زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

5 تکنیک ماساژ برای آرامش بیشتر

5 تکنیک ماساژ برای آرامش بیشتر

5 تکنیک ماساژ برای آرامش بیشتر

گذراندن وقت در کنار کسانی‌ که دوستشان داریم، مدیتیشن، شنیدن موسیقی، رفتن به طبیعت و ... از جمله مواردی هستند که موجب آرامش روحی می‌ شوند، ولی آیا با بدن خسته و کوفته می توان به این حس رسید؟ حقیقت این است که آرامش بدن لازمه رسیدن به آرامش روحی است. با آموزش ماساژ زانیار صالحی می توانید بدن خود را در شرایط فوق العاده آرامی قرار دهید.

پزشکان و محققان معتقد هستند که انواع مختلف ماساژ تنش های بدن را رفع می کند و بدین طریق بدن شما را در حالتی آرام بخش قرار می دهد. در این محتوا قصد داریم به 5 تکنیک ماساژ برای آرامش بیشتر بپردازیم. اگر شما از جمله افرادی هستید که از خستگی و تنش های فیزیکی رنج می برند، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

آموزش ماساژ از صفر تا صد ماساژ ریلکسی

همه ما می دانیم که ماساژ تنش ها را از بدن خارج می کند و به این طریق موجب آرامش می شود، ولی ممکن است به خاطر هزینه های بالای آن کمتر به سراغ ماساژ برویم. در این قسمت قصد داریم 5 تکنیک ماساژ در منزل را بیاموزیم. تکنیک هایی که بدون نیاز به مراجعه به سالن های ماساژ آرامش را به شما هدیه می کنند. تکنیک های ماساژ برای آرامش به شرح زیر هستند:

تکنیک اول: ماساژ ملایم

ماساژ ملایم از جمله روش هایی است که در کاهش تنش تاثیر دارد و بدین طریق موجب آرامش می شود.  ماساژ آرامش را با عنوان ریلکسیشن نیز می شناسند که حس آرامش را القا می کند و تمام تنش ها را از بدن خارج می سازد. برای انجام این ماساژ کافی است که دست های خود را روی کمر یا قسمتی قرار دهید که احساس می کنید دچار تنش است. پس از آن فشار کم و ملایمی را از انتهای دست هایتان روی پوستانتان اعمال نمایید. دقت کنید که این فشار باید به سمت بالا کشیده شود.

تکنیک دوم: ماساژ دایره ای

با آموزش برای رفع خستگی راندمان بدن خود را افزایش خواهید داد. ماساژ دایره ای یکی از این آموزش ها به شمار می آید. این ماساژ تاثیر بالایی در بدن شما دارد که به تنش زدایی آن کمک می کند. برای انجام این ماساژ کافی است با دست هایتان حرکات چرخشی بزرگی را روی مناطق زیر اعمال نمایید:

  • پاها
  • بازوها
  • طول یا عرض فیبرهای عضلانی
  • شانه ها

سپس دست هایتان را در جهت عقربه ساعت روی دایره های فرضی حرکت دهید و فشاری ملایم اعمال نمایید. این ماساژ برای آرامش بسیار مفید است.

تکنیک سوم: زانو زدن

 این تکنیک ماساژ را بعد از دو تکنیک قبلی انجام دهید. چرا که پس از انجام ماساژ ملایم و دایره ای عضلات و بافت های بدنتان شل می شود. حال به کمک زانو زدن می توانید گرفتگی های بدنتان را برطرف نمایید. برای انجام این ماساژ ابتدا روی زانوهایتان بنشینید. این حرکت عضلات بدنتان را سفت و محکم می کند و بدین طریق گردش خون و اکسیژن بدن را افزایش می دهد. علاوه بر آن موجب از بین رفتن تنش های بدن خواهد شد.

تکنیک های ماساژ

تکنیک چهارم: ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق نوعی ماساژ درمانی است که به کسانی توصیه می شود که دردهای شدیدی را احساس می کنند. این ماساژ دردهای قدیمی را درمانی  می کند که ناشی از گره های عضلانی هستند. برای انجام این ماساژ کافی است به کمک انگشت شست خود نقاط ترایگر پوینت را فشار دهید و به این طریق موجب تحریک آن ها شوید. نقاط ترایگر پوینت به نقاطی می گویند که منشا درد هستند. حال ضربه هایی به این ناحیه وارد نمایید و به این طریق بدن را از حالت کوفتگی و گرفتگی خارج نمایید.

تکنیک پنجم: ماساژ ضربه ای

ماساژ ضربه ای یا ساتوری تکنیکی عالی است که گردش خون را بهبود می دهد و موجب تقویت ماهیچه ها می شود. شاید انجام این ماساژ ساده به نظر برسد، ولی برای رسیدن به نتایج قابل قبول و خوب لازم است حرکات را با ریتمی مشخص انجام دهید. بنابراین ضربات را به آرامی و پی در پی روی عضلات وارد کنید. این تکنیک ماساژ برای آرامش در عضله هایی اجرا می شود که بافت گوشتی یا ماهیچه ای دارند. از این سبک می توانید برای نقاط زیر استفاده کنید:

  • بازوها
  • پاها
  • کمر
  • و ...

ماساژ سر برای آرامش

سر درد عارضه ای رایج است که دامن بیشتر مردم را می گیرد. عوامل متعددی وجود دارند که موجب بروز این مشکل می شوند، ولی حقیقت این است که با توجه به سبک زندگی امروزه امکان پیشگیری بروز سر درد وجود ندارد. به همین خاطر توصیه می کنیم به جای مصرف قرص های مسکن از ماساژ کمک بگیرید. فواید ماساژ برای اعصاب و روان بسیار زیاد هستند.

ماساژ سر برای آرامش

برای انجام این ابتدا دست های خود را به خوبی بشویید. سپس سر خود را به مدت 10 الی 15 دقیقه گرم نمایید. برای انجام این کار می توانید از دوش آب گرم یا حوله استفاده کنید. حال ماساژگیرنده باید روی زمین دراز بکشد. ماسور با انجام حرکات دایره ای کار خود را شروع کند. بهتر است حرکات را از جلو به سمت عقب سر انجام دهید. پس از آن همین حرکات را از سمت عقب سر به جلو تکرار نمایید.

در صورتی که احساس می کنید منشا سر درد در قسمت شقیقه است، کف دست هایتان را روی این قسمت بگذارید. به کمک کف دو دستتان به آرامی فشاری را روی شقیقه ها اعمال نمایید. پس از آن به کمک تمامی انگشت هایتان حرکات دایره ای در قسمت پشت سر انجام دهید. ماساژ سر درد بهترین ماساژ برای آرامش است که تنش ها را به صورت کامل از آن خارج می کند.

کلام آخر

ماساژ برای آرامش راهکاری مفید است که هیچ عارضه ای را به همراه ندارد. این روش سنتی از زمان های قدیم برای آرامش روح و بدن توصیه شده است. امروزه نیز پزشکان با انجام آزمایش های بسیار به این نتیجه رسیده اند که ماساژ بهترین راهکاری است که شما را به آرامش می رساند. از این رو در این محتوا سعی کردیم به 5 تکنیک آموزش ماساژ برای آرامش بپردازیم.

    کانال تلگرام زوم لایف

    شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

    ارسال نظر
    عکس خوانده نمی‌شود