زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

انواع روش‌های جوانسازی پوست صورت بدون عمل جراحی در شمال تهران- زعفرانیه

انواع روش‌های جوانسازی پوست صورت بدون عمل جراحی در شمال تهران- زعفرانیه

انواع روش‌های جوانسازی پوست صورت بدون عمل جراحی در شمال تهران- زعفرانیه

کلینیک زیبایی دکتر الناز محمدی پزشک زیبایی با چندین سال سابقه در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست یکی از معتبرترین کلینیک های زیبایی در شمال شهر تهران (زعفرانیه و ولنجک) می باشد. دکتر احمدی در این گفتگو درباره انواع روش های جوانسازی پوست بدون نیاز به عمل جراحی توضیح داده اند.

دکتر الناز محمدی پزشک زیبایی

خانم دکتر احمدی چرا به جوانسازی پوست نیاز داریم؟

با افزایش سن، پوست شما شروع به شل شدن و افتادگی می‌کند و حتی تغییر رنگ میدهد و زیبایی پیشین خود را از دست می‌دهد. روش‌های متنوع جوانسازی پوست می‌توانند ظاهر شاداب و جوان پوست را بازیابی کرده و موجب شوند پوست شما مجددا صاف و شفاف شود.

با استفاده از چندین روش زیبایی غیرتهاجمی می‌توان به جوانسازی پوست دست یافت. همه ی افراد نیاز ندارند که تک به تک این تکنیک‌ها را انجام دهند. در یک جلسه مشاوره، پزشک متخصص شما راهنمایی می‌کند تا بفهمید کدام یک از این روش‌ها برای پوست شما مناسب است و شما را به نتایج مطلوب می‌رساند.

شما از چه روش هایی برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌کنید؟

ما از 7 روش برای جوانسازی پوست صورت استفاده میکنیم:

1. اولتراپی

اگر تشکیل چین و چروک‌های پوستی در گردن و پایین صورت شما باعث نگرانی شما شده، روش اولتراپی می‌تواند برای شما عالی باشد. این روش جالب و کاملا غیرتهاجمی از فناوری اولتراسوند برای ارسال امواج صوتی به بافت‌ها عمیق پوستی استفاده می‌کند. انجام این کار موجب سفت شدن و کشیده شدن بافت‌ها و مایچه‌های گردن و زیر پوست صورت می‌شود.  جلسات اولتراپی نیز بسیار سریع و راحت هستند و در گاهی موارد حتی کمتر از 30 دقیقه زمان می‌برند. این روش هیچ نیازی به بیحسی موضعی ندارد، هیچ جای زخمی باقی نمی‌گذارد و پس از پایان جلسات درمانی نیازی به گذراندن دوره ریکاوری نیست.

2. لیزر فراکشنال

با افزایش سن، احتمالا به تدریج شاهد تغییر رنگ پوست خود به ویژه در نواحی پشت دست، صورت و بازو خواهید بود. به این لک‌ها لنتیژین گفته می‌شود و تشکیل آنها بخشی طبیعی از روند پیری است. در روش لیزر فراکشنال، یک پرتوی لیزر به هزاران بخش کوچک تر اما با قابلیت نفوذ عمیق تقسیم شده است که به دو لایه ی بالایی پوست شما اثر می‌گذارد. انجام جلسات درمانی لیزر فراکشنال، نه تنها لک‌ها را از بین می‌برد بلکه پوست شما را شفاف و درخشان می‌کند. متخصص پوست ممکن است برای درمان مشکلاتی مانند چین وچروک پوستی، آکنه، جایِ زخم و افتادگی پوست انجام لیزر فراکشنال را تجویز کند.

روند درمان با لیزر فراکشنال معمولا شامل 3 تا  جلسه درمانی با فاصله یک ماه است. البته اکثر بیماران پس از اولین جلسه درمانی متوجه بهبودی وضعیت خود می‌شوند.

3. کاهش چین و چروک‌های پوستی با ترماژ

ترماژ روشی برای سفت کردن پوست با استفاده از امواج رادیوی است و روشی غیرتهاجمی محسوب می‌شود. در این روش از یک دستگاه که بر روی پوست حرکت داده می‌شود، برای ارسال امواج با فرکانس رادویی به کلاژن‌های زیر پوست استفاده می شود. این امواج باعث گرم شدن و سفت شدن بافت کلاژن می‌شود. شل شدن بافت کلاژن عامل بروز چین و چروک است و بنابرایت ای روش درمانی موجب رفع چین و چروک و سفت شدن پوست می‌شود. با بازیابی بافت کلاژنی رنگ پوست نیز بهبود پیدا می‌کند. این روش نیازی به برش در پوست و جراحی ندارد و جلسات درمانی نیز بسیار سریع هستند.

4. درمان به روش آی‌پی‌اِل (IPL)

روش آی‌پی‌اِل یکی روش‌های مشابه با لیزر است. گاهی ممکن است پزشک برای از بین بردن لکه‌های قهوه ای یا بروز قرمزی در پوست، انجام IPL (پالس نوری شدید) را تجویز کند. این دستگاه را می‌توان بر روی طول موج‌های مختلف تنظیم کرد تا طول موج  دستگاه با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و بتواند لکه‌های مختلف با رنگ‌های مختلف را  از بین ببرد. این روش درمانی نیز نیازی به جراحی و بیهوشی ندارد  میزان ناراحتی یا درد در حین جلسات نیز کمترین میزان ممکن است. این روش درمانی شامل یک تا دو جلسه درمانی می‌شود که هر یک تنها حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

5. میکرودرم‌ابریژن

میکرودرم‌ابریژن مانند درم‌ابریژن تهاجمی نیست، و در آن از ابزارهای حداقل ساینده برای جوانسازی پوست با برداشتن لایه ناهموار خارجی (اپیدرم) استفاده می‌شود. این روش برای درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید، کشیدگی و افتادگی پوست، جایِ زخم‌های روشن و روشن سازی پوست استفاده می‌شود. میکرودرم‌ابریژن همچنین به ضخیم شدن بافت کلاژن در پوست شما کمک می‌کند و ظاهری محکم، صاف و جوان به پوست شما می‌بخشد.

میکرودرم‌ابریژن روشی بدون بیهوشی  یا جراحی است و پس از اتمام جلسه درمانی  نیازی به گذراندن دوره ریکاوری نیست.

6. میکرونیدلینگ‌

میکرونیدلینگ‌

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین روش‌های درمانی برای جوانسازی پوست است. بر خلاف بسیاری از روش‌های دیگر که هر یک مخصوص نوع خاصی از مشکلات پوستی هستند، میکرونیدلینگ نتایج خوبی را برای طیف وسیعی از مشکلات  پوستی ارائه می‌دهد. این روش همچنین دارای اثرات قوی ضدپیری است.

انجام روش میکرونیدلینگ شامل اعمال یک غلتک روی پوست است که سوزن‌های ریز بسیار زیادی روی سطح خود دارد و به نوعی سطح پوست را می‌خاراند. اعمال این روش اصلا دردناک نیست و آسیبی به پوست نمی‌رساند اما موجب ارسال سیگنالی به بدن می‌شود که "آسیبی رخ داده" و به همین خاطر بدن شما شروع با ساخت بافت جدید کلاژن کرده و در نتیجه پوست شما صاف و شاداب و سفت می‌شود.

میکرونیدلینگ برای طیف وسیعی از مراجعان با انواع مشکلات پوستی و رده‌های سنی مختلف مناسب است. این روش می‌تواند برای درمان درمان انواع زخم‌ها (جای جوش و جای بریدگی و زخم روی پوست) و انواع لکه‌ها مانند لکه‌های آفتابی مناسب باشد. میکرونیدلینگ همچنین به کاهش چین و چروک‌های پوستی و باز بودن منافذ پوست کمک می‌کند و موجب روشن شدن و محکم شدن بافت پوست می‌شود.

7. روش پی‌آرپی صورت (PRP)

هنگامی که بدن شما دچار آسیبی می‌شود (از بریدگی جزئی گرفته تا یک پارگی شدید)، جریان خون به ناحیه مورد نظر هجوم می‌آورد که پلاکت‌ها و پروتئین‌ها و مواد مغذی که برای رشد و بازسازی سلول لازم هستند را به ناحیه مورد نظر برساند. مواد مغذی یا اصطلاحا "فاکتورهای رشد" موجب تشکیل سلول‌های جدیدتر و جوان تر و همچنین تشکیل الاستین و کلاژن در پوست می‌شود. انجام پی ار پی صورت همه این اثرات را بر روی پوست شما دارد و موجب بهبود حجم و سفتی پوست و جوانسازی آن می‌شود.

در طی جلسات پی ار پی از یک دِرمارولر (غلتک سوزنی) برای ایجاد صدها زخم میکروسکوپی (سوراخ‌های بسیار ریز) در روی پوست استفاده می‌شود. متخصص پوست، این وسیله  خاص را روی صورت و گردن و سایر نقاط مورد نظر شما حرکت می‌دهد تا موجب تحریک آغاز روند بهبودی در پوست شود.

علاوه بر میکرونیدلینگ صورت، پزشک ماده ی پی ار پی را روی پوست اعمال می‌کند. PRP به زبان ساده یک ماده حاوی غلظت بالایی از پلاکت‌ها و پروتئین‌ها خونی و مواد مغذی و محرک رشد است. ترکیب میکرونیدلینگ و پی‌آر‌پی چنان تاثیری در جوانسازی پوست دارد که بی‌نظیر است.

متخصصین پی آر پی صورت می‌توانند پروسه ی پی ار پی صورت شما را با نیازها و مشکلات پوستی منحصر به فرد شما شخصی‌سازی و سفارشی کنند. پی ار پی صورت تاثیرات فوق‌العاده‌ی زیر را بر روی پوست شما دارد:

  • بهبود جای زخم و آسیب‌های پوستی از جمله جای جوش
  • رفع چین و چروک‌ها، شیارها و خطوط پوستی
  • درمان لکه‌های پیری و آسیب‌های ناشی از آفتاب
  • تقویت کردن و سفت کردن بافت پوست
  • رفع هیپرپیگمانتاسیون (تغییر رنگ پوست)
  • کوچک کردن منافذ بزرگ پوستی

علاوه بر این، از آنجا که پی ار پی صورت به مرور زمان منجر به تشکیل سلول‌ها و بافت‌های جدید در پوست می‌شود، بعد از مدتی متوجه خواهید شد که پوست شما صاف شده و آرایش شما یکنواخت تر بوده و ظاهری بی‌عیب و نقص خواهید داشت.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود