زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

درباره حلقه ست ازدواج بیشتر بدانید

درباره حلقه ست ازدواج بیشتر بدانید

درباره حلقه ست ازدواج بیشتر بدانید

یکی از مهم ترین خریدهای قبل از ازدواج مربوط به خرید حلقه ها می باشد. حلقه ازدواج برای عروس و داماد اهمیت بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از اصلی ترین جواهرات یا اکسسوری های ازدواج به شمار می رود.

به طور کلی انتخاب حلقه ازدواج که معمولاً به آن حلقه ست گفته می‌ شود برای عروس و داماد تجربه ‌ای بسیار دلپذیر است و لذتی فوق العاده ای را برای آن ها در پی خواهد داشت. این حلقه در ملت ‌های مختلف به عنوان نماد عشق شناخته می ‌شود و قدمتی دیرینه دارد و تاریخچه آن به هزاران سال پیش باز می گردد.

در کل هدف اصلی از خرید این حلقه نمادی از یک پایداری و استحکام جاودانی در زندگی مشترک خواهد بود. علاوه بر این موارد بهتر است بدانید که حلقه ست در جنس های مختلف و طرح های متفاوت ساخته می شود. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری درمورد حلقه ست در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. با ما همراه باشید. 

حلقه ست چیست؟ 

در سال‌ های گذشته خرید حلقه ازدواج به صورت جداگانه انجام می گردید و معمولاً برای داماد از یک انگشتر نقره و برای عروس خانم از یک انگشتر طلا استفاده می شد. اما امروزه زوج های جوان برای شروع زندگی مشترک خود از حلقه ست استفاده می کنند.

در کل معنی حلقه ست را می توان یکدست کردن یا هماهنگ و همرنگ بودن دانست. بنابراین عروس و داماد ترجیح می دهند که حلقه ازدواجشان را با یکدیگر هماهنگ و یک شکل انتخاب کنند. این یک شکل بودن حلقه ها می تواند نشانه ای از همدلی، محبت یا عشق میان آن ها باشد.

به طور کلی این حلقه برای عروس و داماد اهمیت بسیار زیادی دارد و آن ها در اکثر مواقع از آن استفاده می کنند. به گونه ‌ای که ممکن است با گذشت زمان جای حلقه بر روی انگشت آن ها مشخص شود. به همین دلیل باید در هنگام خرید حلقه ایی را انتخاب کنید که استفاده طولانی و همیشگی از آن باعث ایجاد خستگی یا دلزدگی نشود.

جنس حلقه ست: 

درست است که ارزش مفهومی و باطنی حلقه است که به آن معنا می بخشد اما در هر صورت آلیاژ مورد استفاده برای ساخت این حلقه ها نیز اهمیت زیادی دارد. معمولا در تمامی جوامع برای ساخت حلقه ست از فلز طلا استفاده خواهد شد. این موضوع به این دلیل است که افراد می‌ خواهند از یک حلقه که ارزش بالایی دارد، به عنوان نماد عشق و تعهد خود استفاده نمایند. علاوه بر آن فلز طلا حالتی براق و خوش رنگ و لعاب خواهد داشت و هیچ گاه دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی نمی ‌گردد و به طور کلی طلا را می ‌توان از عناصر جاودانه دانست.

همچنین حلقه طلا در رنگ های متفاوتی وجود دارد. پس افراد می ‌توانند طبق نظر خود رنگ حلقه را انتخاب نمایند. البته بهتر است بدانید که از فلزهای دیگری مانند نقره، پلاتین و... نیز برای حلقه ازدواج استفاده می شود که هر کدام از این حلقه ها دارای زیبایی منحصر به فردی می باشند. 

چرا از حلقه در دست چپ استفاده می شود؟ 

همه ما می دانیم که حلقه ست در دست چپ و انگشت چهارم قرار می گیرد.‌ طبق باورهای قدیمی، در این انگشت یک رگ وجود دارد که مستقیما به قلب انسان می رود. زوج های عاشق نیز از دیرباز به پوشیدن حلقه ازدواجشان در انگشت چهارم دست چپ عادت کرده اند. علاوه بر آن اکثر افراد کمتر از دست چپ خود استفاده می کنند. بنابراین  زمانی که انگشتر در دست چپ قرار بگیرد احتمال آسیب رسیدن به آن نیز کمتر خواهد شد. 

انواع حلقه ازدواج: 

همان طور که گفته شد حلقه ست در طرح های متفاوت و با آلیاژ مختلفی ساخته می‌ شود. بنابراین افراد می‌ توانند با توجه به هر سلیقه و نظری که دارند آن را انتخاب کنند. به طور کلی می توان گفت امروزه حلقه ازدواج به صورت ست طلا و نقره، ست طلای رزگلد، ست طلای سفید، ست پلاتین و... ساخته می شود. در زیر سعی کرده ‌ایم ۲ مورد از پرطرفدار ترین و محبوب ترین انواع حلقه ازدواج را برای شما توضیح دهیم. 

حلقه ساده: 

حلقه ساده را می توان از جمله اولین نوع حلقه هایی دانست که انسان از آن استفاده کرده است. این حلقه به شکل یک رینگ ساده است که هیچ طرح یا تراش خاصی در آن اجرا نشده است. این حلقه برای اکثر افراد جذاب به نظر می‌ رسد. همچنین در حلقه ساده هیچ گونه سنگ یا نگینی وجود نخواهد داشت. 

به طور کلی حلقه ست ساده برای افرادی که طرفدار سبک های مینیمال و ساده هستند یک گزینه بسیار مناسب می باشد. علاوه بر آن قیمت این حلقه مناسب می باشد. پس افراد می ‌توانند با توجه به بودجه خود آن را انتخاب نمایند‌. جالب است بدانید که حلقه ساده به عنوان پرطرفدارترین نوع حلقه ازدواج نیز شناخته شده است. از جمله ویژگی های دیگر این حلقه آن است که دارای وزن های متفاوتی است و شما می توانید با توجه به نظر خود اسم همسر یا تاریخ ازدواج تان را بر روی آن حک کنید.

حلقه نگین دار: 

گاهی بسته به سلیقه عروس و داماد، حلقه های ست دارای یک یا چند نگین کوچک یا بزرگ هستند. این نگین ها غالبا الماس با تراش گرد یا همان برلیان هستند که برای عروس و داماد هایی که بودجه بیشتری دارند و یا از درخشش سنگ های قیمتی روی حلقه ست ازدواج خود لذت می برند پیشنهادی مناسب است. البته علاوه بر الماس از دیگر سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز می توان بر حلقه ست استفاده کرد.

خرید حلقه ازدواج: 

اگر به دنبال خرید حلقه ازدواج شیک، زیبا و با کیفیت هستید بهتر است به گالری زمردی مراجعه نمایید. زیرا در این گالری انواع حلقه ازدواج در طرح های زیبا و به روز وجود دارد‌‌. به طور کلی می توان گفت وجود طرح های متنوع و جنس های مختلف به افرادی که نسبت به خرید حلقه ست حساسیت زیادی دارند کمک می کند تا بتوانند یک انتخاب فوق العاده و عالی داشته باشند. گالری زمردی کیفیت ساخت و تنوع طرح های مختلف حلقه ست را تضمین می کند.

حلقه ست

Instagram: https://www.instagram.com/zomorodijewelry

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

اگر در انتخاب حلقه ست ازدواج رویاهایتان سردرگم هستید، زمردی می تواند بهترین راهنما برای شما باشد، کافی است با آنها تماس بگیرید:

021-55622715

09121509364

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود