زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چه زمانی باید عصب کشی کنیم؟

چه زمانی باید عصب کشی کنیم؟

چه زمانی باید عصب کشی کنیم؟

اغلب برای همه ما پیش آمده که با مشکلات دندانی مواجه شده باشیم. زمانی که دندان به گرما و سرما حساس شده باشد، باید برای درمان ریشه به دندانپزشک مراجعه نماییم. امروزه برای تجربه عصب کشی ارزان و بدون درد، پزشکان از جدیدترین تجهیزات استفاده می کنند تا مراجعین کمترین دردی را تجربه نکنند. اما اصلا چه زمانی باید برای روت کانال به دندانپزشکی برویم؟

علائم نیاز به عصب کشی

یکی از علامت های هشداردهنده ای که به شما می گوید باید به دندانپزشکی بروید، احساس درد در دندان است. اما همان طور که می دانید، این نشانه، همیشه بدان معنی نیست که باید ریشه دندانتان را درمان کنید. گاهی ممکن است به سبب های مختلفی، دندان های شما درد بگیرد. اما اگر، در شرایط زیر قرار گرفتید، به شما پیشنهاد می کنیم به پزشک متخصص مراجعه کرده و به کمک عصب کشی با دستگاه خود را از مشکلات بعدی برهانید:

دردهای طولانی

بله، همان طور که گفتیم، هر دردی در دندان حاکی از به عصب رسیدن دندان نیست. اما اگر دردهای طولانی مدت و شدیدی را تجربه می کنید که امانتان را بریده است، باید به دندانپزشک مراجعه نمایید. دندانپزشکی یاس بارین یکی از بهترین دندانپزشکی غرب تهران است که شما می توانید با مراجعه به آن، بدون کوچک ترین درد و البته با هزینه بسیار مناسب، ریشه دندان خود را درمان کنید.

تجربه دردهای شبانه

حقیقت دارد که دندانی که به عصب رسیده، شب هنگام درد زیادی دارد. پس اگر دندان شما به طور مداوم دردآلود بوده و اتفاقا در شب این درد نیز بیشتر می شود، باید خود را برای روت کانال آماده سازید.

حساسیت دندان به گرما و سرما

حساسیت طولانی مدت دندان به گرما و سرما

عصب دندان گرما و سرما را تشخیص می دهد. اما اگر حساسیت به نوشیدنی ها و خوراکی های گرم و سرد زیاد شده، به گونه ای که با خوردن و آشامیدن هر خوراک گرم و سردی دندان شما تیر می کشد، حتما باید به دندانپزشک مراجعه نمایید. به احتمال بسیار زیاد، دندان شما نیاز به عصب کشی خواهد داشت.

پوسیدگی و تغییر رنگ دندان

یکی از علائم شایع دندانی که به عصب‌رسیده پوسیدگی آن است. اما هر پوسیدگی را نمی توانیم نیاز به فرایند اندو بدانیم. اگر دندان های شما تغییر رنگ داده و پوسیدگی بسیار عمیق باشد، باید در سریع ترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کرده و نسبت به معاینه دندان خود اقدام نمایید. شاید هنوز وقت برای برداشتن پوسیدگی بدون درمان ریشه وجود داشته باشد.

آبسه دندان

اگر دندان شما ورم کرده و دچار آبسه دندانی شده اید، بهتر است به جای پناه بردن به راه های درمانی خانگی، به یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی مراجعه نمایید. چرا که در این حالت احتمال نیاز به درمان ریشه دندان بالا می رود.

دندان لق شده

آیا دندان شما لق شده است؟ در بزرگسالی، زمانی که تمامی دندان های بالغ رشد کرده اند، لق شدن دندان ها زنگ خطری برای مراجعه به دندانپزشک است. پس اگر تجربه لق شدن دندانی را دارید، وقت را تلف نکرده و به سرعت به یک کلینیک معتبر مراجعه نمایید.

مراجعه به متخصص ارتودنسی

چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

پس از آنکه این علائم را در خود مشاهده کرده و نیاز به مراجعه به دندانپزشک را احساس کردید، می توانید اقداماتی را تا زمان درمان انجام دهید:

  • از کیسه یخ برای تسکین درد خود استفاده کنید. (البته خوب است بدانید که این روش همیشه جوابگو نیست و گاهی اوقات می تواند نتیجه عکس نیز داشته باشد)
  • برای کاهش درد دندان خود مسکن مصرف نمایید.
  • با آن دندان آسیب دیده غذا نجوید.

سخن پایانی

عدم درمان ریشه دندان، می تواند عواقبی بیشتر از دردهای دندانی به همراه داشته باشد. حتی ممکن است در برخی موارد منجر به از دست رفتن دندان نیز شود. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم، به محض احساس هریک از موارد فوق، به دندانپزشک مراجعه کرده تا مورد معاینه قرار گیرید. در این صورت در سریع ترین زمان فرایند درمان آغاز شده و نه تنها درد کمتری را تجربه می کنید، بلکه از عواقب بعدی نیز پیشگیری خواهید نمود.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود