زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

تاثیرات جراحی فک بر زیبایی صورت

تاثیرات جراحی فک بر زیبایی صورت

تاثیرات جراحی فک بر زیبایی صورت

جراحی فک از جمله جراحی های ترمیمی به شمار می رود که با ساختار خود قادر است تا به زیباتر نمودن ناحیه فک انسان ها بپردازد. لازم به ذکر است که این مجموعه جراحی ها در دسته جراحی های ترمیمی صورت قرار می گیرند که عمدتا شامل جراحی های ترومای صورت، حفره دهان، فک و صورت می شوند.

جراحی هایی که عمدتا بر روی فک انسان ها انجام می شوند را جزئی از خدمات دندان پزشکی نیز می دانند که امروزه کاربردهای گسترده ای داشته و افراد بسیاری نیز در این حوزه فعالیت دارند. این مجموعه جراحی ها بسیار تخصصی بوده و برای انجام آن ها لازم است به متخصصین جراحی فک مراجعه کنید زیرا این متخصصان براساس میزان دانش بالای خود قادرند تا به درستی مشکلات این نواحی را تشخیص داده و از راهکارهای درمانی خاصی جهت ترمیم استفاده کنند.

جراحی فک چیست؟

برخی از مشکلات مربوط به ناحیه فک ها را نمی توان با استفاده از رویکردهای درمانی خاصی همچون ارتودنسی برطرف نمود. در چنین شرایطی می توان نیاز به جراحی های فک را به وضوح احساس نمود. این دسته جراحی ها به عنوان یک کار تخصصی به شمار می روند که لازم است به صورت تیمی انجام شوند. جراحی فک را ارتوگناتیک نیز می نامند که با ساختار بی نظیر خود قادر است تا بی نظمی های رخ داده در استخوان های فک شما را برطرف نموده و مجددا آن ها را مرتب سازد. به طور معمول از این جراحی ها برای بهبود چهره استفاده می شود که درحال حاضر بسیار محبوب بوده و در سطح گسترده ای توسط مردم سراسر دنیا انجام می پذیرند.

تفاوت های میان جراحان فک و دندانپزشک ها

برخی ممکن است براین باور باشند که تفاوتی میان حوزه فعالیت های جراحان فک و صورت و دندانپزشک ها وجود ندارد اما لازم است بدانید این دسته از جراحان تفاوت های مشهودی با یک دیگر از نظر خدماتی که به شما ارائه می دهند دارند. به طور معمول یک دندانپزشک آموزش های لازم برای برطرف نمودن مشکلات دندانی همچون معاینات دهان، پر نمودن و عصب کشی ، جرم گیری و ... را پشت سر می گذارد اما برای تغییر دادن ساختار دهان و فک خود لازم است به جراح زیبایی فک مراجعه کنید.

متخصص جراحی فک و صورت به عنوان یکی از تخصص های پزشکی مربوط به دندان است که در ترمیم و بهبود ظاهر فک تخصص دارد و با انجام عمل جراحی فک که کاملا تخصصی و مختص همین رشته است، مشکلات ظاهری و آسیب دیدگی فک را برطرف می کند. افرادی که فک آنها دچار آسیب دیدگی نباشند هم می‌توانند برای عمل زیبایی و زاویه دادن به فک به متخصص جراحی فک و صورت مراجعه کنند.

جراحی فک چگونه انجام می شود؟

جراحی فک و صورت همچون هر جراحی دیگری مراحل خاص خود را داشته و لازم است در انجام آن دقت عمل بالایی به کار گرفته شود به همین جهت است که توصیه داریم در انتخاب جراحان فک سهل انگاری ننمایید. این دسته از جراحی های ترمیمی روندی طولانی و پیچیده دارند و درگام اول لازم است جراح تمام بررسی های موردنیاز را در راستای عملکرد دهان و دندان شما انجام داده و به این طریق به اطلاعات کاملی از مشکلات فک و صورت شما دست یابد.

در صورتی که یک جراح زیبایی فک نتواند این دسته از ارزیابی ها را به درستی انجام دهد شما در ادامه با مشکلات متعددی در کارکرد دهان و دندان های خود مواجه خواهید شد. ویزیت و دریافت مشاوره های جراحی زیبایی فک به عنوان اولین مرحله از این جراحی ها به شمار می روند که طی آن پزشک اقدامات اولیه را برای شروع نمودن دوره های درمانی شما انجام می دهد.

پس از این مرحله لازم است چند نمونه عکس برداری و رادیولوژی ها را بر روی دهان و فک خود انجام دهید تا پزشک شما بر اساس این اسکن ها بتواند استراتژی موردنیازش را انتخاب نماید. شما برای انجام چنین جراحی هایی نیاز به طی نمودن و یا انجام دادن مراقبت های خاصی با عنوان مراقبت های قبل از جراحی و مراقبت های بعد از جراحی خواهید داشت که باید در این راستا هرگونه سهل انگاری را کنار بگذارید.

در کلیه روش‌های زاویه سازی فک باید سوابق پزشکی و داروهای مصرفی را به پزشک اطلاع داد. برخی داروها مانند داروهای ضدالتهاب، آسپرین و مکمل‌های گیاهی بر روی عمل زیبایی تاثیر گذاشته و با رقیق‌سازی خون احتمال خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند. پزشک با اطلاع از داروهای مصرفی و بیماری‌های شخص در مورد مناسب بودن این روش و نوع زاویه‌سازی تصمیم می‌گیرد.

در رابطه با جراحی فک باید قبل از انجام جراحی در بیمارستان بستری شوید. پزشک چند هفته قبل از جراحی از شما می‌خواهد مصرف سیگار و برخی داروها را قطع کنید. در رابطه با جراحی خانم‌ها معمولا باید مصرف داروهای هورمونی قطع شود.

جراحی زیبایی فک

جراحی فک برای چه کسانی ضروری است؟

دلایل بسیاری وجود دارند که ممکن است شما را با اختلالات فک و دهان مواجه سازند. برخی از این دلایل ژنتیکی، مادرزادی و یا تکاملی بوده و از بدو تولد همراه انسان ها هستند اما برخی دیگر طی بروز برخی آسیب ها رخ می دهند. این دسته از اختلالات موجب بد شکل شدن ظاهر هر انسانی خواهند شد بنابراین لازم است در سریع ترین زمان ممکن اقدام به برطرف نمودن آن ها نمود. از عمده افرادی که به انواع جراحی زیبایی فک نیاز دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • افرادی که مبتلا به زخم دهان هستند؛
  • افرادی که مشکلات تنفسی دارند؛
  • افرادی که دچار عدم تقارن صورت هستند؛
  • افرادی که اختلال مفاصل فک دارند؛
  • افرادی که با رشد غیر طبیعی فک مواجه می باشند؛
  • بیمارانی که توانایی خوردن صحیح غذاها و جویدن آن ها را ندارند؛
  • افرادی که با ناهنجاری های رایج فک و دهان مواجه هستند.

هزینه جراحی زیبایی فک و صورت

عوامل بسیاری می توانند بر روی هزینه جراحی زیبایی فک و صورت اثرگذار بوده و شرایط متفاوتی را برای شما رقم بزنند. اگر بخواهیم اشاره ای به این عامل ها داشته باشیم لازم است بدانید محل انجام جراحی، میزان مهارت جراح، هزینه های بیهوشی، داروهای تجویز شده و اختلالات فک قادرند تا هزینه نهایی این جراحی ها متغیر نمایند. در کنار تمام این عامل ها نباید از کنار علت اصلی انجام جراحی فک نیز عبور نمود زیرا برخی براساس بیماری های پزشکی و برخی برای زیبایی صورت می پذیرند و اصلاحاتی که جنبه درمانی نداشته نباشند تحت حمایت بیمه ها قرار نخواهند گرفت و هزینه های بیشتری برای شما به همراه دارند.

بهترین جراح فک و صورت

انتخاب بهترین جراح فک و صورت

شما برای انتخاب بهترین جراح فک و صورت لازم است نکات مهمی را رعایت نمایید. در این راستا بهتر است با یک دندان پزشک مجرب صحبت کنید زیرا این افراد با دانش بالای خود بیشتر از دیگران قادرند تا به شما در انتخاب یک جراح مناسب مشاوره بدهند.

برای انتخاب بهترین پزشک متخصص جراحی فک باید با چند متخصص مشاوره داشته باشید. حتما نمونه کارهای قبلی و عکس‌های قبل و بعد مراجعه‌کنندگان را مشاهده کنید. تجربه پزشک مسئله بسیار مهمی است. هرچه سابقه کار پزشک بیشتر باشد، با آناتومی صورت و نوع تغییرات لازم آشنایی بیشتری دارد. در روش‌های زاویه سازی بدون جراحی در مورد مواد مورد استفاده و دستگاه‌های موجود در کلینیک اطلاعات کامل را کسب کنید.

در انتخاب بهترین جراح فک و صورت برای جراحی فک باید دقت بیشتری داشته باشید. از آن‌جایی که جراحی یک روش دائمی است، عوارض آن می‌تواند بسیار جدی باشد. پس حتما به نمونه کارهای جراح و مجوزهای جراحی توجه داشته باشید. مجوزهای پزشک نشان می‌دهد، آموزش‌های لازم برای جراحی را دیده است. آقایان برای انتخاب جراح باید به تجربه پزشک در جراحی آقایان دقت کنند. انتخاب جراحی که برای آقایان جراحی زاویه سازی فک انجام نداده است، ریسک بالایی دارد.

بهترین جراحان فعال در درمان اختلالات فک و صورت لازم است توانایی و دانش لازم برای درمان نمودن بیماری های مربوط به سر که شامل صورت، فک، گردن، دهان، چانه، طاق جمجمه و گونه ها می شوند را دارا بوده و بتوانند به خوبی این بیماری ها را تشخیص دهند. انتخاب رویکردهای درمانی مناسب نیز از جمله وظایف این دسته از جراحان زیبایی به شمار می رود که اثرات بسیاری بر روی روند درمان شما دارد.

  وبسایت دکترتو مرجع دریافت نوبت پزشکان متخصص (https://doctoreto.com)

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود