زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

خواص و ویژگی های پودر هسته خرما (قهوه بدون کافئین!)

خواص و ویژگی های پودر هسته خرما (قهوه بدون کافئین!)

خواص و ویژگی های پودر هسته خرما (قهوه بدون کافئین!)

خیلی از مردم خرما و خواص آن را می دانند، اما تعداد کمی هستند که میدانند هسته آن هم به اندازه خود خرما مفید است. برای اینکه پودر هسته خرما (به انگلیسی: date seed powder) را بخواهیم به صورت خوراکی مصرف کنیم، باید ابتدا به صورت پودر دربیاوریم. هسته خرما باید ابتدا تفت داده شود (برشته شود). اگر خواستید آن را در خانه تهیه کنید، هسته ها را داخل سینی، ماهیتابه یا ظروف مشابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. بعد از تغییر رنگ آن به قهوه ای تیره، هنگامیکه حالت شکنندگی پیدا کرد، آن را داخل آسیاب ریخته و به پودر تبدیل کنید.

پودر هسته خرما چیست؟

پس از جداسازی هسته از خرما و شستشوی آن به روش‌های مرسوم بهداشتی، بایستی هسته به طور کامل خشک گردیده و جهت آسیاب شدن آماده گردد. پس از آن هسته در چند مرحله خورد و پودر گردیده است. پودر هسته خرما دارای آنتی اکسیدان فراوان بوده که مناسب برای باز کردن رگهای گرفته قلب، پاکسازی سنگ مثانه و سنگ کلیه، افزایش موثر شیر مادران شیرده و موجب تقویت قوای فیزیکی و جنسی می باشد.

خواص پودر هسته خرما

  • از مهمترین خواص پودر هسته خرما به کاهش قند خون میتوان اشاره کرد. افراد دارای دیابت با مصرف روزانه سه فنجان هسته خرما می توانند قند خون خود را کاهش دهند.
  • سایر فواید هسته خرما شامل کاهش چربی خون، کمک به پاکسازی کبد، کنترل فشار خون، کمک به کاهش وزن در افرادی که بیش از علت اصلی اضافه وزن هستند، کمک فوری به سنگ کلیه، کاهش ریزش مو، تقویت اعصاب و رفع اسهال اشاره کرد.
  • مورد دیگر، میتوان از این پودر برای کاهش درد دندان استفاده کرد. با قرار دادن مقداری پودر هسته خرما، دندان درد از بین می رود.
  • مصرف دانه های خرما برای افراد دارای طبع (مزاج) بلغمی بیشتر از بقیه طبع ها توصیه می شود.
  • اگرچه این نوشیدنی در افراد سالم بی خطر است و جایگزین خوبی برای قهوه است، اما برای هر کسی مهم است که قبل از مصرف هرگونه دارویی با پزشک خود مشورت کند. لطفاً قبل از استفاده از خرما در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

خواص پودر هسته خرما

پودر هسته خرما را به جای قهوه بنوشید

برای تهیه نوشیدنی هسته خرما، باید پودر هسته خرما را در آب جوش بریزید و اجازه دهید ده دقیقه تا یک ربع روی شعله غیر مستقیم بجوشد تا دم بکشد.

سخن پایانی

درست است که از لحاظ ظاهری این پودر شباهت زیادی به قهوه دارد، اما قهوه سازهای حرفه ای متوجه اختلاف پودر هسته خرما با قهوه خواهند شد اما اکثر مردم فکر می کنند این نوشیدنی طعم قهوه دارد. البته شباهت های بین این دو نوشیدنی را می توان تا حدی زیادی پذیرفت. به علت نداشتن کافئین، افرادیکه به خوردن قهوه عادت کرده اند میتوانند از این نوشیدنی به عنوان جایگزین استفاده کنند.

برگرفته از سایت BasketBulk.com

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (3)
    1. عالیه در 3 بهمن 1401
      عالی بود واقعا، مرسی از زحمات
      پاسخ
    2. محسن در 27 فروردین 1401
      ممنون. خواص هسته خرما واقن زیاده
      پاسخ
    3. sm در 30 مرداد 1400
      از پودر هسته خرما استفاده کردم و خیلی خوب بود
      پاسخ