زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

3 مقصد هیجان انگیز برای سفر خارجی

3 مقصد هیجان انگیز برای سفر خارجی

3 مقصد هیجان انگیز برای سفر خارجی

همیشه سفر پر از هیجان و لذت است. اما این هیجان حتی از پیش از سفر آغاز می‌شود؛ یعنی زمانی که به دنبال یک مقصد خوب برای سفر می‌گردید و گزینه‌ها را بررسی می‌کنید. شاید شما هم موافق باشید که سفرهای خارجی حتی هیجان و ماجراجویی بیشتری دارد. از تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل خارجی تا جستجوی جاهای دیدنی کشور موردنظر، همه و همه جزیی از تجربه سفر شما هستند.

در این مطلب قصد داریم 3 مقصد گردشگری خارجی زیبا و جذاب را که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید، معرفی کنیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

مقاصد گردشگری جذاب برای سفر خارجی

شهرها و کشورهای زیادی می‌توانند در لیست مقاصد سفر شما قرار بگیرند. از این میان برای سفری ارزان‌تر، کشورهای همسایه پیشنهاد می‌شود. از میان کشورهای همسایه نیز 3 مقصد گردشگری محبوب ایرانیان را معرفی خواهیم کرد. مقاصد پیشنهادی که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید، سفری به نسبت ارزان و در عین حال هیجان‌انگیز برایتان خواهند ساخت.

تایلند

تایلند از توریستی‌ترین کشورهای جهان است. کشوری آسیایی با شهرهایی که هر کدام می‌توانند یک تجربه سفر به یادماندنی به ارمغان بیاورند. گرچه تایلند آب و هوای متنوع و غیرقابل پیش‌بینی دارد، اما با وجود جاذبه‌های بیشمار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تفریحی، هیچوقت برای مسافران خسته‌کننده نمی‌شود.

شهرهای توریستی تایلند از جمله بانکوک، پاتایا، پوکت همیشه پر از گردشگرانی از سرتاسر دنیا هستند. هتل های پوکت وسایر شهرهای تایلند هیچگاه خالی از مسافر نیست. مسافرانی که علاوه بر بازدید از معابد، آرامگاه‌ها و اماکن تاریخی و مذهبی تایلند، از تماشای طبیعت و جزایر تایلند، آبشارها و غارها لذت می‌برند.

در سفر خود به تایلند، تجربه موسیقی و رقص، تفریحات مختلف، غذاهای تایلندی، بازدید از مشاغل تایلندی‌ها شامل کشاورزی و صید را از دست ندهید.

در بهار و تابستان تایلند به شدت گرم است، بنابراین هزینه سفر به تایلند در این ایام بسیار پایین است و البته در تابستان می‌توانید در جشنواره آب شرکت کنید.

مقصد گردشگری خارجی زیبا

ترکیه

کشور ترکیه همه ساله میزبان گردشگران زیادی از کشور ماست. نزدیکی این کشور به ایران، شهرها و اماکن گردشگری بسیار و متنوع، ماهیت و فرهنگ آسیایی-اروپایی، مهمتر از آن عدم نیاز به ویزا به علاوه بسیاری ویژگی‌های دیگر، ترکیه را به انتخاب اول بسیاری از افراد برای سفر خارجی تبدیل کرده است و در لیست رزرو هتل خارجی، هتل‌های ترکیه جز پرطرفدارترین‌ها هستند.

ترکیه در همه ایام سال هوای دلپذیری دارد، اما پیشنهاد ما این است که بهار و پاییز را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید. نه سرمای زمستان هست و نه گرمای تابستان که مزاحمتی برای گردش و بازدید شهرها ایجاد کند.

همه شهرهای ترکیه توریستی هستند؛ استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی تعدادی از شهرهای معروف ترکیه برای سفر هستند. اما از این میان شاید بتوان گفت استانبول و آنتالیا در بین ایرانیان محبوبیت بیشتری دارند. استانبول کلان شهری است با جاذبه‌های تاریخی، غذاهای خوشمزه، زندگی شبانه، فروشگاه و بازارهای متنوع و طبیعت زیبا که سبب می‌شود گردشگر از پرسه زدن در شهر هیچ احساس خستگی نکند.

خیابان استقلال، میدان تقسیم، کاخ توپکاپی، برج گاتا و مساجد شهر از جمله مسجد آبی و مسجد سلطان احمد تنها تعدادی از اماکن گردشگری استانبول هستند. با تهیه بلیط هواپیما استانبول و مشخص کردن زمان سفر خود، برای یک سفر هیجان‌انگیز به استانبول آماده شوید.

آنتالیا اما بیشتر به یک مقصد گردشگری جهت آرام شدن و استراحت دور از هیاهو شهرت دارد. در عین حال، دارای مراکز تفریحی بسیاری است که سبب می‌شود مسافران از اقامت خود در یک شهر ساحلی و انواع تفریحات در دل طبیعت لذت ببرند. آبشارهای دودن، مجموعه تفریحی لند آو لجندز، تور رفتینگ و آفرود تنها نمونه‌هایی از جذابیت‌های این شهر هستند.

اما آنتالیا بیشتر به خاطر هتل‌های آل و یوآل شهرت دارد. هتل‌هایی که انواع امکانات و تفریحات را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، از کلوپ‌ها و باشگاه‌های ورزشی گرفته تا استخر و اسپا و آرایشگاه و سینما و بسیاری موارد دیگر تا تجربه اقامت در هتل آنتالیا را دلچسب‌تر کنند. یادتان باشد اگر قصد رزرو هتل آنتالیا را دارید، دقت کنید که در بعضی فصول تخفیف‌های مناسبی برای این هتل‌ها ارائه می‌شود.

مقاصد گردشگری جذاب برای سفر

ارمنستان

کشور ارمنستان از همسایگان شمالی کشور ماست که مقصد ایده‌آلی برای کسانی است که به دنبال سفری ارزان به مقصدی نزدیک هستند. ارمنستان بین دو دریای خزر و سیاه قرار گرفته و از قدمتی سه هزار ساله برخوردار است. بنابراین دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری برای گردشگران دارد.

سفر به ارمنستان بسیار ساده است، اگر رزرو هتل خارجی را برای ارمنستان انجام داده‌اید، نیازی نیست برای ویزا نگرانی داشته باشید؛ چراکه ویزا را می‌توانید در عرض چند دقیقه در فرودگاه دریافت کنید.

از جمله جاذبه‌های گردشگری ارمنستان، می‌توان از پارک عشاق، سالن اپرا تئاتر، کلیسای کاتوقیکه، دریاچه سوان، مجسمه مادر، گالری ملی و موزه تاریخ ارمنستان، معبد گارنی نام برد.

چهار فصل ارمنستان زیباست. در بهار از طبیعت سرسبز لذت می‌برید، در تابستان از جشنواره‌ها و تفریحات آبی و ساحلی. زمستان ارمنستان برای عاشقان برف بسیار عالی است. جشن سال نو میلادی در ارمنستان بسیار دیدنی است. در پاییز هم طبیعت رنگارنگ ارمنستان فضای دل‌انگیزی ایجاد می‌کند و بهترین زمان برای عکاسی است.

مقاصد بیشتری را می‌توان به این لیست اضافه کرد، از جمله دبی، مالزی و باکو. مهم این است که مشخص کنید از سفر چه هدفی دارید، به دنبال ریلکس کردن در سواحل گرم و آفتابی هستید، یا قصد خرید دارید یا می‌خواهید در دل اماکن تاریخی پرسه بزنید.

سفر کم هزینه و هیجان‌انگیز به خارج از کشور را تجربه کنید

اگر تصمیم دارید تجربه‌ای جدید و به یادماندنی از یک سفر خارجی برای خودتان بسازید، پس از تصمیم‌گیری درباره مقصد سفر، باید اطلاعات کافی از شرایط مقصد و هزینه‌های پرواز، اقامت و گردش بدست آورید.

مهم است که یک اقامتگاه مناسب و به‌صرفه داشته باشید. بنابراین زمان رزرو هتل خارجی به امکانات و خدماتی که هتل ارائه می‌دهد، توجه کنید. به خصوص اگر می‌خواهید بابت اقامت در هتلی لوکس هزینه کنید، باید مطمئن شوید امکانات هتل با انتظارات شما همخوانی داشته باشد.

با در نظر گرفتن همه نکات و توصیه‌ها و البته مطالعه نظرات کسانی که پیش از این به مقصد موردنظر شما سفر کرده‌اند، سفری خاص برای خود بسازید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود