زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

بهداشت دهان دندان و انتخاب مسواک مناسب

بهداشت دهان دندان و انتخاب مسواک مناسب

بهداشت دهان دندان و انتخاب مسواک مناسب

بهداشت دهان و دندان (Oral Health) مهمتر از آن چیزی میباشد که ممکن است تصور کنید. این مقاله راهنمایی میباشد برای چگونه بهداشت دهان، دندان ها و لثه ها می تواند بر سلامت عمومی شما تأثیر بگذارد و چطور یک مسواک مناسب انتخاب کنیم.

چه ارتباطی بین سلامت دهان و دندان و سلامت کلی وجود دارد؟

سلامت دهان و دندان

مانند سایر نواحی بدن، دهان شما مملو از باکتری است - عمدتاً بی ضرر. اما دهان شما نقطه ورود به دستگاه گوارش و تنفس شما است و برخی از این باکتری ها می توانند باعث بیماری شوند. 

به طور معمول، سیستم دفاعی بدن و مراقبت های بهداشتی دهان و دندان خوب، مانند مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن، باکتری ها را تحت کنترل نگه می دارد. با این حال، بدون رعایت بهداشت دهان و دندان، باکتری ها می توانند به سطوحی برسند که ممکن است منجر به عفونت های دهان مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. 

همچنین، برخی داروها - مانند ضد احتقان ها، آنتی هیستامین ها، مسکن ها، دیورتیک ها و داروهای ضد افسردگی- می توانند جریان بزاق را کاهش دهند. بزاق غذا را می‌شوید و اسیدهای تولید شده توسط باکتری‌های دهان را خنثی می‌کند و به محافظت از شما در برابر میکروب‌هایی که تکثیر می‌شوند و منجر به بیماری می‌شوند، کمک می‌کند. 

چگونه می توانم از سلامت دهان خود محافظت کنم؟

محافظت از سلامت دهان و دندان

  • برای حفظ سلامت دهان و دندان خود، بهداشت دهان و دندان را به طور روزانه رعایت کنید. 
  • دندان های خود را حداقل دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. از یک برس نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید (Fluoride) استفاده کنید. 
  • روزانه نخ دندان بکشید. 
  • از دهانشویه برای پاک کردن ذرات غذا پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید. 
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید و غذاها و نوشیدنی های شیرین را محدود کنید. 
  • مسواک خود را هر سه تا چهار ماه یکبار یا در صورت ساییدگی یا ساییدگی مسواک زودتر تعویض کنید. 
  • برای معاینات و نظافت منظم دندانپزشکی برنامه ریزی کنید. 
  • از مصرف تنباکو خودداری کنید. 
  • در خرید مسواک مناسب برای کودکان به استاندارد بودن آن و جذاب‌ بودن ظاهر مسواک برای کودک دقت کنید.تا با علاقه از آن استفاده کنند. 

همچنین به محض بروز مشکل سلامت دهان با دندانپزشک خود تماس بگیرید. مراقبت از سلامت دهان و دندان سرمایه گذاری در سلامت کلی شماست. 

نحوه انتخاب مسواک مناسب

از آن جایی که اهمیت به سلامتی دهان و دندان جز مهمترین ترین موارد بر سلامتی بدن به حساب می آید، بنابراین خرید بهترین و مناسب ترین برند از محصولات بهداشت دهان و دندان از ضروریات محسوب می شود.  

برای اینکه بتوانید به خوبی از دندان های خود مراقبت کنید، باید بهترین محصولات بهداشت دهان و دندان را بشناسید و از آنها استفاده کنید. در اکثر مواقع انتخاب و خرید این محصولات به دلیل تنوع زیاد آن ها در فروشگاه ها یا داروخانه ها، کمی گیج کننده است به طوری که حتی ممکن است نتوانید مناسب ترین محصول را برای خود انتخاب کنید. 

اگر شما توجه ویژه ای بر رعایت سلامت دهان و دندان خود دارید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما از محصولات تریزا Trisa استفاده نمایید. 

وجه تمایز محصولات تریزا Trisa چیست؟ 

محصولات تریزا، به عنوان بزرگترین برند فعال واقع در قلب سوئیس و اروپا در زمینه تولید محصولات بهداشت دهان و دندان، دارای ویژگی های منحصر به فرد زیر است: 

  • تولید مسواک‌های معمولی و تخصصی، مسواک‌های برقی و مسواک‌های بین دندانی 
  • پیشرفته‌ترین کارخانجات تولید مسواک در اروپا 
  • کیفیت بالا و سازگاری آنها با محیط زیست 
  • استفاده از فناوری روز دنیا
  • تمامی استاندارد های لازم برای تولید محصولات بهداشت دهان و دندان نظیر ISO 14001 ،OHSAS 18001 ،BRC ،ISO 13485 و ISO9001 
  • استفاده از الیافی که عملکرد بی نظیری در حذف پلاک های میکروبی دندان دارند 
    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (1)
    1. سحر سادات عبادی در 22 فروردین 1401
      محصولات تریزا جزو برندهای قدیمی بهداشت دهان محسوب میشه
      خودم از مسواک برقی این برند استفاده میکنم و واقعا راضی ام
      بخصوص منکه لثه هام حساسه و زود خونریزی میکنه
      پاسخ