زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن - دکتر رضا شاکر

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن - دکتر رضا شاکر

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن - دکتر رضا شاکر

کسانی که دندان­‌های خود را به هر دلیلی از دست می‌­دهند در فکر جایگزین کردن آن هستند؛ زیرا جای خالی دندان­‌ها همواره برایشان مشکلاتی را فراهم می­‌کند مانند خوب جویده نشدن غذا، تکلم، عفونت لثه، عدم اعتماد بنفس و موارد دیگر، از این‌رو بدنبال راه حل مناسبی برای برطرف کردن آن هستند.

بیماران با خواندن مقالات علمی یا مشورت با دندانپزشکان به این نتیجه می­‌رسند که راه­ حل‌های مختلفی برای جایگزین کردن دندان­‌های از دست رفته وجود دارد که یکی از این روش‌­ها، ایمپلنت دندان فوری است. لازم به ذکر است که دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت به صورت غیرثابت بر روی دو ایمپلنت یا چهار ایمپلنت، نیمه ثابت بر روی ایمپلنت و ثابت با پایه ایمپلنت انجام می‌­گردد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی­‌های خاص خودشان را دارند و هزینه‌­ای که بابت هر یک گرفته می‌­شود متفاوت است. در ادامه به معرفی خدمات کلینیک تخصصی دکتر رضا شاکر در در زمینه ایمپلنت دندان فوری و ایمپلنت دیجیتال خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان چیست؟ و بهترین متخصص ایمپلنت کیست؟

در گذشته از دندان­‌های مصنوعی که دندان‌­های متحرکی بودند برای جایگزین کردن جای خالی دندان استفاده می­‌کردند که هنوز هم به کار گرفته می­‌شود. اما امروزه بدلیل پیشرفت تکنولوژی از روش­‌های نوینی استفاده می‌­کنند. ایمپلنت دندان یکی از روش­‌های نوین و پرطرفداری است که مهمترین مزیت آن ثابت بودن و دائمی بودن آن‌هاست. در این روش متخصص ایمپلنت دندان پیچ مخصوصی را از جنس تیتانیوم درون استخوان فک قرار می‌­دهد که به عنوان ریشه دندان عمل می‌­کند و دندان مصنوعی بر روی آن قرار گرفته می‌­شود.

این نوع کاشت دندان به روش­ ایمپلنت دندان فوری ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت سنتی انجام می‌­شود. بهترین متخصص ایمپلنت با داشتن تجربه و مهارت لازم مناسب­‌ترین گزینه را با در نظر گرفتن شرایط بیمار انتخاب می­‌کند و از آنجایی که دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت باید درون استخوان فک متصل گردد متخصص ایمپلنت باید بررسی کند که آیا استخوان نگهدارنده کافی برای قرار دادن ایمپلنت وجود دارد یا باید پیوند استخوان در زمان قرار دادن ایمپلنت انجام شود. البته در دندان مصنوعی ثابت بر پایه چهار ایمپلنت به پیوند استخوان نیازی نیست.

ایمپلنت فوری یا یک روزه و ایمپلنت دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

معمولاً کسانی که می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی جای خالی دندان خود را پر کنند متقاضی ایمپلنت دندان فوری یا یک روزه هستند اما بیمار باید دارای شرایطی باشد از جمله این که استخوان فک از تراکم کافی برخوردار باشد، بافت دهان، لثه و دندان فرد سالم باشد و در حال استفاده از داروهای خاصی نباشد.

در مورد روش دیجیتال باید گفت ایمپلنت دیجیتال با کمترین شکاف و آسیب به اعصاب اطراف لثه، به کمک اسکن و مدل­سازی سه بعدی، بدون درد و خونریزی انجام می­‌شود و در کلینیک تخصصی دکتر رضا شاکر با بررسی میزان استخوان که در عکس رادیوگرافی قابل مشاهده است طول و قطر ایمپلنت دیجیتال تعیین گردیده سپس یک قالب از دندان فرد تهیه و بوسیله کامپیوتر تغییراتی که باید روی کاشت ایمپلنت، ظاهر پروتز و روکش دندان ایجاد گردد طراحی می‌­شود.

همچنین مدت زمان لازم برای کاشت ایمپلنت دیجیتال کوتاه می‌­باشد و بیمار روند درمانی راحتی را خواهد داشت. بنابراین بیمار می‌­تواند به جای روش سنتی، از روش دیجیتال برای ایمپلنت دندان فوری استفاده کند.

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

برخی افراد ممکن است به دلیل این که هزینه‌­های کاشت دندان خود را کاهش دهند به دندانپزشک عمومی مراجعه کنند. یک دندانپزشک عمومی گر چه دارای گواهینامه کاشت ایمپلنت است اما تجربه و تبحر او به اندازه متخصص جراحی لثه و ایمپلنت نمی‌­باشد.

یک متخصص جراح، علم لازم برای تشخیص همه بیماری­‌های دهان و دندان، روش‌­های درمانی و مشاوره به بیمار را آموزش دیده و علاوه بر آن با تجهیزات و ابزار لازم برای حرفه خود از جمله جراحی لثه، ایمپلنت دندان فوری و دیگر موارد آشنایی کامل دارد.

همچنین تجهیزاتی که یک متخصص ایمپلنت در کلینیک خود دارد به مراتب بالاتر است و چیزی که به روشنی واضح است این است که او زمان زیادتری را صرف تخصص خود کرده که با مطالعه و آموزش بیشتر همراه بوده است.

مزایای کاشت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت

اگر قصد کاشت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت یا دندان مصنوعی سنتی دارید و نمی‌­دانید کدامیک را انتخاب کنید بهتر است با مزایای این روش نوین آشنا شوید. دندان مصنوعی قدیمی دارای دو نوع معمولی و ژله‌­ای می­‌باشد که از لحاظ هزینه کمتر از کاشت دندان با پایه ایمپلنت است.

اما از جمله معایب آن این است که عادت کردن به آن سخت بوده و در طی این مدت ممکن است دچار عفونت لثه شوید. همچنین خطر شکسته شدن آن بخاطر افتادن یا وقت مسواک زدن زیاد است. اما ایمپلنت دندان فوری یا ایمپلنت سنتی، در دهان ثابت بوده و بمانند دندان طبیعی عمل می‌کنند هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد.

همچنین دوره‌­ی بهبود آن و عادت کردن به آن کمتر است و در زمان خوابیدن بر عکس دندان مصنوعی متحرک مشکلی را ایجاد نمی­‌کند، خوردن و جویدن غذا به راحتی انجام شده، در زمان خندیدن یا صحبت کردن شخص دچار عدم اعتماد بنفس نخواهد شد.  

آشنایی با بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

اگر بدنبال بهترین متخصص ایمپلنت در تهران هستید و می­‌خواهید با اطمینان خاطر ایمپلنت دندان فوری یا دیگر روش­‌های کاشت دندان را به او بسپارید باید بگوییم دکتر رضا شاکر از جمله متخصصین با تجربه در زمینه تشخیص بیماری‌های دندان، ناهنجاری‌های فکی، جراحی سینوس لیفت، ایمپلنت دندان فوری و بسیاری از خدمات دندانپزشکی دیگر می­‌باشد.

ایشان دارای بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی و فلوشیپ ایمپلنت از ICOI آمریکا، با کاشت بیش از 10000 ایمپلنت موفق می‌­باشند. کاشت ایمپلنت با تکنیک پانچ بدون بخیه، جراحی لثه، پیوند استخوان، کشیدن دندان و کاشت همزمان ایمپلنت و... با پیشرفته‌­ترین تجهیزات در کلینیک تخصصی دکتر رضا شاکر در تهران انجام می‌­گردد.

داشتن کادری مجرب، بااخلاق و متعهد، رعایت تمامی اصول بهداشتی محیطی و تجهیزات، راندمان کاری بالا، استفاده از مواد مرغوب و اورجینال از دیگر ویژگی­‌های بارز کلینیک تخصصی دکتر رضا شاکر است برای آشنایی بیشتر می­توانید به سایت https://drshakerclinic.com مراجعه نمایید و برای دیدن نمونه‌­های بیشتر از طریق اینستاگرام @dr.r.shaker اقدام نمایید.

دکتر رضا شاکر

  • آدرس مطب: تهران- سعادت آباد بین چهار راه سرو و میدان کتاب، بیست متری آسمان، نبش آسمان پنجم شرقی، پلاک 38، طبقه اول
  • شماره تلفن جهت نوبت‌­دهی: 02122375648 - 02122375671
  • شماره واتس­اپ جهت مشاوره ایمپلنت: 09044066062
  • ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 9 شب
  • طرف قرارداد با بانک کشاورزی، بانک تجارت، بانک مرکزی
    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود