زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

قوانین کشور ایتالیا برای توریست ها

قوانین کشور ایتالیا برای توریست ها

قوانین کشور ایتالیا برای توریست ها

کشور ایتالیا طبیعتا همچون دیگر کشورها، قوانین و مقررات خاصی برای توریست‌ها دارد. آیا می‌دانستید این کشور به شکل چکمه در نقشه اروپا شهرت ویژه‌ای دارد؟ و یا به‌عنوان یکی از کشورهای توریستی و پرطرفدار اروپا شناخته می‌شود؟ بله این‌ها از ویژگی‌های اصلی این کشور به شمار می‌روند. اول‌ازهمه باید بدانید که رم، پایتخت ایتالیا است و از توریستی‌ترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود و مهم‌تر اغلب جاذبه‌های دیدنی و گردشگری ایتالیا نیز در رم هستند.

در ضمن این روزها ایتالیا به یکی از کشورهای پرطرفدار هم برای زندگی و هم برای مهاجرت تبدیل شده است؛ بنابراین لازم دانستیم که در این مطلب، قانون و قوانین جالب ایتالیا برای توریست ها را نام ببریم تا شما راحت‌تر به سفر و مهاجرت در آنجا بپردازید.

چرا کشورها قوانین خاصی را برای توریست ها وضع می کنند؟ 

طبیعتاً قوانین و قاعده‌ها در ایتالیا باعث شده است تا سفر به آن و بازدید از شهرهای توریستی آن برای اکثر گردشگران جذاب باشد. برای مثال در اینجا جویدن آدامس ممنوع است و یا قانون عجیب بعدی این که شما نمی‌توانید ماهی قزل‌آلا در این کشور نگهداری کنید؛ زیرا یک فعالیت مشکوک به شمار می‌رود. شما چه به‌صورت شخصی به این کشور سفر کنید و چه با خرید تور ایتالیا، ملزم هستید تا این قوانین را رعایت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با برخی از قوانین عجیب‌و‌غریب ایتالیا آشنا کنیم.

11 قانون عجیب‌وغریب ایتالیا برای توریست ها

ایتالیا یکی از مقاصد اروپایی برجسته و پرطرفدار در بین مهاجران و گردشگر شناخته می‌شود که قوانین عجیب‌و‌غریبی در این کشور حکم‌فرماست که بی‌شک اطلاع از تک‌تک آن‌ها، می‌تواند کمک شایانی بهتوریست ها در خصوص سفر راحت‌تر و اقامت در آنجا کند. در ادامه برخی از این قوانین را بازگو خواهیم کرد:

  1. ساختن قلعه شنی در ساحل ممنوع: این قانون دقیقا در سال ۲۰۰۸ میلادی وضع شد؛ چون مسئولان کشور بر این اعتقاد بودند که درست‌کردن قلعه‌های شنی در سواحل برای مردم خطرناک است و این کار مانع راه‌رفتن در سواحل ایتالیا می‌شود. اگر در حال قدم‌زدن در ساحل Eraclea بودید، هرگز مشغول ساخت قلعه شنی نشوید؛ چون مرتکب جرم خواهید شد.
  2. سرقت شن و ماسه: شاید ماجرای آن دو گردشگر فرانسوی بدشانس را شنیده باشید؛ اما به‌صورت کلی ایتالیا اصلاً اجازه نمی‌دهد، فردی ماسه‌های ساحلش را بدزدد! بنابراین در سال ۲۰۱۷میلادی، مسئولان قانونی مهم تصویب کردند که بر مبنای آن برداشتن شن و ماسه، سنگ‌ریزه و صدف از سواحل کشور غیرقانونی است. اگر مرتکب آن شوید، جریمه‌ای بالغ بر ۳۰۰۰یورو (حدود ۳۳۳۰ دلار) باید به دولت بپردازید.
  3. دوری از فواره‌های آب: شاید وسوسه‌انگیز باشد که انگشتتان را در حوضچه‌های سطح شهر فروببرید، پیشنهاد می‌کنیم اصلاً این کار را انجام ندهید! شناکردن حتی اگر فقط انگشت‌های پای خود را در آب بگذارید، باعث می‌شود با برخورد جدی نگهبانان و پلیس روبه‌رو شوید و با این کار شما چیزی در حدود ۹۰۰یورو جریمه می‌شوید. شاید برایتان مسخره به نظر بیاید؛ اما دلیل وضع چنین قانونی این است که فواره‌ها ،  آثار تاریخی به شمار می‌روند و باید حفظ شوند.
  4. قانونی جدی برای کپی کارها: شما هم عاشق کیف‌های دستی لویی ویتون هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم فریب فروشندگان ساحل نزدیک ونیز را نخورید؛ چون این کیف‌های دستی تقلبی هستند. مهم‌تر اینکه اگر در حال خریدن یک کیف تقلبی دیده شوید، می‌بایستی مبلغی برابر با ۱۰۰۰یورو جریمه پرداخت کنید.
  5. نشستن روی پله‌ها: همین اواخر نشستن بر روی پله‌های اسپانیایی معروف رم امری عادی و معمولی بود؛ اما به‌تازگی قانون جدید وضع شده است که این موضوع را به خاطره تبدیل کرد. به این صورت که افرادی که روی پله‌های تاریخی ایتالیا یعنی بناهایی که در سال ۱۷۰۰بنا شده‌اند و هزینه‌ای بالغ بر ۵/۱ میلیون یورو صرف ساخت آنها شده، ممنوع است.
  6. سلفی گرفتن: جای تعجب دارد که در اروپا سعی کنید از شخص دیگری بخواهید از شما عکس بگیرد؛ چون سلفی گرفتن فعالیتی ممنوع می‌باشد! به‌خصوص در شهر میلان ایتالیا که به‌تازگی استفاده از مونوپاد یا همان دسته‌های سلفی غیرقانونی است؛ علاوه بر این استفاده از بطری‌های شیشه‌ای و خرید از فست‌فود فروشی‌های خیابانی اصلاً مجاز نیست که این قانون به دلیل رفتارهای ضداجتماعی و زباله‌ریزی تصویب شد.
  7. دوچرخه‌سواری در ونیز ممنوع: یکی دیگر از قوانین عجیب‌وغریب در ونیز ایتالیا که با جدیت نظارت می‌شود، این است که در مراکز مهم و پر رفت‌و‌آمد شهر، دوچرخه‌سواری ممنوع است.
  8. پوشیدن لباس نامناسب: این یکی از مقررات عجیب ایتالیا، پوشیدن لباس نامناسب است. مردمان این کشور معمولاً از بازدیدکنندگان شکایت دارند که پوشش موجهی در کنار ساحل ندارند؛ اما بر اساس قوانین جدید، پوشیدن لباس شنا و آفتاب‌گرفتن در سواحل به کل ممنوع شد و راه‌رفتن بدون پیراهن (برهنه) در ونیز یا رم متحمل جرائم سنگینی است.
  9. تنگ ماهی ممنوع است: یکی دیگر از قوانین جالب در خصوص ایتالیا، ممنوع شدن تنگ ماهی می‌باشد؛ جالب است در پی کمپینی که فعالان حقوق حیوانات ایجاد کردند، قانونی در روم وضع گردید که تنگ‌های ماهی را ممنوع کنند. این کارشناسان بر این عقیده بودند که تنگ‌ها اکسیژن کافی را برای ماهی‌ها تأمین نمی‌کنند که این باعث تلف‌شدن آنها می‌شود و همچنین این قانون از کسانی که به گربه‌ها غذا می‌دهند نیز حمایت می‌کند.
  10. ایجاد آلودگی صوتی حتی با کفش ممنوع: اگر عاشق کفش‌های پاشنه‌بلند هستید، اصلاً به کاپری سفر نکنید؛ چون سفر به این شهر می‌تواند شما را دچار دردسر کند. اگر می‌خواهید در این شهر اقامت کنید، باید کفش‌ها و دمپایی‌هایی را انتخاب کنید که بدون سروصدا باشند و ایجاد سروصدا در کاپری از طریق صحبت کردن نیز باعث دستگیری شما می‌شود.
  11. تجمع در پارک ممنوع: معمولاً در کشورهایی مختلف، تفریحات شبانگاهی بسیار متداول و پرطرفدار است.[NS6]  خوشبختانه ایتالیا هم شرایط این تفریح های شبانه را برای شهروندان و گردشگران آزاد کرده؛اما اگر قصد بازدید از شهر نوارا ایتالیا را دارید، بهتر است بدانید که تجمع در پارک‌های این شهر بعد از ساعت ۱۱ شب، غیرقانونی است؛ به این صورت که جمع‌شدن ۳ نفر دور هم نیز ممنوع است.

جمع‌بندی

در این مطلب سفری مجازی به ایتالیای زیبا داشتیم و سعی کردیم جدا از جاذبه‌های دیدنی آن، بیشتر در خصوص قانون و قوانین جالب و عجیب‌وغریب این کشور برای گردشگران و توریست ها صحبت کنیم.

برای مثال اینکهدر سفر به ایتالیا بدانید پوشیدن کفش پاشنه‌بلند ممنوع است و شما اجازه ندارید در سواحل ایتالیا قلعه‌‌های شنی بسازید؛ شاید کمی خنده‌دار باشد؛ اما رعایت تک‌تک آنها در این کشور الزامی است. در نهایت بهتر است قبل از سفر به این کشور، قوانین و مقررات سفر به ایتالیا را کامل بررسی کنید تا از بروز مشکلات حقوقی و مالی در سفر به این کشور جلوگیری کنید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود