زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

با ویژگی‌های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

با ویژگی‌های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

با ویژگی‌های ویندوز 10 بیشتر آشنا شوید

ویندوز 10 به عنوان یکی از محبوب ‌ترین سیستم عامل‌های جهان شناخته می‌شود. به طور کلی همه ما حتی برای یک بار هم که شده از این سیستم عامل استفاده کرده ‌ایم. به همین خاطر در انتظار ارائه نسخه جدید آن توسط شرکت مایکروسافت هستیم.

این ویندوز توانسته است باعث تحول دنیای علم و فناوری شود. از این رو در این مقاله قصد داریم در رابطه با معرفی ویژگی‌ های ویندوز ۱۰ اورجینال مطالب و نکات مفیدی را برایتان عنوان کنیم. در صورت تمایل می‌توانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پیش از بررسی و معرفی ویژگی ‌های ویندوز ۱۰ لازم است وب سایت بنیان سافت را به شما معرفی کنیم. این وب سایت ارائه دهنده انواع ویندوز 10 اورجینال است. بنابراین در صورتی که قصد خرید ویندوز اصل را دارید، می‌توانید به این وب سایت مراجعه کنید.

خرید ویندوز اصل

معرفی ویژگی ‌های ویندوز ۱۰

نسخه ویندوز 10 تغییرات بسیار زیادی را نسبت به نسخه‌های قبلی و ویندوز 8 داشته است. در ادامه مقاله به معرفی ویژگی ‌های ویندوز ۱۰ می‌پردازیم. همچنین هر کدام از این قابلیت‌ها را برایتان ذکر کرده و توضیحاتی را در خصوص آنها برایتان بیان می‌کنیم. اگر قصد خرید ویندوز ۱۰ اورجینال را دارید، میتوانید از وبسایت بنیان سافت دیدن کنید.

منو استارت و معرفی ویژگی‌ های ویندوز ۱۰

منو استارت جدید و جذاب ویندوز 10 از تحولات ایده آل این نسخه شناخته می‌شود. هنگامی که بر روی این منو کلیک می‌کنید، یک پنل همه کاره و منحصر به فرد را مشاهده می‌کنید. به همین دلیل است که این بخش اولین چیزی است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

شما در این بخش و در سمت راست منو استارت، چندین کاشی رنگی مشاهده می‌کنید. این کاشی‌ها متعلق به نرم افزارهای متفاوت ویندوز هستند. به عنوان مثال این کاشی‌ها برای اپ‌هایی مانند دوربین، مخاطبین ذخیره شده، تقویم، تصاویر و یا سایر موارد در نظر گرفته شده‌ اند. از این رو شما برای یافتن این اپ‌ها نیازی به گزینه جستجو ندارید. به همین خاطر این ویژگی از قابلیت‌های کاربردی این نسخه است.

قابلیت (Cortana)

کورتانا دستیار دیجیتالی جدید و منحصر به فرد ویندوز 10 است. این قابلیت را مایکروسافت جهت سهولت در انجام کارهای عادی طراحی کرده است. این قابلیت کنار دکمه استارت ویندوز قرار گرفته است و کارهای ساده ‌ای را که تنها نیاز به چند کلیک دارند، به راحتی انجام می‌دهند. در صورتی که مسلط به زبان انگلیسی هستید، این قابلیت می‌تواند کارهای روزمره شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

برنامه آنلاین (XBOX) 

در این بخش از مقاله معرفی ویژگی ‌های ویندوز ۱۰ قصد داریم به قابلیت برنامه آنلاین ایکس باکس بپردازیم. شرکت مایکروسافت در نسخه جدید خود از این کنسول بازی رونمایی کرده است. شما می‌توانید از طریق اینترنت و با خرید اکانت از بازی‌های آنلاین، از این کنسول به سادگی استفاده کنید.

در صورتی که به بازی‌های آنلاین علاقه مند هستید نیز می‌توانید از این اپ استفاده کنید تا از ده‌ها بازی آنلاین بهره مند شوید. لازم به ذکر است که این اپ به طور پیش فرض و با نصب ویندوز بر روی سیستم شما نصب می‌شود.

دستیار صوتی و معرفی ویژگی ‌های ویندوز ۱۰

در سال‌های گذشته و در نسخه‌های قبل ویندوز، کاربران مجبور بودند هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل شوند تا نرم افزار تبدیل گفتار به متن را خریداری کنند. این نرم افزار به میزان بسیار زیادی باگ داشت و از سرعت کندی برخوردار بود. علاوه بر آن از هر 20 کلمه حدود 10 کلمه به اشتباه تایپ می‌شد.

این در حالی است که در نسخه جدید ویندوز 10 این قابلیت به طور پیش فرض وجود دارد. در این قابلیت قدرت تشخیص صدای فوق العاده قوی به چشم می‌خورد. برای فعال نمودن این ویژگی تنها کافی است وارد تنظیمات ویندوز خود شوید و روی گزینه (search) کلیک نمایید. پس از آن، (Online speech recognition) را پیدا کرده و فعال کنید.

پس از آن که این گزینه را فعال کردید، هر زمان که به تایپ نیاز داشتید باید دو کلید (Win+H) را فشار دهید تا با استفاده از این قابلیت تایپ کنید. لازم به ذکر است که این دستیار صوتی بسیار قوی است. بنابراین نیاز شما را برای تبدیل گفتار به متن تا حد بالایی برطرف می‌کند.

منو استارت مخفی

برای افرادی که منو استارت ویندوز 10 شلوغ و نامناسب است، گزینه منو استارت مخفی طراحی شده است. برای آن که از این قابلیت از ویندوز 10 استفاده کنید تنها کافی است بر روی منوی استارت کلیک راست کرده تا گزینه‌های زیر را مشاهده کنید:

  • (Apps and features)
  • (System)
  • (Device Manager)
  • (Computer Management)
  • (Task Manager)
  • (Settings)
  • (File Explorer)

حالت دارک مود در ویندوز 10

در صورتی که از محیط قدیمی ویندوز احساس خستگی می‌کنید، می‌توانید از قابلیت دارک مود ویندوز استفاده کنید. این قابلیت شباهت بسیار بالایی به نسل جدید گوشی‌های هوشمند دارد. علاوه بر تنوع، در اثر فعال نمودن این قابلیت، چشم‌های شما در اثر کار با سیستم خسته نخواهند شد. 

برای فعال نمودن این بخش، باید وارد تنظیمات سیستم شده و در منو جستجو تنظیمات، عبارت (color) را تایپ کنید. پس از پیدا شدن این گزینه، کمی اسکرول کنید تا گزینه (Choose your default app mode) را مشاهده کنید. سپس این گزینه را از حالت (light) به حالت (dark) تبدیل کنید.

قابلیت (task view)

در این بخش از مقاله معرفی ویژگی ‌های ویندوز ۱۰ قصد داریم به قابلیت جدید نسخه 10 ویندوز بپردازیم. این قابلیت مدت بسیار کوتاهی است که به ویندوز 10 اضافه شده است. از این رو ممکن است که کاربران آن را ندیده باشند و کاربرد آن را ندانند.

همانطور که از نام این قابلیت معلوم است، این ویژگی نشان دهنده پنجره‌های باز شماست که بر روی سیستمتان قرار دارد. این آیکون دقیقاً در گوشه سمت راست آیکون کورتانا قرار دارد. با کلیک بر روی آن می‌توانید پنجره‌های باز را با ویدیویی جالب مشاهده کنید.

خرید ویندوز 10

جمع بندی

  • در مقاله معرفی ویژگی ‌های ویندوز ۱۰ دریافتیم ویندوز 10 به عنوان یکی از محبوب ‌ترین سیستم عامل‌های جهان است که قابلیت‌هایی مانند دستیار صوتی، قابلیت (task view)، منو استارت مخفی، قابلیت (Cortana) و سایر موارد را در خود جای داده است.
  • از دیگر قابلیت‌های این سیستم عامل که در طول مقاله به آن اشاره نشد می‌توان به (Snip & Sketch) و (Cloud Clipboard) اشاره کرد.
  • برای خرید ویندوز 10 اورجینال و باکیفیت تنها کافی است وارد وب سایت بنیان سافت شوید و از محصولات موجود در این سایت دیدن کنید.
    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود