زوم لایف؛ کمک به زندگی بهتر

چگونه یک طراح مد شویم؟ (از راه های ورود تا بازار کار)

چگونه یک طراح مد شویم؟ (از راه های ورود تا بازار کار)

چگونه یک طراح مد شویم؟ (از راه های ورود تا بازار کار)

کسانی که به صنعت مد و فشن علاقه دارند، حتما ساعت ها وقت خود را صرف پیگیری و تماشای کت واک و ران وی، مصاحبه های دیزاینرهای معروف مثل سونیا ریکیل و بررسی محصولات جدید برندهای مختلف می کنند.

اما این کارها برای ورود به صنعت مد کافی نیست! چگونه یک طراح مد شویم؟! برای کسب مهارت در این حرفه جذاب، باید بتوانید طرح های بعدی مد را ترسیم کرده و ایده های جدید خلق کنید. در این حرفه باید با تمام اصول طراحی لباس در دنیای مد، از جدیدترین ملزومات حجاب مثل مانتو، شال، توربان و هدشال تا فشن ترین پوشاک ترند سال آشنا باشید و گستره مشتریان خود را به قشر خاصی محدود نکنید.

در کشورهای اسلامی مانند ایران، طراح لباس مسلط بر اکسسوری های روز حجاب، به راحتی می تواند کسب و کار پررونقی برای خود رقم بزند. طراحان حرفه ای، با تسلط به تمام قوانین دیزاین لباس، می توانند مدل های خاص روسری، توربان رز لمه که محصول یکی از بهترین طراح های داخلی است، هد شال و ... را تولید و به فروش برسانند. اگر شما هم می خواهید وارد صنعت مد شوید، باید برای یادگیری زمان صرف کرده و توانایی طراحی مدل های متنوع لباس را با توجه به جامعه هدف خود به دست آورید.

6 ویژگی طلایی برای بهترین طراح مد

6 ویژگی طلایی برای بهترین طراح مد

برای ورود به دنیای مد باید از بعضی ویژگی ها برخوردار باشید تا بتوانید انواع لباس ها و اکسسوری های خاص همانند توربان مجلسی پولکی تور دار، شال و روسری های طرح دار، مانتوهای جدید و شیک را طراحی کنید. اما این ویژگی ها چه هستند و چه تاثیری در صنعت مد دارند؟

خلاقیت زیاد و قوه تخیل قوی

این خلاقیت شماست که کمک تان می کند از ابزار و وسایل طراحی، یک محصول بی نقص و بی نظیر خلق کنید. اگر قصد ورود به دنیای مد را دارید، باید ذوق هنری خود را بالا ببرید، فراتر از حد تصور فکر کنید و ذهن تان را آزاد بگذارید تا بکرترین و بهترین ایده ها به سراغ تان بیایند.

شما باید به خوبی تخیل و تجسم کرده و قدرت تصویرسازی ذهن تان را تقویت کنید تا در نهایت ایده هایتان را روی کاغذ بیاورید.

مهارت بالا در طراحی

بعد از داشتن ذهن خلاق، قدرت پیاده کردن تصورات ذهنی روی کاغذ، دومین ویژگی یک طراح مد موفق است. اگر می پرسید چگونه یک طراح مد شویم، پاسخ در قدرت طراحی و نقاشی شماست! شما باید مهارت تان را در این زمینه بالا ببرید تا ایده هایتان را طراحی کرده و تبدیل به واقعیت کنید.

خوشبختانه کلاس های زیادی برای طراحی لباس وجود دارد که با شرکت در آن ها مهارت تان بیشتر می شود.

دقت به جزئیات در طراحی مد

این جزئیات است که دیزاین شما را نسبت به طرح های مشابه، جذاب و متمایز می کند. شما باید یاد بگیرید که در جزئیات دقیق شوید و روی ریزترین نکات توجه داشته باشید. مثلا اگر قصد طراحی روسری یا شال را دارید، باید به گلدوزی ها، خطوط روی آن ها و ... توجه کنید و طرح شان را با دقت زیادی بکشید.

شناخت انواع پارچه

شما باید طرح، بافت و رنگ انواع پارچه ها را بشناسید و قدرت ترکیب آن ها برای خلق یک محصول متفاوت و جذاب را داشته باشید.

اصول ترکیب پارچه ها و طرح ها با هم نکته دیگری است که باید مد نظر قرار دهید. مثلا باید بدانید که کدام طرح برای پارچه ابریشم مناسب است و همان را طراحی کنید.

روحیه همکاری در تیم

برای تبدیل شدن به یک طراح مد موفق، باید روحیه کار تیمی خود را بالا ببرید و با دیگران تعامل داشته باشید. با این کار ایده هایتان را به اشتراک می گذارید و بازخورد تیم تان را می بینید، از آن ها ایده می گیرید و در نهایت با تفکر جمعی، یک طرح بی نظیر و خاص خلق می کنید.

اطلاعات به روز از صنعت مد

از جمله شرایط موفقیت در دنیای فشن، دنبال کردن صنعت مد است، چون باید بدانید رقبا چه محصولاتی تولید می کنند، مشتری ها چه علاقه و سلیقه هایی دارند و در این صنعت جای خالی چه چیزی حس می شود تا شما با خلق آن موفق شوید.

روش های ورود به حرفه جذاب طراحی مد

روش های ورود به حرفه جذاب طراحی مد

در ادامه برخی از بهترین روش ها برای ورود به صنعت مد و اینکه چگونه یک طراح مد شویم، را بررسی می کنیم: 

تحصیل در دانشگاه و گرفتن مدرک

رشته طراحی مد و فشن در دانشگاه ها تدریس می شود، پس برای یادگیری این رشته هنری از پایه، باید وارد دانشگاه شوید. با تحصیل در کلاس های دانشگاه تاریخچه مد را می شناسید، بافت پارچه ها را تشخیص می دهید، طراحی را یاد می گیرید و تمام آنچه را که باید درباره مد بدانید، می آموزید.

با تحصیل در مدرسه های برتر دنیا در زمینه مد مثل LISAA School of Design در کشور فرانسه، می توانید موفقیت تان را در این حوزه تضمین کنید. در کشور ایران هم کلاس های آموزشی بسیاری وجود دارد که می توانید از طریق آن ها وارد دنیای طراحی لباس شوید.

شما می توانید مدرک هنرهای تجسمی خود را هم بگیرید و مهارت های خود را در زمینه عکاسی، کلاژ و تصویرسازی دیجیتال نیز بالا ببرید. برای دریافت مدرک هنرهای تجسمی امکان رفتن به کشورهای برتر دنیا در این زمینه مثل کانادا یا هلند را دارید.

افزایش مهارت در طراحی گرافیک

افزایش مهارت طراحی گرافیک نیز یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار برای موفقیت شما در صنعت مد است. در این رشته سر و کارتان فقط با کاغذ، قیچی یا پارچه نیست، شما باید توانایی طراحی ایده هایتان در نرم افزارهای گرافیکی را هم داشته باشید.

شناخت جایگاه خود در صنعت مد

صنعت مد و فشن شاخه های مختلفی دارد و فقط به یک رشته کاری مربوط نمی شود. شما نمی توانید وارد تمام حوزه های کاری این صنعت شوید و باید جایگاه خود را در آن بشناسید. در صنعت مد انواع رشته های طراحی لباس زنانه، مردانه، بچه گانه، ورزشی و اکسسوری های مختلف وجود دارد، بنابراین به هر کدام که علاقه دارید، وارد همان حوزه شوید.

عنوان های شغلی مختلفی هم با صنعت مد مرتبط هستند که از جمله آن ها می توان به خبرنگار مد، مشاور مد، عکاس مد، مدیر برند یا بازرگان اشاره کرد. اگر بیشتر از هنر به درآمدزایی اهمیت می دهید، می توانید وارد یکی از این شغل ها بشوید.

بازار کار طراحی مد و فشن

یکی از ویژگی های جذاب صنعت مد، عدم نیاز به سرمایه اولیه است. در واقع اگر در شروع کار هستید، نیاز به صرف هیچ سرمایه اولیه ندارید. میزان درآمد شما از طراحی لباس به مهارت هایتان بستگی دارد؛ هر چقدر مهارت های بیشتری داشته باشید، راه های مختلفی برای درآمدزایی هم پیدا می کنید و درآمدتان بیشتر می شود.

هم اکنون طراحان مد معمولی، درآمد سالیانه 62 هزار دلاری دارند، اما دیزاینرهای معروفی هم هستند که درآمدشان به 4 میلیون دلار می رسد! در کشور ایران طراح مد، درآمدی بین 8 تا 50 میلیون تومان دارد. پس این به شما مربوط است که چگونه می خواهید رشته مد را دنبال کنید تا از طریق آن، کسب و کار خوبی داشته باشید.

سخن پایانی

چگونه یک طراح مد شویم؟ اگر به صنعت طراحی لباس علاقه مند هستید و دوست دارید جدیدترین و بهترین محصول ها را دیزاین کنید، باید مهارت های لازم جهت ورود به این حوزه را فراگرفته تا به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید. تحصیلات اکادمیک و ورود به رشته  های دانشگاهی مرتبط، بهترین راه برای یادگیری تخصص لازم می باشد. دیزاینرهای مد موفق و شناخته شده در سراسر دنیا، همواره دانش خود را به روز کرده و از قوه تخیل در کنار اصول اساسی طراحی لباس، استفاده می کنند.

کانال تلگرام زوم لایف

شعار ما در مجله اینترنتی زوم لایف، کمک به زندگی بهتر با ارائه محتوای مفید درباره سلامتی است. برای این منظور از منابع معتبر خارجی که در حوزه سلامت و سبک زندگی است فعال هستند برای تولید محتوا و ارائه آن به شما کاربران محترم استفاده می‌کنیم.

ارسال نظر
عکس خوانده نمی‌شود