زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

جوانسازی پوست با متدهای کاربردی

جوانسازی پوست با متدهای کاربردی

جوانسازی پوست با متدهای کاربردی

همه افراد، به ویژه خانم ها، خواهان داشتن پوستی سالم، درخشان و جوان هستند و همواره در به دنبال بهترین راهکار برای جوانسازی  پوست خود هستند. به هرحال پوست صورت تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد و ظاهر زیبای خود را به مرور از دست می دهد، از جمله این عوامل تاثیر گذار بر روی پوست عبارتند از: آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آب و هوای سرد و محصولات پوستی نامناسب.

 عوامل نامبرده می توانند ظاهر زیبای پوست را از بین برده و باعث تیرگی و خستگی پوست شوند و پوست نیاز به جوانسازی خواهد داشت. در ادامه به جوانسازی پوست با متدهای کاربردی اشاره می کنیم (جوانسازی پوست با متدهای کاربردی هم برای جونسازی پوست صورت و هم جوانسازی پوست دست موثر هستند).

میکرودرم ابریژن

تاکنون یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان اسکار آکنه میکرودرم ابریژن است، در روش میکرودرم ابریژن زخم های کوچکی روی پوست ایجاد می شود که تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث بهبود قوام پوست می شود. دستگاه میکرودرم ابریژن شرکت مداریا با نام ام میکرو یکی از پیشرفته ترین دستگاه های موجود است که کریستال های بسیار ریزی روی پوست اسپری می کند و به واسطه آن مشکلات سطحی پوست مانند خطوط ریز، خستگی پوست، لکه های قهوه ای، اسکار های خفیف آکنه، لک های ناشی از افزایش سن و لایه ی آسیب دیده ی پوست با آفتاب را برطرف می کند.

میکرودرم ابریژن یک روش بدون عارضه است و یکی از مزایای اصلی درمان با میکرودرم ابریژن این است که این روش دور نقاهت طولانی ندارد و قرمزی پوست به سرعت بهبود پیدا می کند. میکرودرم ابریژن در دسته جوانسازی پوست با متدهای کاربردی قرار می گیرد و یک روش موثر برای مقابله با اسکار آکنه است.

لایه برداری پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر

در بحث جوانسازی پوست با متدهای کاربردی مطمئنا نمی توان لیزر را فراموش کرد. لیزر یکی از بهترین روش ها برای مقابله با بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک ها، لکه های پیری، لکه های ناشی از نور خورشید، روزاسه، اسکار آکنه و غیر، استفاده از لیزر است. لیزر درمانی یا به عبارتی جوانسازی  پوست  با لیزر برای رفع خطوط و چین و چروک های خفیف تا عمیق موثر است و می تواند باعث روشن شدن و سفت شدن پوست شود. از لیزرها برای جوانسازی پوست دست نیز استفاده می شود.

انواع مختلف لیزر برای جوانسازی پوست وجود دارد، دانستن اینکه کدام نوع لیزر مناسب پوست شماست، اهمیت زیادی دارد و توسط پزشک مشخص می شود. به طور کل لیزرها را می توان به دو نوع تقسیم کرد:

  • لیزرهای سایشی Ablative: در این نوع لیزرها نور شدیدی به پوست تابیده می شود که مانند یک طول موج است. در این روش لیزر درمانی لایه های بیرونی پوست برداشته می شوند و لیزر همزمان با تشکیل کلاژن، لایه های زیرین پوست را تحریک می کند. این نوع لیزر به بهبود چین و چروک کمک کرده و پوست جدید که سفت تر و صاف تر است، جای پوست قدیمی را می گیرد.
  • لیزرهای غیر سایشی Non-ablative: این نوع لیزر می تواند ظاهر اسکارهای پوستی، آسیب های ناشی از خورشید، چین و چروک ها و لکه های پیری را بدون آسیب رساندن به سطح پوست، بهبود بخشد.

لایه برداری شیمیایی

در دسته جوانسازی پوست با متدهای کاربردی لایه برداری شیمیایی نیز قرار می گیرد. لایه برداری شیمیایی یک روش درمانی است که لایه های بیرونی پوست با استفاده از یک ماده شیمیایی لایه برداری می شود. زمانی که درمان انجام می شود، پوست صاف تر و روشن تر خواهد بود.

گفته می شود که لایه بردارهای شیمیایی به سفت شدن و روشن شدن پوست کمک می کنند و همچنین تغییر رنگ پوست و لکه های پیری را بهبود بخشیده یا از بین می برند.

لایه بردارهای شیمیایی نیز به دو گروه تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • لایه برداری شیمیایی سبک: در این روش از محلول های ملایمی مانند آلفا هیدروکسی اسید، اسید گلیکولیک یا آنزیم های میوه استفاده می شود. این نوع محلول ها فقط به لایه های بیرونی پوست نفوذ می کنند.
  • لایه برداری شیمیایی عمیق: این نوع لایه برداری به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کند که در برخی موارد ممکن است نیاز به استفاده از بی حسی های موضعی یا حتی بیهوشی باشد.

جوانسازی پوست با بوتاکس

استفاده از سم بوتولینوم یا بوتاکس

یکی دیگر از روش های جوانسازی  پوست  صورت استفاده از بوتاکس است. در استفاده از بوتاکس برخی عضلات با مسدود کردن عصب ها، ضعیف می شوند. در فرایند جوانسازی پوست با متدهای کاربردی استفاده از بوتاکس می تواند به صاف شدن و رفع چروک های عمیق کمک کند.

بسته به نوع و محل درمان با بوتاکس، اثرات درمان ممکن است از 3 تا 12 ماه ماندگاری داشته باشد. به هرحال بوتاکس با عوارضی همراه است، از جمله:

  • کبودی محل درمان
  • درد
  • تورم در محل تزریق

نکته: خانم ها در دوران بارداری و شیردهی نباید از بوتاکس استفاده کنند.

جوانسازی پوست در خانه

جوانسازی پوست با متدهای کاربردی در خانه

در کنار تمام روش های استفاده از برخی روش ها در خانه نیز به جوانسازی پوست صورت کمک می کند. در ادامه برخی از این روش های خانگی معرفی می شوند.

استفاده از عسل برای صورت

عسل حاوی مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین ها و قندهای فروکتوز و ساکروز است که به رطوبت پوست کمک می کنند. همچنین عسل حاوی پلی فنول های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است که به سلامت پوست کمک می کند. همچنین مصرف موضعی عسل می تواند به روشن شدن و لایه برداری ملایم پوست کمک کند.

برای استفاده از عسل بهتر است مقداری عسل طبیعی را در نصف لیوان لیمو حل کنید. سپس این محلول را بر روی صورت خود بمالید و به مدت 10 دقیقه منتظر بمانید. پس از گذشت 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و پس از شستن متوجه شفافیت پوست خود خواهید شد. از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

لیمو به پوست خود بمالید

در کنار جوانسازی پوست با متدهای کاربردی استفاده از لیموی طبیعی برای پوست، فرایند جوانسازی را سرعت می بخشد. لیمو به روشن شدن پوست کمک می کند و از آنجایی که سرشار از ویتامین c است به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

برای استفاده از لیمو بر روی پوست ابتدا 1 تا 2 قاشق غذا خوری آب لیموی تازه را با مقداری آب مخلوط کنید. همچنین می توانید به این محلول مقداری روغن ویتامین e اضافه کنید تا فواید بیشتری به پوست برسد. با استفاده از مقداری پنبه تمیز این محلول را به تمام قسمت های پوست صورت خود بمالید و پس از 15 دقیقه صورت خود را بشویید. پس از شستن صورت حتما از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مقالات درمانی مرتبط از وبسایت مداریا بازدید نمایید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود