زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ایمپلنت ارزان: آیا قیمت ایمپلنت دندان بر کیفیت آن تاثیر دارد؟

ایمپلنت ارزان: آیا قیمت ایمپلنت دندان بر کیفیت آن تاثیر دارد؟

ایمپلنت ارزان: آیا قیمت ایمپلنت دندان بر کیفیت آن تاثیر دارد؟

ایمپلنت ارزان یکی از دغدغه‌های معمول بیمارانی است که نیاز به انجام این جراحی دارند. اما آیا استفاده از آن گزینه مناسبی به نظر می‌رسد؟ اساسا تفاوت میان نوع ارزان و گران این عمل چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعاتی درباره ایمپلنت ارزان در اختیار شما قرار دهیم.

ضرورت استفاده از ایمپلنت دندان

هنگامی که صحبت از جایگزینی دائمی دندان‌های از دست رفته به میان می‌آید، ایمپلنت دندان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین راه‌حل‌ها در نظر گرفته می‌شود. کاشت ایمپلنت به مهارت متخصص و کیفیت و مواد به کار رفته در ایمپلنت مزبور نیاز دارد. خطرات آن بسیار کم است، با این حال اگر هزینه را بر کیفیت ترجیح دهید، ممکن است خطرات آن تا حدی افزایش یابد. البته این مسئله به نوع محصول و کشور سازنده متریال نیز بستگی زیادی دارد.

آیا قیمت ایمپلنت دندان بر کیفیت آن تاثیر دارد ؟

ممکن است وسوسه شوید که مقداری از پول کنار گذاشته شده برای این درمان را پس انداز کنید و با یافتن کم بهترین گزینه موجود، کمتر برای ایمپلنت هزینه کنید. متأسفانه، انتخاب ایمپلنت ارزان ممکن است خطر ابتلا به عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت را در پی داشته باشد.

حقایق درباره  ایمپلنت ارزان

در ادامه چند مورد از ملاحظات استفاده از ایمپلنت ارزان را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم تا به شما در درک خطرات موجود کمک کند. سلامت دهان و دندان‌ها نقش مهمی در سلامت و کیفیت زندگی شما دارند. هیچ تصمیم بزرگی در رابطه با سلامت بلندمدت شما نباید به سادگی گرفته شود. اگر فردی هستید که یک یا تعدادی از این عضو بدن خود را از دست داده‌اید، استاندارد طلایی برای جایگزینی آن، استفاده از روش دندان مصنوعی دائمی است. اما قیمت ایمپلنت دندان همواره یکی از دغدغه‌های بیماران خواهد بود.

انتخاب ایمپلنت ارزان یا گران؟

نوآوری و فناوری سیستم‌های به کار رفته در این عمل از نظر قیمت و کیفیت تفاوت بسیاری دارد. انواع مختلفی از برندهای مختلف ایمپلنت در دنیا وجود دارد که تفاوت میان آنها از نظر کیفیت و قیمت بسیار زیاد است. اگر به دنبال هزینه‌های پایین هستید، انتظار سیستم با کیفیت بالا را نداشته باشید. البته اینطور نیست که هر نوع ایمپلنت ارزان حتما کیفیت پایینی خواهد داشت. بنابراین اگر به دنبال انجام این عمل هستید، خیلی نگران نباشید. به عبارت دیگر منظور این است که نباید انواع این عمل را که قیمت بسیار نازلی دارند و بر اساس شرایط موجود بسیار کم بها به نظر می‌رسند، مورد استفاده قرار دهید.

بروز مشکل احتمالی در تولید محصولات جدید با وجود قیمت پایین

اگر پزشک یک محصول نوین را از یک شرکت جدید انتخاب کند، آیا می‌تواند تضمین کند که این سیستم برای سال‌های آینده وجود خواهد داشت؟ در واقع امکان دارد به دلیل ساییدگی و شکستگی در طول عمر ایمپلنت کاشته شده در دهان خود، نیاز به تعویض گاه به گاه پیچ یا اباتمنت داشته باشید. آیا پزشک می‌تواند تضمین کند که این شرکت همچنان در سال‌های طولانی فعال خواهد بود تا شما را قادر به تهیه قطعات جایگزین کند؟ بنابراین توصیه می‌شود که از هر شرکتی این محصول با قیمت پایین را تهیه نکنید.

دانش و مهارت جراح

اگرچه کلمه ایمپلنت ارزان احتمالا هنگام تهیه محصول یا خدمات آنلاین جذاب باشد، اما شما باید به طور ویژه مراقب اقدامات پزشکی با قیمت پایین نیز باشید. هر زمان که به پزشکی مراجعه می‌کنید که ایمپلنت‌ ارزان را ارائه می‌دهد و با توجه به اینکه به آنها به عنوان یک متخصص اعتماد زیادی دارید، می‌خواهید سلامت و لبخند خود را در دستان آنها قرار ‌دهید، در بسیاری از موارد، هزینه پایین خدمات آنها احتمالا نشان دهنده مهارت کم به عنوان یک جراح و بی‌تجربگی آنها بوده یا قصدشان صرفه جویی در هزینه‌های خودشان باشد.

مراقب هزینه‌های پنهان باشید

هزینه ایمپلنت دندان

ممکن است ایمپلنت ارزان در ابتدای راه شما را وسوسه کند، اما در ادامه متوجه خواهید شد که هزینه‌های پنهان می‌تواند این مبلغ را افزایش دهد و در درازمدت به طور قابل توجهی بر هزینه‌های شما بیافزاید.

روش های کاهش هزینه ایمپلنت دندان

برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان می‌توانید از برندهای ارزان‌تر استفاده کنید. برندهای ایرانی و برخی برندهای کره‌ای به نسبت ارزان‌تر هستند. سعی کنید از چند دندانپزشک هزینه ایمپلنت دندان را بپرسید. هر دندان‌پزشکی با‌توجه‌به میزان تجربه و محل کلینیک قیمت متفاوتی دارد.

البته اگر شانس با شما یار باشد و هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان مثل کشیدن دندان، جراحی لثه و جراحی استخوان را نداشته باشید، از هزینه ایمپلنت شما کاسته می‌شود. اگر بیمه‌ی پایه و یا تکمیلی شما، برخی از هزینه‌ها را تقبل می‌کند؛ حتما از بیمه استفاده کنید.

بعضی از دندانپزشکان هم تخفیف‌ و شرایط پرداخت اقساطی را برای مراجعه کنندگان درنظر می‌گیرند، بنابراین درباره‌ی شیوه پرداخت و قیمت ایمپلنت دندان با پزشک خود صحبت کنید.

در آخر اگر باز هم هزینه‌ ایمپلنت دندان برای شما بالا بود، می‌توانید از روش‌های ارزانتر مثل دندان مصنوعی استفاده کنید.

پوشش بیمه، راهی برای کاهش هزینه‌ها

ایمپلنت دندان جز روش‌های زیبایی محسوب می‌شود. به همین دلیل بیمه آن را پوشش نمی‌دهد. برای کشیدن یا پرکردن دندان می‌توانید از بیمه استفاده کنید. اما در مرحله ایمپلنت دندان تمامی هزینه توسط شخص پرداخت می‌شود.

 

تفاوت میان نوع ارزان و گران

نوع ارزان ایمپلنت ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد و یا مواد و جنس به کار رفته در آن مرغوب نباشد. از سوی دیگر اگر از محصول با هزینه کم استفاده کنید، احتمال بروز عفونت و التهاب در دهان شما بالا خواهد رفت و روش تمیز کردن آن می‌تواند سخت‌تر باشد و از همه مهم‌تر اینکه احتمالا دارد نوع کم بهای این محصول دوام و بقای کمتری داشته باشد و در زمان کوتاه‌تری از بین برود.

اما نوع گران آن معمولا ایمن خواهد بود و عفونتی ایجاد نخواهد کرد. از سوی دیگر میزان دوام آن بسیار زیاد است و معمولا تا 25 سال در دهان شما باقی خواهد ماند. در عین حال تمیز کردنش به دلیل مواد به کار رفته در تولید این محصول آسان‌تر خواهد بود.

آیا باید نگران کیفیت همه ایمپلنت‌های ارزان باشیم؟

به طور قطع این حرف درست نیست. بسیاری از شرکت‌های تولیدی محصول خود را با مواد خوب تولید می‌کنند. از سوی دیگر پزشکان زیادی هستند که محصول در دسترس خود را به صورت اقساطی در اختیار بیمار قرار می‌‌دهند یا اینکه برخی از شرکت‌های بیمه این دستگاه را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. پس هر محصول با قیمت پایینی به این معنا نیست که آن محصول از نظر کیفی در سطح پایین قرار دارد و استفاده از آن به ضرر شما خواهد بود.

کلام آخر

ایمپلنت ارزان خواسته معقولی برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود. به خصوص با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی امروز. اما در این خصوص نکاتی را باید مدنظر قرار دهید. از جمله توانایی و مهارت پزشک، صداقت وی در زمینه نوع محصول ارائه شده و کیفیت آن، و کشور تولیدکننده محصول. در حال حاضر کشور کره؛ ایمپلنت با کیفیت و با قیمت مناسب تولید می‌کند که این مسئله می‌تواند برای افرادی که توان مالی کمتری دارند، یاری‌‌دهنده باشد.

منبع: https://doctoreto.com/blog/dental-implant-cost/

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود