرنس و پرنسس هایی که معتقدند باید مشخص باشد یک مرد وارد می شود یا یک زن.

چه بوهایی یونیسکس محسوب می شوند؟

سال هاست که عطرهای تک نتی و جنسیتی از مد افتاده اند. علم و هنر در کنار هم به ترکیبات پیچیده ای دست پیدا می کنند تا تک نت زنانه گل رز به نت های تلخ چوب و تند ادویه پیوند بخورند و رایحه ای مدرن ایجاد کنند. رایحه ای که هم مردان و هم زنان با پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشند.

هر نتی می تواند اسپرت باشد، تا زمانی که بیش از حد روی آن مانور داده نشده باشد. گل رز در کنار چرم می تواند یک رایحه اسپرت باشد. وانیل و آناناس، نت های مدیترانه ای و تمام نت های ادویه و دودی در کنار هم و در یک ترکیب شیمیایی پیچیده بوهای یونیسکس محسوب می شوند.

یک نکته جالب در مورد عطر های یونیسکس

عطرهای یونیسکس با پیچیدگی های شیمیایی خاصی که دارند با فرومن های بدن شخص و رایحه خود او تعامل می کنند. این نت ها بلافاصله با برخورد به پوست بدن تغییر می کنند و بر اثر گرمای بدن تبدیل به نتی خاص و منحصر به فرد می شوند.

این ویژگی منحصر به فرد در عطرهای یونیسکس باعث می شود دو نفر با پوشیدن عطر یکسان، بوهای متفاوتی بدهند. این به معنای تفاوت بنیادین در بو و رایحه آن عطر نیست، بلکه تغییرات جزئی در رایحه ناشی از بالا و پایین شدن نت ها، آن ها را از هم متمایز می کند.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود