زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

کشورهای مناسب برای تحصیل + مقایسه هزینه و فرصت های تحصیلی

کشورهای مناسب برای تحصیل + مقایسه هزینه و فرصت های تحصیلی

کشورهای مناسب برای تحصیل + مقایسه هزینه و فرصت های تحصیلی

بهترین دانشگاه‌های دنیا در انگلستان قرار دارند. فرصت‌های شغلی بعد از تحصیل در کانادا فوق‌العاده و تحصیل در اکثر دانشگاه‌های آلمان رایگان است. انتخاب بهترین کشور برای تحصیل به عوامل مختلفی همچون رنکینگ دانشگاه، رشته تحصیلی، امکانات آموزشی، فرهنگ و زبان، هزینه تحصیل و آینده شغلی بستگی دارد.

ممکن است برای هر‌یک از دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور یکی از این موارد اولویت بیشتری داشته باشد. با در نظر گرفتن این فاکتورها تصمیم گرفته‌ایم که در این مطلب شما را با بهترین کشورها برای تحصیل آشنا کنیم. تحصیل در خارج از کشور یک موضوع بسیار جذاب است؛ اما انتخاب اشتباه می‌تواند همه رویاهای شما را بر هم بزند. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کانادا؛ تحصیل در کشوری با بهترین کیفیت زندگی

اگر به‌دنبال بهترین کشور برای تحصیل هستید، کانادا یکی از کشورهای است که همیشه نام آن به گوش می‌رسد. این موضوع به‌دلیل رعایت استانداردهای بالای آموزش و زندگی در کانادا است. با تحصیل در این کشور فرصت این را خواهید داشت که از تجربه بهترین معلم‌ها و اساتید تراز اول دنیا برخوردار شوید. همچنین بر‌اساس آخرین رتبه‌بندی انجام‌شده، کانادا اولین کشور با بهترین کیفیت زندگی در دنیا است.

در‌حال‌حاضر دانشگاه مک گیل با قرار گرفتن در رتبه 31 برترین دانشگاه‌‌های دنیا، بهترین دانشگاه کانادا است. در رتبه‌های بعد دانشگاه‌های تورنتو و بریتیش کلمبیا قرار دارند. برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید و هزینه مهاجرت را پرداخت کنید. هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا شامل هزینه اپلیکیشن فی، شهریه دانشگاه و تمکن مالی می‌شود. البته تمکن مالی، پرینت از حساب بانکی دانشجو و نشان‌دهنده استطاعت مالی برای تامین هزینه‌های زندگی است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مزایای تحصیل در کانادا؛ کیفیت بالای آموزش و فرصت‌های شغلی متعدد

دانشگاه‌های کانادا محیطی چند فرهنگی و دوستانه دارند. به‌این‌ترتیب دانشجویان می‌توانند با گسترش ارتباطاتشان، زندگی در محیطی متنوع و چند فرهنگی را توجه کنند. آرزوی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این است که در یک کشور انگلیسی زبان با امکانات به‌روز و پیشرفته تحصیل کنند. در این دانشگاه‌ها از جدیدترین امکانات و متدها برای آموزش استفاده می‌شود. همچنین بعد از فارغ‌التحصیلی فرصت‌های شغلی بسیاری برای جذب دانشجویان خارجی و دریافت اقامت کاری وجود دارد.

با وجود کیفیت بالای آموزش هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها به‌نسبت کشورهایی همچون انگلیس و استرالیا پایین‌تر است. همچنین دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی را برای اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند. برای برخورداری از شرایط بورسیه تحصیلی کانادا به رزومه تحصیلی قوی نیاز دارید.

تحصیل در استرالیا؛ دریافت مدرک معتبر در سراسر دنیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که در لیست بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی قرار دارد. دانشگاه‌های این کشور رتبه‌های بالایی را در رده‌بندی سایت QS به خود اختصاص داده‌اند. بر‌اساس آخرین رتبه‌بندی این سایت در سال 2023 به‌ترتیب دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی در رده‌های 30، 33 و 41 قرار گرفته‌اند. کیفیت تحصیل در این کشور در سطح بالایی قرار دارد و مدارک دانشگاه‌های این کشور در سراسر دنیا معتبر هستند. باتوجه‌به این موضوع می‌توان گفت که هزینه تحصیل در این کشور مقرون‌به‌صرفه است.

مزایای تحصیل در استرالیا؛ اجازه کار پاره‌وقت و کوتاه بودن دوره تحصیل

دانشجویان در زمان تحصیل در استرالیا اجازه کار پاره‌وقت دارند. به‌این‌ترتیب می‌توانید بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور را تامین کنند. همچنین طول دوره تحصیل کارشناسی در استرالیا به‌نسبت آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر و 3 ساله است. دانشجویان با تحصیل در رشته‌هایی همچون حسابداری، پرستاری، مدیریت مالی، روانشناسی، گردشگری، مهندسی فناوری اطلاعات و معماری فرصت‌های شغلی مناسبی بعد از فارغ‌التحصیلی خواهند داشت. نام این تخصص‌ها در لیست بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا نیز دیده می‌شود.

انگلستان؛ فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا

انگلستان با داشتن بیش از 100 دانشگاه برجسته یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است. همچنین 2 دانشگاه از 3 دانشگاه برتر دنیا در انگلیس قرار دارند. 38 درصد از برندگان جوایز نوبل در دانشگاه‌های انگلستان تحصیل کرده‌اند. این آمارها مهر تاییدی بر کیفیت بالای آموزش در انگلستان هستند. باتوجه‌به رنکینگ بالا و اعتبار مدرک تحصیلی انگلستان، شانس استخدام فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های این کشور بسیار بالاست.

همچنین بر‌اساس نظرسنجی‌ای که از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی انجام شده است، این افراد معتقدند مدرک تحصیلی آن‌ها ارزش سرمایه‌گذاری مالی در انگلستان را دارد. به‌این‌ترتیب دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای اقامت در بریتانیا یا دریافت ویزای کاری اقدام کنند.

آلمان؛ تحصیل در کشوری صنعتی و پیشرفته با هزینه‌های پایین تحصیل

آلمان به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه تحصیلات فنی و مهندسی بین متقاضیان مهاجرت تحصیلی محبوبیت بالایی دارد. همچنین دانشگاه‌های این کشور نیز در رتبه‌بندی جهانی جایگاه بسیار خوبی دارند. در کنار کیفیت بالای آموزش و استانداردهای عالی زندگی، هزینه تحصیل در آلمان به‌طور معمول از کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است. بیشتر دانشگاه‌های آلمان نیز امکان تحصیل رایگان دارند.

همچنین تحصیل در آلمان راهی عالی برای ورود به بازار کار بین المللی محسوب می‌شود. موسسات آموزش عالی آلمان در سطح جهانی بسیار محبوب هستند. مدارک تحصیلی در آلمان در شرکت‌ها نیز شهرت خوبی دارند. البته توجه داشته باشید که تحصیل در بعضی از دانشگاه‌های این کشور به زبان آلمانی است.

بهترین کشور برای تحصیل

انتخاب بهترین کشور برای تحصیل؛ اولین و مهم‌ترین گام برای مهاجرت

در این مقاله شما را با لیستی از بهترین کشورها برای تحصیل آشنا کردیم. کیفیت آموزش، هزینه‌های تحصیل و فرصت‌های کاری بعد از فارغ‌التحصیلی مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب مقصد برای مهاجرت تحصیلی را تشکیل می‌دهند. با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر‌شده می‌توان کانادا را به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت معرفی کرد. در حال حاضر 180 دانشگاه و مرکز آموزشی معتبر در این کشور مشغول فعالیت هستند. همچنین تاکید دانشگاه‌های این کشور بر تحقیقات و برنامه‌های آموزشی با کیفیت بالا، فرصت عالی برای یادگیری و کسب تجربه به دانشجویان در موضوعات مختلف می‌دهد.

در نهایت نیز باتوجه‌به سیاست‌های مهاجرتی و کاری کانادا، فرصت‌های شغلی متعدد و متنوعی برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور وجود دارد. از طریق برنامه‌های کارآموزی و کار پس از تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با کسب تجربه‌های کاری در کانادا، به دنبال شغل پایدار  و با درآمد بالا در این کشور بگردند. اگر رزومه تحصیلی خوبی دارید و به زبان انگلیسی مسلط هستید، با رعایت قوانین ویزای تحصیلی می‌توانید برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های برتر کانادا اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به‌منظور تحصیل در کانادا پیشنهاد می‌کنیم به سایت ویزا موندیال به آدرس visamondial.com سر بزنید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود