زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

زیبایی یا درمان؟ با طب سوزنی با یک تیر 2 نشان بزنید!

زیبایی یا درمان؟ با طب سوزنی با یک تیر 2 نشان بزنید!

زیبایی یا درمان؟ با طب سوزنی با یک تیر 2 نشان بزنید!

انرژی در تمام جهان هستی وجود دارد و افراد به این باور رسیده‌اند که بخش زیادی از رخدادهای زندگی هر شخص به انرژی‌هایی وابسته است که در طول روز جذب می‌کند و از درون خود به دنیای اطراف می‌بخشد. جالب است بدانید که سلامت بدن انسان نیز تا حد زیادی به انرژی‌های درون او وابسته است. بسیاری از بیماری‌ها در اثر عدم تعادل انرژی‌های درونی به وجود می‌آیند. این انرژی درونی در طب سنتی با نام انرژی چی شناخته می‌شود.

برخی روش‌های سنتی درمانی مانند طب سوزنی یا امبدینگ (کاشت نخ) با متعادل کردن انرژی چی، سبب درمان بسیاری از بیماری‌ها و حتی جایگزین برخی عمل‌های زیبایی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با طب سوزنی آشنا کنیم و مزایای طب سوزنی را به شما توضیح دهیم.

تاثیر طب سوزنی و طب سنتی در درمان بیماری

امروزه استرس، فشارهای روحی و روانی علت اصلی بسیاری از بیماری‌ها است. افراد در اثر مشکلات و سختی‌های مقابله با انواع مشکلات ریز و درشت به شدت مضطرب شده‌اند و انرژی‌های موجود در بدن آن‌ها دچار عدم تعادل و بهم ریختگی شده است. همانطور که می‌دانید طبق تحقیقات انجام شده بیمارانی که به بیماری‌های سخت مبتلا شده‌اند اما روحیه خود را حفظ کرده‌اند، حتی در مواردی که از نظر علم پزشکی درمان آن‌ها غیر ممکن بود به طرز معجزه آسایی درمان شده‌اند. به عقیده بسیاری از متخصصین طب سوزنی، تعادل انرژی بدن فرد سبب درمان او می‌شود. اما سوال این است که چگونه با روش‌های درمانی جدید و بدون مصرف داروهای شیمیایی بیماری‌ها را درمان کنیم؟

متعادل ساختن انرژی‌های موجود در بدن

اگر شما یک بیمار اما سرزنده و دارای انرژی مثبت درونی هستید باید به شما تبریک گفت زیرا به راحتی می‌توانید با روش‌های درمانی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته‌اند بر بیماری خود غلبه کنید. طب سوزنی یک روش درمانی و یکی از مهم‌ترین شاخه‌های طب سنتی است. طب سنتی بر پایه انرژی‌های درون بدن است و قدمت آن به 2300 سال پیش باز می‌گردد، اما مطالعات اخیر و نتایج درمانی موفق سبب شده است امروزه بسیاری از افراد برای درمان انواع بیماری‌ها از این روش کمک بگیرند.

چه بسا که بسیاری از روش‌های درمانی حتی در حوزه زیبایی مانند کاشت نخ نیز با الهام گرفتن از طب سوزنی به دنیای علم پزشکی وارد شدند. سازمان بهداشت جهانی و موسسه ملی سلامت آمریکا حداقل نام 30 بیماری را که نتایج مثبت به درمان با طب سوزنی داشته‌اند را در لیست خود ثبت کرده است. این نوید بخش یک روش درمانی امن و کاملا بی‌خطر است.

طب سوزنی چگونه سبب درمان بیماری‌ها می‌شود؟

از نظر طب سنتی چینی و طب سوزنی، بدن انسان دارای یک الگوی حیاتی الکترومغناطیسی است و هر نوع اختلال در این الگوی انرژی سبب بیماری می‌شود. اگر بدن با انرژی‌های درون خود هماهنگ باشد سیستم ایمنی در حالت حداکثر توانایی در مقابله با بیماری‌ها قرار دارد. در طب سوزنی انرژی‌های بدن به دو دسته شامل دسته اول جنبش، حرکت و فعالیت و دسته دوم آرامش و سکون تقسیم می‌شود. هرگاه تعادل انرژی در بین این دو گروه برقرار باشد فرد سالم است. 

طب سوزنی چگونه عمل می‌کند؟

کلمه سوزن در کنار هر لغت نوعی درد را برای فرد تداعی می‌کند اما طب سوزنی یک روش دردناک نیست. طب سوزنی از جمله روش‌هایی است که فرد با ریلکس کردن خود و غرق در آرامش، درمان خود را انجام می‌دهد. در طب سوزنی پزشک متخصص پس از بررسی و شنیدن شرح حال، از بیمار می‌خواهد با آرامش روی تخت دراز بکشد. بر اساس وضعیت هر بیمار پزشک نقاطی را برای ورود سوزن در بدن فرد انتخاب می‌کند. این سوزن‌ها به قدری ریز هستند که اصلا دردی را احساس نخواهید کرد. ورود سوزن‌ها به فعال کردن انرژی ناحیه آسیب دیده، گردش خون و تعادل انرژی در عضو مربوطه کمک می‌کند و با ادامه دادن جلسات درمانی، طب سوزنی سبب بهبود بیمار می‌شود.

طب سوزنی چه تاثیری در زیبایی دارد؟

تا اینجای مقاله فهمیدیم طب سوزنی چیست و چگونه باعث درمان بیماری‌ها می‌شود. اما درمورد زیبایی چطور؟ طب سوزنی و کاشت نخ (کت گوت) چه کمکی به تناسب اندام و حتی زیبایی ظاهر ما می‌کنند؟ آیا واقعا لیفت صورت و کاهش وزن با کاشت نخ قابل انجام است؟

درواقع ما با انجام طب سوزنی، مسیرهای اصلی عبور انرژی در بدن را تحریک می‌کنیم. این عمل باعث بالا رفتن سوخت و ساز در نقطه‌ی مورد نظر می‌شود. بالا رفتن سوخت و ساز در قسمت‌های شکم، پهلوها و ران یا حتی باسن، سبب چربی سوزی و کاهش وزن و درنتیجه تناسب اندام می‌شود.

حال اگر این نقاط در قسمت‌هایی از صورت یا پوست دست و.. باشند، تحریک آن‌ها توسط سوزن‌های طب سوزنی یا امبدینگ باعث کلاژن سازی بیشتر در آن ناحیه خواهد شد. کلاژن سازی در سطح پوست نیز به لیفت، شادابی و جوان سازی پوست کمک خواهد کرد.

طب سوزنی را نزد چه کسی انجام دهیم؟

طب سوزنی را نزد چه کسی انجام دهیم

طب سوزنی یک روش علمی درمانی و بسیار حساس است. به همین دلیل باید تحت نظر پزشک متخصص و در یک مرکز معتبر انجام شود. توصیه اکید داریم که برای طب سوزنی به مراکز معتبر مراجعه کنید. هرچند این روش درمانی عارضه خاصی ندارد اما در صورت عدم تشخیص نقاط درست ورود سوزن و استریل نبودن سوزن‌ها، ممکن است دچار عفونت در محل ورود سوزن شوید. تیم تخصصی دکتر محقق با بیش از 9 سال سابقه کار در زمینه طب سوزنی در مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران آماده ارائه خدمت رسانی به شما عزیزان است. جهت دریافت وقت معاینه یا مشاوره حضوری می‌توانید از طریق سایت سوزنیران به آدرس irsoozan.ir اقدام فرمایید.

سخن آخر...

سخن آخر این است که به انرژی‌های درون بدن و پیرامون خود توجه کنید. تعادل انرژی‌ها می‌توانند ضامن سلامتی و حتی زیبایی شما باشند. امروزه بسیاری از مردم به طب سنتی و انجام طب سوزنی برای درمان بیماری‌هایشان روی آورده‌اند. اما نکته قابل توجه آن است که روند درمان با طب سوزنی یا امبدینگ را تحت نظارت پزشکی حاذق به انجام رسانند. مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران برای انجام انواع خدمات طب سنتی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود