زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

آزمایش در منزل، کمک به زندگی بهتر

آزمایش در منزل، کمک به زندگی بهتر

آزمایش در منزل، کمک به زندگی بهتر

برای بهتر کردن زندگی باید به سلامت خود اهمیت بدهیم. آزمایش چکاپ کامل بدن به ما کمک میکند تا وضعیت سلامت بدن خود را دوره‌ای بررسی کنیم. در این بین، آزمایش هورمونی یکی از مهم‌ترین آزمایش‌های چکاپ کامل است که از شما گرفته میشود.

با افزایش اهمیت و نقش آزمایشگاه در سلامت جامعه، انجام آزمایش در منزل تهران و کلان شهرهای دیگر بیش از پیش افزایش یافته و استفاده از خدمات این مراکز، دیگر محدود به مراجعه حضوری نیست.

براساس استاندارد خدمات بهداشت در دنیا، بهترین آزمایشگاه‌ باید امکان خدمات دهی در محل، یعنی محل کار، منزل، هتل و... را برای متقاضیان فراهم کند؛ و تهران لب، بهترین آزمایشگاه ژنتیک و پاتوبیولوژی تهران این امکانات را فراهم کرده است.

آزمایش چکاپ کامل بدن به زندگی بهتر کمک می کند

ما انسان‌ها بدن‌های پیچیده‌ای داریم؛ گاه ممکن است به یک بیماری مبتلا باشیم و تا چندین سال از آن مطلع نشویم! به همین دلیل مهم است که از وضعیت بدن خود آگاه باشیم و یک شیوه زندگی سالم را انتخاب کنیم.

نکته: برخی از افراد بصورت سالانه و یا ماهانه آزمایش چکاپ کامل را انجام میدهند.

3 مورد از مهم‌ترین آزمایش‌های چکاپ کامل:

1. آزمایش خون CBC

آزمایش خون CBC یکی از اصلی ترین بخش‌های آزمایش چکاپ کامل بدن است. در این تست، شمارش کامل سلول‌های خونی انجام میشود و عارضه‌های مختلفی مثل کم خونی، سرطان خون، مالاریا و انواع عفونت‌ها در آن تشخیص داده میشود.

2. آزمایش ادرار

ادرار از مهم ‌ترین مایعات بدن انسان است و اطلاعات بسیار با ارزشی درباره عفونت ادراری، کلیه‌ها و دیابت به ما میدهد. برای انجام این تست نیازی به ناشتا بودن نیست، اما بهتر است نمونه‌ای که ارائه میدهید، اولین ادرار روزتان باشد.

3. آزمایش هورمونی

هورمون‌ها مهمترین عواملی هستند که رشد بدن ما را تنظیم میکنند و با آزمایش هورمونی در منزل با بهترین آزمایشگاه تهران و اندازه گیری آنها میتوانیم سلامت خود را بسنجیم.

کم و زیاد شدن این مواد شیمیایی که توسط غده‌ها وارد خون میشوند، عامل مهمی است که میتواند مردان و زنان را به عارضه‌های مختلفی دچار کند.

با انجام آزمایش هورمونی در منزل میتوانید از مشکلات که در ذیل به آن اشاره می شود، جلوگیری کنید:

  • قاعدگی نامنظم و تنبلی تخمدان
  • رویش موهای زائد
  • تغییر در خلق و خوی فرد
  • یائسگی زودرس
  • چاقی و افسردگی

این آزمایش هورمونی در بهترین آزمایشگاه تهران هم برای آقایان و هم برای بانوان انجام میشود.

- آزمایش هورمون استروژن

هورمون استروژن جزء استروئیدها به شمار میرود و یکی از اصلی‌ترین هورمون‌های زنانه است که در عملکرد اندام تولید مثل و افزایش خصوصیات جنسی ثانویه موثر است.

همچنین این هورمون به همراه پروژسترون در تنظیم چرخه قاعدگی نقش بسیار مهمی ایفا میکند. با انجام آزمایش هورمونی در منزل با بهترین آزمایشگاه تهران، یکی از هورمون‌های استرون، استرادیول و استریول اندازه گیری میشود.

- آزمایش هورمون پروژسترون

پروژسترون نیز یک هورمون استروئیدی است که نقش مهمی در آماده سازی بدن برای بارداری دارد. این هورمون در طول چرخه قاعدگی متغیر است و نمیتوان با انجام یک آزمایش آن را اندازه گیری کرد، برای همین از طریق اندازه گیری سریالی یا متعدد سنجیده میشود.

- آزمایش هورمون FSH و LH

بسیاری از هورمون‌ها از جمله تستوسترون در آقایان و خانم‌ها مشترک است، هورمون‌های هورمون لوتئینیزه کننده (LH) و هورمون محرک فولیکول  (FSH)از جمله این هورمون‌ها میباشند که با آزمایش هورمونی در بهترین آزمایشگاه تهران مورد بررسی قرار میگیرند.

بطور کلی، این دو هورمون در آقایان باعث تحریک بیضه‌ها شده و در نتیجه آن تستوسترون تولید میشود. در بانوان نیز با تحریک تخمدان منجر به آزاد شدن تخمک خواهند شد.  

- آزمایش تستوسترون

اگرچه تستوسترون که یک هورمون آندروژن است، بیشتر به عنوان هورمون‌های مردانه شناخته میشود، اما این هورمون در بانوان و در تخمدان نیز تولید میشود. این هورمون در آقایان ویژگی‌های جنسی مانند رویش موی بدن و رشد ماهیچه‌ها و تولید اسپرم را تحریک میکند و در خانم‌ها در تخمک گذاری موثر است؛ برای بررسی میزان این هورمون باید آزمایش در منزل انجام دهید.

- آزمایش هورمون پرولاکتین

پرولاکتین یک هورمون مردانه است که در عملکرد بیضه و همچنین تعادل هورمون تستوسترون نقش بسیار مهمی ایجاد میکند و در صورت تنظیم نبودن آن، اسپرم‌سازی با مشکل مواجه خواهد شد.

- آزمایش هورمون تیروئید

برای تست عملکرد تیروئید می‌بایست برخی از هورمون‌هایی که غده هیپوفیز و یا تیروئید تولید میکنند را بررسی کرد. عدم عملکرد مناسب این غدد منجر به بیماری‌های تیروئیدی میشود که نتیجه آن اختلالات قاعدگی خواهد بود.

درصورتی که این هورمون افزایش پیدا کند، مشکلاتی مثل کاهش وزن شدید، گواتر، پریود نامنظم و بیش فعالی را به وجود می‌آورد.

- آزمایش هورمونی روز سوم پریود (قاعدگی)

آزمایش هورمونی روز سوم قاعدگی یکی از بهترین آزمایش‌ها برای بانوان است و کمک میکند تا اولا از بروز اختلالات دستگاه تناسلی و تولیدمثل بانوان جلوگیری شود، دوما اگر چنین بیماری وجود دارد آن را تشخیص میدهد و در آخر به درمان آن کمک میکند.

این آزمایش همانطور که از نامش مشخص است در دوران قاعدگی (پریودی) انجام میشود و هورمون‌های استروژن، پروژسترون، پرولاکتین، FSH و LH را اندازه گیری میکند.

آزمایشگاه تهران لب با خدمات آزمایش در منزل به شما کمک می‌کند که زندگی بهتری داشته باشید

شما میتوانید با استفاده از هر بیمه درمانی پایه و تکمیلی، برای نوبت دهی آنلاین آزمایش در منزل تهران با شماره 1650 برای استان تهران و 88709970-021 برای آزمایش در منزل دیگر استان‌ها تماس بگیرید.

نکته: نتیجه و هزینه آزمایش در منزل، هیچ تفاوتی با آزمایش حضوری در آزمایشگاه ندارد.

آزمایش هورمونی در منزل با بهترین آزمایشگاه تهران

نقاط قوت آزمایشگاه تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه ژنتیک و پاتوبیولوژی برای کمک به زندگی بهتر با خدمات آزمایش در منزل:

نوبت‌دهی آنلاین آزمایش در منزل

دریافت نوبت از بهترین آزمایشگاه برای آزمایش چکاپ کامل بدن از طریق وب سایت تهران لب امکان پذیر است.

جوابدهی آنلاین آزمایش در منزل

نیازی به مراجعه برای دریافت نتیجه به آزمایشگاه نیست، شما میتوانید با شماره قبض خود و رمز عبور، نتیجه آزمایشات خود را نهایتا تا 48 ساعت بعد، از آزمایشگاه تهران لب دریافت کنید.

تحت پوشش همه بیمه‌ها برای آزمایش در منزل

لازم به ذکر است آزمایشگاه تهران لب خدمات آزمایش در منزل را تحت پوشش بیمه‌های درمانی پایه و تکمیلی ارائه میکند.

آرامش و آسایش با آزمایش در منزل

در زمان منتظر بودن در صف‌های پذیرش و نمونه‌گیری حضوری آزمایشگاه صرفه جویی می شود.

اتلاف وقت در ترافیک شهر تهران برای افرادی که محل زندگی‌شان فاصله زیادی تا آزمایشگاه دارد کم می شود.

افرادی که دچار نقص ایمنی هستند یا استرس ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی مثل کرونا در محیط‌های عمومی جامعه و آلودگی هوا را دارند، به راحتی آزمایش می دهند.

سالمندان و کهنسالان، بازنشستگان، نوزادان و کودکان تحت درمان، زنان باردار و معلولین ناتوان مستقر در خانه از مشتریان اصلی آزمایش در منزل هستند.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود
    تعداد نظرات (6)
    1. شیوا عادل در 28 اردیبهشت 1402
      سلام ممنون از مقاله خوبتون🙏
      ببخشید من خیلی با آزمایشگاه تهران لب آشنایی ندارم، خواستم ببینم چکاپ سالمندان هم توی آزمایش در منزل شما انجام میشه؟ برای والدینم میخواستم چون سنشون زیاده امکان مراجعه حضوری ندارند
      پاسخ
      1. تهران لب در 7 خرداد 1402
        سلام شیوا عزیز
        بله آزمایش در منزل برای سالمندان هم انجام میشود، جهت هماهنگی با شماره ۱۶۵۰ تماس بگیرید🙏
        پاسخ
    2. عباس دانش پذیر در 28 اردیبهشت 1402
      سلام من برای چکاپ خانواده‌ام میخواستم آزمایش در منزل بگیرم، آزمایش چکاپ هم انجام میدین دیگه؟
      پاسخ
      1. تهران لب در 7 خرداد 1402
        سلام و عرض ادب،
        بله آزمایش در منزل شامل چکاپ هم میشود
        پاسخ
    3. سمیرا قیاسی در 28 اردیبهشت 1402
      سلام من برای تست پاپ اسمیر از آزمایش در منزل تهران لب استفاده کردم، یکم طول کشید تا پزشک به منزل برسه البته با ترافیک تهران غیرعادی نیست،
      ولی واقعا تجربه خوبی بود و تنها تفاوت هزینه‌ش واسه هزینه رفت و آمد کارشناس بود که میارزید👍
      پاسخ
      1. تهران لب در 7 خرداد 1402
        سمیرا عزیز سلام
        ممنون از اینکه تجربه استفاده‌تون از تهران لب رو به اشتراک گذاشتید.
        خوشحالیم که تجربه خوبی براتون به وجود آوردیم🙏🌷
        پاسخ