زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

مزایای پوشیدن گن فشاری پس از جراحی پلاستیک یا جراحی زیبایی

مکمل منیزیم مگنی ول

مزایای پوشیدن گن فشاری پس از جراحی پلاستیک یا جراحی زیبایی

مزایای پوشیدن گن فشاری پس از جراحی پلاستیک یا جراحی زیبایی

گن‌های فشاری، گن‌های مخصوص پس از عمل جراحی هستند که مواد تشکیل دهنده آنها عمدتا الاستین و نایلون است. این گن‌ها نقش مهمی در افزایش و تسهیل بهبودی فرد پس از اعمال جراحی مختلف ایفا می‌کنند. گن‌ بعد از جراحی یکی از بخش‌های اساسی مراقبت‌های پس از عمل‌های جراحی گوناگون – مانند لیپوساکشن، ماموپلاستی، جراحی ترمیم یا پروتز سینه، ابدومینوپلاستی، لیفت صورت، لیفت گردن و غیره – به حساب می‌آیند.

احساس راحتی در دوران نقاهت و ریکاوری پس از جراحی در طراحی این گن‌ها اولویت داشته است. به عبارت دیگر، گن‌های فشاری مخصوص پس از جراحی نه تنها سبب بهبودی سریع‌تر و به حداقل رسیدن میزان تورم می‌شوند، بلکه فرد با پوشیدن آنها احساس راحتی نیز دارد. گرچه استفاده از گن فشاری مخصوص پس از جراحی بسیار رایج است، اما برخی افراد همچنان ابهامات و پرسش‎‌هایی را در این زمینه دارند. در ادامه به بررسی تاثیرگذاری گن‌های فشاری و فواید آنها پرداخته می‌شود.

🔥 لینک مفید: خرید گن بعد از جراحی

چه زمانی استفاده از گن طبی مفید واقع می‌شود؟

معمولا استفاده از گن فشاری بلافاصله پس از عمل‌های جراحی زیر رایج است:

  • جراحی تامی تاک یا لاغری شکم
  • جراحی لیفت بدن (از بین بردن پوست اضافی پس از کاهش وزن چشمگیر)
  • جراحی لیفت بازو
  • جراحی سینه (به خصوص لیفت و جراحی کوچک کردن سینه)
  • جراحی لیپوساکشن
  • جراحی لیفت صورت یا لیفت گردن

مزایای استفاده از گن طبی چیست؟

  • کاهش کبودی

گن‌های فشاری به کاهش میزان کبودی پس از هر نوع جراحی پلاستیک کمک می‌کنند. در طول عمل‌های جراحی، رگ‌های خونی موجود در ناحیه جراحی دچار آسیب شده و سبب کبودشدن محل درگیر می‌شوند. پوشیدن گن فشاری پس از جراحی سبب جلوگیری از مهاجرت سلول‌های خونی به سوی پوست و کاهش قابل توجه مقدار کبودی می‌شود.

  • کاهش تورم

تورم پس از عمل جراحی هنگامی رخ می‌دهد که مایعات بیش از حدی در حفره یا بافت‌های ناحیه آسیب دیده تجمع پیدا می‌کنند و سبب تورم آن قسمت می‌شوند. استفاده از گن فشاری، با واردکردن فشار به قسمت آسیب دیده، تورم را تا حد چشمگیری کاهش داده و کنترل می‌کند.

  • کاهش شلی و افتادگی پوست

گن‌های فشاری پوست را به صورت محکم فرا می‌گیرند و با واردکردن فشار به بافت‌های زیرین، سبب تسریع روند بهبودی فرد می‌شوند. پس از لیپوساکشن ممکن است پوست اضافی در ناحیه جراحی شده باقی بماند. در این حالت، پوشیدن گن فشاری سبب باقی ماندن پوست در جای خود، انقباض تدریجی آن و کاهش شلی و افتادگی پوست می‌شود.

  • تقویت گردش خون

تحرک محدود پس از عمل جراحی می‌تواند منجر به کاهش گردش خون شده و در نتیجه لخته خون در بدن فرد تشکیل گردد. لخته خون می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به بروز عوارض مرگ آور شود. پوشیدن گن فشاری سبب افزایش گردش خون موثر و کاهش خطرات و عوارض مرتبط بت تشکیل لخته خون و آمبولی می‌شود. گردش خون کافی و مناسب همچنین بهبودی سریع زخم و کاهش خطر بروز عفونت را نیز در پی دارد.

  • کاهش درد پس از عمل جراحی

گن‌های فشاری سبب بهبود گردش خون شده، تورم را کاهش داده و در نتیجه روند بهبودی را تسریع می‌کنند. در نتیجه، روند التهابی بدن کاهش یافته و فرد درد کمتری را تجربه خواهد کرد. به علاوه، گن فشاری با اعمال فشار ثابت روی ناحیه آسیب دیده نیز سبب کاهش درد بیشتری می‌شود.

  • کانتورینگ و فرمدهی بهتر ناحیه تحت جراحی و بهبود نتایج حاصله

جراحی پلاستیک به فرد کمک می‌کند تا به فرم دلخواه بدن خود برسد. در عین حال، پوشیدن گن فشاری نیز نقش مهمی در حفظ تغییرات حاصل از جراحی و بهبود هر چه بیشتر آنها دارد. از این رو، استفاده از گن فشاری پس از جراحی‌های زیبایی اهمیت و تاثیر بسزایی بر روی نتایج نهایی دارد.

پرسش‌های متداول

نقش و تاثیرگذاری گن جراحی به چه صورت است؟

گن‌های فشاری به کاهش هرگونه درد و تورمی که ممکن است پس از جراحی رخ دهد، کمک می‌کنند.

گن فشاری از کبودی پوست جلوگیری کرده و روند بهبودی را تسهیل و تسریع می‌کند.

گن‌های فشاری باکیفیت، تعریق و رطوبت را جذب کرده، از احتمال بروز عفونت جلوگیری کرده و احساس پاکیزگی و شادابی بیشتری به فرد می‌دهند.

گن فشاری به حفظ کانتورینگ و فرم بدن بعد از عمل جراجی جلوگیری می‌کند.

نتایج حاصل از جراحی را بهبود می‌بخشند.

بیماران با پوشیدن گن فشاری می‌توانند در مدت زمان کمتری نتایج نهایی عمل را مشاهده کنند.

همچنین به کاهش پوست اضافی پس از عمل و جلوگیری از شلی و افتادگی آن کمک می‌کنند.

آیا می‌توان هنگام خوابیدن گن فشاری را درآورد؟

در مرحله اول بهبودی باید در تمام طول روز و حتی هنگام خوابیدن نیز گن فشاری را به تن داشته باشید.

بیماران تنها هنگام دوش گرفتن مجاز به درآوردن گن فشاری هستند.

مرحله نخست بهبودی معمولا 4 هفته طول می‌کشد؛ پس از آن می‌توانید هنگام خوابیدن گن را درآورید.

اما توجه داشته باشید که استفاده طولان مدت گن فشاری، به شرطی که احساس راحتی در آن داشته باشید، هیچ ضرری نداشته و می‌توانید بیشتز از زمان توصیه شده نیز آن را بپوشید.

گن فشاری مرحله اول و مرحله دوم چگونه است؟

گن‌های فشاری مرحله اول:

گن‌های فشاری مرحله اول گن‌هایی هستند که فرد بلافاصله پس از عمل جراحی ملزم به پوشیدن آنهاست.

این گن‌ها، منجر به از بین رفتن تورم اضافی ناشی از تجمع مایع کمک کرده و همچنین سبب کاهش کبودی می‌شوند.

گن فشاری سبب تخلیه راحت و آسان مایعات می‌شود.

گن‌های فشاری با قزن قفلی بسته می‌شوند؛ در نتیجه، هنگام پوشیدن و درآوردن آنها اصطکاک با پوست ایجاد نشده و روند بهبودی تسهیل می‌گردد.

بسته به ماهیت عمل جراحی انجام‌شده، بایستی به مدت یک الی دو هفته، و یا حتی بیشتر از این گن‌ها استفاده شود.

گن‌های فشاری مرحله دوم:

از سوی دیگر، گن‌های فشاری مرحله دوم گن‌هایی هستند که در مرحله دوم بهبود زخم پس از جراحی پوشیده می‌شوند.

این گن‌ها معمولا از هفته دوم بعد از عمل پوشیده شده و ممکن است استفاده از آنها تا هفته هشتم نیز الزامی باشد.

این گن‌های فشاری از بدن و ناحیه جراحی حمایت کرده و دارای زیپ یا قزن قفلی نیز نیستند تا به راحتی در زیر لباس‌های دیگر پوشیده می‌شوند.

درصورتی که بعد از لیپوساکشن از گن فشاری استفاده نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

لیپوساکشن نوعی عمل جراحی است که ازساکشن برای برداشتن چربی از نواحی خاصی از بدن مانند شکم، باسن، ران، لگن، بازو یا گردن استفاده می‌کند.

پس از لیپوساکشن ممکن است پوست اضافی در ناحیه تحت جراحی که قبلا با سلول چربی پر شده بود، باقی بماند.

گن فشاری با محکم نگه داشتن ناحیه جراحی و واردکردن فشار به بافت‌های زیرین پوست، سبب کاهش افتادگی و شلی پوست و عدم نیاز به انجام جراحی‌های دیگر جهت از بین بردن پوست اضافی می‌شود.

عدم استفاده از گن فشاری می‌تواند منجر به افتادگی بیش از حد پوست ناحیه تحت جراحی شود. این امر به نوبه خود سبب کاهش کیفیت نتایج زیبایی حاصل از عمل می‌شود. اگر قصد خرید گن لیپوماتیک را دارید میتوانید از لینک 👈 "خرید گن لیپوساکشن" به صورت حضوری و آنلاین از فروشگاه تجهیزات پزشکی بازارطب تهیه بفرمایید.

بهترین نوع گن فشاری برای بعد از جراحی تامی تاک کدام است؟

انتخاب گن فشاری باکیفیت سبب تسهیل بهبودی پس از عمل جراحی، به حداقل رساندن ناراحتی و جلوگیری از بروز عوارض خطرناک است. بیماران باید به مدت شش تا هشت هفته پس از جراحی زیبایی شکم، از گن‌های فشاری ناحیه شکم استفاده کنند.

اما در جراحی‌های ساده‌تر پوشیدن چهار هفته‌ای گن فشاری کافی خواهد بود.

درهر صورت، هرچه گن فشاری راحتتر و قابل استفاده در مدت زمان بیشتری باشد، بهتر است.

کیفیت گن فشاری از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا قرار است گن را مدت زمان طولانی بپوشید.

کیفیت گن‌ها بسته به برند و سازنده آنها متفاوت خواهد بود. جراح به شما کمک خواهد کرد تا گن‌های ساخته شده از بهترین متریال را انتخاب نمایید. در ادامه برخی از ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید گن فشاری در نظر داشته باشید آمده است:

  • متریال سازنده گن باید از خواص ضدباکتریایی برخوردار باشند. چرا که این وِیژگی به جلوگیری از رشد باکتری‌ها در ناحیه جراحی و روی پوست کمک کرده و روند بهبودی را تسریع و تسهیل می‌کند. همچنین بوی نامطبوع ناشی از رشد باکتری‌ها نیز از بین رفته و احساس پاکیزگی و طراوت بیشتری خواهید داشت.
  • گن‌های فشاری باید از مواد و پارچه‌هایی ساخته شده باشند که قابلیت تنفس داشته باشند. این مواد باکیفیت، تعریق را کاهش داده، پوست را خشک نگه می‌دارند و بدین طریق، روند بهبودی را راحتتر و سریعتر می‌کنند. همچنین، با جلوگیری از تعریق، سبب کاهش بوی بد می‌شوند.
  • گن فشاری باید دارای پارچه بادوام باشد. جنس گن فشاری باید از پارچه‌های باکیفیت و با کشسانی بالا باشد که به خوبی بدن را ساپورت می‌کنند.
  • گن فشاری باید خاصیت جذب رطوبت داشته باشد. چرا که این ویژگی سبب خشک نگه داشته شدن پوست شده، انتشار باکتری‌ها را کاهش داده و راحتی بیشتری را برای فرد به ارمغان می‌آورد. خاصیت جذب رطوبت به دلیل تبخیرکنندگی سبب کاهش بوی نامطبوع نیز خواهد شد.
  • طراحی گن فشاری باید به گونه‌ای باشد که جای دوخت و درز برجسته نداشته باشد تا از تحریک غیرضروری پوست جلوگیری شود.
  • گن فشاری باید دارای زیپ یا قزن قفلی باشد؛ چرا که بسته شدن گن با زیپ یا قزن به کاهش اصطکاک کمک کرده و سبب پوشیدن و درآوردن راحت آن می‌شود و دیگر فشار اضافی به بدن فرد اعمال نمی‌گردد. همچنین دستشویی رفتن با چنین گن‌هایی راحت‌تر است، زیرا به راحتی باز و بسته می‌شوند.

نکاتی برای کاهش تورم پس از جراحی

تورم واکنش طبیعی بدن به هر نوع عمل جراحی است؛ حال آنکه تورم بیش از حد می‌تواند منجر به بروز عوارض شده یا نشانه‌ای از وجود عوارض نامناسب باشد. بایستی هرگونه تورم غیرطبیعی را به پزشک خود اطلاع دهید.

رعایت نکات زیر در کنار پوشیدن گن فشاری مناسب می‌تواند سبب به حداقل رساندن تورم و تجمع مایعات پس از جراحی شود:

  • پرهیز از مصرف غذاهای شور و پرنمک: غذاهای شور با احتباس آب و جلوگیری از خروج آن از بدن می‌توانند سبب تشدید تورم شوند.
  • استفاده از کمپرس سرد: استفاده از یخ در ناحیه جراحی می‌تواند سبب کاهش تورم شود.
  • اجتناب از مصرف دیورتیک‌ها یا داروهای ادرارآور برای از بین بردن تورم موضعی: چرا که دیورتیک‌ها تاثیری در این زمینه ندارند.
  • قراردادن ناحیه تحت جراحی در ارتفاعی بالاتر از قلب می‌تواند به تخلیه مایات اضافی و کاهش تورم کمک نماید.
    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود