زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

دستگاه سیل وکیوم سبزیجات | بسته بندی سبزی در ظرف

دستگاه سیل وکیوم سبزیجات | بسته بندی سبزی در ظرف

دستگاه سیل وکیوم سبزیجات | بسته بندی سبزی در ظرف

یکی از مدل های پرکاربرد دستگاه بسته بندی سبزیجات در صنعت بسته بندی مواد غذایی، دارویی، شیمیایی و...، دستگاه سیل وکیوم است که امروزه در کارگاه ها و کارخانجات بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه بسته بندی سبزیجات تازه و خشک انواع مختلفی دارد که با توجه به مقدار وزن بسته، نوع سبزی، ظرف بسته بندی، نوع بسته بندی دستگاه مورد نظر انتخاب و خریداری می شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با سیل وکیوم آشنا کنیم که یکی از دستگاه های شناخته در صنعت بسته بندی به شمار می آید و انواع، کاربرد و مزیت های این دستگاه را شرح خواهیم داد:

دستگاه بست بندی سبزیجات

انواع دستگاه بسته بندی سبزیجات

برای بسته بندی سبزیجات تازه و خشک، دستگاه های مختلفی وجود دارند که با توجه به مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی، می توان انتخاب و خریداری کرد.

دستگاه بسته بندی سبزیجات با توجه به مقدار وزن بسته، نوع سبزیجات ( خشک، تازه، پودر شده، سرخ شده و یا خرد شده)، ظرف بسته بندی، نوع بسته بندی و... می تواند متفاوت باشد، از این رو ما در ادامه به چند مورد از این دستگاه ها اشاره می کنیم:

  • دستگاه بسته بندی توزین دار
  • دستگاه بسته بندی حجمی
  • دستگاه بسته بندی سیل وکیوم
  • دستگاه بسته بندی پودری
  • دستگاه بسته بندی شیرینگ پک
  • دستگاه بسته بندی پیلوپک
  • دستگاه سلفون کش
  • و...

سبزیجات در شکل های مختلفی توسط این دستگاه ها بسته بندی می شوند که متناسب با نیاز و سلیقه تولید کننده انتخاب و خریداری می شوند.

دستگاه سیل وکیوم

بسته بندی سبزیجات به کمک دستگاه سیل وکیوم

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم با توجه به کاربرد ویژه ای که در بسته بندی دارد، برای بسته بندی سبزیجات خشک و تازه مورد استفاده تولید کنندگان و کارفرمایان قرار می گیرد.

مدل های مختلف دستگاه سیل وکیوم ، با قابلیت خارج کردن هوای داخل ظروف و پلمپ کردن دهانه آن، با تعداد قالب ها و سرعت های تولید مختلف، ساخته می شوند. دستگاه بسته بندی سیل وکیوم از کارآمد ترین دستگاه های مورد استفاده در صنعت بسته بندی مواد غذایی است و وجود سیستم وکیوم در آن سبب شده تا مدت زمان ماندگاری محصولات مختلف افزایش یابد.

 

این دستگاه به عنوان یکی از دستگاه های سیل حرارتی در مدل های مختلف دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی و ساخته می شود و امکان نصب سیستم های تزریق گاز و پمپ وکیوم در مدل های اتوماتیک وجود دارد.

عملکرد سیل وکیوم جهت بسته بندی سبزیجات به این صورت است که با مکانیزم های حرارتی یک لایه سلفون را بر روی لبه ظرف پرس می کند و اضافه های سلفون را با تیغه های تعبیه شده برش می زند و عمل سیل نیز به پایان می رسد و بسته سیل شده از دستگاه خارج می شود.

از این رو انواع سبزیجات ( سبزی خوردن، نعنا، ریحان، اسفناج، کرفس و..) با روش های مختلف توسط دستگاه سیل وکیوم بسته بندی و به بازار عرضه می شوند.

مزیت های استفاده سیل وکیوم برای بسته بندی سبزیجات

استفاده از دستگاه بسته بندی سیل مزیت های مختلفی دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

  • دستگاه سیل وکیوم به دلیل تنوع در مدل می توان با سرمایه های مختلف آن را تهیه نمود.
  • قابلیت بسته بندی انواع ظروف پلاستیکی در جنس های PE، PP، PET و ظروف شیشه ای در اشکال و ابعاد مختلف را دارا می باشد.
  • امکان طراحی قالب های مختلف روی یک دستگاه را فراهم می کند.
  • تنوع در برق مصرفی ( تک فاز و سه فاز) را دارد.
  • امکان نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن حرارتی و پمپ وکیوم بر روی دستگاه وکیوم وجود دارد.

با دستگاه بسته بندی سبزیجات (سیل وکیوم) سبزیجات، طراوت، تازگی، طعم، مزه، رنگ و شکل خود را حفظ می کنند و با تزریق گاز و پمپ وکیوم، ماندگاری و استفاده در طولانی مدت را افزایش می دهد و از بو گرفتن، اکسیده شدن و کپک زدگی جلوگیری می کند.

راه اندازی کسب و کار بسته بندی سبزیجات با خرید دستگاه سیل

بسته بندی سبزیجات یک فرآیند ساده است که با کمک تکنولوژی این روند با سرعت بالایی انجام می گیرد و برای راه اندازی کارگاه بسته بندی سبزیجات کافی است با توجه به نیاز و ظرفیت تولید خود، دستگاه مناسبی را خریداری کنید.

بسته بندی سبزیجات می تواند به صورت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی انجام گیرد که در نمونه نیمه صنعتی و صنعتی برای بسته بندی سبزیجات ابتدا مراحل مختلفی می بایست طی شوند که از جمله آنها می توان به شستشو، خرد کردن در مواقعی سرخ کردن و یا خشک کردن آن اشاره کرد.

دستگاه سیل وکیوم به عنوان دستگاه بسته بندی پرکاربرد در خط تولید بسته بندی سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد و یک بسته بندی خوب و با کیفیت در ظرف های استاندارد با رعایت بهداشتی ارائه می کند.

شرکت های سازنده دستگاه بسته بندی سبزیجات

ساخت دستگاه های بسته بندی به عنوان یک کار حرفه ای و تخصصی در نظر گرفته می شود که تنها افراد متخصص توانایی ساخت باکیفیت این مدل دستگاه ها را دارند که از نظر مواد، جنس، تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در ساخت دستگاه در یک هماهنگی منظمی قرار گیرند.

شرکت های سازنده زیادی در کشور هستند که در راستای تامین نیاز داخلی کشور مشغول به ساخت و تولید دستگاه های بسته بندی می باشند که شرکت آراد ماشین یکی از این شرکت هاست.

این شرکت در حوزه ساخت دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی به صورت تخصصی و با همکاری مهندسین و طراحان با تجربه در حال فعالیت می باشد و انواع دستگاه بسته بندی از جمله دستگاه سیل وکیوم سبزیجات را طراحی و تولید می کند.

خدماتی که توسط این شرکت به مشتریان ارائه می شود به شرح زیر است:

یک سال گارانتی، نصب و آموزش رایگان، 10 سال خدمات پس از فروش و پشتیبانی 24 ساعته،  ارائه مشاوره های رایگان پیش از خرید و امکان تست دستگاه توسط مشتری.

قیمت دستگاه سیل وکیوم سبزیجات

فاکتورهای مختلفی در قیمت گذاری دستگاه بسته بندی سبزیجات (سیل وکیوم) تاثیر گذار هستند که از جمله آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع دستگاه
  • ظرفیت دستگاه (سرعت بسته بندی)
  • عملکرد دستگاه
  • تعداد قالب های دستگاه سیل
  • تکنولوژی، قطعات و تجهیزات به روز و با کیفیت بکار رفته در دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

برای دریافت قیمت نهایی دستگاه سیل وکیوم می توانید با کارشناسان شرکت مورد نظر ارتباط برقرار کنید و با توجه به نیاز، شکل ظرف و ظرفیت تولید و هم چنین بودجه ای که در نظر دارید، بهترین و مناسب ترین دستگاه پیشنهاد می شود.

سخن پایانی

مدل های مختلفی از دستگاه بسته بندی سبزیجات در بازار وجود  دارد اما بسته بندی سبزیجات و صیفی جات در ظروف پلاستیکی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. به کمک دستگاه سیل وکیوم می توان انواع سبزیجات را در مدل های پودری، خرد شده، سرخ شده و... بسته بندی کرد و با تخلیه هوای داخل ظرف و تزریق گاز توسط این دستگاه، مدت زمان نگهداری و ماندگاری سبزیجات بیشتر می شود.

به نقل از سایت: machinsaz.com

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود