زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

تأثیر استفاده روزانه از تخم‌مرغ بر سبک زندگی

تأثیر استفاده روزانه از تخم‌مرغ بر سبک زندگی

تأثیر استفاده روزانه از تخم‌مرغ بر سبک زندگی

تخم‌مرغ از آن خوراکی‌های همه‌فن حریفی است که همیشه یار و یاورمان بوده و هست. هم در آماده‌کردن انواع غذاها کاربرد دارد و هم به‌تنهایی، گزینه‌ای درجه‌یک برای رساندن پروتئین به بدن است. با مصرف تخم‌مرغ در رژیم غذایی می‌توانیم بخش مهمی از مواد مغذی لازم را به بدن برسانیم اما تأثیر استفاده روزانه آن بر بدن چیست؟

حقایق تغذیه‌ای تخم‌مرغ

هر تخم‌مرغ حاوی مواد زیر است:

  • کالری: ۷۰؛
  • پروتئین: ۶ گرم؛
  • چربی کل: ۵ گرم؛
  • چربی اشباع: ۲ گرم؛
  • کربوهیدرات: ۰ گرم؛
  • کولین: ۱۶۹ میلی‌گرم؛
  • ویتامین دی(D)۱.۲۴ میکروگرم؛
  • ویتامین ب‌۱۲ (B12): نیم میکروگرم.

چرا تخم‌مرغ را به رژیم غذایی‌مان وارد کنیم؟

تخم مرغ بدون شک یکی از سالم‌ترین منابع پروتئین است. چه تخم‌مرغ‌ها را بجوشانید، نیمرو کنید یا کاملاً بپزید، همچنان سالم و پرخاصیت باقی می‌مانند. البته مصرف تخم‌مرغ پخته بیشتر توصیه می‌شود.

این ماده مقوی تنها ۷۵ کالری با ۷ گرم پروتئین با کیفیت بالا دارد. تخم‌مرغ حاوی آهن، چند ماده معدنی و ویتامین و فقط ۵ گرم چربی است. پس هیچ جای شک و تردیدی برای واردکردن آن به برنامه غذایی‌تان باقی نمی‌ماند.

با خرید آنلاین تخم مرغ همیشه و در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید به تخم‌مرغ دسترسی داشته باشید. پس بهانه نداشتن تخم‌مرغ را کنار بگذارید و این ماده غذایی را به‌سادگی به سفره هر روزتان راه بدهید.

مزایای مصرف روزانه تخم‌مرغ چیست؟

طبق نتایج یک مطالعه علمی، خوردن دو عدد تخم مرغ در روز می‌تواند گلبول‌های قرمز خون را بهبود بدهد و در عین‌حال به کاهش وزن کمک کند.

مصرف تخم‌مرغ شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. خوردن روزانه تخم مرغ راهی برای حفظ سلامتی است. تحقیقات مختلف ثابت کرده‌اند که انسان سالم می‌تواند روزانه ۲ عدد تخم‌مرغ مصرف کند. با سفارش آنلاین تخم مرغ این ماده مقوی را همیشه در خانه در دسترس خواهید داشت و از مزایای رنگارنگش بهره‌مند می‌شوید.

از مزایای مصرف روزانه تخم‌مرغ به موارد زیر دقت کنید. خرید و مصرف تخم‌مرغ نسبت به بسیاری از مواد مقوی دیگر آسان‌تر است. پس به‌سادگی می‌توانید سالم‌تر شوید و غذایی مفید را وارد بدن خود کنید.

۱. کاهش وزن

تخم‌مرغ ترکیبی از پروتئین و چربی است. وقتی روزانه مصرف شود، نه‌تنها شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد، بلکه می تواند به کاهش وزنتان هم کمک کند. با این حال، زمان‌بندی مصرف آن نقش مهمی در اثرگذاری مثبت تخم‌مرغ در کاهش وزن ایفا می‌کند. اگر تخم مرغ در صبحانه خورده شود:

  • شما را سیر نگه می‌دارد؛
  • به متابولیسم یا سوخت‌وساز بهتر کمک می‌کند؛
  • میل و هوستان برای غذاخوردن را محدود می‌کند.

۲. افزایش ایمنی بدن

فواید مصرف تخم مرغ

تخم‌مرغ انرژی کافی برای شروع روز را در اختیار شما قرار می‌دهد. زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین D است و می‌تواند به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی و آنفولانزا هم کمک کند. این ماده معروف تقویت‌کننده ایمنی بدن است. چرا؟ چون حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است.

۳. تقویت استخوان‌ها

وجود ویتامین D برای بسیاری از فرایندهای بدن مهم است. این ویتامین به تنظیم فشار خون کمک می‌کند، خطر ابتلا به سرطان‌های خاص را کاهش می‌دهد و می تواند نقش مثبتی در سلامت روان داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین عملکردهای ویتامین D کمک به حفظ استخوان‌های سالم است. این روند را با بهبود جذب کلسیم در روده انجام می‌دهد. در ضمن، به حفظ سطح کلسیم و فسفر در محدوده‌ای کمک می‌کند که باعث رشد سالم استخوان و بازسازی آن می‌شود.

هر تخم‌مرغ حاوی ۶درصد از ویتامین D مورد نیاز بدن است. بنابراین افزودن یک عدد از آن به بشقاب در روز می‌تواند فوایدی برای سلامت استخوان ها داشته باشد.

۴. تقویت سلامت مغز

مصرف روزانه تخم‌مرغ سلامت شناختی مغز را بهتر می‌کند. تخم‌مرغ حاوی تمام مواد مغذی موردنیاز برای داشتن مغزی سالم است.

ویتامین B12، B6، کولین و فولات در این ماده خوراکی به بهبود عملکرد مغز کمک شایانی می‌کند. این ماده روی خلق‌وخو و حافظه افراد هم اثرات مثبتی دارد.

۵. تأمین کلسترول خوب

بسیاری معتقدند که مصرف تخم‌مرغ باعث افزایش سطح کلسترول می‌شود. برای همین، از خوردن آن پرهیز می‌کنند. واقعیت این است که این دیدگاه کاملاً درست نیست.

کلسترول تخم‌مرغ زیاد است، اما کلسترول از نوع خوب، یعنی HDL. پس اگر روزانه تخم‌مرغ مصرف کنید، مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

۶. بهبود سلامت پوست

ماده سلنیوم در تخم‌مرغ می‌تواند باعث بهبود وضعیت پوست شود. یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی ۲۸درصد از مقدار مصرف توصیه شده سلنیوم در روز است. با مصرف روزانه این ماده مفید، هم قوی بمانید و هم زیباتر شوید. خوشبختانه دسترسی به تخم‌مرغ در انواع فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها از حضوری تا سوپرمارکت آنلاین راحت است. در واقع، بهانه‌ای برای تهیه‌نکردن آن باقی نمی‌ماند.

مصرف روزانه تخم‌مرغ مضراتی هم دارد؟

فواید مصرف تخم مرغ آب پز

اگر به تحقیقات و مطالعات مختلف نگاهی بیندازیم، هیچ‌یک از آن‌ها به عوارض جانبی خوردن روزانه یک تخم‌مرغ اشاره نمی‌کنند. با‌این‌حال، بیشتر محققان بارها و بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که باید مقدار مصرف روزانه تخم‌مرغ را محدود کنید.

آن‌ها می‌گویند که نباید بیش از ۱ تا ۲ تخم در روز مصرف کنید. چنین توصیه‌ای را جدی بگیرید، اما یادتان باشد که شرایط بدن افراد با هم متفاوت است.

بنابراین، بهتر است که اگر در شرایط خاصی قرار دارید و بیماری زمینه‌ای یا مشکلی دارید، حتماً درباره مصرف تخم‌مرغ یا هر ماده غذایی دیگری در رژیمتان با متخصص مشورت کنید. حواستان به رژیم غذایی‌تان باشد و فقط مبتنی بر توصیه‌هایی که از دیگران می‌شنوید، برای آن تصمیم نگیرید.

نوبت شماست!

استفاده روزانه از تخم‌مرغ ایده خوبی است. با مصرف این ماده می‌توانید طیف وسیعی از مواد مغذی را به بدن وارد کنید. تنوع غذاها با تخم‌مرغ و شکل مصرف آن بسیار زیاد است. برای همین، هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود. البته همان‌طور که پیش‌تر هم گوشزد کردیم، تخم‌مرغ پخته از تمام انواع دیگر آن مقوی‌تر است.

شما هم روزانه تخم‌مرغ مصرف می‌کنید؟ مایل به خوردن آن در تمام روزهای هفته هستید؟ این‌ بار که به سوپرمارکت رفتید یا می‌خواستید از سوپرمارکت اینترنتی خرید کنید، یک شانه تخم‌مرغ هم به سبد خریدتان اضافه کنید. خرید و تهیه این ماده مغذی و پرکاربرد ساده است. با خرید اینترنتی ساده‌تر هم می‌شود. پس حضورش را بر سر سفره‌هایتان از خود دریغ نکنید.

کانال تلگرام زوم لایف
ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود