زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بهترین لوکیشن‌های عکاسی در مشهد

بهترین لوکیشن‌های عکاسی در مشهد

بهترین لوکیشن‌های عکاسی در مشهد

حتما تا الان برای شما هم پیش آمده که بخواهید چندتا عکس خوب بگیرید اما نمی‌دانید کدام لوکیشن، برای عکاسی بهتر است. این مشکل ممکن است در حالت عادی، چندان مشکل مهمی نباشد؛ اما زمانی که بخواهید برای عکس‌های مهم‌ زندگی، مثل عکس‌های دونفره‌تان برنامه‌ریزی کنید، این مشکل کمی جدی‌تر می‌شود.

یا حتی فرض کنید درحال برنامه‌ریزی برای سفر به مشهد هستید؛ حالا کاملا مهم است که چندتا عکس خوب هم از سفرتان بگیرید و بعدها وقتی که دارید خاطرات سفرتان را مرور می‌کنید، نگاهی هم به این عکس‌ها بیندازید.

ممکن است اولین جایی که به ذهن هر آدمی برسد، چندتا از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد، مثل پارک ملت، پارک وکیل‌آباد، کوهسنگی یا تعدادی دیگر از لوکیشن‌های مشابه باشد. اما ما در این مقاله، قرار است چندتا لوکیشن‌های خوب عکاسی در مشهد را به شما معرفی کنیم.

پس اگر می‌خواهید آلبوم عکستان را با تصاویری زیباتر و پر رنگ‌ولعاب‌تر، تزئین کنید، این مقاله را تا آخر بخوانید:

شاندیز، بهترین لوکیشن ها برای عکاسی در مشهد

  • آدرس: کیلومتر 20 شمال غربی مشهد
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل

احتمالا تا امروز بارها و بارها نام شاندیز را به‌خاطر طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبایش شنیده‌اید. به همین دلیل، اولین لوکیشن عکاسی که به آن اشاره می‌کنیم شهر زیبای شاندیز است.

درختان سر به فلک کشیده و رودها و دره‌های پر آب در شهر شاندیز، می‌توانند منظره‌های زیبایی برای گرفتن چندتا عکس یادگاری یا فرمالیته عروسی باشند. به‌هرحال، فراموش نکنید که شاندیز، در هر فصلی زیبایی‌های خاص خودش را دارد و می‌تواند رنگ و لعاب دیگری به عکس‌های شما ببخشد.

دره هفت‌حوض

  • آدرس: کیلومتر 7 جنوب شرقی مشهد، میان کوه‌های خلج
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل

اگر به محیط‌های کوهستانی علاقه‌دارید یا دلتان می‌خواهد چندتا عکس اینستاگرامی خوب بگیرید، دره هفت‌حوض، یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی برای شما است.

این دره، با برخورداری از سنگ‌های صاف و صیقلی و جزیان آبی که از میان این صخره‌ها عبور می‌کند می‌تواند عکس‌های شما را به منحصربه‌فردترین عکس‌های زندگیتان تبدیل کند.

پس اگر می‌خواهید چندتا عکس پروفیل خوب بگیرید، هرچه سریع‌تر دست بجنبانید و خودتان را به دره هفت‌حوض مشهد برسانید. البته پارک جنگلی هفت‌حوض هم می‌تواند گزینه خوبی برای عکاسی از طبیعت در مشهد باشد.

دشت ارغوان

  • آدرس: مشهد، بعد از طرقبه، جاده کلاته آهن
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک

فقط کافی‌است چشمهایتان را ببندید و یک دشت پر از گل‌های صورتی را تصور کنید. اگر زیبایی این دشت، حتی در خیال هم توجه شما را به خودش جلب کرد، پس بهتر است وسایل عکاسیتان را جمع‌وجور کرده و دل به جاده بزنید.

احتمالا یک رودخانه زیبا و یک دشت پر از گل‌های صورتی، یکی از زیباترین منظره‌هایی است که می‌تواند در فرمالیته عروسی شما وجود داشته‌باشد.

همچنین رنگ‌ها و طبیعت سرزنده‌ی دشت ارغوان مشهد، آن‌را به یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی از کودکان تبدیل کرده و می‌تواند خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن فرزند شما به‌یادگار بگذارد.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

  • آدرس: بلوار جمهوری اسلامی، بین چهارراه مقدم و میدان غدیر
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک

باغ گیاه‌شناسی مشهد یکی دیگر از لوکیشن‌های خوب عکاسی در مشهد است که می‌توانید آن‌را امتحان کنید. در این باغ، که یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی ایران به‌شمار می‌آید، می‌توانید کلکسیونی از حدود 400 نمونه گل آفریقایی، ایرانی، اروپایی و... ببنید که شاید در هیچ‌کجای دیگر از ایران، وجود نداشته‌باشند.

اگر به عکاسی در فضای باز یا گرفتن عکس‌های پرتره، علاقه دارید، باغ گیاه‌شناسی مشهد می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی یا فرمالیته عروسی باشد.

باغ گیاهشناسی مشهد برای عکاسی

روستای اخلمد

  • آدرس: 88 کیلومتری شمال غرب مشهد
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک، عکاسی ورزشی

آبشار، رودخانه پر آب، طبیعت سرسبز و چشمه‌های متعدد، احتمالا همه چیزهایی است که برای یک عکاسی خوب در فضای باز، به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

این روستا هم یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد به‌شمار می‌آید که در طول سال، گردشگران و هنرمندان زیادی را برای عکاسی، به‌سوی خود می‌کشاند. این نکته را هم فراموش نکنید که درخت‌های سربه‌فلک کشیده اخلمد، حتی در فصل‌های پاییز و زمستان هم زیبایی‌های خاص خودشان را دارند و می‌تواند حال‌وهوای عکس‌های شما را عوض کنند.

باغ پرندگان

  • آدرس: میدان خیام، مرکز تفریحی سپاد، جنب مجتمع تجاری الماس شرق
  • مناسب برای: عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک

اگر به پرنده‌ها علاقه زیادی دارید یا دلتان می‌خواهد چندتا عکس خوب در میان درخت‌های سرسبز بگیرید، باغ گرندگان مشهد می‌تواند یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در مشهد، برای شما باشد.

این باغ، علاوه‌بر پرندگان زیبا و رنگارنگ، از معماری زیبا، گیاهان متنوع با چیدمان منحصربه‌فرد هم برخوردار است و می‌تواند حال‌وهوای دیگری به فرمالیته عروسی یا عکس‌های یادگاری شما ببخشد.

ضمنا، این نکته را هم درنظر داشته‌باشید که تعدادی از پرنده‌های این باغ، بیرون از قفس هستند و  تجربه عکس گرفتن در کنار آن‌ها، می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های سفر شما باشد.

خانه توکلی

  • آدرس: خیابان نواب صفوی، نواب صفوی ۷
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک، عکاسی مدلینگ

خانه توکلی، یک خانه قدیمی در مشهد است که درختان بلند و معماری جذاب آن، می‌تواند آن‌را به یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی برای علاقه‌مندان به فضاهای کلاسیک و سنتی، تبدیل کند.

گچ‌کاری‌ها، ترکیب رنگ و ستون‌های خانه توکلی، آنقدر زیبا است که ممکن است برای همیشه در ذهن شما به‌بادگار بماند. ضمنا اگر این خانه را برای عکاسی انتخاب کردید، عکاسی در کنار حوض فیروزه‌ای کوچک حیاط را هم فراموش نکنید.

خانه تاریخی داروغه

  • آدرس: خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک، عکاسی مدلینگ

عکس گرفتن در کنار اولین شومینه ساخته شده در شهر مشهد و حیاط زمستان‌نشین خانه داروغه مشهد، می‌تواند تجربه جذابی برای عکاسی در یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های مشهد باشد.

به‌طور کلی حال‌وهوای خانه داروغه، آنقدر خوب است که حتی قدم زدن در آن هم می‌تواند تبدیل به یک خاطره فراموش‌نشدنی شود، چه برسد به اینکه بخواهید چندتا عکس خوب از فرمالیته عروسی یا هرلحظه شیرین دیگری در زنگیتان را در این مکان، ثبت کنید.

خانه تاریخی داروغه مشهد برای عکاسی

پارک مینیاتوری

  • آدرس: بلوار الهیه، بولوار سجادیه، نبش سجادیه پلاک ۲۶
  • مناسب برای: عکاسی زوج، عکاسی خانوادگی، عکاسی پروفایل، عکاسی کودک

اگر می‌خواهید همه جاذبه‌های گردشگری معروف ایرانی را در یک نقطه ببینید و در کنار آن‌ها عکس بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به پارک مینیاتوری مشهد بزنید.

این پارک، یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در الهیه مشهد است که زیبایی‌های می‌تواند شما را به وجد آورد. در این پارک، امکان عکاسی نسخه‌های مینیاتوری تخت جمشید، حافظیه، ارگ بم، باغ شازده و... برای شما فراهم شده است. پس پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این پارک و عکاسی در آن، حتما تجربه کنید.

کارخانه نوآوری

  • آدرس: بلوار کوثر، بوستان کوثر، کارخانه نوآوری مشهد
  • مناسب برای: عکاسی پروفایل، عکاسی مدلینگ

همان‌طور که از اسمش پیداست، این کارخانه محل تولید و پرورش تفکرات و ایده‌های نوین است؛ و در طراحی ساختمان آن هم تلاش شده تا از نوآوری‌ها و ایده‌‎های خلاقانه زیادی استفاده شود.پس در این کارخانه، می‌توانید عکس‌های زیبا و منحصربه‌فردی بگیرید که شاید در هیچ نقطه دیگری از مشهد، وجود نداشته‌باشد.

و در پایان...

امیدواریم عکاسی در این لوکیشن‌ها خاطرات خوب و شیرینی را برای شما به یادگار بگذارد؛ تا لبخندتان نه تنها در قاب دوربین، بلکه در روزهایی که خاطراتتان را مرور می‌کنید هم بر صورتتان نقش ببندد.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود