زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

به دلایل مختلف ممکن است فرد در طول زندگی، دندان های خود را از دست بدهد. گاهی افراد تمایل دارند که تمام دندان های خود را با ایمپلنت جایگزین کنند. ایمپلنت کامل دندان ها یک روش کم تهاجمی برای بازسازی دندان‌های از دست رفته می‌باشد. در صورتی که نیاز به بازسازی حرفه‌ای تمام دندان ها توسط دندانپزشک داشته باشید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در این صورت احتمالا یکی از دغدغه های شما، آگاهی از قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین می‌باشد.

اگر قصد ایمپلنت کامل دندان هایتان را دارید و به دنبال کسب اطلاعات کافی راجع به قیمت ایمپلنت هستید، تا انتهای این مقاله، ما را همراهی کنید.

مطالعه پیشنهادی: اگر قصد انجام ایمپلنت رو دارین، بهتره که قبل از انجام اون با مراحل ایمپلنت دندان آشنا باشین؛ پس حتما روی لینک کلیک کنید و اطلاعات کامل رو از پزشکبان دریافت کنین.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

در ابتدا بهتر است با مفهوم ایمپلنت کامل فک بالا و پایین آشنا شویم. در هنگام انجام ایمپلنت کامل دندان، از پایه هایی تیتانیومی به جای ریشه دندان، در ساختار فک بالا و پایین استفاده می‌کنند. این پایه ها در استخوان فک جاسازی می‌شوند؛ سپس ایمپلنت کامل دندان بر روی این پایه ها قرار داده می‌شود.

با توجه به اینکه ایمپلنت کامل، تمام فک بالا و پایین را در بر می‌گیرد؛ قیمت ایمپلنت بیشتر از ایمپلنت های جزئی خواهد بود. در واقع قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین از تمام انواع ایمپلنت گران تر است. دنداپزشک با توجه به وضعیت استخوان فک تعداد ایمپلنت های مورد نیاز را برای شخص تعیین می‌کند. به طور معمول بیمار در این روش، به 14 ایمپلنت دندان برای پوشش کامل فک بالا و پایین، نیاز خواهد داشت.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

از آن جایی که تعداد ایمپلنت دندان بر روی قیمت ایمپلنت تاثیر می‌گذارد؛ ایمپلنت کامل فک بالا و پایین از هزینه بالایی برخوردار است. علاوه بر این، یک تغییر جزئی در قیمت یک عدد ایمپلنت، می‌تواند بر روی قیمت ایمپلنت کامل دندان تاثیر زیادی داشته باشد. بنابراین در ادامه به عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ایمپلنت، می‌پردازیم.

  • میزان استحکام لثه برای انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

اولین قدم برای انجام ایمپلنت کامل، بررسی میزان مقاومت لثه و فک توسط پزشک است. در صورتی که فک و لثه از استحکام کافی برای ایمپلنت کامل برخوردار نباشند؛ ممکن است پزشک پیش از انجام ایمپلنت، به جراحی های دیگری بپردازد.

سلامت فک و لثه در حفظ سلامت ایمپلنت کامل دندان تاثیر بسیاری دارد. به همین دلیل لازم است پیش از آغاز مراحل ایمپلنت، از استحکام لثه و فک اطمینان پیدا کرد. در صورتی که پزشک تشخیص دهد، شما به درمان های مکملی نظیر پیوند استخوان و... برای بهبود فک نیاز دارید؛ به همین دلیل قیمت ایمپلنت کامل افزایش خواهد یافت.

  • جنس ایمپلنت دندان

قطعات ایمپلنت در جنس‌های گوناگون تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. جنس این قطعات در قیمت ایمپلنت تاثیرگذار خواهد بود. البته تفاوت قیمت جنس های مختلف ایمپلنت، برای یک عدد ممکن است محسوس نباشد؛ اما هنگامی که ایمپلنت کامل انجام می‌شود، این تفاوت چشم گیر خواهد بود. امروزه ایمپلنت‌ها در جنس‌های تیتانیومی، آکرلیک و زیرکونیا تولید می‌شوند و هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

  • کشور سازنده ایمپلنت

در کلینیک ها یا مطب های دندانپزشکی ایمپلنت های ساخته شده توسط کشورهای مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان برخی از این ایمپلنت ها گران تر از سایر آن ها می‌باشند. بنابراین یکی از عوامل موثر بر روی قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، کشور سازنده و مسیر واردات ایمپلنت است.

دقت داشته باشید که پیش از انجام ایمپلنت کامل، راجع به کشور سازنده ایمپلنت اطلاعات لازم را کسب کنید تا با توجه به بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • تخصص و شهرت دندانپزشک

به طور کلی، هرچه دندانپزشک مجرب تر باشد و از مهارت بیشتری در انجام ایمپلنت برخوردار باشد، قیمت ایمپلنت دندان بیشتر خواهد شد. همچنین میزان تخصص پزشک در تعیین هزینه، تاثیرگذار است؛ بدیهی است چنان چه پزشک دارای مدرک فوق تخصص باشد، نسبت به پزشک متخصص هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد. همچنین میزان محبوبیت و شهرت پزشک مورد نظر یا کلینیک درمانی، بر افزایش قیمت ایمپلنت کامل تاثیر می‌گذارد. هرچه پزشک یا کلینیک مشهورتر باشد؛ هزینه افزایش خواهد یافت.

دهان یکی از حساس‌ترین بخش‌های بدن است؛ به همین دلیل اکثر افراد در سنین و شرایط مختلف با مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان درگیر هستند. مراکز و کلینیک‌های دندانپزشکی زیادی در سراسر کشور به منظور رفع این مشکلات تأسیس شده‌اند. انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج می‌تواند بهترین نتایج را برای بیماران حاصل کند.

  • برند ایمپلنت دندان

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کامل، برند سازنده آن است. ممکن است در یک کشور، ایمپلنت دندان تحت برندهای متعددی تولید شود. هر برندی قیمت مخصوص به خود را دارد و همین امر در هزینه نهایی ایمپلنت کامل فک بالا و پایین تاثیرگذار خواهد بود.

به عنوان مثال چنان چه ایمپلنت خود را از برند biotem کره ای انتخاب کنید. این برند در بین سایر برندهای کشور کره گران تر می‌باشد. ممکن است این تفاوت قیمت کم به نظر برسد؛ اما در هنگام ایمپلنت کامل، این تفاوت قیمت، منجر به افزایش قیمت زیادی خواهد شد.

  • تعداد ایمپلنت جای گذاری شده در هر فک

تعداد ایمپلنتی که در فک کاشته می‌شود، بر روی قیمت ایمپلنت کامل تاثیرگذار خواهد بود. ممکن است تصور کنید تمام دندان ها در این تکنیک، جایگزین می‌شوند؛ اما در این میان، جای گذاری دندان های عقل لزومی ندارد. همچنین برای جویدن کامل غذا، بیست دندان نیز کفایت می‌کند؛ به همین دلیل می‌توان در هنگام ایمپلنت کامل دندان ها، به همین تعداد ایمپلنت اکتفا کرد. البته این امر سلیقه‌ای می‌باشد و در نهایت باید به توصیه پزشک خود گوش فرا دهید.

  • کیفیت پایه و روکش ایمپلنت

همان طور که پیش تر ذکر شد؛ ایمپلنت دندان در جنس های متنوع و با کیفیت های مختلف تولید می‌شوند. متریال به کار رفته در پایه و روکش دندان می‌توانند باعث تفاوت در قیمت ایمپلنت کامل شوند. کیفیت ایمپلنت با استحکام و دوام آن ارتباط مستقیم دارد. بنابراین در هنگام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین، کیفیت را نسبت به قیمت ایمپلنت، بسنجید.

تعداد ایمپلنت جای گذاری شده در هر فک

  • زمان مورد نیاز برای جای گذاری ایمپلنت

روند کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در تمام افراد یکسان نیست و برای هر فرد در فواصل معینی انجام می‌گیرد. این بازه زمانی بر روی قیمت ایمپلنت، تاثیر گذار خواهد بود. به طور معمول، هرچه میزان فواصل جای گذاری ایمپلنت کمتر باشد، متخصص نیاز به دقت بیشتری برای حصول به نتیجه مطلوب دارد؛ بنابراین هزینه ایمپلنت افزایش می‌یابد.

مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی کرج

اگر ساکن شهر کرج هستین و قصد مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج یا دیگر شهر ها رو دارین، همچنین اگر بدنبال هر دکتر دیگه ای اعم از بهترین دکتر بوتاکس، بهترین کلینیک لیزر، بهترین دکتر ختنه، بهترین دکتر لیپوماتیک، بهترین متخصص ارتودنسی و .... هستید، وبسایت هایی از جمله ویکی درمان، پزشکا، پزشکبان، پزشک 24 و nobat.ir هستند که با معرفی بهترین کلینیک ها و بهترین دکتر ها در هر حوزه ای، بدون هزینه و یا واسطه، شما رو به متخصص مدنظرتون متصل میکنند.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود