زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

برای سفر خارجی ارزان کدام کشورها را انتخاب کنیم؟

برای سفر خارجی ارزان کدام کشورها را انتخاب کنیم؟

برای سفر خارجی ارزان کدام کشورها را انتخاب کنیم؟

دوست دارید که سفری به خارج از مرزهای ایران را تجربه کنید؟ دغدغه هزینه‌ها را دارید و مدیریت بودجه سفر برایتان کمی سخت است؟ یادتان باشد که همیشه با تصمیم‌گیری هوشمندانه و انتخاب‌های درست می‌توانید راهی برای رسیدن به خواسته‌هایتان پیدا کنید.

می‌توانید با راهکارهای مختلف از خرید اینترنتی بلیط پرواز خارجی تا انتخاب مقصد مناسب، سفر خارجی را اقتصادی‌تر کنید. اما ببینید مسافرت خارجی به چه کشورهایی برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود؟  

۱. امارات

کشور امارات

امارات از آن مقاصد نام‌آشنا برای مسافران ایرانی است. هزینه سفر به امارات می‌تواند اندک تا بسیار پرهزینه باشد. همه‌چیز به رزرو انلاین بلیط هواپیما تا هتل و تفریحاتی وابسته است که انتخاب می‌کنید. با این حال، سفرکردن به امارات معروف برای ایرانی‌ها ساده‌تر است و می‌تواند کم‌هزینه‌تر از مقاصد خارجی دیگر تمام شود. 

۲. ترکیه 

شهرهای ترکیه زیبا و در تمام طول سال پذیرای مهمانان ایرانی‌ هستند. هزینه سفر به ترکیه هم کمتر از نقاط دیگر دنیا است. اگر به دنبال ترتیب‌دادن سفر خارجی ارزان هستید، استانبول، آنکارا و شهرهای متعدد دیگر ترکیه را به‌خاطر داشته باشید. البته ترکیه هم مانند امارات می‌تواند سفری گران، متوسط یا ارزان باشد. همه‌چیز به انتخاب‌های خودتان وابسته است. 

ماجرا از این قرار است که فرایند آماده‌شدن برای سفر و خرید بلیط می‌تواند ساده، سریع و ارزان هم پیش برود. در واقع، این شما هستید که انتخاب می‌کنید از کدام خدمات و امکانات در سفر به این نقاط بهره ببرید. اگر به‌دنبال سفرهای اقتصادی هستید، امکان ترتیب‌دادن چنین برنامه‌ای هم در سفر به ترکیه وجود دارد و هم امارات. 

۳. ویتنام 

اگر خواهان رقم‌زدن تجربه‌ای متفاوت برای خود هستید و در ضمن، نمی‌خواهید که هزینه‌ای بسیار زیاد بپردازید، ویتنام را در نظر بگیرید. این کشور طبیعتی متفاوت دارد و هزینه‌های مختلف از جمله غذا در آن چندان بالا نیست. 

استفاده از اتوبوس و قطار برای تردد، هزینه‌های سفرتان به ویتنام را کم می‌کند. غذاها و بلیط بازدید از نقاط دیدنی هم مقرون‌به‌صرفه است. سرزدن به کشورهای متفاوتی مانند ویتنام به شما کمک می‌کند که درک بهتری نسبت به نقاط مختلف دنیا و زندگی روی این کره خاکی به‌دست بیاورید. 

۴. لائوس

کشور لائوس

در جنوب شرقی آسیا، کشورهای زیبا و جذابی برای بازدید وجود دارند. لائوس هم یکی از این کشورها است و هزینه‌هایش نسبت به سفرکردن به مقاصد دیگری مثل کشورهای اروپایی کمتر تمام می‌شود. برای خرید بلیط هواپیمای خارجی هم می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی کمک بگیرید که تخفیف‌هایی هم برای خرید در نظر می‌گیرند. 

لائوس از آن کشورهای بی‌سروصدا و آرامی است که در سفر به آن طعم آرامش را می‌چشید، دیدنی‌های طبیعی را بازدید می‌کنید و با اقامت در هاستل‌ها و هتل‌های نه‌چندان گرانش اوقات خوشی را می‌گذرانید. تورهای درون‌شهری لائوس هم مقرون‌به‌صرفه‌اند و با هزینه اندکی می‌توانید با آنها تمام دیدنی‌های شهرهایش را ببینید. 

۵. کامبوج 

کامبوج بهشت گمشده‌ای است که شاید نخستین انتخابتان برای سفری خارجی نباشد اما با شناخت آن برای دیدنش کنجکاو خواهید شد. این کشور هم کوچک است و در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کامبوج پرتعداد هستند و هزینه‌های سفر به آن هم قابل مدیریت‌کردن است. 

هزینه خوراک و اقامت در کامبوج اندک است. هتل‌هایی که در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری هستند هم قیمت بالایی ندارند. با سفر به کامبوج می‌توانید خوب غذا بخورید، خوب بگردید و در مکان‌های مناسب اقامت داشته باشید. هزینه هیچ‌یک از این‌ها سرسام‌آور و عجیب‌وغریب نمی‌شود. شاید با تخفیف‌های موجود برای خرید اینترنتی بلیط پرواز خارجی بتوانید پرواز ارزان‌تری تهیه کنید. 

۶. ارمنستان 

به‌دنبال سفری آرام هستید و می‌خواهید آب‌وهوایی تازه کنید؟ یکی دیگر از گزینه‌های سفر خارجی ارزان  ارمنستان است. سفر به این کشور هم مقرون‌به‌صرفه است و هم جذاب. طبیعت این کشور زیبا است و می‌تواند مکانی آرام برای گذران سفری شاد و خوشایند باشد. 

ارمنستان هاستل‌های زیبا و ارزانی دارد که نمی‌گذارند هزینه‌های سفرتان زیاد شود. برای تردد هم اتوبوس‌ها و مترو در دسترس هستند. اگر با تور سفر نمی‌کنید و قرار است با برنامه‌ریزی‌های شخصی سفر را مدیریت کنید، بدانید که غذاخوردن در رستوران‌های خوب این کشور هم آنچنان گران نیست. 

۷. بلغارستان 

کشور بلغارستان

یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای رفتن به سفری تقریبا ارزان بلغارستان است. این کشور اروپایی هنوز عضو اتحادیه شینگن نشده و به همین خاطر، دریافت ویزای آن نسبت به مقاصد اروپایی دیگر دشوار نیست. بهار بلغارستان بسیار زیبا و جذاب است. 

پس اگر قصد تهیه بلیط هواپیمای خارجی دارید و رهسپار بلغارستان هستید، فصل بهار را انتخاب کنید. این کشور در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و معدن گل‌های رز زیبای دنیا است. دیدنی‌های طبیعی و تاریخی بلغارستان کم نیست. با سفر به آن می‌توانید در هاستل‌های متنوع و ارزان‌قیمتی اقامت کنید که از نظر امنیت و نظافت در وضعیت بسیار خوبی هستند. 

غذاهای این کشور هم بیشتر یونانی و ترکی است و نسبت به کشورهای اروپایی دیگر چندان گران نیست. هزینه حمل‌ونقل هم مقرون‌به‌صرفه است و سرسام‌آور و گزاف به‌نظر نمی‌رسد. 

۸. اندونزی 

آسیا مکان‌های دیدنی زیادی دارد. اندونزی هم در جایی نزدیکی جنوب تایلند قرار گرفته و زیبایی‌های طبیعی فراوانی دارد. غذاهای دریایی و محلی این کشور ارزش امتحان‌کردن دارند و برای اقامت در آن هم می‌توانید به هاستل‌های متنوع و ارزان‌قیمت مراجعه کنید. 

با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی چارتری می‌توانید پروازی ارزان‌تر داشته باشید. در طول سفر هم امکانات مختلفی برای مدیریت هزینه‌ها وجود دارد. برای مثال، اندونزی رستوران‌های لوکس فراوانی دارد اما تهیه غذا از اغذیه‌فروشی‌های خیابانی و اقامت در هاستل‌هایش به شما در مدیریت بودجه سفرتان کمک شایانی می‌کند. 

۹. بولیوی 

بولیوی در آمریکای جنوبی قرار دارد. این کشور فقیر است و هزینه سفر به آن مقرون‌به‌صرفه می‌شود. جذابیت‌های طبیعی و جنگل‌های انبوه استوایی‌اش واقعا دیدن دارند. اگر در سفرکردن به‌دنبال کشف لحظه‌های تازه در سرزمین‌های نادیده هستید، بولیوی را انتخاب کنید که پشیمان نخواهید شد. 

گرفتن ویزای این کشور برای ایرانی‌ها بسیار ساده است و همین هم عامل دیگری می‌شود که یک سفر خارجی ارزان و بی‌دردسر را تدارک ببینید. بازارهای بولیوی هم سنتی است و حتی برای خرید سوغاتی هم با قیمت‌هایی ارزان روبه‌رو می‌شوید. 

۱۰. گواتمالا 

با تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان و راهی‌شدن به سمت گواتمالا هم تجربه‌های جالب و خاصی برایتان شکل می‌گیرد. این کشور که در آمریکای مرکزی قرار دارد، وسعت چندانی ندارد اما از بزرگ‌ترین کشورهای قاره آمریکا است. 

گرفتن ویزای این کشور برای ما ایرانی‌ها سخت نیست. بناهای تاریخی زیادی در شهرهای گواتمالا وجود دارند. بعضی از آنها در یونسکو به ثبت جهانی هم رسیده‌اند. هزینه خوراک و غذا هم در شهرهای این کشور زیاد و گزاف نیست. 

در آخر 

در این مقاله چند کشور ارزان برای سفر خارجی را به شما معرفی کردیم. کشورهای دیگری مثل گرجستان یا آذربایجان هم می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند. حالا انتخاب با شماست. با شناخت مقاصد مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای سفر و خرید اینترنتی بلیط پرواز خارجی می‌توانید دنیا را بگردید و با کشورهای مختلف آشنا شوید. این روزها که خرید بلیط هواپیمای خارجی راحت‌تر از همیشه شده است، با کمی جست‌وجو و تحقیق ببینید که می‌توانید به کدام کشورها و شهرها بروید. هزینه‌ها را مدیریت کنید و دنیادیده شوید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود