زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بازسازی ظروف سرامیکی: آری یا نه؟ + معرفی ۲ مرکز بازسازی

بازسازی ظروف سرامیکی: آری یا نه؟ + معرفی ۲ مرکز بازسازی

بازسازی ظروف سرامیکی: آری یا نه؟ + معرفی ۲ مرکز بازسازی

آیا بازسازی و ترمیم ظروف سرامیکی ممکن است؟

زمان‌های گذشته بازسازی ظروف سرامیکی جزو کارهای پردرآمد محسوب می‌شد چرا که اکثر افراد جامعه از این ظروف استفاده می‌کردند. به مرور زمان با طراحی و تولید ظروف مسی و فلزی استفاده از ظرف‌های سرامیکی کم‌رنگ‌تر شد.

به از ظهور ظروف تفلون و نچسب استقبال و استفاده از ظروف سرامیکی به تاریخ پیوست به طوری که در کمتر خانه‌ای این ظروف دیده می‌شد. اگر هم ظرف سرامیکی در خانه‌ای وجود داشت به دلیل استفاده دکوری از این ظروف بود.

اما با تحقیقاتی که بر روی ظروف آشپزخانه انجام شده ورق به کلی برگشت؛ چرا که این تحقیقات نشان دادند ظروف تفلون با روکش نچسب مضرات فراوانی دارد. این ظروف از روکش pfc پوشیده می‌شود که بسیار سرطان‌زا است. به این ترتیب سلامت بالای ظروف سرامیکی موجب شد تا دوباره این ظروف به آشپزخانه خانواده‌ها برگردد و مورد استقبال قرار گیرد.

به این ترتیب برخی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بخشی را برای بازسازی ظروف سرامیکی و ترمیم آن‌ها اختصاص دادند.

مراحل بازسازی ظروف سرامیکی

بازسازی ظروف سرامیکی، تفلون و چدن در طی سه مرحله صورت می‌گیرد که این مراحل به شرح زیر است:

  • از بین بردن پوشش لعاب سرامیک فرسوده داخل ظروف و رنگ بیرون ظروف

در این مرحله ابتدا لایه لعابی که بر روی ظرف وجود دارد توسط دستگاه‌های مختلف تراشیده می‌شود تا سطح اصلی و خام سرامیک پدیدار شود. در این مرحله نباید هیچ لعابی بر روی ظرف باقی بماند.

  • اجرای پوشش لعاب بندی

بعد از تراشیدن لعاب قدیمی و تمیز نمودن سطح سرامیکی، ظرف را با دولایه لعاب جدید پوشش می‌دهند. در این مرحله به طور کامل ظرف باید با لعاب جدید پوشیده شود و هیچ‌گونه حباب یا ماده‌ای مزاحم نفوذ و پخش یکسان لعاب در سطح ظرف نگردد.

  • انتقال به کوره و اجرای رنگ بیرون ظرف

در مرحله آخر نیاز است تا لعاب خشک شده و بروی ظرف سرامیکی ثابت گردد که در این صورت ظروف لعابی را به داخل کوره یا دستگاه‌های مخصوص انتقال می‌دهند. پس از گذشت مدت زمان مدنظر کارگران با توجه به سفارش مشتری بدنه بیرونی ظروف را رنگ آمیزی می‌نمایند.

تعویض ظروف سرامیکی

 فرد برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهد و آلودگی بیشتری برای محیط زیست به بار نیاورد اقدام به بازسازی ظروف قدیمی خود می‌نماید.

چه زمانی باید برای بازسازی یا تعویض ظروف سرامیکی اقدام کرد؟

به طور کلی اگر ظروف سرامیکی شرایط زیر را داشت بهتر است آن را برای بازسازی به مراکز معتبر بسپارید تا آن را با مواد اولیه با کیفیت ترمیم نمایند.

  • زمانی که ظروف سرامیکی مخصوصا قابلمه‌های سرامیکی از خاصیت نچسب بودن به اندازه کافی برخوردار نباشد.
  • قسمتی از لعاب یا پوشش ظرف ترک برداشته باشد.
  • لایه لعابی ظرف سرامیکی پوسته‌پوسته شده و دچار خط و خش شده باشد.

مراکز بازسازی ظروف سرامیکی

امروزه مراکز بسیاری در سطح کشور اقدام به بازسازی ظروف سرامیکی، تفلون و چدن می‌نمایند و در این زمینه تبلیغات بسیار زیادی می‌کنند. اما مهم‌ترین اصل در این زمینه استفاده از مواد با کیفیت و استاندارد برای ترمیم لعاب ظروف آشپزخانه است. فراموش نکنید این ظروف برای پخت‌وپز و سرو غذای شما و خانواده‌تان استفاده می‌شود، بنابراین باید با بهترین مواد بازسازی شوند. برخی از مجموعه‌هایی که می‌توانند ظروف سرامیکی را بازسازی کنند به عبارت زیر است:

1. کارخانه تخصصی بازسازی ظروف تفلون:

این کارخانه در استان البرز کرج کوی کارمندان جنوبی، خیابان شهید نور پرست حقیقی، نبش بلال ۸، ساختمان آرامیس، طبقه ۵، واحد ۳۵ واقع شده است. این مجموعه با کادر مجربی که دارد سفارشات مشتریان را با بهترین کیفیت در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

۲. نچسبون

شما می‌توانید به سایت نچسبون مراجعه کنید و در مورد بازسازی ظروف سرامیکی با مشاوران این واحد بحث و گفتگو کنید. همچنین این سایت با ویدیوهای آموزشی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند اطلاعات خوبی را به شما ارائه نماید.

بازسازی ظروف سرامیکی

امروزه مراکز بسیاری در سطح کشور اقدام به بازسازی ظروف سرامیکی، تفلون و چدن می‌نمایند.

سوالات رایج

ظرف سرامیکی چیست؟

ظرف سرامیکی ظرفی است که کاملا از خاک رس ساخته شده است. شکل دهی، خشک‌سازی، حرارت در کوره و لعاب کاری خاک رس، از فرانیدهای ساخت ظرف سرامیکی است. از صده‌های پیش مردمان قدیم از ظروف سرامیک برای پخت و پز و حفظ مواد غذایی استفاده می‌کردند. اما امروزه بسیاری از افراد با پیشرفت تکنولوژی از ظروف خطرناک تفلون استفاده می‌کنند. با این وجود همچنان ظروف سرامیکی مطرح هستند؛ چراکه طبیعی و سالم می‌باشند، زیبایی بیشتری و قیمتی به صرفه‌تر دارند. برای خرید ظروف سرامیکی زیبا و مدرن از مجموعه هنری رُسین کلیک کنید.

بازسازی ظروف سرامیکی: آری یا نه؟

افزایش قابل توجه قیمت ظروف و لوازم آشپزخانه و از سوی دیگر استفاده برخی از تولید کنندگان این صنف از مواد بی‌کیفیت و درجه سه باعث شده تا ترمیم و بازسازی ظروف سرامیکی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار شود. به طوری که فردی بعد از چند بار استفاده کردن از این ظروف متوجه پوسته‌پوسته شدن و یا ترک برداشتن لایه‌های لعاب و رنگی ظروف سرامیکی می‌شود.

در همین راستا فرد برای اینکه هزینه‌های خود را کاهش دهد و آلودگی بیشتری برای محیط زیست به بار نیاورد اقدام به بازسازی ظروف قدیمی خود می‌نماید.

از سوی دیگر استفاده از ظروفی که خش برداشته‌اند یا لعاب و لایه نچسب آن‌ها از بین رفته است برای سلامتی اعضای مختلف خانواده بسیار خطرناک است. بازسازی ظروف یا خرید ظروف سرامیکی از مجموعه تولیدی رُسین می‌تواند در جهت تداوم و حفظ سلامتی افراد مختلف جامعه فعالیت درخور توجهی باشد.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود