زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

ویژگی های مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی معتبر

ویژگی های مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی معتبر

ویژگی های مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی معتبر

کاردرمانی و گفتاردرمانی از رشته های توانبخشی است که وظیفه های مختلفی را برعهده دارند. در این مقاله ما میخواهیم به معرفی بهترین کلینیک های کاردرمانی و گفتاردرمانی و معرفی کلینیک های معتبر در این زمینه بپردازیم.

کاردرمانی چیست

کاردرمانی از مهمترین رشته های توانبخشی میباشد.این رشته به ارزیابی و توانبخشی در بیمارن ارتوپدی،نورولوژی و روانپزشکی در حوزه های کودک و بزرگسال میپردازد. یک کاردرمان به اطلاعات مختلفی از علوم پزشکی مثل آناتومی، فیزیولوژی، روانپزشکی و روانشناسی تسلط دارد. استفاده از این علوم برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشود. حوزه ی کاری کاردرمانی هم به حوزه کودک و هم حوزه بزرگسال میباشد.

در حوزه کودک بیمارانی مثل اتیسم، بیش فعالی، اختلالات توجه و تمرکز، اختلالات یادگیری، اختلالات تکاملی، کودکان سی پی، انواعی از سندرم ها، بسیاری از اختلالات ژنتیکی، مشکلات مربوط به دست خط و ورود به مدرسه از حوزه های کاری در کاردرمانی کودکان میباشند.

در حوزه های بزرگسالی بیماران قلبی، سکته مغزی، ضایعات نخاعی، انواعی از سرطان ها که باعث اختلالات حرکتی میشوند، انواعی از شکستگی ها و توانبخشی بعد از آن و جراحی های دست و توانبخشی بعد از آن از جمله حوزه های کاری بزرگسالان میتواند باشد.

کاردرمانی چگونه به درمان افراد کمک میکند

در کاردرمانی با استفاده از ارزیابی های صورت گرفته از بیمار اطلاعات جامعی را از فرد گرفته میشود. به عنوان مثال در مرکز کاردرمانی در افسریه که یکی از مراکز معتبر کاردرمانی در شهر تهران میباشند با استفاده از ارزیابی های صورت گرفته توسط کاردرمان اطلاعات جامعی را از فرد میگیرند و سپس برنامه ی درمانی فرد با توجه به شرایط زندگی و سلامت فرد با مشارکت خانواده برای کودک اجرا میشود. سپس تمرینات و استفاده از وسایل درمانی برای کودک یا فرد بزرگسال که مهم ترین درمان بیماران میباشد.

تمرینات درمانی زیر نظر یک کاردرمان انجام میشود و کاردرمان برای تمامی تمرینات انجامش شده به علوم مختلفی تسلط کافی را دارد.برای این منظور همانطور که در بالا گفته شد یک کاردرمان واحد های مختلفی مثل فیزولوژی، آناتومی، روانپزشکی، بیماری های ارتوپدی و نورولوژی و همچنین بیماری های روانپزشکی را میخواند. برای همین برای ارائه ی تمرینات درمانی یاد شده تسلط کاملی را به آن ها دارد.

ویژگی های کلینیک کاردرمانی معتبر چیست

در ابتدایی ترین مبحث یاد شده باید به خاطر داشت اولین موضوع داشتن مجوز های کاردرمانی برای فرد است.بدین معنی که کاردرمان مورد نظر دارای کارت نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی باشد.این بدین معنی میباشد که فردی که دارای کارت نظام پزشکی نمیباشد و همچنین کد نظام پزشکی را ندارد به هیچ عنوان صلاحیت لازم برای درمان را ندارد و نمیتواند درمان های لازم را برای فرد ارائه کند.

بنابراین در صورتی که فردی خود را کاردرمان معرفی نمود و در حالی که دارای کد نظام پزشکی نبود به هیچ عنوان نباید برای درمان به وی اعتماد کرد.همچنین یک مرکز کاردمانی معتبر باید دارای مجوز فعالیت نیز از سازمان نظام پزشکی باشد. در مراکز معتبر کاردرمانی هر بخشی تخصص یافته میباشد. بدین معنی که دارای قسمت های مختلف کاردرمانی مثل کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی جسمی،اتاق تاریک و.. میباشد. در این مواقع یک کاردرمان به صورت اختصصاصی میتواند به درمان بیمار بپردازد و در نتیجه نتیجه گیری برای درمان نیز به بهترین شکل ممکن اتفاق می افتد.

مرکز کاردرمانی مهر افرین در افسریه نیز یکی از مراکز بسیار معتبر کاردرمانی میباشد که دارای بخش های کاملا تخصصی برای درمان بیماران به صورت تخصصی میباشد. یکی دیگر از ویژگی های مراکز معتبر کاردرمانی تجربه خوب درمانگر آن مرکز میباشد. تجربه در کنار علم یک کاردرمان در درمان بیمار بسیار کمک کننده میباشد. خوشبختانه در مرکز کاردرمانی مهر آفرین کاردرمانانی بسیار باتجربه و با آگاهی از علم روز برای درمان بیماران تلاش میکنند که این امر برای درمان بیماران بسیار سودمند میباشد.

همچنین توانایی ارائه ی خدمات در حد امکان به صورت آنلاین نیز یکی دیگر از ارزیابی های صورت گرفته برای معتبر بودن این مراکز استفاده میشود. امروزه با در نظر گرفتن پیشرفت علم و فناوری بسیاری از افرادی که نمیتوانند به مراکز درمانی مراجعه کنند از خدمات کاردرمانی به صورت آنلاین بهره میبرند. همچنین خدمات ویزیت در منزل نیز میتواند یکی دیگر از معیار های اعتبار مرازک کاردرمانی باشد.مرکز کاردرمانی مهر آفرین نیز با داشتن تمامی این موارد میتواند یکی از مراکز معتبر کاردرمانی در تهران شناخته شود.

گفتاردرمانی چیست

همانطور که گفته شده گفتاردرمانی نیز یکی از رشته های توانبخشی میباشد که کار ارزیابی و درمان بیماران حوزه گفتار و صوت و بلع را بر عهده دارد. حوزه کاری یک گفتاردرمان نیز میتواند حوزه اطفال یا بزرگسال باشد. گفتاردرمانان نیز به علوم مختلفی مثل آناتومی سر و گردن، فیزیولوژی، پاتولوژی و علوم مختلفی را که برای درمان اختلالات گفتاری و بلع مورد نیاز است فرا میگیرند. عمده بیماران گفتاردرمان ها کودکان میباشند اما بسیاری از افرادی که مشکلات گفتاری و بلع دارند میتوانند از خدمات گفتاردرمانی استفاده نمایند.

گفتاردرمان چگونه به بیماران کمک میکند

گفتاردرمانی با تسلطی که به علوم مختلف گفته شده دارد با توجه به شرایط بیمار به ارائه ی تمرینات درمانی میپردازد. معمولا زمانی که بیمار کودک میباشد یک گفتاردرمان تمرینات درمانی یاد شده را در قالب بازی با کودک انجام میدهد. بنابراین میتوان بیشترین نتیجه را از بازی همراه با تمرینات یاد شده گرفت.

همچنین ممکن است یک گفتاردرمان در زمانی که شرایط مهیا باشد تمریناتی را برای منزل برای بیمار تجویز کند تا بتوان نتیجه ی بهتری را از کودک گرفت. در مواردی که نیز بیمار بزرگسال است با تمریناتی که به خود بیمار برای محیط منزل گفته میشود میتوان نتیجه گیری بهتری را از بیمار گرفت.

بهترین مرکز گفتاردرمانی در تهران

برای اینکه یک مرکز گفتاردرمانی کودکان دارای اعتبار باشد و بتوان آن را جز مراکز بسیار خوب دانست باید دارای ویژگی های باشد. یکی از مهمترین ویژگی های آنان داشتن منجوز از سازمان نظام پزشکی باشد. همچنین گفتاردرمانی که در این مراکز کار میکنند باید دارای کارت نظام پزشکی باشند.

متاسفانه در حال حاظر کسانی هستند که در لباس گفتاردرمان به درمان بیماران میپردازند که این کار میتواند برای بیمار بسیار نتایج نامناسبی داشته باشد. بنابراین قبل از هرگونه شروع درمان باید از داشتن کارت نظام پزشکی مطمئن باشید.همچنین به صورت تخصصی کار کردن نیز یکی از معیار های یک مرکز گفتاردرمانی خوب میباشد.

زمانی که به صورت تخصصی یک گفتاردرمان به ارائه ی درمان میپردازد میتوان نتیجه ی بسیار مناسبی را از بیمار گرفت. مرکز گفتاردرمانی در افسریه یکی از مراکز بسیار خوب گفتاردرمانی در تهران میباشد. این مرکز با داشتن کادری متخصص که دارای تجربه ای بسیار مناسب میباشند میتوانند برای درمان بیماران بسیار مناسب باشد و از مراکز بسیار خوب گفتاردرمانی میباشند.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود