زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

دانشگاه‌های پزشکی آلمان

دانشگاه‌های پزشکی آلمان

دانشگاه‌های پزشکی آلمان

وجود دانشگاه‌های معتبر در حوزه پزشکی در کشور آلمان باعث شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارند، به سراغ دانشگاه‌های برتر پزشکی آلمان آمده و در این مجموعه‌ها تحصیل می‌کنند.

در این بین یکی از سوالات مهم دانشجویان این است که بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان کدام اند؟ به منظور پاسخ به این سوال با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با این دانشگاه‌ها آشنا کرده و در مورد هر یک اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای پزشکی

در صورتی که قصد تحصیل در حوزه پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در آلمان را دارید، گزینه‌های مختلفی برای تحصیل پیش روی شما وجود دارد. به منظور بررسی بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان در این رشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشگاه لایپزیگ (Leipzig University)

دانشگاه لایپزیگ از جمله دانشگاه‌های قدیمی در حوزه پزشکی در جهان و آلمان است. دانشگاه لایپزیگ در تاریخ 2 دسامبر 1409 توسط فردریک اول ایجاد شد و همواره در طول تاریخ، افراد مشهوری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. آنجلا مرکل، گوته، واگنر، لایبنیتز و... تنها برخی از فارغ التحصیلان این دانشگاه به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که این دانشگاه دارای بیش از هشت برنده جایزه نوبل بوده و دانشکده پزشکی دانشگاه لایپزیگ نیز بیش از 3000 دانشجو دارد.

دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ (Freiburg University)

یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آلمان، دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ است. ویژگی مهمی که این دانشگاه دارد، تنوع بالا رشته‌های تحصیلی در آن است. همچنین تعداد بسیار زیادی از دانشجویان این دانشگاه بین المللی است.

بسیاری از فیلسوفان، محققان و برندگان جایزه نوبل از دانشگاه فرایبورگ فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر نیز بیش از 24،000 دانشجو از بیش از 100 کشور در دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ تحصیل می‌کنند.

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

دانشگاه هایدلبرگ از دیگر دانشگاه‌های قدیمی و برجسته در دنیا و کشور آلمان است. این دانشگاه در سال 1386 میلادی ساخته شده است. دانشگاه هایدلبرگ آلمان جز دانشگاه‌های دولتی این کشور به حساب می‌آید و در آن شاهد تدریس رشته‌های مختلف هستیم. دولتی بودن این دانشگاه باعث شده تا اگر اپلای این دانشگاه را دریافت کنید، هزینه مهاجرت به آلمان برای شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

لیست دانشگاه پزشکی در آلمان

دانشگاه روت آخن (Rwth Aachen University)

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در آلمان را دارید، یکی از برترین یکی مجموعه‌ها در این کشور، دانشگاه روت آخن است. دانشگاه روت آخن در سال 1966 تأسیس شده و در آن شاهد 9 دانشکده مختلف هستیم. بیش از 2700 دانشجو در دانشکده پزشکی دانشگاه روت آخن تحصیل کرده و از نظر علمی، این موسسه یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا به حساب می‌آید.

دانشگاه توبینگن (Tübingen University)

دانشگاه توبینگن جز قدیمی‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور آلمان بوده و افرادی که قصد دارند تا در رشته‌های علوم پزشکی و علوم انسانی تحصیل کنند، می‌توانند برای دریافت اپلای این دانشگاه اقدام کنند.

فارغ التحصیلان دانشگاه توبینگن سه بار جایزه نوبل را در رشته‌های پزشکی و علوم دریافت کرده اند. لازم به ذکر است که دانشکده پزشکی دانشگاه توبینگن دارای یک بیمارستان در سطح جهانی بوده و در این مجموعه نیز شاهد پژوهشگاه‌های علمی و مراکز آموزشی مختلفی هستیم. تمامی این موارد باعث شده تا دانشگاه توبینگن یکی از بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته پزشکی در کل کشور آلمان شود.

دانشگاه مونستر (Münster University)

دانشگاه مونستر که در سال 1780 تأسیس شده، یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر آلمان در حوزه پزشکی است. اگر قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در آلمان را دارید، می‌توانید نگاه ویژه ای به دانشگاه مونستر داشته باشید. دانشگاه مونستر بیش از 45،700 دانشجو داشته و دانشجویان و محققان بین المللی از سراسر جهان جذب این دانشگاه شده اند.

دانشگاه وورزبورگ (Würzburg University)

دانشگاه وورزبورگ از دیگر دانشگاه‌های برتر آموزش عالی در کشور آلمان به حساب می‌آید که امکان تحصیل در رشته‌های علمی مختلفی چون زیست شناسی، پزشکی، فیزیک و روانشناسی در آن وجود دارد.

دانشگاه اتو فون گریک ماگدبورگ (Magdeburg University)

یکی از دانشگاه‌های تازه تأسیس در کشور آلمان، دانشگاه اتو فون گریک ماگدبورگ است. این مجموعه در سال 1993 تاسیس شده و دانشکده پزشکی آن نیز یکی از برترین دانشکده‌های پزشکی در کشور آلمان به حساب می‌آید.

دانشگاه ویتن/هردکه (Witten/Herdecke University)

یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های خصوصی در کشور آلمان، دانشگاه ویتن/هردکه است. ویژگی مهمی که دانشگاه ویتن/هردکه دارد این است که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته پزشکی دانشجویان بسیار زیادی پذیرفته می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تحصیل در مقطع پزشکی در این مجموعه نیاز است تا اقدام به پرداخت شهریه کنید.

دانشگاه لوبک (Lübeck University)

اگر قصد دارید تا در یکی از برترین دانشگاه‌های پزشکی کشور آلمان تحصیل کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ دانشگاه لوبک آمده و در آن تحصیل کنید. ویژگی مهمی که دانشگاه لوبک دارد این است که این مجموعه در سال‌های 2006، 2009 و 2016 رتبه اول را در بین دانشگاه‌های پزشکی آلمان، اتریش و سوئیس دریافت کرده است. این دانشگاه نزدیک به 5 هزار دانشجو، 160 پروفسور و 100 استاد دارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه آلمان در رشته پزشکی

اگر بخواهیم شما را با مدارک کلی مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه آلمان در رشته پزشکی آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک زبان آلمانی
  • نامه پذیرش
  • ویزای دانشجویی
  • گواهی پزشکی
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات به صورت دقیق
  • تمکن مالی

مشاوره برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

اگر قصد دارید تا اقدام به تحصیل در رشته‌های پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در آلمان کنید، پیشنهاد ما این است که حتماً از خدمات مشاوره ما در موسسه مهاجرتی آوام استفاده کنید. کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آوام آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده و به شما کمک می‌کنند تا با آگاهی کامل اقدام به تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی کشور آلمان کنید.

همچنین وکلا مهاجرتی ما در کل مسیر مهاجرت تحصیلی در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به دریافت اپلای دانشگاه‌های کشور آلمان کنید.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود