زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

سئو چیست و چگونه انجام می شود؟

سئو چیست و چگونه انجام می شود؟

سئو چیست و چگونه انجام می شود؟

سئو یکی از محبوب ترین مشاغل اینترنتی امروزی به شمار می آید که می تواند میزان فروش و ترافیک (بازدید) وب سایت ها را به طور معجزه آسایی افزایش دهد. SEO یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، یکی از مهمترین اصول موفقیت برای کسب و کارهای آنلاین است. وب سایت ها می توانند با سئو بازدید کنندگان هدفمند را به خود جذب کرده و هرچه بهتر و سریع تر به اهداف مشخص شده خود دست یابند.

سئو چگونه انجام می شود؟

سال های زیادی است که موتور جستجو گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو شناخته می شود و درصد بسیار زیادی از کاربران اینترنت، از طریق گوگل جستجو های خود را انجام می دهند. اما تا بحال به این موضوع فکر کرده‌اید که دلیل این حجم از محبوبیت گوگل چیست و چرا در تمام این سال ها هیچ موتور جستجو‌‎ دیگری نتوانسته جایگاه گوگل را نزد مخاطبان به خطر بیندازد؟

به طور خلاصه می توان گفت راز موفقیت گوگل، رضایت کاربرانش است. به عبارت دیگر، به ندرت پیش می آید که شما به دنبال جواب سوالی باشید و نتوانید آن را در نتایج ارائه شده توسط گوگل بیابید. اگر هم گاهی اوقات اینطور شود، قطعا در هیچ موتور جستجو دیگری نیز نمی توانید به پاسخ مناسبی دست پیدا کنید.

دلیل این امر، الگوریتم هایی هستند که گوگل برای بررسی وب سایت ها مورد استفاده قرار می دهد. این الگوریتم های پیشرفته بیش از 300 فاکتور گوناگون در وب سایت ها را بررسی کرده و تشخیص می دهند موضوع هر صفحه وب چیست، سپس با استفاده از روش هایی، آن صفحات را برای عبارات کلیدی مرتبط جهت نمایش به کاربران دسته بندی می کنند.

گوگول از طریق این روش به راحتی می تواند متوجه شود پاسخ هر سوالی که کاربرانش مطرح می کنند، در کدام صفحه از کدام وب سایت قرار دارد و مرتبط ترین محتوا با عبارت جستجو شده را در نتایج خود به نمایش در می آورد. اما اگر ما بخواهیم جایگاه وب سایت خود را با عبارت کلیدی خاصی در نتایج جستجو ارتقاء دهیم، چه باید کنیم؟

پاسخ واضح است؛ ابتدا باید با نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل آشنا شویم و بفهمیم که آن ها چه معیارهایی را در سایت ما بررسی می کنند، سپس باید آن معیارها را در وب سایت خود پیاده سازی و تقویت نماییم تا امتیاز بیشتری دریافت کرده و درنتیجه آن، سایت ما جایگاه بهتری در صفحه نتایج گوگل پیدا کند. به انجام تمامی این فعالیت ها سئو سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گفته می شود.

اما بهینه کردن سایت برای گوگل و سر درآوردن از چگونگی عملکرد دقیق الگوریتم های آن، کار چندان ساده‌ای نیست؛ زیرا گوگل هیچ وقت به طور دقیق نگفته است الگوریتم هایش به چه صورت عمل می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد و شرکت ها، برای بهبود سئو سایت خود به دنبال منابع آموزشی و دوره جامع سئو می باشند.

بسیاری از افراد تحت عنوان سئو کار، با انجام تحقیقات و آزمایش های بسیار روی تعداد زیادی وب سایت، توانسته‌اند تا حد قابل توجهی رمز کار الگوریتم های گوگل را متوجه شوند و تجربیات و نتایج آزمایش های خود را به عنوان دوره آموزش سئو در اختیار دیگران قرار می دهند.

برای مثال برایان دین (Brain Dean) با وب سایت backlinko.com و امیر قمصری با وب سایت newseo.ir (نیوسئو) از بهترین نمونه های خارجی و داخلی هستند که سال های سال به انجام SEO مشغول بوده‌ و تجربیات خود را در قالب دوره سئو یا حتی آموزش های رایگان در اختیار علاقه مندان قرار داده‌اند.

چطور آموزش سئو ببینیم؟

آموزش سئو

برای دیدن آموزش سئو روش های زیادی مانند جستجو کردن در خود گوگل وجود دارد. اما بهترین روشی که می تواند در کمترین زمان، بیشترین اطلاعات ممکن را در اختیار شما قرار دهد، شرکت در یک دوره آنلاین سئو است. در این نوع دوره آموزش سئو آموزش های ویدیویی صفر تا صد وجود دارد.

در یک دوره آنلاین سئو معمولا آموزش، از ابتدایی ترین موارد مانند آشنایی با اصطلاحات و سایر مباحث پایه شروع شده و به پیشرفته ترین نکات مانند بهینه سازی سورس سایت، تدوین استراتژی و نحوه دریافت پروژه ختم می شود.

همچنین در برخی از نمونه های دوره جامع سئو مانند دوره سئو سایت نیوسئو، شما می توانید با مدرس این دوره یعنی امیر قمصری ارتباط برقرار کرده و تمامی سوالات خود را که به بهینه سازی سایت مرتبط هستند مطرح کنید.

بهترین منابع یادگیری سئو

به طور کلی سایت نیوسئو و وبسیما از بزرگ ترین منابع فارسی زبان جهت یادگیری SEO محسوب می شوند و شما می توانید برای آموختن این حرفه بسیار محبوب و پر طرفدار، از مقالات و آموزش های این وب سایت ها استفاده نمایید.

همچنین اگر قصد دارید در یک دوره آموزش سئو بسیار قدرتمند، تمامی نکات بهینه سازی سایت را از صفر تا صد بیاموزید، دوره جامع موجود در سایت newseo.ir می تواند برای شما بهترین گزینه باشد، زیرا با دریافت این دوره می توانید یک دوره طراحی سایت با وردپرس را نیز به صورت رایگان دریافت نمایید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود