زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

نکات و قوانین استفاده از لباس‌های مجلسی زنانه

نکات و قوانین استفاده از لباس‌های مجلسی زنانه

نکات و قوانین استفاده از لباس‌های مجلسی زنانه

اگر از آن دسته از افراد هستید که همیشه در انتخاب لباس‌های مجلسی زنانه دچار چالش می‌شوید و به‌ روز ماندن و شیک بودن از دغدغه‌های شما برای حضور در جشن‌ها و مهمانی‌هاست، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

در این مقاله سعی کردیم تا مطالبی جامع و کامل در رابطه ‌با نکات و قوانینی که در انتخاب لباس‌های مجلسی باید مدنظر قرار دهید ارائه دهیم. نکاتی که سبب می‌شود با انتخاب لباس مجلسی متناسب با اندامتان در تمامی مراسم‌ها و مهمانی‌ها بدرخشید. در ادامه با ما باشید تا تمام فوت‌وفن انتخاب این لباس را از بر شوید.

لباس مجلسی

انتخاب لباس مجلسی زنانه و چالش‌های آن

همه ما به‌خوبی به این واقعیت واقف هستیم که خانم‌ها عاشق زیباتر دیده‌شدن هستند و اغلب دوست دارند در مهمانی‌ها و مجالس بدرخشند.

در اکثر مواقع خانم‌ها مجبور می‌شوند برای انتخاب لباس مجلسی، مانتو مجلسی و یا حتی شلوار مجلسی زمان زیادی را صرف کنند. آگاه نبودن به قوانین انتخاب لباس بر اساس فرم بدن و دیگر موارد حائز اهمیت در این زمینه سبب می‌شود که هر بار خانم‌ها در انتخاب این و حضور در مراسم‌های مختلف با چالش‌های زیادی دست ‌و پنجه نرم کنند.

همچنین لباس مجلسی که قرار است تا در عروسی‌ها و مهمانی‌ها پوشیده شود باید با مد روز و شیک‌پوشی متناسب باشد بنابراین اگر به دنبال شیک‌پوشی و درخشش در مراسمات هستید لازم است تا همیشه در دنیای مد کاوش کنید. لباس مجلسی ویژگی‌های مهمی دارد که خانم‌ها باید از آن آگاه باشند تا بهترین انتخاب را بر اساس رنگ پوست، فرم بدن و قد خود داشته باشند. لباس‌های مجلسی زنانه در مدل‌های مختلف دوخته می‌شوند اما بسیار مهم است که در بین تمامی آنها لباسی را که متناسب با فرم بدن شماست انتخاب کنید.

انتخاب لباس مجلسی بر اساس فرم بدن

انتخاب لباس مجلسی بر اساس فرم بدن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از هر چیزی باید مدنظر داشته باشید. انتخاب پیراهن مجلسی بر اساس فرم بدنتان سبب می‌شود تا نقاط قوت اندام شما را به نمایش گذاشته شده و زیبایی‌های شما به چشم بیاید. همچنین اگر نقص و یا نقطه‌ضعفی وجود داشته باشد آن را به زیبایی می‌پوشاند. بگذارید چند مثال بزنیم تا بیشتر متوجه موضوع شوید. مثلاً اگر شما از آن دسته از افراد هستید که دارای پاهای زیبا و خوش‌فرم هستید بهتر است شلوار مجلسی تنگ و پیراهنی را انتخاب کتید که قد آن کمی بالای زانو شما بایستد.

در این صورت و با این انتخاب شما باتکیه ‌بر نقطه قوت اندامتان زیباتر به نظر خواهید رسید. یا اگر قسمتی از بدنتان بیش از حد برجسته است توصیه می‌کنیم با انتخاب رنگ تیره از زیاد به‌چشم‌آمدن آن بخش جلوگیری کنید. خانم‌هایی که دارای سینه‌های بزرگ هستند بهتر است از پیراهن‌های رکابی و خانم‌هایی که باسن بزرگی دارند از پیراهن‌های بلند استفاده کنند. همچنین اگر دارای صورت زیبایی هستید، برای جلب ‌توجه‌ها به سمت صورتتان، بهتر است لباس‌های پوشیده‌تر و گوشواره‌های بزرگ را انتخاب کنید. در ادامه به طور خاص توصیه‌هایی برای افراد با اندام‌های مختلف ارائه شده است.

شلوار مجلسی

نکاتی جهت انتخاب لباس مجلسی برای خانم‌هایی با اندام ظریف

امروزه خیلی از خانم‌ها دارای اندامی ظریف و کوچک هستند. اگر شما هم در این دسته از افراد قرار دارید و مایلید کمی درشت‌تر و زیباتر به نظر برسید حتماً لباس مجلسی را انتخاب کنید که طرح‌های خیلی درشتی نداشته نباشند. همچنین خوب است بدانید که آستین‌های پفی، یقه‌های مدل‌دار، پیراهن‌های پلیسه نیز بسیار به زیبایی و جلوه هر چه بیشتر شما تأثیرگذار هستند. اگر به‌هیچ‌عنوان دوست ندارید که کوچک‌تر و ظریف‌تر از آن چه که هستید به نظر بیاید اصلاً به دنبال لباس‌های بلند نروید. همچنین لباس‌های چین‌دار در کمر و دامن‌های پف‌دار به ‌شدت اندام شما را زیبا و خیره‌کننده خواهد کرد.

نکاتی جهت انتخاب لباس مجلسی برای خانم‌هایی با بالاتنه درشت

اگر از آن دسته از افراد هستید که دارای بالاتنه درشت‌تری به نسبت باسن و دیگر بخش‌های بدنتان هستید باید دقت زیادی برای انتخاب لباس مجلسی به خرج دهید. در این بخش توصیه‌های مؤثری برایتان داریم.

  • اگر به دنبال آن هستید که سینه‌های شما کمی کوچک‌تر به نظر برسند توصیه می‌کنیم لباس‌هایی با یقه هفت را انتخاب کنی.
  • اگر سایز سینه‌تان مناسب است اما دارای سرشانه‌های پهنی هستید بهتر است لباس تک شانه که از یک ‌طرف بند دارند را انتخاب کنید.
  • اگر علاقه‌مند به پوشیدن لباس پوشیده نیستید توصیه ما این است که پیراهن‌های بندی بدون آستین بپوشید.
  • درصورتی‌که کمر و پهلوی‌تان درشت است به‌ هیچ ‌عنوان لباس‌های کمربند یابند دار در قسمت کمر را انتخاب نکنید.
  • اگر مایل به پوشیدن بلوز دامن و یا تاپ دامن هستید سعی کنید قسمت بالاتنه لباستان را  تیره تر انتخاب کنید تا هماهنگی با قسمت پایین ایجاد شود
  • سعی کنید لباس‌هایی که روی بالاتنه آنها کار شده است انتخاب نکنید و لباس‌هایی با یقه ساده اندام شما را خوش فرم تر نشان می‌دهد.
  • توصیه کمی کنیم که تحت هیچ شرایطی لباس گشاد نپوشید زیرا باعث می‌شود بالاتنه شما درشت‌تر نشان داده شود.
  • در انتخاب طرح پارچه لباستان دقت کنید حتی‌الامکان لباس مجلسی با پارچه‌های گل درشت و یا جنس‌هایی مانند چرم انتخاب نکنید.

نکاتی جهت انتخاب لباس مجلسی برای خانم‌هایی با بالاتنه کوچک

اگر پایین تنه شما مناسب است اما بالاتنه کوچکی دارید لباس یقه‌گرد بپوشید این کار باعث می‌شود سینه‌های شما بزرگتر به نظر بیاید، همچنین پیراهن های آستین حلقه ای به شدت به شما توصیه می‌شود. برای برقرای تناسب بین بالاتنه و پایین‌تنه‌تان می‌توانید از دامن‌های پفی و پلیسه نیز استفاده کنید.

نکاتی جهت انتخاب لباس مجلسی برای خانم‌هایی با پایین تنه درشت

اگر از آن دسته از افراد هستید که بالاتنه شما مناسب است اما باسن و ران‌های چاقی دارید به توصیه‌های زیر در انتخاب لباس مجلسی دقت نمایید:

  • لباس‌های را انتخاب کنید که خط کمر آن بالاتر و یا پایین‌تر از کمر قرارداد
  • لباس‌هایی را انتخاب کنید که دارای یقه‌های مدل‌دار و تزیین شده هستند
  • از لباس‌هایی استفاده کنید که دارای پارچه‌های لطیف و کم‌تراکم هستند
  • از لباس‌های ماکسی و بلند استفاده کنید زیرا بسیار اندام شما را خوش فرم می‌کنند.
  • لباس‌هایی با پایین تنه تنگ نپوشید.
  • به‌هیچ‌عنوان دامن‌های خیلی کوتاه نپوشید و هرچه قد لباس شما بلندتر باشد شما زیباتر دیده خواهید شد.

نکاتی جهت انتخاب لباس مجلسی برای خانم‌هایی با شکم بزرگ

ممکن است بر اثر یک بیماری خاص و یا اثرات بعد از بارداری دچار چاقی در نواحی شکم شده باشید در ادامه برای پوشاندن و پنهان کردن این بخش توصیه‌هایی را برای شما داریم:

  • توصیه می‌کنیم در مرحله اول از گن‌های لاغری استفاده کنید. استفاده از گن‌های لاغری به شما کمک می‌کند تا شکمتان کوچک‌تر دیده شود
  • در انتخاب لباس مجلسی، لباس‌هایی با پارچه‌هایی دارای چین‌ و چروک را انتخاب کنید زیرا این پارچه‌ها ایراد اندامی را خیلی کمتر نشان می‌دهند.
  • اگر مایل به پوشیدن کت‌ و شلوار هستید حتماً دقت کنید کمر شلوار مجلسی دقیقاً روی شکمتان بسته شود
  • اگر قصد به پوشیدن دامن هستید دقت کنید که کمر دامنتان کمی پایین‌تر از خط شکمتان بسته شود.
  • از پوشیدن پیراهن‌های تنگ و چسبان و همچنین پارچه‌های براق خودداری کنید.

انتخاب لباس مجلسی متناسب با قدتان

نکته حائز اهمیت دیگری که در انتخاب لباس مجلسی بخصوص مانتو مجلسی باید به آن دقت کنید متناسب بودن لباس با قدتان است. اگر دارای قد کوتاهی هستید و هیکل توپری نیز دارید حتماً سعی کنید لباس‌های یقه‌گرد را انتخاب نکنید و حتی‌الامکان از لباس‌های یقه هفت استفاده کنید. اگر دارای قد بلند یا متوسط و اندامی لاغر هستید از لباس‌های بلند استفاده نکنید. بهتر است لباس‌های بالای زانو بپوشید تا قد بلندتر به نظر برسید. اما اگر فرد قد بلندی هستید توصیه می‌کنیم از لباس‌های ماکسی استفاده کنید زیرا زیبایی بی‌نظیری به شما می‌بخشد.

مانتو مجلسی

انتخاب لباس مجلسی متناسب با رنگ پوست

خوب است بدانید که رنگ پوست شما عامل تعیین‌کننده و مهمی در انتخاب لباس مجلسی است. بسیار مهم است که لباس خود را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. در ادامه به شما می‌گوییم که چه رنگ‌هایی برای شما مناسب است.

  • اگر شما فردی دارای رنگ پوست روشن هستید توصیه می‌کنیم لباس مجلسی با رنگ تیره انتخاب کنید زیرا ممکن است انتخاب لباس‌هایی با رنگ روشن، شما را بی‌روح کند.
  • اگر شما فردی دارای رنگ پوست گندمی هستید توصیه می‌کنیم پیراهن مجلسی با رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید به ‌این ‌ترتیب رنگ پوست شما متعادل‌تر دیده خواهد شد.
  • اگر شما فردی دارای رنگ پوست تیره هستید توصیه می‌کنیم لباس مجلسی با رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.
  • اگر شما فردی دارای رنگ پوست برنزه یا زیتونی هستید توصیه می‌کنیم سایر رنگ‌ها مثل رنگ‌های روشن و یا نئونی را برای پیراهن مجلسی انتخاب کنید.

انتخاب لباس مجلسی متناسب با مراسمی که در آن دعوت هستید

  • اگر مراسم رسمی دعوت شده‌اید توصیه می‌کنیم از لباس‌های مجلسی که طولشان بلند است استفاده کنید. لباس‌های تا زانو هم گزینه‌های خوبی هستند اما بازهم جنبه غیر رسمی دارند.
  • طرح و کیفیت جنس پارچه نیز بسیار مهم است. لباس‌هایی با جنس نخی اصولاً جنبه غیررسمی داشته و اصلاً مناسب مجالس رسمی نیستند. برای حضور در مجالس رسمی حتماً از لباس با جنس‌های ابریشمی استفاده کنید.
  • رنگ لباس مجلسی نیز نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می‌کند. رنگ‌های تیره معمولاً برای مجالس رسمی به کار می‌روند و رنگ‌های شلوغ و لباس‌های طرح‌دار برای مجالس غیررسمی. رسمی‌ترین رنگ ممکن برای خرید پیراهن مجلسی همان‌طور که می‌دانید رنگ مشکی است.
    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود