زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

معرفی برخی از ابزارها و تجهیزات دندانپزشکی کاربردی

معرفی برخی از ابزارها و تجهیزات دندانپزشکی کاربردی

معرفی برخی از ابزارها و تجهیزات دندانپزشکی کاربردی

یونیت صندلی دندانپزشکی:

  • یکی از ملزومات اصلی در دندانپزشکی به تابوره یا صندلی دندانپزشک اختصاص داشته است که این نمونه صندلی ها به صورت چرخان و بدون پشتی می باشند و پزشک بر روی آنها می‌نشیند و خدمات لازم را برای بیمار انجام می دهد که این صندلی ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و به جهت این امکان پزشک به راحتی می تواند به کار خود ادامه بدهد و جز یکی از اصلی ترین تجهیزات در مطب دندانپزشکی محسوب می‌شود.

پنس دندانپزشکی:

  • از دیگر تجهیزات دندانپزشکی به منظور جابجایی کردن مواد و گاز به درون دهان بیمار و خارج از آن مورد استفاده قرار می‌گیرند و این پنس ها از نمونه های ساده و سر کج می باشند و هر کدام از آنها سایز متفاوتی را دارند.

رول ها و باند های استریل:

  • وجود هر کدام از ابزارهای دندانپزشکی در مطب دندانپزشکی ضروری می باشد که یکی از آنها به رول های دندانپزشکی اشاره می‌کند و از الیافی تشکیل می‌شوند که قدرت جذب بسیار بالایی دارند و می توانند به خوبی مایعات را جذب کنند و برای تمیز کردن تجهیزات دندانپزشکی و وسایل و ابزارهای مختلف و همچنین تمیز کردن دهان بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سینی دندانپزشکی:

  • یکی از ابزار های ساده و ابتدایی دندانپزشکی محسوب می گردد که در شکل های مختلفی قابل خرید می باشد و هر کدام از این نمونه‌ها در قسمت خاص برای انجام خدمات دندانپزشکی استفاده می گردند که می توان به سینی مخصوص جراحی های دندان و دهان ، سینی مخصوص عملیات دندانی و سینی بهداشت دهان اشاره کرد. به منظور خرید تجهیزات دندانپزشکی از ابتدایی ترین ها تا پیشرفته ترین دستگاه ها باید از فروشگاه ها و شرکت های معتبر و قابل اطمینان  و شناخته شده خرید کرد.

سرنگ دندان:

  • یکی از شناخته شده ترین ابزارها در دندانپزشکی محسوب می شود که به واسطه آن داروی بی حسی برای دندان ها تزریق می‌گردد؛ معمولاً در این نمونه از سرنگ ها نسبت به سرنگ های معمولی سوزن بلندتری دارند تا پزشک بتواند با تمرکز بیشتری تزریق را به نقطه دلخواه انجام بدهد. این نکته را در نظر داشته باشید که نمونه دیگری از سرنگ ها نیز موجود است که با عنوان سرنگ های آب و هوا آنها را می‌شناسند و عموما در زمان انجام خدمات دندانپزشکی کاربرد دارند. سرنگی که برای پاشیدن آب می باشد و منجر به تمیز کردن محیط دهان از باقیمانده ضایعات دندانی خواهد شد و بعد از آن محیط دندان با سرنگ هوا خشک می شود که به واسطه پزشک برای عمل های جراحی آماده خواهد شد.

تجهیزات ساکشن یا مکنده بزاق:

  • یکی دیگر از تجهیزات دندانپزشکی به مکنده بزاق اختصاص داشته است و در بسیاری از مواقع بیمار حس ناخوشایندی نسبت به آن ندارد. زمانی که پزشک می‌خواهد دهان بیمار را معاینه کند به یک فضای خشک نیاز داشته است. تجهیزات دندانپزشکی ساکشن به عنوان یک لوله بلند بوده که به دستگاه مکنده وصل میشود و منجر به خارج کردن بزاق دهان بیمار خواهد شد.

بهترین تجهیزات دندانپزشکی را از کجا بخریم؟

خرید تجهیزات دندانپزشکی

اگر برای خرید تجهیزات دندانپزشکی اقدام می کنید باید بدانید که علاوه بر توجه به قیمت تجهیزات دندانپزشکی بلکه شما باید به کیفیت این اقلام نیز توجه کنید چرا که مواردی همچون تمباند، دورالیت، ایرالژین، خمیر پروفیلاکسی، کاویزول، اوژنول، پودر کلسیم هیدروکساید و... به صورت روزمره در مطب دندانپزشکی ها برای درمان‌های متفاوتی استفاده می گردند و ارتباط مستقیمی با بیمار خواهند داشت؛ به همین جهت توجه به قیمت تجهیزات دندانپزشکی در کنار کیفیت و استاندارد بودن آنها بسیار مهم و ضروری است و شما زمانی که برای خرید تجهیزات دندانپزشکی اقدام می کنید باید مطمئن شوید که از بالاترین کیفیت برخوردار بوده اند و در زمان استفاده هیچ آسیبی به بیمار وارد نمی شود.

کام طب به عنوان یکی از بهترین مرجع های خرید تجهیزات دندانپزشکی می باشد که به صورت آنلاین می توانید سفارش خود را برای خرید تجهیزات پزشکی در هر ساعت از شبانه روز ثبت نمایید و علاوه بر ضمانت اصل بودن کالا بلکه از استاندارد بودن آنها نیز مطمئن شوید. البته در کام طب برای مشتریان عزیز نیز پشتیبانی و مشاوره نیز در نظر گرفته شده تا اگر با سوال یا مشکلی برخورد کردند بتوانند به راحتی با این مجموعه مطرح کرده و مشکل را برطرف نمایند.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود