زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

9 نکته مهم انتخاب وکیل مجرب و متخصص درقم

مکمل منیزیم مگنی ول

9 نکته مهم انتخاب وکیل مجرب و متخصص درقم

9 نکته مهم انتخاب وکیل مجرب و متخصص درقم

وکالت در لغت به معنای اعتماد و تفویض است. وکالت یکی از مشاغل آزاد است اما یک تفاوت مهم با سایر مشاغل آزاد دارد و آن جایگاه این حرفه است و این سمت به دلیل مسئولیت بالایی است که یک وکیل در حرفه وکالت دارد.

بهترین وکیل در قم می توان گفت اگر مشکل موکل را مشکل خودش بداند و به همان میزانی که برای کار خودش دغدغه کار موکل را داشته باشد، کارش را به خوبی انجام داده است. هر چند وکالت یک تکلیف است اما به این معناست که وکیل موظف است تمام تلاش خود را برای دفاع مناسب از موکل به کار گیرد و از نظر قانونی مسئولیتی در قبال حصول نتیجه ندارد و در واقع ضمانتی به او نمی دهد. در ادامه قصد داریم شما را با نکات مهم انتخاب بهترین وکیل در قم آشنا کنیم با ما همراه باشید .

به چه کسی وکیل می گویند؟

وکیل شخصی است که به جای موکل (کسی که وکیل انتخاب می کند و به او وکالت می دهد) وظایفی را بر عهده می گیرد که خود موکل صلاحیت انجام آنها را دارد. در صورتی که وکالت با سند عادی (غیررسمی) یا سند رسمی (تنظیم در دفاتر اسناد رسمی) داده شود، می توان از آن برای انجام امور اداری یا انجام معاملات استفاده کرد. اما با وکالت نامه تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی نمی توان مستقیماً به دادسرا و دادگاه مراجعه کرد و وکالت نامه را انجام داد. اما با وکالت نامه تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی نمی توان مستقیما به دادسرا و دادگاه مراجعه کرد و وکالت نامه را اجرا کرد.

برای شناخت بهترین وکیل ملکی در قم در اینجا کلیک کنید ،همچنین می توانید به سایت وکیل چی مراجعه فرمایید تا بهترین وکلا در این زمینه را بشناسید و بهترین وکیل را برای خود انتخاب کنید. مجله وکیلچی بهترین و بزرگ ترین مجله حقوقی در ایران میباشد که به معرفی بهترین وکیل های ایران و تهران میپردازد.

نکات مهم در انتخاب وکیل

توصیه هایی که برای انتخاب وکیل باید جدی بگیرید!

  1. انتخاب وکیل توسط هر شهروند یا شخص حقوقی از بین وکلا آزادانه انجام می شود و ارتباط وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه (در قالب قرارداد چاپی که کانون وکلا است) برقرار می شود.
  2. حق الوکاله یا بر اساس تعرفه مندرج در قانون تعرفه وکالت تعیین و پرداخت می شود یا اینکه وکیل و موکل مبلغ مشخص دیگری را تعیین و توافق می کنند. حق الوکاله توافقی می تواند به صورت چاپی مانند وکالتنامه یا در برگه های جداگانه نوشته شود و به امضای طرفین برسد. هیچ محدودیتی برای تعیین حق الوکاله و نحوه دریافت آن وجود ندارد.
  3. پرداخت هزینه های پرونده (به استثنای مالیات حق الوکاله و سهم صندوق حمایت وکلا) از قبیل هزینه دادرسی، کارشناسی، تبلیغات، تایپ، کپی، تماس تلفنی و اوراق مستعمل به عهده موکل می باشد. که باید با اخطار وی پرداخت شود.
  4. وکیل بدون الزام به دریافت نتیجه و رای به نفع موکل کار خود را از طرف موکل انجام می دهد و حق الزحمه وی ربطی به نتیجه دعوی و اقدام او ندارد. به اصطلاح «تعهد وکیل تعهد به وسیله است نه تعهد به نتیجه».
  5. به وکلای دادگستری تاکید شده است که قبل از شروع هر اقدامی و پس از انعقاد قرارداد وکالت و تنظیم وکالتنامه با طرف دعوا و امکان حل اختلاف و یا طرح دعوی خارج از مراجع قضایی بحث و گفتگو کنند.
  6. هر مرحله از دادرسی دارای حق الوکاله مشخص مربوط به همان مرحله است که بر اساس توافق طرفین پرداخت می شود.
  7. در صورت عزل وکیل کلیه حق الوکاله باید به وی پرداخت شود مگر اینکه طرفین به نحو دیگری توافق کرده باشند.
  8. استعفای وکیل به موکل و مرجع قضایی و اداری اعلام می شود اما در این صورت به نسبت کاری که انجام داده حق الوکاله دریافت می کند.
  9. وکیل نمی تواند در عین حال وکالت شخصی را که طرف دعوای موکل خود است، بنماید و باید به صلاحدید موکل احترام بگذارد.

انواع وکلا

انواع وکلا

تقسیم بندی وکلا بر اساس تخصص آنها صورت می گیرد، از آنجایی که وکلا ممکن است از نظر عموم دسته بندی خاصی نداشته باشند، لازم دانستیم در این مقاله خوانندگان را با انواع وکلا و تخصص آنها آشنا کنیم. اکنون انواع وکلا از نظر تخصص به شرح زیر است:

  • وکیل دادگستری: وکیل دادگستری به وکیلی گفته می شود که دارای پروانه وکالت بوده و به دلیل داشتن این پروانه وکالت می تواند از افرادی که در دادگاه ها یا سایر مراجع قضایی وکالت داشته دفاع کند. این وکیل می تواند با شرکت در آزمون وکالت و قبولی در آن از کانون وکلا یا مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه پروانه وکالت دریافت کند. اما لازم به ذکر است که این وکیل باید در رشته حقوق تحصیل کرده باشد.
  • وکیل اداری: تعریف این نوع وکیل برخلاف تعریف وکیل دادگستری است، زیرا این نوع وکیل برای وکالت نیازی به تحصیل یا مجوز از موسسه خاصی ندارد. زیرا به گفته وکیل، این وکیل تنها حق مداخله در امور اداری و کاری موکل خود را دارد و نمی تواند در دادگاه یا مراجع قضایی مشاوره یا وکالت بدهد.
  • وکیل پایه یک دادگستری: شاید بارها اصطلاحات وکیل پایه اول و وکیل پایه دوم را شنیده و دیده باشید. باید بگوییم که تخصص و سختگیری بین این دو نوع وکیل باعث متفاوت و برتری این وکلا نسبت به یکدیگر شده است.

کلام آخر

 برای مراجعه به بهترین وکیل طلاق در قم بهتر است با بهترین وکیل که در سایت وکیل چی  یا vakilchi.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین وکیل مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود