زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

نون لواش خانگی با طعم بی نظیر بیرون

نون لواش خانگی با طعم بی نظیر بیرون

نون لواش خانگی با طعم بی نظیر بیرون

نان لواش از نان‌های خوشمزه ایرانی است که با انواع غذاهای نانی و همین طور در وعده صبحانه، کاربرد دارد. معمولا برای خرید نون لواش، عادت به ایستادن در صف‌های نسبتا طولانی نانوایی‌های محله‌های مختلف را داریم. البته راه حل بهتری نیز وجود دارد؛ شما می‌توانید از خرید نان اینترنتی اسنپ فود استفاده کرده و به راحتی نان لواش داغ و تازه را در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به طرز تهیه نان لواش در منزل بیندازیم.

مواد اولیه برای تهیه نان لواش

برای پخت نان لواش در آشپزخانه منزل خود، باید پیش از هر چیزی مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد اولیه میزان لازم
آرد 1 لیوان
پودر خمیر مایه نصف قاشق چای خوری
شکر نصف قاشق چای خوری
روغن مایع 2.5 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چای خوری
آب ولرم نصف لیوان

طرز تهیه نان لواش خانگی

برای پخت نان لواش خانگی، مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

  • مرحله اول: پیش از هر کاری شکر و پودر خمیر مایه را با هم مخلوط کنید.
  • مرحله دوم: نصف مقدار آبی که کنار گذاشته‎اید را به این مواد مخلوط شده به آهستگی اضافه کنید.
  • مرحله سوم: حالا این مواد را خوب با همزن دستی یا برقی بزنید تا کاملا با هم مخلوط شده و به یک بافت یکدست برسید.
  • مرحله چهارم: مواد زده شده را در ظرف مناسبی ریخته و بگذارید برای مدت 10 دقیقه تا یک ربع در هوای اتاق مانده و به فرم مطلوب برسد. این استراحت کردن باعث خواهد شد تا مواد به عمل بیایند.

طرز تهیه نان لواش خانگی

  • مرحله پنجم: حالا آرد را در یک ظرف بزرگ گود بریزید و حجم آن را دور تا دور ظرف کنار زده تا در بخش میانی، یک حفره مشخص شود.
  • مرحله ششم: خمیر مایه که پیشتر آماده کردیم را به همراه نمک و روغن و باقی مانده حجم آب ولرمی که گفتیم، در این بخش میانی آرد بریزید.
  • مرحله هفتم: سپس رفته رفته آرد را با مواد میانی به شکلی مخلوط کنید که یکدست شوند.
  • مرحله هشتم: ورز دادن در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به شکلی مواد را ورز بدهید که آرد و خمیر مایه، روغن و آب و نمک، به خوبی با هم مخلوط شده و یکدست شوند. زمانی می‌توانید مطمئن شوید که خمیر آماده است که به دست شما نچسبیده و بافت آن نیز کاملا یکدست به نظر برسد.
  • مرحله نهم: حالا خمیر را گرد کرده و به شکل یک چانه بزرگ در بخش وسط ظرف بگذارید.
  • مرحله دهم: روی ظرف یک حوله تمیز انداخته و کناری بگذارید تا استراحت کند. تقریبا 1 ساعت برای استراحت خمیر نان لواش زمان نیاز داریم.
  • مرحله یازدهم: حالا حوله را از روی ظرف بردارید. مشاهده خواهید کرد که خمیر پف کرده و نسبت به حجم اولیه، تقریبا دو برابر شده است.
  • مرحله دوازدهم: دوباره نیاز داریم که خمیر را ورز داده و هوای اضافی آن را بگیرید. این هوا به شکل حباب در بافت خمیر جا گرفته است.
  • مرحله سیزدهم: پس از آن خمیر را به قسمت‌های مساوی و متناسب تقسیم کرده و هر یک را روی سطح چوبی که پیشتر آرد پاشیده باشید، قرار داده و با وردنه صاف کنید. دقت داشته باشید که خمیر باز شده باید با سایز تابه شما که قصد پخت نان در آن را دارید، همخوانی و تناسب داشته باشد.
  • مرحله چهاردهم: خمیر باز شده را داخل تابه‌ای که از چند دقیقه قبل روی حرارت ملایم قرار داده‌اید، گذاشته و صبر کنید تا پخته شود.
  • مرحله پانزدهم: با پخته شدن یک روی نان، آن را در تابه برگردانید تا سمت دیگر نان لواش شما نیز آماده شود.

حالا نان لواش آماده است و می‌توانید آن را تازه و داغ، نوش جان کنید.

دستور پخت نان لواش

خرید نان آنلاین از اسنپ فود

در صورت تمایل به سفارش اینترنتی نان و عدم حضور در صف نانوایی، می‌توانید به راحتی خرید نون لواش را از نانوایی‌های محله خود در اسنپ فود به صورت آنلاین انجام داده و در زمانی کوتاه سفارش نان خود را با بهترین کیفیت و بسته بندی بهداشتی، درب منزل یا محل کار، تحویل بگیرید.

سخن پایانی

همان طور که در بالا مشاهده کردید، فرایند تهیه نان لواش در خانه، زمان گیر بوده و باید به خوبی برای پخت آن، دقت و مهارت لازم را به خرج دهید. با این حساب کمتر زمانی فرصت پخت نان در منزل را خواهید داشت و باید به سراغ خرید حضوری یا سفارش اینترنتی بروید. با توجه به این که اسنپ فود، تحویل نان داغ در محل آدرس شما را در زمانی کوتاه انجام خواهد داد، به نظر می‌رسد که در زندگی شلوغ و پرهیاهوی امروزی، خرید نان آنلاین بهترین راه حل باشد. شما چه نظری در این باره دارید؟

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود