زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

عوارضی که در صورت عدم درمان واریس پا شما را تهدید می‎کنند!

عوارضی که در صورت عدم درمان واریس پا شما را تهدید می‎کنند!

عوارضی که در صورت عدم درمان واریس پا شما را تهدید می‎کنند!

متاسفانه امروزه افراد زیادی به دلیل کم‎تحرکی، ایستادن بسیار و سپری کردن ساعات زیاد کاری و تحصیلی در پشت میز دچار عارضه یا بیماری واریس پا شده‎ و از آن رنج می‎برند. واریس پا علایمی همچون سوزش، درد و خستگی زیاد در پاها را در پی دارد. به همین خاطر، ما تصمیم گرفتیم در ادامه شما را با  نکات کلیدی و کاربردی در رابطه با درمان واریس پا برگرفته از نظرات دكتر مهرداد اقدسی استاد بیماریهای وریدی بیشتر آشنا کنیم و به شما از عوارض و خطرات واریس در صورت عدم درمان بگوییم.

چگونه واریس پا را به صورت طبیعی درمان کنیم؟

درمان‎های طبیعی بسیاری برای درمان عارضه واریس پا وجود دارد. در ادامه شما را با برخی از روش‎های درمانی طبیعی برای این بیماری آشنا می‎کنیم:

  • ورزش کنید. شما با انجام حرکات ورزشی مخصوص می‎توانید واریس موجود در پاهایتان را درمان کرده و یا از درد و مشکلات مخصوص این نواحی بکاهید. در واقع، با ورزش کردن مداوم گردش خون در رگ‎ها افزایش یافته و از درد و خستگی ناشی از واریس کاسته می‎شود. ورزش مداوم باعث کاهش واریس،  تنظیم هورمون‎ها، کاهش وزن و عضله‎سازی می‎شود.
  • ماساژ بگیرید. ماساژ دادن پاها توسط خودتان و یا افراد متخصص از روش‎های دیگر افزایش گردش خون، کاهش درد و تورم در بدن است. ماساژ انواع مختلفی دارد که شما متناسب با مشکل خود می‎توانید از آنها بهره ببرید. ماساژ سوئدی، ماساژ ترک و ماساژ شدتی را می‎توان متناسب با وضعیت هر فرد برای درمان واریس پا استفاده کرد. در ضمن، شما می‎توانید از روغن‎هایی نظیر روغن بابونه، روغن لیمو و روغن رزماری هم برای ماساژ بدن تان بهره ببرید.
  • در موارد سرپا ماندن یا ایستادن طولانی. از جوراب واریس برای پیشگیری از بیماری  استفاده کنید. این جوراب به دلیل فشار متناسب و خاصی که به نواحی مختلف پا همچون ساق‎ها و زانو وارد می‎کند از درد نواحی کاسته و در درازمدت منجر به بهبود وضعیت پاها می‎شود. و از بروز یا پیشرفت واریس پیشگیری می كند.
  • کاهش وزن : اگر اضافه وزن دارید ویا چاق هستید، کم کردن وزن می تواند راهی ایده ال برای پیشگیری از بروز واریس پا باشد.
  • برطرف کردن یبوست : اجابت مزاج مرتب و راحت می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از واریس پا داشته باشد. یبوست باعث افزایش فشار داخل شکمی شده و  به وریدها فشار مضاعف وارد می آورد.
  • تغذیه مناسب برای واریس : خوشبختانه اخیراً نقش تغذیه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد توجه عموم قرار گرفته‌ و افراد بیشتری به دنبال اصلاح عادات تغذیه‌ای خود برای ارتقای سلامتی‌شان هستند. آنچه که می‌خوریم می‌تواند از ابتلا به واریس و در صورت ابتلا از بدتر شدن آن جلوگیری کند و حتی موجب درمان واریس پا گردد. نوشیدن آب كافی.، میوه هایی مانند توت، انجیر خشك و سبزیجات  در پیشگیری از بروز بیماری مفید هستند.  مصرف غذای كم نمك در سلامت عروق بسیار موثر است.                    

عوارضی که در صورت عدم درمان واریس پا شما را تهدید می‎کنند!

آیا نگران وجود رگ‎های برجسته روی پاهایتان هستید؟ آیا می‎خواهید از درد و سوزش موجود بر ساق‎های پاهای خود رهایی یابید؟ آیا نگران خطراتی که در صورت عدم درمان بیماری واریس پا شما را تهدید می‎کنند، هستید؟ دیگر نیازی به نگرانی وجود ندارد. شما از طریق مراجعه به سایت iranvein می‎توانید از مشاوره‎ها و راهنمایی‎های پزشکان متخصصان حرفه‎ای و ماهر بهره‎مند شوید. همچنین، پس از درمان این عارضه از خطرات احتمالی این بیماری که ممکن است گریبان گیرتان شوند هم رهایی پیدا می‎کنید. حالا ممکن است برایتان سوال پیش آید که عدم درمان واریس چه خطراتی برای شما در پی دارد:

  • اولین و شایع‎ترین خطر افزایش پنج برابری لخته خون است. این لخته‎ها در صورت عدم درمان به سمت اعضای مهم بدن همچون ریه حرکت می‎کنند. كه اصطلاحا به آن آمبولی ریه گفته می شود. كه  خطر جدی برای سلامتی  انسان داشته  و می تواند كشنده باشد.
  • دومین عارضه، خونریزی در ناحیه پاها مخصوصا اطراف مچ  پاها است. این خونریزی معمولا برای اشخاصی که رگ‎های وریدی بزرگ و بیرون زده دارند، رخ می‎دهد. در صورت خونریزی رگ‎های واریسی محل را با کمک پارچه‎ای  فشار داده و  بلافاصله بنشینید یا دراز بکشید و از طریق تلفن اورژانس كمك بخواهید
  • سومین عارضه نارسایی وریدی است. در صورتی که رگ‎ها و وریدهای موجود در بدن شما نتوانند وظیفه انتقال سریع خون قسمت‎های مختلف به سمت قلب را انجام دهند خون در وریدها جمع شده و فشار خون وریدی بالا میرود. این اتفاق معمولا در پاها اتفاق می افتد و بصورت تورم،  خستگی، درد و تغییر رنگ پاها خود را نشان میدهد. 
  • عارضه آخری که در صورت عدم درمان واریس پا رخ می‎دهد، مشاهده مشکلاتی نظیر اگزمای پا یا زخم‎های وریدی است. در صورتی که واریس درمان نشود رگ‎های وریدی متورم‎ شده و حالت ترک ترک، خشک یا برجسته بر پوست ایجاد می‎کنند. در ضمن، ممکن است پوستتان در ناحیه واریسی قرمز، دردناک و یا داغ شود. پس حتما در اسرع وقت واریس پاهایتان را درمان کنید تا وضعیت‎ آن بدتر نشود.

نکات کاربردی برای درمان واریس پا

از نکات کاربردی که می‎توان از آنها برای درمان واریس اشاره کرد می‎توانیم از موارد زیر نام ببریم:

1. اولین و مهم‎ترین نکته برای درمان بیماری واریس پا کاهش وزن است. پس حتما ورزش کرده و وزن خود را کم کنید. انجام حرکات ورزشی باعث افزایش گردش خون بدن شده و از گسترش این بیماری جلوگیری می‎کند.

2. حتما از کمک و مشاوره متخصصانی که در حوزه درمان واریس فعالیت دارند، بهره ببرید. این متخصصان می‎توانند به شما برای درمان سریع‎تر و بدون درد این بیماری کمک فراوانی کنند.

3. به بانوانی که علاقه‎مند به پوشیدن کفش‎های پاشنه بلند هستند، پیشنهاد می‎شود تعداد دفعات استفاده از این کفش‌ها را کاهش دهند. آنها می‎توانند از کفش کتانی یا ورزشی برای گشت و گذار و انجام کارهای بیرون از منزل خود بهره ببرند.

4. نکته بعدی که شاید بی‎اهمیت  به نظر برسد، نحوه نشست و برخاست شما است. توصیه می‎شود از نشستن به صورت چهارزانو خودداری کنید. سعی کنید پاهای خود را در حالتی قرار دهید که گردش خون در آنها جریان داشته باشد. بدین صورت، شما این بیماری را بهتر کنترل خواهید کرد.نحوه نشستن را در عكسها ملاحظه كنید فرم شماره ٣ غلط است.

درمان واریس پا

5. اما اهمیت تغذیه و رژیم غذایی در سلامت عروق و پیشگیری از ابتلا به واریس چقدر است؟ خوشبختانه اخیراً نقش تغذیه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد توجه عموم قرار گرفته‌ و افراد بیشتری به دنبال اصلاح عادات تغذیه‌ای خود برای ارتقای سلامتی‌شان هستند. آنچه که می‌خوریم می‌تواند از ابتلا به واریس و در صورت ابتلا از بدتر شدن آن جلوگیری کند و حتی موجب درمان واریس پا گردد.

6. در طی روز پیاده‎روی کنید. اگر سرتان شلوغ است و زمانی برای پیاده‎روی ندارید حین انجام کارهایتان صندلی خود را ترک کرده و گشتی در فضای اداره یا منزلتان بزنید یا گاها حرکات کششی انجام دهید. به این ترتیب به افزایش گردش خون بدن، انعطاف‌پذیری و کاهش واریس‌ها کمک می‌کنید.

جمع‎ بندی

در انتها، امیدواریم این مطلب شما را با نکات کلیدی و کاربردی درمان واریس پا  آشنا کرده باشد. شما می‎توانید از ترفندهای درمانی طبیعی ذکر شده برای حل این مشکل و رفع این بیماری استفاده کنید. پس حتما درمان عارضه واریس پا را جدی گرفته و در سریع‎ترین زمان ممکن برای درمان آن به پزشک معتمد و معتبر خود در سایت دکتر  مهرداد اقدسی  مراجعه نمایید.

    کانال تلگرام زوم لایف
    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود