زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

دستگاه چاپ شال و روسری چیست؟

دستگاه چاپ شال و روسری چیست؟

دستگاه چاپ شال و روسری چیست؟

برای چاپ شال و روسری و یا چاپ پارچه به روش سابلیمیشن به دو دستگاه احتیاج داریم:

  • دستگاه چاپ پارچه (پلاتر)

  • دستگاه چاپ پارچه (کلندر)

دستگاه چاپ شال و روسری:

دستگاه چاپ شال و روسری در واقع همان چاپ حرارتی یا سابلیمیشن است که با استفاده از آن می توان چاپ سابلیمیشن شال و روسری هم انجام داد. چاپ حرارتی شال و روسری هم مثل بقیه دستگاه های حرارتی است ولی فرقی که با بقیه دارد این است که ابعاد دستگاه متفاوت است که باید با ابعاد شال یا روسری ما که قرار است آن را چاپ کنیم مطابقت داشته باشد.

مراحل چاپ روی روسری و شال شامل سه قسمت است. در مرحله اول شما باید طرحی را که می خواهید روی شال یا روسری چاپ کنید را در کامپیوتر انتخاب کنید. در مرحله بعد این طرح شما روی کاغذ رول سابلیمیشن چاپ می شود و در آخر پس از طی شدن مراحلی طرح شما به شال و روسری انتقال (توسط دستگاه ترانسفر حرارتی) پیدا خواهد کرد. در این مقاله ما برای شما این مراحل را مفصل تر شرح خواهیم داد.

خب همان طور که گفتیم شما اول باید طرح مورد نظر خودتون را آماده کنید. بعد از انتخاب طرح برای چاپ حرارتی، این طرح شما روی کاغذ مخصوصی توسط دستگاه خاصی چاپ شود. کاغذ و جوهر چاپ هر دو باید مخصوص چاپ حرارتی باشد تا امکان انتقال طرح روی جسم امکان پذیر باشد. این مدل کاغذ 2 طرف دارد.

یک طرف صاف است که این قسمت کاغذ نسوز بوده و تحمل حرارت بالایی را دارد. روی این قسمت نباید پرینت بگیرید و طرف دیگر کاغذ که پرز دارد و پرینت را باید روی این قسمت بگیرید. این عمل چاپ، توسط دستگاه پلاتر انجام می شود.

چاپگرهای صنعتی چاپ دیجیتال ( دستگاه چاپ دو هد سابلیمیشن )

دستگاه چاپ شال و روسری (پلاتر):

پلاتر نوعی دستگاه چاپ است که می تواند هر عکسی را با رسم نقطه نقطه های منفرد و با عرض بالا چاپ کند. برای همین برای چاپ طرح های شال و روسری پیشنهاد می شود و مناسب است. دستگاه چاپ پلاتر دو قسمت اصلی دارد. قلب دستگاه پلاتر هد آن می باشد و همان هد بخش اعظمی از کیفیت چاپ و قیمت دستگاه را شامل می شود.

دیگر قسمت مهم دستگاه پلاتر برد آن است و مانند مغز انسان، همه ی فرمان ها از طرف آن ارسال می شود. بردهای استفاده شده در دستگاه پلاتر هم نقش بسیار مهمی در کیفیت یک چاپ خوب خواهد داشت. دستگاه پلاتر همینطور یک بدنه دارد که از جنس اسکلت آهنی می باشد. طبیعیست که هر چقدر کاغذ و جوهر استفاده شده و همچنین وضعیت هد پرینتر بهتر باشد، چاپ ما کیفیت بهتری خواهد داشت.

بعد از چاپ طرح مورد نظر روی کاغذ مخصوص نسوز، باید این طرح را به پارچه منتقل کنیم. این عمل توسط دستگاه ترانسفر حرارتی انجام می شود.

دستگاه ترانسفر حرارتی چاپ شال و روسری (کلندر):

حالا برای ادامه مراحل چاپ پارچه (شال و روسری)، باید طرح روی کاغذ مخصوص و نسوز (کاغذ رول سابلیمیشن) را به پارچه خود منتقل کنیم. برای این کار از دستگاه ترانسفر حرارتی استفاده می کنیم. همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، این دستگاه از فشار و گرما استفاده می کند تا رنگ بدون اینکه به مایع تبدیل شود، باعث تصعید رنگ بشود.

در دستگاه ترانسفر حرارتی ما به یک کاغذ محافظ هم نیاز داریم که جوهر مخصوص به روسری یا شال ما به طور با کیفیت تر و بهتری در مرحله تصعید انتقال پیدا کند. این کاغذ محافظ همچنین از نمد دستگاه شما در مقابل جوهر محافظت می کند. برای انجام تصعید رنگ به طور معمول به حداقل دمای 180 درجه سانتیگراد نیاز داریم.

با توجه به جنس پارچه روسری یا شال، ما درجه حرارت 185 تا 200 درجه سانتیگراد و مدت زمان قرار گرفتن در معرض حرارت حدود یک دقیقه را به شما پیشنهاد می کنیم تا همزمان جوهر روی کاغذ نسوز انتقال پیدا کند و الیاف پلیمری را گرم بکند تا امکان انتقال بهتر جوهر را نیز فراهم تر شود.

در دستگاه ترانسفر حرارتی هم انتقال گرما و هم انتقال فشار از طریق غلتک انجام می شود. برای حرارت دادن به غلتک از روغن های خاصی استفاده می کنند. این روغن های خاص اول توسط المنت بشدت داغ می شوند. سپس غلتک را نیز با این روغن خاص گرم می کنند. به علت استفاده از روغن برای حرارت دادن به غلتک، حرارت در سطح غلتک یکسان پخش می شود و کیفیت انتقال جوهر سابلیمیشن از کاغذ به پارچه شال یا روسری بالاتر میرود کیفیت کلی کار، بالاتر می رود.

از مزیت های مهم دستگاه ترانسفر حرارتی عمر بالای دستگاه و آسان بودن  و سرعت بیشتری آن نسبت به دستگاه چاپ مستقیم می باشد که این ویژگی ها باعث می شوند که چاپ روسری یا شال با هزینه های نسبتا کمتری انجام شود.

دستگاه چاپ شال و روسری چه مزایایی دارد؟

از مهمترین مزایای دستگاه سابلیمیشن می توان به کیفیت بالای طرح ها اشاره کرد. همانطور که گقتیم این طرح ها ابتدا روی کاغذ سابلیمیشن پرینت گرفته شود. با این کار ایرادات و خطاهای موجود در طرح شناسایی شده و اقدام به بررسی و رفع آن صورت می گیرد. از این رو طرح نهایی که روی شال و روسری چاپ می شود از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. از رو با توجه به طرح های نهایی کیفیت بالایی دارند، به افزایش سود نیز کمک شایانی می کند.

علاوه بر این کار با این دستگاه بسیار ساده است،‌ به طوری کارکنان می توانند به راحتی با این دستگاه انواع طرح ها و نقش ها را به چاپ برسانند. همچنین این دستگاه ها چند کاره هستند و می توان از آن ها برای کارهای دیگر نیز استفاده کرد. از این رو تهیه دستگاه چاپ و انجام فرآیند به روش سابلیمیشن، علاوه بر سودآوری بالایی که دارد، می تواند مقرون به صرفه نیز باشد.

دستگاه چاپ پارچه روتختی

دستگاه چاپ پارچه باتوجه به کاربردهای زیادی که دارد، برای چاپ روی انواع پارچه ها از جمله شال، روسری، مانتو، پیراهن،‌ تی شرت و ... استفاده می شود. چاپ روتختی از دیگر موارد مورد استفاده دستگاه چاپ پارچه می باشد.

با توجه به سلیقه متفاوت افراد، داشتن طرح ها و رنگ های مختلف برای روتختی می تواند از مهمترین عوامل فروش باشد. همچنین جنس و کیفیت طرح باید طوری باشد که پس از شست و شو از بین نرود. با توجه به ابعاد و اندازه روتختی ها، معمولا دستگاه چاپ روتختی دارای عرض زیادی می باشد. همچنین از این دستگاه می توان برای چاپ طرح روی پرده نیز استفاده کرد.

دستگاه چاپ پارچه روتختی ,تفاوتی که با سایر دستگاه ها دارد این است که دارای عرض بیشتری است.برای این منظور باید پلاتر عرض 3.20 متر و کلندر عرض 3.20 متر تهیه کنیم.

این دستگاه ها سرعت بالایی دارند. به طوری که می توانند به اندازه 300 متر مربع از پارچه روتختی را طرح دار کنند. همچنین رنگ مورد استفاده در دستگاه چاپ پارچه روتختی، بسیار با کیفیت است. از این رو طرح های تولیدی دارای زیبایی خاصی هستند. همچنین از دیگر ویژگی های این دستگاه، قابلیت چاپ روی انواع پارچه ها می باشد. به طوری که پارچه پس از انتقال طرح، دچار افت کیفیت نمی شود.

دستگاه چاپ پارچه روتختی چه ویژگی هایی دارد؟

حفظ کیفیت پارچه و ماندگاری طرح از مهمترین ویژگی های دستگاه چاپ پارچه روتختی است. با این حال این دستگاه از مزایای دیگری نیز برخوردار است.

از جمله آن ها سرعت بالای این دستگاه است. دستگاه چاپ پارچه روتختی از سرعت زیادی در انتقال طرح های زیبا از کاغذ سابلیمیشن به پارچه روتختی را دارد. این ویژگی باعث شده تا روزانه روتختی های زیادی توسط افراد مشغول در این حوزه تولید شود و افزایش سودآوری موثر باشد.

دستگاه چاپ پارچه روتختی این قابلیت را دارد تا روی انواع پارچه ها با جنس های مختلف، طرح دلخواه شما رو پیاده کند. برای همین نگرانی از بابت نوع پارچه وجود ندارد. از طرفی این دستگاه روی کیفیت پارچه نیز اثر نمی گذارد.

با توجه به این ویژگی ها، می توانید با تهیه یک دستگاه چاپ پارچه روتختی از مزایای یک دستگاه چاپ مناسب بهره مند شوید.

خدمات چاپ شال و روسری شرکت فتوبهمن

خدمات ما (چاپ شال و روسری):

ما در اینجا خدمات چاپ شال و روسری شما را قبول می کنیم و با دستگاه های بروز خود سفارش های شما را با کمال میل انجام می دهیم. کمترین تیراژ ما برای قبول کردن سفارش شما، تعداد 100 روسری یا شال می باشد.

ما همین طور در اینجا امنیت طرح های اختصاصی شما را هم تضمین میکنیم. این این امنیت به این منظور است که طرح شما در هیچ جای دیگری استفاده نخواهد شد و فقط فقط مختص به شما می باشد.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود