زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

غذا شور شده؟ از بین بردن شوری غذا با 6 روش ساده و سریع

غذا شور شده؟ از بین بردن شوری غذا با 6 روش ساده و سریع

غذا شور شده؟ از بین بردن شوری غذا با 6 روش ساده و سریع

برای از بین بردن شوری غذا چه کنیم؟ هر شخصی که آشپزی می‌کند حتماً یکبار دنبال روش‌هایی برای رفع شوری غذا رفته است. اگر بعد از چشیدن غذا متوجه شوری آن شدید چند راهکار سریع برای از بین بردن شوری غذا وجود دارد که در ادامه توضیح دادیم. همچنین در پایان مقاله نکاتی برای جلوگیری از شور شدن غذا معرفی شده که می‌تواند به شما کمک کند.

شور شدن غذا expressionless

نمک به عنوان بهترین و بدترین ادویه شناخته می‌شود چون با کم و زیاد کردن آن غذای شما یا کم نمک می‌شود یا شور! البته شور شدن غذا در بیشتر مواقع راهکار دارد و حتی سرآشپزهای حرفه‌ای هم ممکن است دچار این مشکل شوند اما آنها با فوت‌و‌فن‌های آشپزی آشنا هستند و سریعاً شوری غذا را رفع می‌کنند. در ادامه راه های از بین بردن شوری غذا را بخوانید.

از بین بردن شوری غذا

تکنیک‌های از بین بردن شوری غذا

برای برطرف کردن شوری غذا می‌توانید از سیب‌زمینی، سرکه، آبلیمو و قند یا شکر کمک بگیرید. استفاده از این مواد به نوع غذا بستگی دارد. اگر غذا آبگوشت، سپو یا طاس کباب است از سیب‌زمینی برای گرفتن شوری غذا استفاده کنید.

اگر غذا بدون سیب‌زمینی است، سیب‌زمینی را داخل آن قرار دهید و پس از پختن سیب‌زمینی و برطرف شدن شوری غذا، آن را خارج کنید. یا 1 قاشق سرکه یا آبلیمو یا 1 قاشق شکر به غذای شور اضافه کنید.

رفع شوری غذا به کمک آب

اگر امکان اضافه کردن آب به غذای خود دارید، یکی از ساده‌ترین روش‌های از بین بردن شوری غذا اضافه کردن مقداری آب است تا نمک موجود در غذا متعادل شود.

گرفتن شوری غذا با سیب‌زمینی

برای برطرف کردن شوری غذا یک سیب زمینی را پوست بگیرید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید و داخل غذای در حال جوش بیندازید. با این کار نمک اضافی غذا توسط سیب زمینی جذب می‌شود و پس از پخت غذا به راحتی می‌توانید سیب زمینی را از داخل آن خارج کنید، چنانچه طعم سیب زمینی در غذا را دوست ندارید می‌توانید از تکه نان خشک نیز استفاده کنید.

رفع شوری غذا به کمک سرکه و شکر

ماهیت اسیدی سرکه با شیرینی شکر آمیخته می‌شود و شوری غذا را به سطح یکنواخت و متعادلی می‌رساند. بنابراین اگر حساب قاشق‌های نمک اضافه‌شده به غذا از دستتان خارج شده است، این روش را حتما امتحان کنید.

رفع شوری غذا به کمک آبلیمو

از آبلیمو برای پوشاندن اشتباه خود کمک بگیرید. استفاده از آبلیمو حکم یک تیر و دو نشان دارد؛ با این کار نه‌تنها طعمی ملس و دلچسب به غذای خود می‌بخشید، بلکه چربی اضافه غذا را هم خنثی می‌کنید.

از بین بردن شوری غذا با قند

رفع شوری غذا به کمک قند یکی دیگر از فوت‌وفن‌های آشپزی است. زمانی می‌توانید از قند برای رفع شوری غذا استفاده کنید که غذای شما شور اما قابل خوردن باشد. در شرایطی که غذا واقعا شور شده است، این روش جواب نمی‌دهد.

رفع شوری غذا به کمک آرد

از آرد برای رفع شوری غذا بسیار کم استفاده می‌شود به همین علت ممکن است برایتان عجیب باشد. اما این دفعه که غذایتان شور شد، کمی آرد به غذا اضافه کنید تا به قدرت این ماده در حذف نمک اضافی غذا ایمان بیاورید.

جلوگیری از شور شدن غذا

جلوگیری از شور شدن غذا

  • هیچ‌وقت زمان اضافه کردن نمک بالای ظرف غذا نایستید. اندازه نمک را از قبل بسنجید تا به طور ناگهانی مقدار آن زیاد نشود.
  • قبل از این‌که از نمکدان استفاده کنید حتما و حتما در نمکدان را بررسی کنید تا محکم باشد چون ممکن است در نمکدان باز شده و نمک زیادی در غذا بریزد.
  • زمان تهیه غذا به موادی که درغذا استفاده میکنید دقت داشته باشید تا از موادی که حاوی سدیم هستند زیاد استفاده نکنید یا مقدار نمک را کاهش دهید. چون مواد سدیمی مقدار قابل توجهی نمک دارند پس باید در افزودن نمک دقت داشته باشید.(سوپ‌های آماده و سوپ‌های خامه‌ای از این محصولات به شمار می‌رود)
  • برای این‌که غذایتان شور نشود با احتیاط نمک را به غذا اضافه کنید. اگر از مقدار کم شروع کنید احتمال شوری آن کم می‌شود.
  • بهتر است دفعات زیادی غذا را مزه‌مزه کنید تا طعم شوری و بی‌نمکی آن دستتان بیاید. البته این کار را با نوک زبانتان نکنید چون این قسمت از زبان حساسیت کمی دارد.
  • پس برای چشیدن غذا بهتر است از کل زبانتان استفاده کنید. به این صورت که یک قاشق پر از غذا را سرد کنید بعد به دهانتان بگذارید.

حرف پایانی

امیدوریم که غذاهای خوشمزه‌ای که آماده می‌کنید شور نشود. اگر فوت‌وفن دیگری برای از بین بردن شوری غذا استفاده می‌کنید، تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود