زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

عوارض خودارضایی از نظر علمی (4 ضرر خطرناک را بشناسید)

عوارض خودارضایی از نظر علمی (4 ضرر خطرناک را بشناسید)

عوارض خودارضایی از نظر علمی (4 ضرر خطرناک را بشناسید)

متاسفانه امروزه شاهد این مسئله هستیم که خودارضایی در جوامع مختلف گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی درگیر این نوع اعتیاد شده اند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با عوارض خودارضایی از نظر علمی آشنا کرده و بیان کنیم که انجام این فرایند چه مشکلی دارد و چه چالش هایی برای شما به وجود می آورد. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این مسئله بسیار مهم صحبت کرده و توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.

کاهش بینایی و زیبایی چشم

اگر بخواهیم نگاهی به عوارض خودارضایی از نظر علمی انداخته و در رابطه با این موارد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که اعتیاد به خودارضایی و انجام این فرآیند به صورت مداوم باعث می شود تا رفته رفته قدرت بینایی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و همچنین زیبایی چشم ها از بین برود. به همین دلیل لازم است اگر به خودارضایی اعتیاد دارید سریع برای ترک خودارضایی اقدام کرده و این اعتیاد را از بین ببرید.

کاهش قدرت جسمی بدن

در صورتی که شما به صورت مداوم خودارضایی کرده و تلاشی برای برگرداندن بدن خود به حالت قبل نداشته باشید، انجام این فرایند می تواند مشکلات مختلفی برای بدن شما به همراه داشته باشد، چرا که انجام خودارضایی باعث می شود تا درصد بسیار زیادی از مواد معدنی موجود در بدن خارج شده و همین مسئله می تواند باعث تحلیل رفتن قوای جسمانی و همچنین کم شدن انرژی بدن شود.

خودارضایی به صورت مکرر باعث افزایش احساس خستگی و همچنین به وجود آمدن حالاتی نظیر ضعف، بی حالی و... در فرد می شود. همچنین باید به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که اگر شما به صورت مکرر اقدام به خودارضایی کنید با مشکلاتی نظیر پیری زودرس مواجه خواهید شد و همچنین با مواردی چون کاهش فشار خون رو به رو خواهید شد.

مطلب مرتبط: آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک از بین می رود؟

تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که افرادی که به صورت مکرر به خودارضایی اعتیاد دارند زودتر در برابر بیماری ها تسلیم شده و بدن آن ها سریع تر مریض می شود. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به منظور حل این مشکل سریعاً برای ترک اعتیاد به خودارضایی اقدام کرده و با انجام این فرآیند به افزایش قدرت بدن خود کمک کنید.

افسردگی و اضطراب

یکی از موضوعات مهمی که باید بدانید این است که به صورت کلی انجام فرآیند خودارضایی می تواند از نظر روحی نیز آسیب های مختلفی به افراد وارد کند و بر اساس بررسی های صورت گرفته یکی از مهم ترین عوارض خودارضایی از نظر علمی دارد، بالا رفتن میزان افسردگی و اضطراب در افراد مبتلا به این نوع اعتیاد است.

آخرین تحقیقات صورت گرفته در این حوزه نشان داده است که افرادی که اعتیاد به خودارضایی دارند مکرراً با مشکلاتی چون اضطراب، دلهره و دلواپسی مواجه هستند و همچنین از نظر روانی نیز درگیری های گوناگونی با خود دارند. تمامی این موارد در کنار هم باعث می شود تا افرادی که به این اعتیاد مبتلا هستند با وسواس فکری، بی ثباتی و عدم آرامش، سرزنش و تحقیر خود و... مواجه شوند.

همچنین مواردی چون عصبانیت ناگهانی، کم تحمل شدن، ضعف اعصاب و... از مهم ترین عوارض اعتیاد به خودارضایی است و همین مسئله باعث شده تا روانشناسانی که با نوجوانان و جوانانی که زود رنج و عصبی هستند مواجه می شوند به عنوان اولین پارامتر اقدام به بررسی اعتیاد آن ها به خودارضایی کرده و تلاش می کنند تا با انجام فرآیندهای مختلف این اعتیاد را در افراد از بین ببرند.

از دست رفتن قدرت حافظه و کاهش میزان یادگیری

یکی دیگر از موضوعاتی که در رابطه با عوارض خودارضایی از نظر علمی باید به آن توجه داشته باشید که مسئله عدم تمرکز و کم شدن حافظه در افراد مبتلا به این اعتیاد است.

موضوع مهمی که در رابطه با این عارضه بسیار مهم خودارضایی باید به آن توجه داشته باشید این است که تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که افرادی که به صورت مکرر اقدام به خودارضایی می کنند با مشکلاتی چون ضعف حافظه، حواس پرتی، ناتوانی در تمرکز و... مواجه هستند.

در این بین یکی از سوالات مهمی که همواره مطرح شود این است که علت به وجود آمدن این مشکل چیست و چرا افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند با چنین مشکلاتی مواجه هستند. این مسئله بسیار مهم را می توان از دو منظر مورد بررسی و ارزیابی قرار دارد.

در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس تحقیقات صورت گرفته افرادی که مدام فکرشان درگیر مسائل جنسی است، نمی توانند مثل افراد معمولی تمرکز مناسبی بر روی سایر بخش های زندگی داشته باشند و به همین دلیل است که افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند در زندگی با چالش های مختلف مواجه هستند و قدرت و توان ذهنی آن ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

از سوی دیگر مسئله مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته اعتیاد به خودارضایی و انجام مکرر این کار باعث می شود تا مسیر عصبی جدیدی در مغز ایجاد شود و افراد در شرایط مختلف به جای آن که به سراغ مسیر عصبی مناسب رفته و برای حل مشکلات خود گزینه های مناسبی را انتخاب کنند به صورت مکرر به سراغ مسیر عصبی خودارضایی رفته و این فرایند را انجام می دهند.

 همین مسئله باعث می شود تا سایر مسیرهای عصبی مغز قدرت خود را از دست داده و مسیر خودارضایی در مغز بسیار قدرتمند شود. نتیجه تمامی این موارد کاهش قدرت ذهن و حافظه بوده و همین موضوع باعث شده تا افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند، با مشکلات ذهنی گوناگونی مواجه شوند.

جمع بندی این مطلب

عوارض خودارضایی از نظر علمی

در این مطلب نگاهی به عوارض خودارضایی از نظر علمی انداخته و بیان کردیم که انجام این کار و اعتیاد به آن می تواند چه مشکلاتی برای شما به وجود بیاورد. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا دید کاملی در رابطه با عوارض انجام این عمل داشته باشید و با توجه به عوارض و مشکلاتی خودارضایی برای روح و جسم، سریعاً برای ترک این نوع اعتیاد اقدام کرده و تلاش کنید تا روح و جسم خود را به حالت سالم و پایدار قبل بازگردانید.

اگر می خواهید بدانید که آیا خودارضایی باعث لاغری می شود یا خیر، حتما مطلبی که در این باره در سایت ترک سریع نوشته ایم را مطالعه کنید.

منبع: ترک سریع

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود